Page 2 of 3
Posted: Fri Jun 30, 2006 7:33 pm
by trafo2000
Ahogy emlékszem az autón egy karbi volt,a motorban azonban minden speciális volt,az összes forgórész.Az autó 6000 fordulat alatt nem volt különleges,felette viszont hátbarugásszerüen gyorsult.Egyéábként ha kiszámolod a literteljesítmény így sem volt egetverően nagy,de sztm elégséges volt. :D
Posted: Fri Aug 04, 2006 12:11 pm
by Tibi
Ehez mit szóltok mint egy lehetőség? Mit rejt magában a cucc? Felmegy 2.8-ra? Érdemes ilyesmivel foglalkozni?
http://cgi.ebay.co.uk/Ford-3-0-V6-essex ... dZViewItem
http://cgi.ebay.co.uk/Holley-four-barre ... otohosting
Posted: Fri Aug 04, 2006 1:12 pm
by gizmo
szerintem a 3L-es Essex motor más mint a 2.3, 2.8V6-osaink...
Posted: Fri Aug 04, 2006 9:46 pm
by Bogyo28
gizmo wrote:szerintem a 3L-es Essex motor más mint a 2.3, 2.8V6-osaink...
ugyvan...
Posted: Tue Aug 15, 2006 1:45 pm
by Tibi
azt meg tudná nekem valaki mondani, hogy miért árulnak külön karbishoz és injektoroshoz sport vezérműtengelyeket, ha elvileg ugyan az a motor? Esetleg mert eleve különbözőek vannak benne? Van más oka? Csereszabatosak?
Posted: Tue Aug 15, 2006 3:09 pm
by gizmo
ez engem is érdekelne, hogy a 2.8i tengely mehet-e karbis motorba? És miben különbözik a "hagyományos"-tól?
Posted: Tue Aug 15, 2006 3:35 pm
by proteus
A granadásoktól:
A Haynes szerint szabadon:
karbi/inj.
szívó nyit: 24°/20° BTDC
zár: 72°/56° ABDC
kipuf. nyit: 73°/62° BBDC
zár: 25°/14° ATDC
E mellett az emelése is más:
szívó 9.03-9.11mm / 9.43mm
kipuf. 9.01-9.09mm / 9.23mm
és ehhez az "i." hosszabb szeleprugót használ (48.5mm vs. 50.5mm)
Andris
Posted: Tue Aug 15, 2006 3:51 pm
by Tibi
annyira nem vagyok ebből fej, de valószínüleg éppen ez adja +25 lovat az injektoros javára, a kérdésem nem igazibol erre vonatkozott, lehet kicsit félreérthető volt. Korábban volt róla szó, Granada 2.8, Capri 2.8, Sierra Xr4 V6 ezek mind ugyan azok a blokkok. Más vezérműtengelyt használva. Ebből adódik a teljestménykülönbség (nagy része ) gondolom én. És itt kérdéses amit Gizmmo is írt,h az i-tengely jó-e a karbisba, és ha azok csereszabatosak akkor miért lehet külön karbishoz és injektoroshoz venni. Esetleg Capri-3 és Driver urak, mondtok valami okosat ?
Posted: Tue Aug 15, 2006 7:14 pm
by Nitrobuster
Ha jól emlékszem a gyári i-s motorokban nagyobbat nyitnak a szelepek és ezért nagyobb a csapágyátmérő ezért valószínüleg nem tudod betolni a karbis mociba az i-s veztengelyt.
Posted: Tue Aug 15, 2006 7:28 pm
by driver
Igaza van Nitro nak, tényleg nem felcserélhetők a tengelyek.Esetleg komoly gépmunkával lehetséges( horizontál furoval) nem kis pénzért.
Az injektoros blokkba a karbisé belemegy, de annak meg mi értelme???
Posted: Tue Aug 15, 2006 7:31 pm
by gigford
A csapagymeret fuggetlen hogy karbis vagy injektoros e motor. Kiscsapagyas karbis 2.8as tobb van mivel 82ig gyatottak ezeket a motorokat kis csapaggyal.
82tol valtottak nagy csapagyasra es leven 81tol van injektororos, ezert abbol tobb a nagycsapagyas.
41.9mm a kiscsapagyas
43.9mm a nagycsapagyas
Posted: Wed Aug 16, 2006 8:08 am
by Tibi
akkor vezérműtengely cserénél ez a mérvadó, tulajdonkéépen ehez a két mérethez kell tengelyt rendelni függetlenül attól, hogy karbis vagy sem. Egyéb tudnivalók?
gigford wrote:
41.9mm a kiscsapagyas
43.9mm a nagycsapagyas
Posted: Wed Aug 16, 2006 9:31 am
by gigford
proteus wrote:
és ehhez az "i." hosszabb szeleprugót használ (48.5mm vs. 50.5mm)
Andris
ez erdekes..., se a Kentcamnal sem a Burtonnel nem lehet kulonbozo meretu szeleprugot rendelni 2.8hoz...szerintem te az "installation height"et nezted
Posted: Wed Aug 16, 2006 9:34 am
by proteus
Nemtom, én ezt a granadások fórumából másoltam át...

Posted: Wed Aug 16, 2006 9:42 am
by Tibi
szerintem az el van gépelve...vagy nekik úgy van.
Ezt írja a Haynes:
Valves
Szívó
nyit : 24°
zár : 72°
Kipuf.
nyit : 73°
zár : 25°
a rugóhosszra pedig ( valve spring free lenght ) 52,5 mm -et ír
ez a 2.8 volt, gondolom "i" mert a könyv csak azzal foglalkozik, karbisról nem esik szó benne ami a 2.8-at illeti