Page 2 of 12

Posted: Mon Jan 31, 2005 11:18 pm
by CAPRI-3
figyu, ez van, nemtom miert vagy ennyire negativ. de mi, akik kevesnek talaljuk a gyarilag nyujtott futomuvet, azon vagyunk, hogy erosebbe tegyuk, vagy masok megoldast megvalositsuk a magunk eszkozeivel.
mint leirtam, nem sok akadalya van a sok helyen sikeresen alkalmazott "verseny"futomu elkeszitesenek.
eredetileg a stabrud tartja a lengokart, azert van benne.
a kepen lathato verzioban ezt a szerepet atveszi a kevesbe rugalmas tavtarto-rud a megforditott lengokarban, es a hozza hegesztett szemben a stabrudnak nevehez meltoan mar csak a stabilizalo szerep marad, ami hossziranyu terhelessel nem jar, tehat nem valoszinu tores vagy feszultseg jelentkezese a hegesztessel jaro allitolagos gyengules ellenere sem. de ismetlem, ez ontveny, ontvenyhegesztesnel az anyagszerkezet nem ridegebbe, csak tomorebbe valik, de itt ez sem sokat szamit.

nahhhh:)

Posted: Tue Feb 01, 2005 12:48 am
by Nitrobuster
Nem akartam negativ lenni, csak a témát jól körüljárni.Egyébként semmi gondom sincs azzal, hogy valaki átfaragja az autóját.Az enyém is át van+ lesz is.Ezuton is sok sikert kívánok hozzá.

Posted: Tue Feb 01, 2005 10:05 pm
by CAPRiMANiA
Alternatívaként ajánlanám azt a bizonyos anti-dive kitet, egyszerűen középen is meg kell fogatni egy szilenttel stabkart, a Burton Powernél lehet ilyet készen kapni, de egyszerűen el is készíthető. A háttere az a problémának, hogy fékezéskor meghajlik a stabkar, és csökken az utánfutás, ami rontja az egyenesfutást. Ültetett autóknál pl. ha nincs hozzányúlva a stabkarhoz, akkor nem nagyon akar egyenesen menni az autó (találd ki honnan tudom...) A képen látott megoldás eléggé barkácsnak tűnik, de az elvet használták Fordék, versenyzésre, a magyar utakra meg nem való szerintem.

Posted: Thu Feb 03, 2005 8:53 pm
by gizmo

Posted: Fri Feb 04, 2005 10:21 pm
by CAPRiMANiA
Tegnap néztem valamelyik német adót, ott mutattak egy angol srácot, ebayezik, és csak 15 éves, de már milliomos. Na szerintem ilyen lengőkarokkal alapozta meg a vagyonát, megvette 13ezerért a gyári lengőkarokat a Bárdinál, faterja (a Csepel művek egyik utód kft-jében hegesztő) meg felvarrta neki azt a két karikát, és lám, máris 20ezerrel többért el lehet adni a cumót! 8) Én hülye, meg robotolok napi 11-12 örát.

Posted: Sun Feb 06, 2005 9:36 pm
by Bogyo28
Amit legelöször beraktam képet, azon a SUHE tuningos turbo capri alja látható, az ha jól tudom 2.8i turbo, utcai autó, tehát annyira rossz nem lehet. Ja, a kép a Capri Story dvd-röl van.

Vagy esetleg egy anyagból kimaratni, és a szilentet meg a gömbcsuklót belerakni nem lehetne?

tuning lengőkar

Posted: Sun Feb 06, 2005 9:47 pm
by driver
Szerintem meglehet oldani hegesztés nélkül is.Már gondolkodom a problémán.Vannak ötleteim.

Posted: Sun Feb 06, 2005 9:50 pm
by Bogyo28
kicsit részletezhetnéd....

:D

tuning lengőkar

Posted: Sun Feb 06, 2005 10:12 pm
by driver
Arra gondoltam,hogy a stabrud végén kiállo kb 1-1,5 cm hosszu menetes részt kihasználva egy valamilyen felfogatással esetleg rögzithető lenne a pot stabilizátor.

Posted: Mon Feb 07, 2005 11:05 pm
by CAPRiMANiA
Tiszteletre méltó az igyekvésetek, komolyan.

Néhány gondolkodnivaló:
- a szilentek rugalmasságát figyelembe véve annyira be kell ültetni a kocsit, hogy az eredeti stabkar vízszintes legyen, ekkor meg lehet hátulról tartani egy másikkal.
- ha beülteted, akkor vagy vissza kell köszörülni a stabkar végén a peremből, vagy az első felfogatási pontokat előrébb rakni, mert annyira lecsökken az utánfutás, hogy nem lesz egyenesfutása a kocsinak
- nem mozoghat néhány centinél többet a lengőkar

Szerintem ezt korrektül megcsinálni nem két forint. Lehet hogy olcsóbb lenne az angoloktól rendelni egy 1 colos stabkart, a hozzávaló PU-"szilentekkel"? Jobban illene a magyar utakra, és talán még jobban is feküdné az utat a kocsi.

Posted: Thu Feb 10, 2005 11:10 pm
by Bogyo28
Én leültetni nagyon nem szeretném az autót, igy is meg lett melve a segge. egy anaygból kimarni, 3 szilent + 1 gömbfej bele, kitámasztással. Az egy anaygból kimarásra tud e valaki embert, olyat aki tud anyagot is adni. plusz suly nem számit...

Posted: Tue Feb 15, 2005 3:42 pm
by style
Szevasztok.Az a lengőkar süllyesztékes kovácsolással készül.Rengeteget kibír.Ha nem valami durva fékrendszert raksz alá,meg nem versenyzel,szerintem felejtős belepiszkálni.Aki meg nagyon nyomja éjjel-nappal,rendeljen gyárit.

Posted: Tue Feb 15, 2005 10:30 pm
by Bogyo28
Nem az a probléma hogy a lengőkar ne bírná. Nemrég próbálta az egyik capri tulaj, 2 hajtás után sem törik (persze nem szándékosan történt, remélem nem haragszik érte). Igazándiból a futomű stabilitásán szeretnénk javítani.

Posted: Wed Feb 16, 2005 9:40 am
by style
Értem.Milyen sebességig mondható stabilnak?Én is valószínűleg egy átalakítás miatt felhasználom a capri első futóművet.MKI-II-III ugyanaz?Vagy van más futómű amit alá lehet rakni kis átalakítással?

Posted: Wed Feb 16, 2005 9:28 pm
by Bogyo28
a futomű ugyanaz, létezik sima és szervós, mármint az elsőt nézve. nem sebességhatárokkal van gond, hanem azzal, hogy a bölcsön a lengőkar 1 helyen van felfogatva 1 szilentel, és a stabrúd megy még bele egy másik szilentel. a jó kis magyar utakon a szilent elég hamar elfogy, és az amugy sem tul merev konstrukció igy még jobban tud előre hátra mozogni, pl fékezésnél. ha pl megnézel oldalról egy autót ahogy pl egy földuton megy, aminek nem zsir ujak a szilentjei az első kerék elég feltünően tud előre hátra mozogni. ezen szeretnénk változtatni, olyasmi megoldással mint amit a SUHE cég használt annak idején a turbós átépítésekhez. Ilyen megoldás volt régi Celica-n is, sokkal stabilabb első futóművet adva.