Page 2 of 19

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Wed Jan 09, 2013 4:49 pm
by szszaby
A donorod az dupla kerek lámpás ha jól tudom. Annak menne rá az eleje meg a géptető? Ha jók az infóim akkor Szolnokon van egy embernél 3db Mk1-es Capri a kasztnija az nagyon rossz mindegyiknek.

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Wed Jan 09, 2013 6:20 pm
by gridoux
OT igen, de én már ezzel a rendszámmal vettem. Tulajdonos váltáskor is meg kell újítani a muzeális vizsgát, meg 5 évente is.
Veterán klubtag is vagyok, ott a karácsonyi vacsorán azt hallottam, hogy 2013-tól még szigorúbbak lesznek a vizsgák. Pl a több autóból összeépítést, motorcserét is még nehezebb lesz levizsgáztatni. 72-es bódéba 74-es motor az már lehet bukta. Legkönnyebben az eredetiben megmaradt, épen őrzött vagy felcsinosított autókat engedik át.

Lényeg hogy fotózz minden lépést, még a legapróbbakat is! A vizsgára meg vigyél minden doksit, gyári prospektust, korabeli posztert, amivel igazolod, hogy abban a gyártási évben az az alkatrész létezett ahhoz a típusú autóhoz.

Nekem az ezüst-fekete acélfelnit kérdezték odavaló-e, meg hogy a forgalmiban hibásan XL helyett GL szerepel, ezek miatt kellett magyarázkodnom. De a felniről mutattam fotót a szervizkönyv borítóján, a felszereltség jelölésről meg a lengyel klub honlapján szintén találtam brossúrát.
Az hogy a kumikéder Lada, a kipuff dob Bosal, a padlószőnyeg meg háztartási, az nem zavarta őket. Fontos hogy az összkép legyen patent! Sehol egy rozsdafolt, sehol egy olajcsepp, sehol egy szakadás, legyen egy kiállítási tárgy, amit büszkén mutogatsz. Felejtsd el az mp3-t, az ajtóba vagy kalaptartóba vágott hangszórókat, a ledeket, a nem gyári kiegészítőket, ne legyen semmi plusz, mint digitális hőmérő, olajnyomásmérő, utólagos fordulatszámmérő, központi zár, stb. közelítsen minden a gyári állapothoz.

Úgy emlékszem púpos géptető és körlámpa a GT-knek van (vagy púpos tető minden V-motornak). Az index akkor biztosan a lökhárítóban kell legyen, de hogy neked egész, vagy 2 rövid lökhárítód van a donoron elöl, azt nem tudom. Lehet attól is függ hogy amerikai piacra készült-e. Vagy hogy angol, vagy német gyártású. Van annyi variáció az MK1-ből is hogy én nem bírom még követni. De majd a többiek megmondják.
Nem hiszem hogy lámpa és fedélcseréből lenne gubanc muzeális minősítésen, de mit lehet tudni... legyen valami felkészült szöveged, vagy inkább prospektus, amivel bizonyítod az igazad.

De majd ha már mozgásképes az autó, adok pár tanácsot ;)

Ha meg nem sikerül, vagy nem cél az OT rendszám, akkor kedvezményes kötelező felelősségbiztosítást még köthetsz, és 2 évente viszed műszakiztatni, az sem olyan nagy baj.
Kapeti wrote:gridoux,
72-es, de nem faceliftes, azt hiszem. Olyan mint a tiéd, ami az avatarodon látható. Itt majd csalni szeretnék, mert a dupla kereklámpás az életem, és majd átalakítgatom olyanra. Meg a púp a géptetőn. 1.6-osnak nincs sajna, a donorét szeretném majd rátenni ezért. Nem tudom a veterán minősítésnél ezzel lesz-e baj. Neked is OT van, jól látom?

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Wed Jan 09, 2013 7:20 pm
by Kapeti
hú, köszönöm a rám szánt rengeteg leütést...
A lámpa a minősítés után kerülne bele, szerintem műszakilag megoldható / átszerelhető. A géptetőt meg eladom valahogy nekik, hogy púpos, nem szeretném mindkettőt lefújni, cserélgetni...
Esélyes, hogy még rádió sem lesz benne, nemhogy MP3, itt az autózásról fog szólni minden.

A kasznival tavaszig úgysem fogok tudni érdemben foglalkozni, addig csinálgatom a futóművet.

Az enyém egy osztrák autó, elég jól van dokumentálva, remélem elég lesz nekik. Még szervízkönyve is van, 46.000-ig vezetve... :-)

Üdv

P.

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Wed Jan 09, 2013 7:23 pm
by Kapeti
http://www.autogush.com/images/ford-capri-1972-03.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
kb ilyen összképet szeretnék elérni...

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Wed Jan 09, 2013 7:24 pm
by gridoux
Kapeti wrote:http://www.autogush.com/images/ford-capri-1972-03.jpg
kb ilyen összképet szeretnék elérni...
ez amerikai, a hűtőrácsban a sárgahelyzetjelző... ?

