Page 2 of 9

Posted: Wed Jan 09, 2008 2:23 pm
by Bogyo28
Süni wrote:
Hattyu wrote:
levelboss wrote:Lehet szerezni hengerenkénti leömlős hengerfejet a 2.8-as motorhoz? Létezik ilyen?
Most ha jól értelmezem iylet szeretnél?
Így érted a hengerenkénti leömlőt?
Mert ez 2.9 Efi és azon van a 3 leömlős változat, a karbis cologne az mind 2 leömlős,az EFIs már 3.
Image
Ez mitől hengerenkénti ??
a leömlő szemmitől, hiszen gyári csonk, szerintem arra gondolt hogy ezen a hengerfejen 3 kipuff rész van, nem pedig kettő mint a 2.0 , 2.3 és 2.8 V6-on...

Posted: Wed Jan 09, 2008 2:26 pm
by Hattyu
Bogyo28 wrote:
Süni wrote:
Hattyu wrote: Most ha jól értelmezem iylet szeretnél?
Így érted a hengerenkénti leömlőt?
Mert ez 2.9 Efi és azon van a 3 leömlős változat, a karbis cologne az mind 2 leömlős,az EFIs már 3.
Image
Ez mitől hengerenkénti ??
a leömlő szemmitől, hiszen gyári csonk, szerintem arra gondolt hogy ezen a hengerfejen 3 kipuff rész van, nem pedig kettő mint a 2.0 , 2.3 és 2.8 V6-on...
igen a leömlőre gondoltam hogy 3 van a hengerfejen,én nem tudom pontosan hogy mitől hengerenkénti leömlős egy hengerfej,én is csak bambán nézek :roll:

Posted: Wed Jan 09, 2008 3:01 pm
by levelboss
Aha, tehát akkor a 2.8-ra nem lehet ilyet buherálni... :(

Posted: Wed Jan 09, 2008 4:35 pm
by Süni
Hattyu wrote:igen a leömlőre gondoltam hogy 3 van a hengerfejen,én nem tudom pontosan hogy mitől hengerenkénti leömlős egy hengerfej,én is csak bambán nézek :roll:
Hengerfej nem lesz hengerenkénti leömlős, max a kipu szerintem. A 2.8-on hogy jön ki a 3-ból kettő ?? Matematikailag (meg áramlástanilag sem ) értem. :shock: Nálam okosabbak csinálták, u.h biztos jó...

Posted: Wed Jan 09, 2008 4:37 pm
by Blant
Egy picit képzavar van szerintem, mert a hengerenkéti leömlő az a kipufogó leömlő. Az, hogy a 2,8asoknak csak két luk van az oldalán az nem para. azért, mert az a 2 henger, ami megosztja a kipufogó járatát egymással sosem dolgozik egyszerre, tehát elvileg nem zavarják egymást és nem puffognak egyszerre egy járaton. és tényleg nem csereszabatosak a hengerfejek.több értelme van a gyári öntöttvas kipuffogó leömlőt lecserélni hengerenkéti, illetve 2,8nál végülis kivezetésenkénti leömlőre. Lényeg, hogy mindkét oldalon a két kivezetéstől az összefutásig tartó 2 csődarab egyforma hosszú legyen, de ezt egy kipuff szakember úgyis tudja, hogy hogy mint :-)

Mint itt a képen:

Image

Posted: Wed Jan 09, 2008 5:44 pm
by gigford
Süni wrote:
Hattyu wrote:igen a leömlőre gondoltam hogy 3 van a hengerfejen,én nem tudom pontosan hogy mitől hengerenkénti leömlős egy hengerfej,én is csak bambán nézek :roll:
Hengerfej nem lesz hengerenkénti leömlős, max a kipu szerintem. A 2.8-on hogy jön ki a 3-ból kettő ?? Matematikailag (meg áramlástanilag sem ) értem. :shock: Nálam okosabbak csinálták, u.h biztos jó...
Az lehet, hogy okosak csinaltak, csak sajnos a 2.8at nem sportmotornak terveztek. Egy tomegmotor volt anno, nem teljesitmeny dominalt, hanem a megbizhato, relative sportos hatas.

Egy jo sportmotornal alap az onallo hengerenkenti szivo es kipuffcsatorna.

Posted: Wed Jan 09, 2008 5:48 pm
by gigford
Blant wrote:Az, hogy a 2,8asoknak csak két luk van az oldalán az nem para. azért, mert az a 2 henger, ami megosztja a kipufogó járatát egymással sosem dolgozik egyszerre, tehát elvileg nem zavarják egymást és nem puffognak egyszerre egy járaton
Hiaba nem dolgozik egyszerre, de kepzeld el magas fordulaton, nem tud a gaz olyan gyorsan tavozni, mint ahogy a masik ne nyomna a sajatjat utanna. Nagyon is para a sziami kipuff meg a i-s szivosornal a 4 torok a 6 hengerhez.
Nem teljesitmenyorientalt.

Posted: Wed Jan 09, 2008 8:00 pm
by Nitrobuster
Bogyo28 wrote:
Süni wrote:
Hattyu wrote: Most ha jól értelmezem iylet szeretnél?
Így érted a hengerenkénti leömlőt?
Mert ez 2.9 Efi és azon van a 3 leömlős változat, a karbis cologne az mind 2 leömlős,az EFIs már 3.
Image
Ez mitől hengerenkénti ??
a leömlő szemmitől, hiszen gyári csonk, szerintem arra gondolt hogy ezen a hengerfejen 3 kipuff rész van, nem pedig kettő mint a 2.0 , 2.3 és 2.8 V6-on...


