Page 2 of 11

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Sun Mar 04, 2012 10:43 pm
by gigford
Süni wrote:
Bogyo28 wrote:.... nagyobb betét fér el benne mint a granadáéban...
:lol: :lol:
Pont ugyanaz a betét kell bele, mint amit a Granada nyereg/Saxo tárcsa párosításhoz használtok. ;-)

Igen, ha a 13-as keréknek maradni kell, akkor nincs mese....
Nagyobb a 4 dugós volvó betét, mint a garanada nyeregbe való szerintem.

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Sun Mar 04, 2012 10:49 pm
by szszaby
Ugyanakkora a szélessége, magasság beli különbség van.

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Sun Mar 04, 2012 10:51 pm
by Süni
gigford wrote:
Nagyobb a 4 dugós volvó betét, mint a garanada nyeregbe való szerintem.
A gyári Granadáénál valóban nagyobb. De CapriV6 útmutatása alapján ezt használjuk Saxo tárcsa, és Granada nyereg alkalmazása esetén. ;-)

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Sun Mar 04, 2012 10:51 pm
by Süni
szszaby wrote:Ugyanakkora a szélessége, magasság beli különbség van.
Lásd feljebb.

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Sun Mar 04, 2012 10:57 pm
by szszaby
Granada betét: 98,2x68,9 Volvo: 98x60,9

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Sun Mar 04, 2012 11:18 pm
by gigford
Süni wrote:Fékhatást sem a hűtött tárcsával, sem a 4 dugós nyereggel nem lehet növelni sztem. Ahhoz átmérőt kell növelni.
Múltkor pont néztem ezt a 4 dugós dolgot valami angol leirásban, nemcsak átmérővel lehet fékhatást növelni ahogy kivettem,
ha ugyanakkora tárcsához raksz 2 dugós helyett 4 dugósat, ugyanazt a fékbetét méretet több ponton nyomja az utóbbi.
De ha már csak fékbetétet cserélsz ugyanabban a nyeregben egy utcait valami EBC green vagy red betét félére, ami kopik mint az állat, attól is jobb lesz valamivel, surlódó felületek minőségének is számítania kell, nem?
Nameg a sima és hűtött tárcsa között is van előrelépés, nem hiszem, hogy nem lenne jobb ezzel, mint ami eddig volt.

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Mon Mar 05, 2012 9:22 am
by Süni
Igen, a verseny fékbetét valóban előrelépés. A hűtött/nem hűtött közt csak annyi a különbség, hogy nem "fárad el", tehát huzamosabb fékezés után kevésbé lesz kisebb a fékhatás, mint a teli tárcsánál. Ugyanakkor a hűtött tárcsa könnyebben vetemedik. A 2dugó vs 4dugó témában annyira nem hiszek, bár lehet benne valami, de közel sem akkora előrelépés, mint az átmérő növelés. Hiszen a nagyobb átmérőnek nagyobb a kerületi sebessége.

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Mon Mar 05, 2012 9:30 am
by gigford
Süni wrote:Igen, a verseny fékbetét valóban előrelépés. A hűtött/nem hűtött közt csak annyi a különbség, hogy nem "fárad el", tehát huzamosabb fékezés után kevésbé lesz kisebb a fékhatás, mint a teli tárcsánál. Ugyanakkor a hűtött tárcsa könnyebben vetemedik. A 2dugó vs 4dugó témában annyira nem hiszek, bár lehet benne valami, de közel sem akkora előrelépés, mint az átmérő növelés. Hiszen a nagyobb átmérőnek nagyobb a kerületi sebessége.
Ja, 260as sierra tárcsa is beférne még a 13as alá, csak ahhoz hozzámenne e a volvo 4dugósa azt nem tudni.
Erre meg volt leírás hogy kell, majd elválik.

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Mon Mar 05, 2012 9:50 am
by Süni
gigford wrote: Ja, 260as sierra tárcsa is beférne még a 13as alá, csak ahhoz hozzámenne e a volvo 4dugósa azt nem tudni.
Erre meg volt leírás hogy kell, majd elválik.
Volvo nyereggel nem hiszem. Hátsó híd is Volvo lesz?

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Mon Mar 05, 2012 11:03 am
by gigford
Süni wrote:
gigford wrote: Ja, 260as sierra tárcsa is beférne még a 13as alá, csak ahhoz hozzámenne e a volvo 4dugósa azt nem tudni.
Erre meg volt leírás hogy kell, majd elválik.
Volvo nyereggel nem hiszem. Hátsó híd is Volvo lesz?
Marad a gyári. Perana alatt vajon ugyanaz a híd volt mint az eu capri hidak?

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Mon Mar 05, 2012 11:32 am
by szszaby
Tudtommal igen, a 3,09 áttétellel.

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Mon Mar 05, 2012 12:39 pm
by Tibi
Azt írja a zinternet, hogy Borg Warner XB 2.92 lsd, ettől valószínűleg a híd meg a féltengely maradhatott a 3.0-ból való.

http://www.capri-perana.co.za/specs.html" onclick="window.open(this.href);return false;

meg ilyet is ír : "Power was fed through a four speed close ratio Mustang 'top loader' gearbox to a custom limited slip rear axle derived from the Australian Ford Falcon XW rear end."

meg ilyet is : "Final Drive: 3.080"

Szóval sokféle mondás van...

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Tue Mar 06, 2012 9:39 am
by Nitrobuster
gigford wrote:
Süni wrote:Fékhatást sem a hűtött tárcsával, sem a 4 dugós nyereggel nem lehet növelni sztem. Ahhoz átmérőt kell növelni.
Múltkor pont néztem ezt a 4 dugós dolgot valami angol leirásban, nemcsak átmérővel lehet fékhatást növelni ahogy kivettem,
ha ugyanakkora tárcsához raksz 2 dugós helyett 4 dugósat, ugyanazt a fékbetét méretet több ponton nyomja az utóbbi.
De ha már csak fékbetétet cserélsz ugyanabban a nyeregben egy utcait valami EBC green vagy red betét félére, ami kopik mint az állat, attól is jobb lesz valamivel, surlódó felületek minőségének is számítania kell, nem?
Nameg a sima és hűtött tárcsa között is van előrelépés, nem hiszem, hogy nem lenne jobb ezzel, mint ami eddig volt.
Ilyen tárcsához még spéci betét sem kell. Nekem majdnem ilyen van csak nem lyuggatott, csak barázdás.
Ezen tuti nem ég meg a betét. Én évente cserélem darálja rendesen a betétet. A versenybetéttel meg vigyázni utcán! Az nagyon melegre lett fejlesztve hideg fékkel semmit sem fog.

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Tue Mar 06, 2012 12:10 pm
by Blant
Befelé gebelyesedéééés!!!!
A fék leírását meg lehet kapni, hogy milyen volvo nyereg, milyen közbetét, stb?

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Tue Mar 06, 2012 1:58 pm
by Süni
Blant wrote:Befelé gebelyesedéééés!!!!
A fék leírását meg lehet kapni, hogy milyen volvo nyereg, milyen közbetét, stb?
200-as Volvo féknyereg.