Page 2 of 7

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Tue Feb 12, 2013 12:46 pm
by szszaby
Én benzinnel vagy hígítóval szoktam mérni.

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Tue Feb 12, 2013 1:19 pm
by White Shark
Nem az anyagra gondoltam ,a módszerre .Ezeknél is fennáll ugyanúgy a tévedés ,vagy túltöltés lehetősége.Az viszont igaz ,minél higabb annál kevésbé.

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Tue Feb 12, 2013 1:57 pm
by Tibi
White Shark wrote:Nem az anyagra gondoltam ,a módszerre .Ezeknél is fennáll ugyanúgy a tévedés ,vagy túltöltés lehetősége.Az viszont igaz ,minél higabb annál kevésbé.
tegyél rá egy két helyen kifúrt üveglapot. Egyiken betöltöd, a másikon levegőzik. Túltölteni csak picit tudod, hirtelen ennyi jutott eszembe, aztán vagy múkod vagy nem :-)

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Tue Feb 12, 2013 3:07 pm
by White Shark
Igen ,ez már járható út !

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Wed Feb 13, 2013 6:21 pm
by White Shark
Köbölés folyamatban ,de annyit már kiszámoltam az eredeti motoradatokat alapul véve ,hogy 51,456 ccm -nél kevesebbre kell törekednem .Ha a dugattyu fölötti részt azt az 5 tizedet hozzáadom a hengerfejbe mért adatokhoz ideális lenne egy 44,5 ccm töltöttség ,és ez 10,992:1 sűrítési arányt ezrdményezne a 9,5:1 hez képest . A 0.5 tized 3,39 ccm ,vagyis addig kell a hengerfejet alakítanom míg 41,11 ccm -nem lesz.

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Fri Feb 15, 2013 4:56 pm
by White Shark
Ma volt egy kis időm ,elővettem a 2.9 dugóját ,kimértem a tányért benne ,csak kiváncsiságból,bár a tányér már nem játszik a 2.8 sima dugó miatt ,de akkor is .A mérésre higítót használtam ,bevált .Szóval 12 ccm fér el egy palástban ,ránézésre nem gondoltam volna .

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Sat Feb 16, 2013 10:36 am
by Geree
Tibi wrote:
White Shark wrote:Nem az anyagra gondoltam ,a módszerre .Ezeknél is fennáll ugyanúgy a tévedés ,vagy túltöltés lehetősége.Az viszont igaz ,minél higabb annál kevésbé.
tegyél rá egy két helyen kifúrt üveglapot. Egyiken betöltöd, a másikon levegőzik. Túltölteni csak picit tudod, hirtelen ennyi jutott eszembe, aztán vagy múkod vagy nem :-)
CD lemez... ;-)

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Sat Feb 16, 2013 10:56 am
by Tibi
Geree wrote:CD lemez... ;-)
Átfúrni lényegesen egyszerűbb feladat az igaz. De akkor már ott van az átlátszó nyers lemez ami a sok darabos lemezcsomagok alján van, kivéve ha éppen nem fekete. Jó, hogy mondtad, elő is túrtam egy átlátszót mert szeretem látni amit csinálok :-)

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Sat Feb 16, 2013 1:29 pm
by White Shark
Tovább vágtam a dugót ,érdekelt volna ,minek van benn az acélbetét ,nem tudom . Kékkel kihúztam a betétet .
DSCF3098.JPG
DSCF3098.JPG (112.17 KiB) Viewed 8223 times
DSCF3099.JPG
DSCF3099.JPG (101.75 KiB) Viewed 8223 times
DSCF3100.JPG
DSCF3100.JPG (95.63 KiB) Viewed 8223 times
DSCF3101.JPG
DSCF3101.JPG (106.6 KiB) Viewed 8223 times
DSCF3102.JPG
DSCF3102.JPG (98.52 KiB) Viewed 8223 times

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Sat Feb 16, 2013 1:48 pm
by szszaby
Az a betét a hőtágulás miatt van benne, mivel ott több az anyag nem engedi, hogy torzuljon a dugó. Így jobban megmarad a kerek forma.

