Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )
Én benzinnel vagy hígítóval szoktam mérni.
Ford Capri MkI Essex
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )
Nem az anyagra gondoltam ,a módszerre .Ezeknél is fennáll ugyanúgy a tévedés ,vagy túltöltés lehetősége.Az viszont igaz ,minél higabb annál kevésbé.
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )
tegyél rá egy két helyen kifúrt üveglapot. Egyiken betöltöd, a másikon levegőzik. Túltölteni csak picit tudod, hirtelen ennyi jutott eszembe, aztán vagy múkod vagy nemWhite Shark wrote:Nem az anyagra gondoltam ,a módszerre .Ezeknél is fennáll ugyanúgy a tévedés ,vagy túltöltés lehetősége.Az viszont igaz ,minél higabb annál kevésbé.

1980 Capri MK3
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )
Igen ,ez már járható út !
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )
Köbölés folyamatban ,de annyit már kiszámoltam az eredeti motoradatokat alapul véve ,hogy 51,456 ccm -nél kevesebbre kell törekednem .Ha a dugattyu fölötti részt azt az 5 tizedet hozzáadom a hengerfejbe mért adatokhoz ideális lenne egy 44,5 ccm töltöttség ,és ez 10,992:1 sűrítési arányt ezrdményezne a 9,5:1 hez képest . A 0.5 tized 3,39 ccm ,vagyis addig kell a hengerfejet alakítanom míg 41,11 ccm -nem lesz.
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )
Ma volt egy kis időm ,elővettem a 2.9 dugóját ,kimértem a tányért benne ,csak kiváncsiságból,bár a tányér már nem játszik a 2.8 sima dugó miatt ,de akkor is .A mérésre higítót használtam ,bevált .Szóval 12 ccm fér el egy palástban ,ránézésre nem gondoltam volna .
- Geree
- szerszámadogató
- Posts: 34
- Joined: Fri Sep 02, 2005 1:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Contact:
Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )
CD lemez...Tibi wrote:tegyél rá egy két helyen kifúrt üveglapot. Egyiken betöltöd, a másikon levegőzik. Túltölteni csak picit tudod, hirtelen ennyi jutott eszembe, aztán vagy múkod vagy nemWhite Shark wrote:Nem az anyagra gondoltam ,a módszerre .Ezeknél is fennáll ugyanúgy a tévedés ,vagy túltöltés lehetősége.Az viszont igaz ,minél higabb annál kevésbé.

- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )
Átfúrni lényegesen egyszerűbb feladat az igaz. De akkor már ott van az átlátszó nyers lemez ami a sok darabos lemezcsomagok alján van, kivéve ha éppen nem fekete. Jó, hogy mondtad, elő is túrtam egy átlátszót mert szeretem látni amit csinálokGeree wrote:CD lemez...

1980 Capri MK3
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )
Tovább vágtam a dugót ,érdekelt volna ,minek van benn az acélbetét ,nem tudom . Kékkel kihúztam a betétet .
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )
Az a betét a hőtágulás miatt van benne, mivel ott több az anyag nem engedi, hogy torzuljon a dugó. Így jobban megmarad a kerek forma.
Ford Capri MkI Essex
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )
Ikerfémhatás
Az acél és a könnyűfém eltérő hőtágulása miatt hő hatására az acélszalag meggörbül. Ennek következtében a dugattyú eredeti alakja csak csekély mértékben torzul, így átmérője elsősorban a csapszeg tengelyének irányában nõ, míg a csapszeg tengelyére merőlegesen csak elhanyagolható mértékben változik. Ennek következtében a szerelési hézag kicsi lehet.
A hőtágulást tehát főleg a csapszeg tengelyének irányába terelik, és ezt ovális alakra történő megmunkálással ki lehet egyenlíteni.
Az acélszalagos dugattyúkat főleg olyan, víz- és léghűtésű négyütemű motorokban alkalmazzák, amelyeknél a csendes járás a követelmény.
A hőszabályozott dugattyúk a leggyakrabban alkalmazott dugattyúk, és 45 kW/l lökettérfogat-teljesítményig használatosak.
Ford Capri MkI Essex
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )
Akkor nemcsoda hogy megmakkant !szszaby wrote:
Ikerfémhatás
Az acél és a könnyűfém eltérő hőtágulása miatt hő hatására az acélszalag meggörbül. Ennek következtében a dugattyú eredeti alakja csak csekély mértékben torzul, így átmérője elsősorban a csapszeg tengelyének irányában nõ, míg a csapszeg tengelyére merőlegesen csak elhanyagolható mértékben változik. Ennek következtében a szerelési hézag kicsi lehet.
A hőtágulást tehát főleg a csapszeg tengelyének irányába terelik, és ezt ovális alakra történő megmunkálással ki lehet egyenlíteni.
Az acélszalagos dugattyúkat főleg olyan, víz- és léghűtésű négyütemű motorokban alkalmazzák, amelyeknél a csendes járás a követelmény.
A hőszabályozott dugattyúk a leggyakrabban alkalmazott dugattyúk, és 45 kW/l lökettérfogat-teljesítményig használatosak.
- Geree
- szerszámadogató
- Posts: 34
- Joined: Fri Sep 02, 2005 1:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Contact:
Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )
Nézd már meg a könyvet, ahonnan ezt ollóztad, hogy mikori kiadás...szszaby wrote:Ikerfémhatás
Az acél és a könnyűfém eltérő hőtágulása miatt hő hatására az acélszalag meggörbül. Ennek következtében a dugattyú eredeti alakja csak csekély mértékben torzul, így átmérője elsősorban a csapszeg tengelyének irányában nõ, míg a csapszeg tengelyére merőlegesen csak elhanyagolható mértékben változik. Ennek következtében a szerelési hézag kicsi lehet.
A hőtágulást tehát főleg a csapszeg tengelyének irányába terelik, és ezt ovális alakra történő megmunkálással ki lehet egyenlíteni.
Az acélszalagos dugattyúkat főleg olyan, víz- és léghűtésű négyütemű motorokban alkalmazzák, amelyeknél a csendes járás a követelmény.
A hőszabályozott dugattyúk a leggyakrabban alkalmazott dugattyúk, és 45 kW/l lökettérfogat-teljesítményig használatosak.

Legjobb tudomásom szerint minden, a fajlagosan ennél jóval erősebb
motorokban is ezt a technológiát használják. Ez a dugó valószínűleg
zárványos volt; de ha szépen elmosod, látszódni fog. Nekem is pont
ugyanígy tört el az egyik dugóm és gyönyörűen ott figyelt a zárvány
benne. A zárvány és a feltételezéseim szerinti kopogásos égés együttes
hatásaként szakadt le.
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )
Újabb mocikban már nem láttam e fajta dugót.
Ford Capri MkI Essex
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )
ha közeli képeket csinálsz, kapcsold be a makró funkciót a fényképezőgépen, akkor nem lesz ilyen homályos...White Shark wrote:Tovább vágtam a dugót ,érdekelt volna ,minek van benn az acélbetét ,nem tudom . Kékkel kihúztam a betétet .
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4