Page 2 of 51
Posted: Sat Aug 13, 2005 5:42 pm
by Bogyo28
Kiszámoltam egy program segítségével,
http://davewin.com/tech/gear_ratios.shtml 3,44-es végáttétellel, Type 5 váltóval 188km/h lenne a Vmax 205/60-as gumival 6000-nél. 6800-as max fordulatnál már 213km/h.
Lehet, hogy egy Type 9-el 6800-nál 288-at menne a gép 5.-ben

Posted: Sat Aug 13, 2005 5:43 pm
by Bogyo28
Bocsi capripowertöl és Nitro-tól, az elözö két hozzászólás az övék volt, de csak igy tudtam áthozni ide....
Posted: Mon Aug 15, 2005 3:52 pm
by gigford
Capripower wrote:gigford wrote:Csattogós német négyes és 2.3as híd szorított difivel.
Hogy mennyit jelent a kétkerékhajtás:
11.4nél jobbat sehogy nem tudtam menni míg nem volt megszorítva a difi
Számításaim szerint egy angol 4-es váltóval még 0,5s-t tudnál az idődön javítani, az már 10s körül lenne 1/8-ad mérföldön.
Sőtt a rövidebb végáttétel miatt (2.3-as híd) ennél is jobbnak kell lennie!
(Nekem a gyári 2.8i angol 4-es váltóval ment 10,9-et)
Nem gondoltál még váltócserére?
Gondoltam már váltócserére,de valahogy mindig elmaradt a dolog...
Rövidebb végáttéttel jobbat menne, de ahhoz már elkelne egy slick gumi is, mert a szinterkuplung miatt így is figyelnem kell indulásnál, hogy a 235ösöket ne pörgesse el.
Posted: Mon Aug 15, 2005 4:08 pm
by Peti
Azt hittem 185 R13 slickkel mész. Akkor lehet, hogy azért nem sikerült megdönteni a 10.6-ot mert most nagyobb átmérőjű kerékkel mentél.
A szinterkuplung már a szorított diffid előtt is meg volt? -tudtommal az is tizedeket számít gyorsulásnál.
És ha lehet tudni, hol és mennyiért csináltattad?
Posted: Mon Aug 15, 2005 4:56 pm
by gigford
Capripower wrote:Azt hittem 185 R13 slickkel mész. Akkor lehet, hogy azért nem sikerült megdönteni a 10.6-ot mert most nagyobb átmérőjű kerékkel mentél.
A szinterkuplung már a szorított diffid előtt is meg volt? -tudtommal az is tizedeket számít gyorsulásnál.
És ha lehet tudni, hol és mennyiért csináltattad?
Nem slickel mentem ,mert eladtam őket, többért mint vettem
Meg Keszthely miatt sem lett volna már hely nekik a kocsiban.
Valószínű hogy a slick hiánya miatt nem ment a 10.6, de a sok csomagot sem tudtam hova rakni verseny előtt így volt némi + súly is, meg csak 2 futamot mentem.
A szinterkuplung valóban számíthat tizedeket( a tizedek csak igazán erős autóknál jelentkeznek, gyengébb autóknál max 1-2 tized) de csak úgy ha van megfelelő tapadás, ez egy jó slicket vagy spert jelent, ha nincs egyik sem akkor könnyen ronthat az ember a startnál, mert nem csúszik meg a kuplung és könnyeben kipörög a kerék.
A Whistler racingnél , 4 ágú volt kb 2 éve 30ezer, ez kiszolgál 200lóig.
http://www.whistlerracing.hu/
Posted: Mon Aug 15, 2005 5:33 pm
by Peti
Thx!
Posted: Thu Jan 05, 2006 9:03 pm
by gigford
Hogy meg teljesebb legyen a kep,engem erdekelne az MT75os valto tortenete is,mert azon csak most lepodok meg, mikor mania beirta,hogy a MT75 erteke 0Ft, amit mostmar azert furcsallok,mert az angol capris kollegak tobbsege azt hasznalja a type9 helyett ami allitolag megdoglik 200lo koruli teljesitmenynel.
Tehat akkor erosebbnek kell lennie mint a type9nek...
Meg az is erdekelne, hogy mit kell atalakitani az MT75on hogy ramenjen a V6ra.?
Posted: Fri Jan 06, 2006 12:44 am
by CAPRI-3
akinek nem kell, annak tényleg 0 Ft, de amúgy 30-40 vagy több az ára.
elég jó a fokozatkiosztása, 1-2 között duplaszinkron van, gyorsabban és pontosabban vált, átlag 10 évvel fiatalabb és kevésbé kopott mint a T9-ek, stb stb
át kell alakítani a kardánt és a kardánalagutat, mert az MT magasabb.
amíg jó a T9, addíg csak nyűg az átépítése.
Posted: Fri Jan 06, 2006 11:18 am
by gigford
thx az infot, azt probalom merlegelni,hogy majd ha hazamegyek akkor a csattogosrol ty9re valtsak vagy inkabb fektessek be egy MT75be+atalakitas.
Gondolom T5ost nem lehet otthon beszerezni...
Telleg driver,neked hogy sikerult felrakni a cossira az MT75ot,kellett vele szivni,vagy mennyire megbizhato ez a kardan atalakitas dolog?
Tud valaki olyan caprirol amin ilyen mokolt MT75os verzio van es nem volt problemaja az atalakitas utan?
Posted: Fri Jan 06, 2006 11:42 pm
by Nitrobuster
Én tudok

Posted: Sat Jan 07, 2006 1:42 pm
by gigford
Veletlenul ki ne fejtsd bovebben! :)
Posted: Sat Jan 07, 2006 7:39 pm
by Nitrobuster
gigford wrote:Veletlenul ki ne fejtsd bovebben! :)
Ha már váltózol, akkor a Type9 hez is egy picit kell mókolni, ráadásul
kardánt is kell cserélned.
Ha jól tudom t5-ös váltó nincs V harangal.
Az mt75 hardys, ezért az elejét a váltótól a csapágyig, scorpio kardánnal
kell helyetesíteni.
Röviden ennyit
Posted: Sun Jan 08, 2006 7:01 pm
by gigford
Na igy mar vilagosabb :) koszi
Posted: Tue Feb 07, 2006 10:25 pm
by Tibi
Posted: Tue Feb 07, 2006 10:29 pm
by Bogyo28
nem rossz az oldal, de szerintem pontatlan. Amit mi angol váltonak hivunk, az itt 2000E, amit a könyv pedig TYPE 5-nek hiv, és sokkal több modellbe szerelték. igy hirtelen ennyi, bár lehet hogy több hiba is van benne...