Page 2 of 6

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Posted: Mon Feb 01, 2010 10:09 pm
by FEFE
Süni wrote:Oldalt az uborkaszeletelő nagyon komoly!!! :ru:
Alapból nem támogatom, de most ez tűnt jó megoldásnak.

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Posted: Mon Feb 01, 2010 10:44 pm
by Bogyo28
gyujtás vákumos?

homályosak a képek! :-D

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Posted: Mon Feb 01, 2010 10:46 pm
by FEFE
Bogyo28 wrote:gyujtás vákumos?

homályosak a képek! :-D
Gyújtás nem vákumos, nekünk egyik sem az.

A képekkel nem tudok mit csinálni, ez van!

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Posted: Mon Feb 01, 2010 10:48 pm
by Bogyo28
FEFE wrote:
Bogyo28 wrote:gyujtás vákumos?

homályosak a képek! :-D
Gyújtás nem vákumos, nekünk egyik sem az.

A képekkel nem tudok mit csinálni, ez van!
akkor nuku előgyujtásszabályozás? anélkül érdekes...

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Posted: Mon Feb 01, 2010 10:52 pm
by FEFE
Bogyo28 wrote:
FEFE wrote:
Bogyo28 wrote:gyujtás vákumos?

homályosak a képek! :-D
Gyújtás nem vákumos, nekünk egyik sem az.

A képekkel nem tudok mit csinálni, ez van!
akkor nuku előgyujtásszabályozás? anélkül érdekes...
Ne tőlem kérdezd, szakember kötötte be!! Eddig mindet így kötötte be.

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Posted: Tue Feb 02, 2010 9:47 pm
by FEFE
Bogyo28 wrote:
FEFE wrote:
Bogyo28 wrote:gyujtás vákumos?

homályosak a képek! :-D
Gyújtás nem vákumos, nekünk egyik sem az.

A képekkel nem tudok mit csinálni, ez van!
akkor nuku előgyujtásszabályozás? anélkül érdekes...
Most kaptam az infót hogy mivel ez nem Ford gyújtásmodul ezen van előgyújtásszabályozás ugyan úgy.

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Posted: Tue Feb 02, 2010 11:39 pm
by Bogyo28
FEFE wrote:Most kaptam az infót hogy mivel ez nem Ford gyújtásmodul ezen van előgyújtásszabályozás ugyan úgy.
Kicsit több infót lehetne erről tudni, többeket érdekelne hogy mi is ez pontosan, mert ha ez a gyujtásmodul tud fordulatszám fügvényében előgyujtást szabályozni, akkor az nem lenne egy hátrány elég sok projectben. már az is nagy segítség lenne ha megmondanád milyen gyujtásmodul ez (mi van rá írva)...

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Posted: Tue Feb 02, 2010 11:56 pm
by FEFE
Bogyo28 wrote:
FEFE wrote:Most kaptam az infót hogy mivel ez nem Ford gyújtásmodul ezen van előgyújtásszabályozás ugyan úgy.
Kicsit több infót lehetne erről tudni, többeket érdekelne hogy mi is ez pontosan, mert ha ez a gyujtásmodul tud fordulatszám fügvényében előgyujtást szabályozni, akkor az nem lenne egy hátrány elég sok projectben. már az is nagy segítség lenne ha megmondanád milyen gyujtásmodul ez (mi van rá írva)...
Így fejből annyit tudok hogy audi/vW és 7 vezetékes. Többet majd holnap írok róla. Rendes közeli fotók is lesznek.

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Posted: Wed Feb 03, 2010 4:22 pm
by Natalie Driver Gabe
Olyan SÁRGA lapátot Honnan Lehet szerezni ???

Az nem a 2.3 V6 Lapátja ??
:laza:

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Posted: Wed Feb 03, 2010 9:37 pm
by Süni
FEFE wrote:
Most kaptam az infót hogy mivel ez nem Ford gyújtásmodul ezen van előgyújtásszabályozás ugyan úgy.
Nem vagyok nagy madzaghuszár, de azt meg hogy a picsbe?? Kap az elektronika valahonnan fordulatszám jelet??