Létezik 3 csatornás 2,8-as hengerfej igaz amerikában kemény 105HP.
A stage3 pedig 165 tiszta vicc.

Posted: Wed Jan 09, 2008 8:18 pm
by mazlis
Süni wrote:
Hattyu wrote:
levelboss wrote:Lehet szerezni hengerenkénti leömlős hengerfejet a 2.8-as motorhoz? Létezik ilyen?
Most ha jól értelmezem iylet szeretnél?
Így érted a hengerenkénti leömlőt?
Mert ez 2.9 Efi és azon van a 3 leömlős változat, a karbis cologne az mind 2 leömlős,az EFIs már 3.
Image
Ez mitől hengerenkénti ??

Posted: Wed Jan 09, 2008 9:49 pm
by Blant
gigford wrote:
Blant wrote:Az, hogy a 2,8asoknak csak két luk van az oldalán az nem para. azért, mert az a 2 henger, ami megosztja a kipufogó járatát egymással sosem dolgozik egyszerre, tehát elvileg nem zavarják egymást és nem puffognak egyszerre egy járaton
Hiaba nem dolgozik egyszerre, de kepzeld el magas fordulaton, nem tud a gaz olyan gyorsan tavozni, mint ahogy a masik ne nyomna a sajatjat utanna. Nagyon is para a sziami kipuff meg a i-s szivosornal a 4 torok a 6 hengerhez.
Nem teljesitmenyorientalt.
Nem azért, de a gáz folyamatosan tódul kifele és ahogy az autó halad szívóhatás is fellép a végeknél. Biztos valamival jobb, ha nincs sziámi, és biztos okoz némi egyenetlenséget is, hogy mindez csak 4 hengert érint a 6ból, de szerintem azért nem olyan vészes. Azért egy portolás biztos nem árt neki, ahogy azt a Bogyó úr is jelezte :-)

Posted: Thu Jan 10, 2008 12:58 pm
by gigford
Ha belegondolsz egy hengerenkénti leömlős mociba pl egy Essex, hengerenként kb 40mmes cső vezeti el a kipuffgázt.
Namost 2.8nál ugyenekkora cső tartozik 2 hengerhez...lehet ott akarmilyen szivohatás meg fojtás hiánya, egyértelmű a butitás.
Biztos a költségek leszoritása volt a cél, a marketingesek aszonták kell egy 160lovas capri a piacra ezt meg is tudták közelíteni a mérnökök 4 szivótorokkal meg sziámi kipuffal.
kb 20 loval többet tudtak volna kihozni szerintem 6 torkos szivosorral, rendes hfejjel meg nagyobb pillangoval.
Szabi fog csinálni nemsokára egy kb duplára bővitett torkos(ahol sziámi) i-s szivosort, meglátjuk mi lesz, aztán be is fejeztem a tuningot.
Image

Elbaszott egy mocit tuningolok én :) Mai fejjel nem kezdenék 2.8ba de Cosworth 24vbe se, ennyi pénzből amennyit belelapátoltam már egy legalább 400 lovas V8as vasam lehetne...nem capri, vmi más.
A pofám leszakad amikor látom az ebayen, milyen "fika" árakon vannak tuningelemek V8hoz a V6hoz képest. Legalább fele áron van minden...pfff

Posted: Thu Jan 10, 2008 1:04 pm
by gizmo
usa cuccokhoz sokkal olcsóbb szinte minden alkatrész... :( és van minden, olcsón újként, nem kell vadászni az alkatrészeket!

Posted: Thu Jan 10, 2008 1:18 pm
by gigford
gizmo wrote:usa cuccokhoz sokkal olcsóbb szinte minden alkatrész... :( és van minden, olcsón újként, nem kell vadászni az alkatrészeket!
Igy igaz...

Posted: Thu Jan 10, 2008 1:37 pm
by Blant
Nekem EFi alapból 6 szívótorkos és mindkét hengersorhoz külön szívójárat van a koporsóban és külön pillangószelep. Sajna a hengerfej az ugyanaz, mint a K-Jetesen. én pont azt tervezem, amit gigford a szívósorral, csak én a kipuff résznél a sziámis járatokat akarom nagyobbra vésetni, mint a szingli járatok.

Posted: Thu Jan 10, 2008 3:09 pm
by tomtom
ha megnézitek figyelmesen, nem egyformák a kétleömlős kipuff csőhosszai (nem is szabad!). a helyeshez közelítő hosszméretezés, ha a közösített csővön az ipszilonig 2 henger ürtartalmú gáz fér el, míg a szimplán nyilván 1-é (20 éve ezzel foglalkozó kipufogós cimbi mondta). a ráépítésre váró cső átmérőjének ismeretében egy álti 5.-es kistökös ki tudja számolni a tuningszett elemeinek hosszait. kérdés:
OKOSABB VAGY , MINT EGY ÖTÖDIKES? :lol: :lol: :lol: :lol:
amennyiben az járatfelportoláson töritek a buksitokat (végülis Kurt Vonneguttól szabadon: " ...Miért ne?...") , el ne feledkezzetek az összeset megcsinálni, mert áramlástankutató legyen a talpán aki összehozza a különböző kilépőátmérőkhöz a megfelelő csőhosszokat. persze semmi sem lehetetlen, csak módosul a fenti kérdés az alábbiak szerint:
OKOSABB VAGY , MINT EGY ÁRAMLÁSTANKUTATÓ?

ui: szeritem a gyári leömlő ránézésre is szar, de lehet, hogy vmi áramlástankutató tudatos méretmódosításainak kézjegyét viseli magán azon okból, hogy az anyagspórolás (vagy egyéb titkos ok) miatti kipuffrendszerhiányosságokat lekompenzálja.

csillárom hajj!!
:laza: