Page 2 of 11
Re: Poroszka
Posted: Fri Jan 03, 2014 9:03 pm
by TÉCSÉ
paniperda wrote:Köszönöm a tippeket!
Az természetes, hogy a postaláda kulcsommal nyitom/zárom az autót? Tudom, hogy öreg, de minden zár ilyen könnyen adja magát ebben a korban?
Sajnos igen - én is pont azzal szoktam , ha nincs kéznél jobban hasonlító

Re: Poroszka
Posted: Fri Jan 03, 2014 11:03 pm
by Pudva
Azt hiszem van valami újralamellázó módszer, de ezt Birdhaus jobban tudja mint én, ugyanis Ő foglalkozik zárakkal.
Re: Poroszka
Posted: Sat Jan 04, 2014 12:21 am
by adam
Pudva wrote:Azt hiszem van valami újralamellázó módszer, de ezt Birdhaus jobban tudja mint én, ugyanis Ő foglalkozik zárakkal.
Birdhaus nem sűrűn jár erre..
Viszont itt dolgozik:
http://www.aranykulcs.hu/
Re: Poroszka
Posted: Sun Jan 05, 2014 6:00 pm
by paniperda
Közben kitisztogattam a karbit, meg újraállítottuk a gyújtást, ecetera.
A vízhőfok visszajelzőt méregettem, és a következőket mértem.
Gomba:
20 fok -> 460 ohm
90 fok -> 24 ohm
A műszer pedig csak erre mozdul meg
24 ohm felett meg sem moccan
23 ohm 1-es
14 ohm a közepe (felt. 90 fok)
8.6 ohm a teteje, 8-as
Találkozott valaki ilyennel? Van ehhez gomba, vagy szedjem ki a műszert és beszélgessek el vele közelebbről?
Re: Poroszka
Posted: Sun Jan 05, 2014 6:11 pm
by gridoux
kb ugyanezt eljártam én is.
Megvettem az autót - sárgagyűrűs érzékelővel, a műszer meg sem moccant.
Kicseréltem fehér gyűrűsre, továbbra sem moccant.
Kicseréltem a műszer tápot stabIC 12V-ra, 8V-ra, 5V-ra, de egyikkel sem mutatott jól.
Vettem egy új műszert, ugyanúgy viselkedett, mint az előzővel.
Feladtam a próbálgatást, műszertápot visszaépítettem (rezgőnyelves 12V-os szaggatott) eredetire,
ÉS A MŰSZERT KALIBRÁLTAM.
Részletesebben, fotókkal: itt.
Lehetne még párhuzamosan kötött ellenállással is eltolni az ellenállásgörbét, de az nekem bonyolultabb lett volna.
MK3-ban nem tudom milyen a hőmérő, remélem hasonlóan állítható.
Re: Poroszka
Posted: Sun Jan 05, 2014 11:50 pm
by Bogyo28
gridoux wrote:kb ugyanezt eljártam én is.
Megvettem az autót - sárgagyűrűs érzékelővel, a műszer meg sem moccant.
Kicseréltem fehér gyűrűsre, továbbra sem moccant.
Kicseréltem a műszer tápot stabIC 12V-ra, 8V-ra, 5V-ra, de egyikkel sem mutatott jól.
Vettem egy új műszert, ugyanúgy viselkedett, mint az előzővel.
Feladtam a próbálgatást, műszertápot visszaépítettem (rezgőnyelves 12V-os szaggatott) eredetire,
ÉS A MŰSZERT KALIBRÁLTAM.
Részletesebben, fotókkal: itt.
Lehetne még párhuzamosan kötött ellenállással is eltolni az ellenállásgörbét, de az nekem bonyolultabb lett volna.
MK3-ban nem tudom milyen a hőmérő, remélem hasonlóan állítható.
MK3-ban más a müszer. legegyszerübb teszt, hogy ha leteste,ed a vezetéket, föl kell mennie a mutatónak nagyon gyorsan a legtetejére. a rezgőnyelves fesztabot érdemes IC-sre cserélni. meg a hátsó folia szokott még szar lenni a müszercsoport mögött...
Re: Poroszka
Posted: Mon Jan 06, 2014 12:04 am
by gridoux
MK3-ban
ilyen?
Mert ez az mk1-re kísértetiesen hasonlít, csak a festése más.
Re: Poroszka
Posted: Mon Jan 06, 2014 11:32 am
by Bogyo28
gridoux wrote:MK3-ban
ilyen?
Mert ez az mk1-re kísértetiesen hasonlít, csak a festése más.
talán a 4 órásé ilyen, de az elterjedtebb 6 órás müszer az nem ilyen. ez a granadáéra hasonlít nagyon.
Re: Poroszka
Posted: Mon Jan 06, 2014 12:01 pm
by paniperda
Bogyo28 wrote:MK3-ban más a müszer. legegyszerübb teszt, hogy ha leteste,ed a vezetéket, föl kell mennie a mutatónak nagyon gyorsan a legtetejére. a rezgőnyelves fesztabot érdemes IC-sre cserélni. meg a hátsó folia szokott még szar lenni a müszercsoport mögött...
Kiteszteltem, testre felmegy maxra. Aztán fogtam egy pótméteres ellenállást, és azzal mértem ki, hogy milyen ellenállásra hogy reagál.
Amint lesz egy kis időm, akkor leszedem a műszerfalat és benézek alá.
Más: ti mit kezdtetek a kipurcant csomagtartó teleszkóppal?
Innen lehet rendelni mindenfélét, van valakinek tapasztalata a céggel?
http://webshop.moliton.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gondoltam lemérem a paramétereit és rendelek egy újat.
Re: Poroszka
Posted: Mon Jan 06, 2014 12:57 pm
by proteus
paniperda wrote:
Más: ti mit kezdtetek a kipurcant csomagtartó teleszkóppal?
Innen lehet rendelni mindenfélét, van valakinek tapasztalata a céggel?
http://webshop.moliton.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gondoltam lemérem a paramétereit és rendelek egy újat.
Nekem valami Nissan teleszkópja van bent, az bárhol beszerezhető, de nincs leszigetelve a két vége, így a hátsó ablak fűtése, meg az ablaktörlő mókolás nélkül nem fog működni. Van az országban olyan cég aki minta után egyedileg is gyárt, de nem tusom milyen árakon dolgoznak.
Re: Poroszka
Posted: Mon Jan 06, 2014 1:19 pm
by Tibi
paniperda wrote:
Más: ti mit kezdtetek a kipurcant csomagtartó teleszkóppal?
Innen lehet rendelni mindenfélét, van valakinek tapasztalata a céggel?
http://webshop.moliton.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gondoltam lemérem a paramétereit és rendelek egy újat.
Nekem pl egy egyedi gyártású fenyődeszka van bent a csomiban. Gondoltam már rá, hogy cirokteleszkópra cserélem mert a deszka sok helyet foglal.