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Posted: Wed Feb 03, 2010 10:40 pm
by Bogyo28
Süni wrote:
FEFE wrote:
Most kaptam az infót hogy mivel ez nem Ford gyújtásmodul ezen van előgyújtásszabályozás ugyan úgy.
Nem vagyok nagy madzaghuszár, de azt meg hogy a picsbe?? Kap az elektronika valahonnan fordulatszám jelet??
Gondolkodjon fönök mielött leír valamit....az elektronika jelet kap az osztofejtől, ami alapján vezérli a trafót...saját maga a fordulatszám jel, hiszen fordulatszám függvényében változik a jelek mennyisége ami jön a gyujtáselosztóból, valamint ő vezérli ez alapján egy-az-egyben a trafót (ugyanannyi bejövö jel mint trafójel, szikra), tehát a gyujtáselektronika kap és ad ki fordulatszámjelet, sőt saját mag belül állítja elő. tehát az elektronikán belül simán megoldható lenne hogy az előgyujtás változzon a fordulatszám függvényében, mivel ő maga vezérli a trafót. ámde Fordéknál ezt nem a gyujtásmodul szabályozza, mert akkor minden mocihoz más gyujtásmodul kellene, amibe fixen bele van drótozva hogy milyen fordulathoz milyen előgyujtás érték tartozik. a fordnál levő modulok máshonnan kapják az előgyujtás jelet, ami lehet vákumos megoldás, vagy az, hogy a gyujtásmodul kiküldi magából a fordulatszám jelet, és ebből meg más dolgokbol egy másik elektonika számolja az előgyujtást (pl EFI-nél a computer). ennek előnye hogy ugyanaz a gyujtásmodul használható minden motorhoz, mert nem abban van fixen a gyujtástábla, meg igy nem a gyujtásmodulon múlik hogy hány féle szenzor jeléből számolják az előgyujtást, ugyanis a sima fordulatszám függvényében vezérelt előgyujtás (2 dimenziós tábla) nem olyan jó mint a fordulatszám és motorterhelés függvényében vezérelt (3 dimenziós tábla). na ha most FEFE-k találtak egy olyan gyujtásmodult, amibe fixen van egy 2 dimenzios gyujtásvezérlés, akkor az sokkal jobb mint ha vezérlés nélkül kötne be elektromos gyujtást, még ha nem is ideális, mivel nem a pinto mocihoz optimalizált tábla van egy nem ford modulban...

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Posted: Thu Feb 04, 2010 9:29 am
by Süni
Bogyo28 wrote: Gondolkodjon fönök mielött leír valamit....
Gondolkodnék én, de a nagy üres homályból nehéz elővenni bármit is. ;-)

Rövidre fogva ez azt jelentené, hogy nem kell állandóan vákuumdobos elosztót vadászni? Mert ez esetben sokan fellélegezhetnénk, illetve kérnék egy számot arról az elektronikáról! 8-)

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Posted: Thu Feb 04, 2010 9:31 am
by DavidMolnar
Illetve Fordnál volt ugye ESC II gyújtásvezérlő, ami figyelte a fordulatot és a vízhőmérsékletet.
Lehet nem sokára beépítésre kerül egy példány...

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Posted: Thu Feb 04, 2010 10:23 am
by FEFE
Na itt vannak:
Capri kék 041.jpg
Capri kék 041.jpg (111.68 KiB) Viewed 6461 times
A bal oldali a bosch, száma:1227022008

A jobbos a Siemens, száma: 191905351 tobábbá a Siemens en van még egy alsó sor ami: TZ1 5WKG 102
Ezen rajta a VW Audi logo is.

Pontosan nem tudni mikben volt, én gyakszin cseréltem ilyet egyszer egy egyes poloban.

Nekünk ez benne van már a Szlalom Sierrában, az EX Angolzászlósban és most már ebben az autóban.
Nem lehet rossz mert mikor lepróbáltuk akkor több mint 1 centiről áthúzott a szikra.

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Posted: Thu Feb 04, 2010 10:26 am
by Bogyo28
DavidMolnar wrote:Illetve Fordnál volt ugye ESC II gyújtásvezérlő, ami figyelte a fordulatot és a vízhőmérsékletet.
Lehet nem sokára beépítésre kerül egy példány...
azzal csak az a baj, hogy az a léptetőmotoros karbit is vezérelné, tehát más karbival nem nagyon lehet összerakni, meg kurva bonyolult az egész...