2.8i kompressor
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Mad Max
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 429
- Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dombóvár
A technikai rovatba már írtam egy céget akik Ford tuningal foglalkoznak, na ők csinálnak kompresszor feltöltésű motot, az egyszerübb töltőre 100-150 e ft árat mondtak, amit minden képpen ajánlottak cserélni a dugattyúkat kovácsolt vasra kb. 15 e ft/db és erősebb csapágyakat, mert csak így lehet hosszú távon nagyobb nyomásra állítani. Legalábbis nekem ezt mondták telefonba!
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.8i kompressor
Kb 3-szor átnéztem az egész technikai kérdések tipokcímeit, de nem találtam se a 2.8i tuning címűt, se más normálisat, viszont újat se akarok nyitni, ugyh ide teszem fel szokásosan elmés kérdésemet. :D
Eddig is többször eszembe jutott az a téma, ami arról szól, h ha a szívócsövet elvezetném a kocsi orráig, ahol egy (akár a gyári hosszúkás) lyukon szippantaná a levegőt a verda, akkor az milyen jó lenne, mert a menetszéllel kapna egy kis lájtos feltöltést, és akkor az milyen vicces lenne. Nos, nem a spanyolviasz kategória, viszont miért nem alkalmazzuk? Én mintha már láttam volna rally ladán ilyet. Ez a kérdés azért is merült fel bennem most, mert most olvastam egy cikket ( http://totalcar.hu/magazin/szerelem/mazda626sw" onclick="window.open(this.href);return false; ), ahol van egy ilyen megoldás viszont ez már computeres moci, és kellett is hozzá tuning compi.
Várom az okosaktól a hozzászólásokat és a szokásos "lehurrogásokat", h miért nem jó az ötlet, mi az akadálya...
Eddig is többször eszembe jutott az a téma, ami arról szól, h ha a szívócsövet elvezetném a kocsi orráig, ahol egy (akár a gyári hosszúkás) lyukon szippantaná a levegőt a verda, akkor az milyen jó lenne, mert a menetszéllel kapna egy kis lájtos feltöltést, és akkor az milyen vicces lenne. Nos, nem a spanyolviasz kategória, viszont miért nem alkalmazzuk? Én mintha már láttam volna rally ladán ilyet. Ez a kérdés azért is merült fel bennem most, mert most olvastam egy cikket ( http://totalcar.hu/magazin/szerelem/mazda626sw" onclick="window.open(this.href);return false; ), ahol van egy ilyen megoldás viszont ez már computeres moci, és kellett is hozzá tuning compi.
Várom az okosaktól a hozzászólásokat és a szokásos "lehurrogásokat", h miért nem jó az ötlet, mi az akadálya...

Ford Capri 1978 2600 GT :D
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: 2.8i kompressor
Pedig volt 2.8i tuning topik és van is http://www.fordcapri.hu/forford3/viewtopic.php?f=4&t=33" onclick="window.open(this.href);return false;
Amire te gondolsz az meg szerintem ez lehet http://en.wikipedia.org/wiki/Ram-air_intake" onclick="window.open(this.href);return false;
Amire te gondolsz az meg szerintem ez lehet http://en.wikipedia.org/wiki/Ram-air_intake" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Capri MK3
-
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 270
- Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest - Csepel
Re: 2.8i kompressor
Egyszerű és olcsón összehozzható apró tuning, egy próbát mindenképpen megér
http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=43
http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=43
"Nagy célhoz hosszan visz az út"
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.8i kompressor
Jaja, erre gondolok. Akkor ezek szerint elég fáradt lehettem már az este, h nem találtam a 2.8i tuning topikot. :?
Én szívesen eljátszanék ezzel. Így nyáron főleg értelmes, főleg mert így is eléggé melegszik a moci, azt onnan szippancsaja a motortérből a levegőt... hát nem fázik szegény.
Én szívesen eljátszanék ezzel. Így nyáron főleg értelmes, főleg mert így is eléggé melegszik a moci, azt onnan szippancsaja a motortérből a levegőt... hát nem fázik szegény.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- Mad Max
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 429
- Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dombóvár
Re: 2.8i kompressor
Az injektoros szvsz nem a motortérből szívja a meleglevegőt, főleg ha gyári a légszűrőház.
Az én légszűrő megoldásom is ezen az elven alapul, a gyári légcsatornához közelebb tettem a légszűrőt.
Miért nem fejlesztesz ki egyet magadnak?
Az én légszűrő megoldásom is ezen az elven alapul, a gyári légcsatornához közelebb tettem a légszűrőt.
Miért nem fejlesztesz ki egyet magadnak?
Az autó egy kifejezési eszköz.
Kifejezi az egyéniséged.
A Capri egy különleges autó!!!!!
Kifejezi az egyéniséged.
A Capri egy különleges autó!!!!!
Re: 2.8i kompressor
nekemvolna egy ötletem boss...
a légszűrőházat a motor fölé kéne helyezni oly módon mint egy tepsit ugy hogy a szívótoroknál lyukas legyen az alja.az egész tepsi előrenyúlna a motorház elejéig azt ki kéne vágni mint az amcsi verdákon.a szívótorok felé keskenyedne a tepsid tehát még fel is gyorsulna ahogy befelé áramlik.pontos mérésekkel olyan magasra kéne tenni hogy ha lecsukod a géptetőt majdnem összeérjen.illetve össze is érne mert egy gumikédert kéne a tepsi élére tenni hogy faszányosan légmentesen zárja a tepsi oldalait.ily módon torló levegőt képezne.
az egésszel az a baj szerintem hogy:
-légszűrő kizárva mert az lassítja a levegőt.
-induláskor vagy gyorsításkor nem vennéd hasznát mert még nem gyorsult fel a lgtömeg ergó.csak bionyos sebességnél működne.
szerintem e van......de lehet én is ordenáré nagy fasságot montam