Re: Poroszka
Posted: Mon Jan 06, 2014 1:41 pm
by adam
Tibi wrote:paniperda wrote:
Más: ti mit kezdtetek a kipurcant csomagtartó teleszkóppal?
Innen lehet rendelni mindenfélét, van valakinek tapasztalata a céggel?
http://webshop.moliton.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gondoltam lemérem a paramétereit és rendelek egy újat.
Nekem pl egy egyedi gyártású fenyődeszka van bent a csomiban. Gondoltam már rá, hogy cirokteleszkópra cserélem mert a deszka sok helyet foglal.

vérbeli OT huszár

Re: Poroszka
Posted: Mon Jan 06, 2014 1:55 pm
by Bogyo28
proteus wrote: Van az országban olyan cég aki minta után egyedileg is gyárt, de nem tusom milyen árakon dolgoznak.
az pont a fentebb említett cég. Egerben vannak, régebben volt pesten is boltjuk, de már jópár éve bezárt. Én annó csináltattam velük minta alapján, az áramátvezetést nem tudták megoldani, meg nem is volt annyira tartós a cucc. de lehet hogy az elmult kb 8-10 évben már fejlödött a technologia náluk...
Re: Poroszka
Posted: Mon Jan 06, 2014 8:56 pm
by TÉCSÉ
Bogyo28 wrote:proteus wrote: Van az országban olyan cég aki minta után egyedileg is gyárt, de nem tusom milyen árakon dolgoznak.
az pont a fentebb említett cég. Egerben vannak, régebben volt pesten is boltjuk, de már jópár éve bezárt. Én annó csináltattam velük minta alapján, az áramátvezetést nem tudták megoldani, meg nem is volt annyira tartós a cucc. de lehet hogy az elmult kb 8-10 évben már fejlödött a technologia náluk...
Nekem a C.Robi szerzett zsír újat pár éve - pedig nem is kértem ...

(de jó , hogy van , így , hogy sosem használom

)
Re: Poroszka
Posted: Mon Jan 06, 2014 10:38 pm
by Töcs
paniperda wrote:Bogyo28 wrote:MK3-ban más a müszer. legegyszerübb teszt, hogy ha leteste,ed a vezetéket, föl kell mennie a mutatónak nagyon gyorsan a legtetejére. a rezgőnyelves fesztabot érdemes IC-sre cserélni. meg a hátsó folia szokott még szar lenni a müszercsoport mögött...
Kiteszteltem, testre felmegy maxra. Aztán fogtam egy pótméteres ellenállást, és azzal mértem ki, hogy milyen ellenállásra hogy reagál.
Amint lesz egy kis időm, akkor leszedem a műszerfalat és benézek alá.
Más: ti mit kezdtetek a kipurcant csomagtartó teleszkóppal?
Innen lehet rendelni mindenfélét, van valakinek tapasztalata a céggel?
http://webshop.moliton.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gondoltam lemérem a paramétereit és rendelek egy újat.
nekem valami mondeojé van benne, kicsit erősebb meg kicsit unixos, talán még túl olcsó sem volt de ahogy rámókoltam a régi sarus csatikat átmegy benne a power és megy az ablakfűtés többnyire. ha kell lövök róla képet vmikor