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Wed Jan 09, 2013 8:01 pm
by Kapeti
Igen, amerikai...
De inkább ezt kellett volna linkelnem:
http://www.classicfordmag.co.uk/files/2010/07/10.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Wed Jan 09, 2013 8:02 pm
by Kapeti
Szaby, tudnál esetleg közelebbi infót a szolnoki illetőről? Szívesen megnézném a "gyűjteményét"...

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Wed Jan 09, 2013 8:15 pm
by Pudva
Kapeti wrote:Igen, amerikai...
De inkább ezt kellett volna linkelnem:
http://www.classicfordmag.co.uk/files/2010/07/10.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Félek ez nem OT-s /értsd: gyári/, szerintem ezen 15" kerekek vannak bár nagyon adja!
Inkább ez az aútentikus' ;-) kerék http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 750pix.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
De sebaj láttunk már OT-s USA vasat 18" krómfelniken :mrgreen:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Wed Jan 09, 2013 8:21 pm
by gridoux
gridoux wrote:
Kapeti wrote:http://www.autogush.com/images/ford-capri-1972-03.jpg
kb ilyen összképet szeretnék elérni...
ez szerintem amerikai Capri, a hűtőrácsban a sárgahelyzetjelző... (?)

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Wed Jan 09, 2013 8:26 pm
by Machine
Üdv itt!
bővül az MK1 létszám :-D
a lámpa nem cserélgethető, csak ha mók megoldással szereled
Kapeti wrote:hú, köszönöm a rám szánt rengeteg leütést...
A lámpa a minősítés után kerülne bele, szerintem műszakilag megoldható / átszerelhető. A géptetőt meg eladom valahogy nekik, hogy púpos, nem szeretném mindkettőt lefújni, cserélgetni...
Esélyes, hogy még rádió sem lesz benne, nemhogy MP3, itt az autózásról fog szólni minden.

A kasznival tavaszig úgysem fogok tudni érdemben foglalkozni, addig csinálgatom a futóművet.

Az enyém egy osztrák autó, elég jól van dokumentálva, remélem elég lesz nekik. Még szervízkönyve is van, 46.000-ig vezetve... :-)

Üdv

P.

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Wed Jan 09, 2013 9:00 pm
by CapriTurbo
gridoux wrote:
Kapeti wrote:http://www.autogush.com/images/ford-capri-1972-03.jpg
kb ilyen összképet szeretnék elérni...
ez amerikai, a hűtőrácsban a sárgahelyzetjelző... ?
Index, mkI, mkII usa kivitelnél.

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Wed Jan 09, 2013 9:03 pm
by gridoux
CapriTurbo wrote:
gridoux wrote: ez amerikai, a hűtőrácsban a sárga helyzetjelző... ?
Index, mkI, mkII usa kivitelnél.
köszi!

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Wed Jan 09, 2013 9:57 pm
by White Shark
Kapeti wrote:Igen, amerikai...
De inkább ezt kellett volna linkelnem:
http://www.classicfordmag.co.uk/files/2010/07/10.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
A lámpa cserélhető ,mk3 is belefaragható ,de van gyári is ,egyetlen gond az ha gyárit akarsz akkor széles motorháztetőt kell hozzá venned ( nem puposat ,széleset).A gyerek citromsárgájába mk3 van keskeny tetővel ot után kis pénzből szépen meg lehet csinálni .

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Wed Jan 09, 2013 10:14 pm
by gridoux
White Shark wrote: ... ot után kis pénzből szépen meg lehet csinálni .
azt ne feledjétek, hogy 5 évente újra OT vizsga! Meg elvileg ha évközben rájönnek a buherálásra (meglát egy találkozón valaki) akkor berendelhetnek rendkívüli vizsgára is.

Meg egyáltalán. A muzeális vizsga egy olyan nemes tétel legyen a fejben is, hogy próbáld megőrizni a gyári, vagy ahhoz közeli állapotot, és ne mókolj, ne kendácsolj.

Most az jutott eszembe, amiért kardot rántottam egy másik fórumon, hogy a mókus beteszi a kínai xenont a foncsoros lámpába, szétégeti a szembejövő retináját, és ha nem bukik le évközben, akkor 2 évente majd a műszaki vizsgán visszateszi a gyári izzót arra az egy napra. Meg a 200ft-os ledes gyöngysor DRL-nek beékelve a lámpa és a karosszéria közé. Vizsgán meg majd kiveszi azt is.
Vagy az 1,3-as motor helyett beteszi a 2,8-at, vizsga napján meg vissza.

Hát ilyet NE!

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Wed Jan 09, 2013 11:59 pm
by szszaby
Kapeti wrote:Szaby, tudnál esetleg közelebbi infót a szolnoki illetőről? Szívesen megnézném a "gyűjteményét"...
Folyamatban a dolog.