a légszűrőházat a motor fölé kéne helyezni oly módon mint egy tepsit ugy hogy a szívótoroknál lyukas legyen az alja.az egész tepsi előrenyúlna a motorház elejéig azt ki kéne vágni mint az amcsi verdákon.a szívótorok felé keskenyedne a tepsid tehát még fel is gyorsulna ahogy befelé áramlik.pontos mérésekkel olyan magasra kéne tenni hogy ha lecsukod a géptetőt majdnem összeérjen.illetve össze is érne mert egy gumikédert kéne a tepsi élére tenni hogy faszányosan légmentesen zárja a tepsi oldalait.ily módon torló levegőt képezne.
az egésszel az a baj szerintem hogy:
-légszűrő kizárva mert az lassítja a levegőt.
-induláskor vagy gyorsításkor nem vennéd hasznát mert még nem gyorsult fel a lgtömeg ergó.csak bionyos sebességnél működne.
szerintem e van......de lehet én is ordenáré nagy fasságot montam



- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.8i kompressor
Igazából csak sejtem, h mit akarsz mondani Iván bratyó, de ha jól gondolom, te nem jól gondolod, mert mintha te karbis légszűrőházat alakítanál át (ha jól sejtem az a tepsi), viszont az enyémben olyan nem is volt, mert injektoros.
@: Max
Viszont sajnos nagyonis a motor melegét szippancsa vissza az autó, számomra elég érdekes megoldással és helyről, ugyh volna rajta mit optimalizálni. Majd megcsinálom egyszer... :D
@: Max
Viszont sajnos nagyonis a motor melegét szippancsa vissza az autó, számomra elég érdekes megoldással és helyről, ugyh volna rajta mit optimalizálni. Majd megcsinálom egyszer... :D
Ford Capri 1978 2600 GT :D
Re: 2.8i kompressor
Iván asszem erre gondolt:
- Attachments
-
- fordalfa1.jpg (95.51 KiB) Viewed 7901 times
-
- fordalfa2.jpg (91.52 KiB) Viewed 7900 times
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.8i kompressor
Én is valami hasonlót képzeltem Iván írásából kiindulva. Viszont az alfa űber brutál!!!
Ford Capri 1978 2600 GT :D
Re: 2.8i kompressor
De hogy maradjunk Caprinál, van ilyen megoldás is:
- Attachments
-
- Gunston_Engine.gif (41.08 KiB) Viewed 7868 times
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: 2.8i kompressor
injectorosnál és karbisnál is könnyen megoldható, hogy a levegőt ne a motortérből szívja, hanem pl a hűtő elöl, és onnan csö vagy az injector doboz aljába vagy a karbihoz. az előrre álló dolog elméletébe nem tudok belekötni, de szerintem nem fogod észrevenni a hatását csak nagyon kis tartományban, vagy pl autopályán. de ellene szól hogy esőben elég sok vizet viszel vele a motorba, ami nem biztos hogy jó. pl képzeld el amikor egy fasza esőben mész autopályán vagy főúton, jön szenbe vagy elmész egy kamion mellett, ott néha kurva sok víz szokott felcsapórni akár a szélvédődig is. ha a refi helyén van a beszívótölcsér pl, akkor ez nem kevés vizet tud behörpölni ilyen esetben, ami nem tul jó.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4