OT igen, de én már ezzel a rendszámmal vettem. Tulajdonos váltáskor is meg kell újítani a muzeális vizsgát, meg 5 évente is.
Veterán klubtag is vagyok, ott a karácsonyi vacsorán azt hallottam, hogy 2013-tól még szigorúbbak lesznek a vizsgák. Pl a több autóból összeépítést, motorcserét is még nehezebb lesz levizsgáztatni. 72-es bódéba 74-es motor az már lehet bukta. Legkönnyebben az eredetiben megmaradt, épen őrzött vagy felcsinosított autókat engedik át.
Lényeg hogy fotózz minden lépést, még a legapróbbakat is! A vizsgára meg vigyél minden doksit, gyári prospektust, korabeli posztert, amivel igazolod, hogy abban a gyártási évben az az alkatrész létezett ahhoz a típusú autóhoz.
Nekem az ezüst-fekete acélfelnit kérdezték odavaló-e, meg hogy a forgalmiban hibásan XL helyett GL szerepel, ezek miatt kellett magyarázkodnom. De a felniről mutattam fotót a szervizkönyv borítóján, a felszereltség jelölésről meg a lengyel klub honlapján szintén találtam brossúrát.
Az hogy a kumikéder Lada, a kipuff dob Bosal, a padlószőnyeg meg háztartási, az nem zavarta őket. Fontos hogy az összkép legyen patent! Sehol egy rozsdafolt, sehol egy olajcsepp, sehol egy szakadás, legyen egy kiállítási tárgy, amit büszkén mutogatsz. Felejtsd el az mp3-t, az ajtóba vagy kalaptartóba vágott hangszórókat, a ledeket, a nem gyári kiegészítőket, ne legyen semmi plusz, mint digitális hőmérő, olajnyomásmérő, utólagos fordulatszámmérő, központi zár, stb. közelítsen minden a gyári állapothoz.
Úgy emlékszem púpos géptető és körlámpa a GT-knek van (vagy púpos tető minden V-motornak). Az index akkor biztosan a lökhárítóban kell legyen, de hogy neked egész, vagy 2 rövid lökhárítód van a donoron elöl, azt nem tudom. Lehet attól is függ hogy amerikai piacra készült-e. Vagy hogy angol, vagy német gyártású. Van annyi variáció az MK1-ből is hogy én nem bírom még követni. De majd a többiek megmondják.
Nem hiszem hogy lámpa és fedélcseréből lenne gubanc muzeális minősítésen, de mit lehet tudni... legyen valami felkészült szöveged, vagy inkább prospektus, amivel bizonyítod az igazad.
De majd ha már mozgásképes az autó, adok pár tanácsot ;)
Ha meg nem sikerül, vagy nem cél az OT rendszám, akkor kedvezményes kötelező felelősségbiztosítást még köthetsz, és 2 évente viszed műszakiztatni, az sem olyan nagy baj.
Kapeti wrote:gridoux,
72-es, de nem faceliftes, azt hiszem. Olyan mint a tiéd, ami az avatarodon látható. Itt majd csalni szeretnék, mert a dupla kereklámpás az életem, és majd átalakítgatom olyanra. Meg a púp a géptetőn. 1.6-osnak nincs sajna, a donorét szeretném majd rátenni ezért. Nem tudom a veterán minősítésnél ezzel lesz-e baj. Neked is OT van, jól látom?