Page 2 of 3
Re: Rover Capri V8
Posted: Mon Aug 20, 2012 11:33 pm
by Bogyo28
White Shark wrote:Pedig vannak !
mostmá... ez meg igen árulkodó:
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára White Shark vas. aug. 19, 2012 10:57 am-kor.
Re: Rover Capri V8
Posted: Mon Aug 20, 2012 11:38 pm
by Bogyo28
White Shark wrote:,de a megszakítós gyújtást nem szeretném egy írhatóra cserélni.
HIBA! egy ilyen motornál már megérdemelne valami rendes gyujtást, mellesleg azzal is lehetne nyerni némi erőt...
Re: Rover Capri V8
Posted: Wed Aug 22, 2012 10:18 am
by Blant
Volt egy ilyen nyomatékod és csökkented??? Bolondsááág!
Rendes kardánt, kuplungot neki. Ha a váltó bírja nincs annál jobb.

Re: Rover Capri V8
Posted: Wed Aug 22, 2012 12:57 pm
by White Shark
Bogyo28 wrote:White Shark wrote:,de a megszakítós gyújtást nem szeretném egy írhatóra cserélni.
HIBA! egy ilyen motornál már megérdemelne valami rendes gyujtást, mellesleg azzal is lehetne nyerni némi erőt...
Ha van jó őtleted ,és megépíted én benne vagyok !
Re: Rover Capri V8
Posted: Wed Aug 22, 2012 1:02 pm
by White Shark
Blant wrote:Volt egy ilyen nyomatékod és csökkented??? Bolondsááág!
Rendes kardánt, kuplungot neki. Ha a váltó bírja nincs annál jobb.

Nem a nyomaték nagyságával van a bajom ,hanem azzal hogy nemsokkal alapjárat után jön meg hirtelen ,utána meg eltűnik ,ha bejön a tengellyel való mahinációm kiszámíthatóbb lesz ,szélesebb fordulatszámtartományban,vagyis kezelhetőbb lesz .
Re: Rover Capri V8
Posted: Wed Aug 22, 2012 9:07 pm
by Blant
White Shark wrote:Blant wrote:Volt egy ilyen nyomatékod és csökkented??? Bolondsááág!
Rendes kardánt, kuplungot neki. Ha a váltó bírja nincs annál jobb.

Nem a nyomaték nagyságával van a bajom ,hanem azzal hogy nemsokkal alapjárat után jön meg hirtelen ,utána meg eltűnik ,ha bejön a tengellyel való mahinációm kiszámíthatóbb lesz ,szélesebb fordulatszámtartományban,vagyis kezelhetőbb lesz .
No.. ha meg jön, az jó, de ha eltűnik hamar az nem jóóó :)
Tessék rendesen megcsinálni :)
Re: Rover Capri V8
Posted: Wed Aug 22, 2012 9:54 pm
by capriv6
Ez igaz...
Nekem is eltünt és azóta keresem
v.kinőttem????
Blant wrote:White Shark wrote:Blant wrote:Volt egy ilyen nyomatékod és csökkented??? Bolondsááág!
Rendes kardánt, kuplungot neki. Ha a váltó bírja nincs annál jobb.