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Sat Feb 16, 2013 1:55 pm
by szszaby


Ikerfémhatás
Az acél és a könnyűfém eltérő hőtágulása miatt hő hatására az acélszalag meggörbül. Ennek következtében a dugattyú eredeti alakja csak csekély mértékben torzul, így átmérője elsősorban a csapszeg tengelyének irányában nõ, míg a csapszeg tengelyére merőlegesen csak elhanyagolható mértékben változik. Ennek következtében a szerelési hézag kicsi lehet.
A hőtágulást tehát főleg a csapszeg tengelyének irányába terelik, és ezt ovális alakra történő megmunkálással ki lehet egyenlíteni.
Az acélszalagos dugattyúkat főleg olyan, víz- és léghűtésű négyütemű motorokban alkalmazzák, amelyeknél a csendes járás a követelmény.
A hőszabályozott dugattyúk a leggyakrabban alkalmazott dugattyúk, és 45 kW/l lökettérfogat-teljesítményig használatosak.

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Sat Feb 16, 2013 2:19 pm
by White Shark
szszaby wrote:


Ikerfémhatás
Az acél és a könnyűfém eltérő hőtágulása miatt hő hatására az acélszalag meggörbül. Ennek következtében a dugattyú eredeti alakja csak csekély mértékben torzul, így átmérője elsősorban a csapszeg tengelyének irányában nõ, míg a csapszeg tengelyére merőlegesen csak elhanyagolható mértékben változik. Ennek következtében a szerelési hézag kicsi lehet.
A hőtágulást tehát főleg a csapszeg tengelyének irányába terelik, és ezt ovális alakra történő megmunkálással ki lehet egyenlíteni.
Az acélszalagos dugattyúkat főleg olyan, víz- és léghűtésű négyütemű motorokban alkalmazzák, amelyeknél a csendes járás a követelmény.
A hőszabályozott dugattyúk a leggyakrabban alkalmazott dugattyúk, és 45 kW/l lökettérfogat-teljesítményig használatosak.
Akkor nemcsoda hogy megmakkant !

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Sun Feb 17, 2013 10:14 pm
by Geree
szszaby wrote:
Ikerfémhatás
Az acél és a könnyűfém eltérő hőtágulása miatt hő hatására az acélszalag meggörbül. Ennek következtében a dugattyú eredeti alakja csak csekély mértékben torzul, így átmérője elsősorban a csapszeg tengelyének irányában nõ, míg a csapszeg tengelyére merőlegesen csak elhanyagolható mértékben változik. Ennek következtében a szerelési hézag kicsi lehet.
A hőtágulást tehát főleg a csapszeg tengelyének irányába terelik, és ezt ovális alakra történő megmunkálással ki lehet egyenlíteni.
Az acélszalagos dugattyúkat főleg olyan, víz- és léghűtésű négyütemű motorokban alkalmazzák, amelyeknél a csendes járás a követelmény.
A hőszabályozott dugattyúk a leggyakrabban alkalmazott dugattyúk, és 45 kW/l lökettérfogat-teljesítményig használatosak.
Nézd már meg a könyvet, ahonnan ezt ollóztad, hogy mikori kiadás... ;-)

Legjobb tudomásom szerint minden, a fajlagosan ennél jóval erősebb
motorokban is ezt a technológiát használják. Ez a dugó valószínűleg
zárványos volt; de ha szépen elmosod, látszódni fog. Nekem is pont
ugyanígy tört el az egyik dugóm és gyönyörűen ott figyelt a zárvány
benne. A zárvány és a feltételezéseim szerinti kopogásos égés együttes
hatásaként szakadt le.

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Sun Feb 17, 2013 10:23 pm
by szszaby
Újabb mocikban már nem láttam e fajta dugót.

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Mon Feb 18, 2013 12:54 am
by Bogyo28
White Shark wrote:Tovább vágtam a dugót ,érdekelt volna ,minek van benn az acélbetét ,nem tudom . Kékkel kihúztam a betétet .
ha közeli képeket csinálsz, kapcsold be a makró funkciót a fényképezőgépen, akkor nem lesz ilyen homályos...