Nem a nyomaték nagyságával van a bajom ,hanem azzal hogy nemsokkal alapjárat után jön meg hirtelen ,utána meg eltűnik ,ha bejön a tengellyel való mahinációm kiszámíthatóbb lesz ,szélesebb fordulatszámtartományban,vagyis kezelhetőbb lesz .
No.. ha meg jön, az jó, de ha eltűnik hamar az nem jóóó :)
Tessék rendesen megcsinálni :)
Re: Rover Capri V8
Posted: Thu Aug 23, 2012 12:13 pm
by Bogyo28
White Shark wrote:Bogyo28 wrote:White Shark wrote:,de a megszakítós gyújtást nem szeretném egy írhatóra cserélni.
HIBA! egy ilyen motornál már megérdemelne valami rendes gyujtást, mellesleg azzal is lehetne nyerni némi erőt...
Ha van jó őtleted ,és megépíted én benne vagyok !
adok egy jeladó tárcsát, tedd fel főtengely-ékszíjtárcsára, hozzá egy jeladót meg 2 DIS trafó, és lesz jó nagy kövér szikra meg forgó alaktrész mentes programozható gyujtás. az igaz, hogy drágább mint a meglévő megszakítós elosztó használata...
Re: Rover Capri V8
Posted: Sun Sep 02, 2012 10:42 am
by gigford
Na utánanéztem, a capriban az alábbi adatokkal van a tengely röviden:
1.6os himbákkal 0.448 in. ( ~11.3mm) szivó és 0.472 (~11.9mm) a kifuff szelepnél az emelés.
Szivónál 270, míg kipuffnál 280 fok a kitartása, hidrós tengely.
Escortnál mechanikus tengely van, szintén 1.6os, szivónál 15.2mm, kipuffnál 15.8mm, kitartás 290/298.
Re: Rover Capri V8
Posted: Sun Sep 02, 2012 12:48 pm
by White Shark
Hát most ott tartok, hogy már tudom ,a himbák nagy valószínűséggel szintén 1.6 os áttételüek ,a vezérműtengelyt 300 fokosra gyártattam,viszont a hidrótőkékkel meg vagyok lőve , ugyan jók de kicserélném mechanikusra ( valahogy jobban bízok bennük ) 10,5 -1 a sűrítési arányom ,a kompresszióm ideális esetben 12,5 bar gyári tengellyel ha most beteszem a 300 -ast az visszaesik kb 11-re . A gyártatott tengely alapköre 1 mm -rel csökkent ,ahidrotőke 1mmrel lejjebb esik de a himba nem állítós ,nem tudom ezt még elbírja -e a hidrotőke ráhagyása . Mert ha összerakom és lötyög ,kezdhetem elölről .Megoldás erre az is lehetne hogy 1mm leszedetek a hengerfejből ,de mekkora lenne a kompresszió ,és ha bekoppan ,utcai lenne a vas , bóti benyával használnám ,asszem az már sok lenne .
Re: Rover Capri V8
Posted: Mon Oct 22, 2012 8:00 am
by White Shark
Na motor visszabutítva ,összerakva motortérbe beszabva .Problémák adódtak a kormánytengellyel ,útba volt a hengerenkénti leömlő ,a motor 10 cm-rel való hátratolásával megoldva,kevés volt a hely a fékrásegítőnek ,motor központi tengelyétől balra 4cm-rel eltolva így ez is megoldva ,még van gond elég ,nincs hely az önindítónak ,nem fér el a hengerenkénti leömlő alatt ,ezen még agyalni kell ( a leömlő ott marad ).Most itt tartok ,motor helyzete ,dőlése ,megfelelő ,megjött az sd-1 vízpumpa ,naná hogy nem fér be a hűtő az eredeti helyére ,még így is hosszú hogy a lehetőségekhez képest a motort maximálisan hátratoltam ,( ez a súlyelosztásnak viszont jót fog tenni , leveszi az első tengely részleges terhelését ,ami így is 20 kilóval könnyebb mint egy 2.9 motornál.)( a rover motor 190 kg ,a 2.9 - 210 kg )Képek később .
Re: Rover Capri V8
Posted: Mon Oct 22, 2012 8:20 am
by White Shark
Képek
Re: Rover Capri V8
Posted: Mon Oct 22, 2012 8:22 am
by White Shark
További képek:
Re: Rover Capri V8
Posted: Mon Oct 22, 2012 8:43 am
by Tibi
Jó széles ez a moci. A leömlő leér rendesen a padlólemez alá ?
Re: Rover Capri V8
Posted: Mon Oct 22, 2012 9:02 am
by White Shark
A leömlő jó helyen van ,amit a váltókarról már nem tudok elmondani ,ott megint faragni kell.A motor pozícióját nagyban befolyásolta a karter mérete ,és az olajszívócső helyzete ( midkettő vágott ,rövidített).A magasságot behatárolta a bölcsőmagasság ,és az hogy a kormánymű gyári maradjon .A motor magasságát úgy állítottam be hogy egy szintbe legyen a bölcsővel a karter alja, így nem kell arra figyelni hogy ne akadjon el , a vágott kartenek köszönhetően így kb 1,5 cm -re lett a karter alja a gyári kormánymű felett ,ennyi ráhagyással a motor már nem rugózhat(billenhet )bele a kormányműbe.