első "toronycsapágy"
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: első "toronycsapágy"
Ebbe önbeállos gyapágyat kell rakni? (ha jol tudom)
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: első "toronycsapágy"
Akár szintereztethetem is, amilyen színűre akarod.capriv6 wrote:Jo a vas majd kap valami bevonatot...Süni wrote:jó a sima vas, vagy rozsdamentes legyen ?
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: első "toronycsapágy"
Nem tom, majd megkérdem a tervezőtől !capriv6 wrote:Ebbe önbeállos gyapágyat kell rakni? (ha jol tudom)
- DavidMolnar
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 307
- Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am
Re: első "toronycsapágy"
Sierrának nagyobb a gyári utánfutása és a terpesztése (asszem még a csapszegdőlése)is, este autodatázok egyet, hogy legyen konkrét adat.

- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: első "toronycsapágy"
Hát rég rossz ha a felső rugó tányér fix, akkor valszeg nagyon meghúztad a gátlót. Úgye csapágy hiányában fém a fémen csúszik (felsőrugótányér, toronyszilent) be is szokott rágódni a rugótányérba. Nekem csapágyasra van meghekkelve és visszajön magától a kormány. Sajna a megfelelő kenése még nem teljesen 100-as de sokkal jobb mint a gyári. Az utánfutást szerintem nem lehet állítani.Bogyo28 wrote:véleményekre és tapasztalatokra lennék kiváncsi. gyárilag ugye ha tekered a kormányt, akkor a rugót is tekered, mivel a felső rugótányér fix, az alsó meg a golyalábbal együtt forog. a rugo igy segít egyenesbe állítania kereket ha elengeded a kormányt. mivel már caprihoz való toronyszilentet nem nagyon lehet szerezni, scorpio toronycsapágyat próbálunk behekkelni a capriba. Ha fixen rakjuk be, nincs is gond, de akkor maga a csapágy tök felesleges bele, hiszen ha a felső rugotányér fix, akkor a csapágy felesleges, nem forog el egymáson semmi. ekkor a kormány rendesen viselkedik, nem lesz könnyebb, de legalább vagy toronyszilent. Viszont ha ugy rakjuk össze, hogy a felső rugotányér is mozogjon, tehát van értelme a csapágynak, akkor a rugot nem kell tekernünk, jóval könnyebb lesz a kormányzás, de nem jön magától vissza, ami borzasztó zavaró vezetés közben (ma ki lett próbálva). a scorpio és a sierra futoműve is roppant hasonló, viszont toronycsapágy van benne, a felső rugotányér is mozog, mégis viszajön a kormány. van valakinek ötlete, tapasztalata hogy mit rontunk el? akinek van régebben behekkel toronycsapágy, annak mi a tapasztalata?
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- CapriTurbo
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 310
- Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am
Re: első "toronycsapágy"
Egyet értek, csak annyira szabad meghúzni a lengéscsillapító anyáját, hogy ne kopogjon menet közben, és sokat állt autónál érdemes leszedni a felső rugótányért, meg a szilentet, mert előfordul, hogy össze rohad. Még nagyobb baj, ha nem egyenesbe szorul meg, aztán akár erősen húz az autó oldalra, a rugó meg elugrálhat a rugótányérba (hangos ropogással), mivel nem csavarásra van tervezve.Nitrobuster wrote:Hát rég rossz ha a felső rugó tányér fix, akkor valszeg nagyon meghúztad a gátlót. Úgye csapágy hiányában fém a fémen csúszik (felsőrugótányér, toronyszilent) be is szokott rágódni a rugótányérba. Nekem csapágyasra van meghekkelve és visszajön magától a kormány. Sajna a megfelelő kenése még nem teljesen 100-as de sokkal jobb mint a gyári. Az utánfutást szerintem nem lehet állítani.Bogyo28 wrote:véleményekre és tapasztalatokra lennék kiváncsi. gyárilag ugye ha tekered a kormányt, akkor a rugót is tekered, mivel a felső rugótányér fix, az alsó meg a golyalábbal együtt forog. a rugo igy segít egyenesbe állítania kereket ha elengeded a kormányt. mivel már caprihoz való toronyszilentet nem nagyon lehet szerezni, scorpio toronycsapágyat próbálunk behekkelni a capriba. Ha fixen rakjuk be, nincs is gond, de akkor maga a csapágy tök felesleges bele, hiszen ha a felső rugotányér fix, akkor a csapágy felesleges, nem forog el egymáson semmi. ekkor a kormány rendesen viselkedik, nem lesz könnyebb, de legalább vagy toronyszilent. Viszont ha ugy rakjuk össze, hogy a felső rugotányér is mozogjon, tehát van értelme a csapágynak, akkor a rugot nem kell tekernünk, jóval könnyebb lesz a kormányzás, de nem jön magától vissza, ami borzasztó zavaró vezetés közben (ma ki lett próbálva). a scorpio és a sierra futoműve is roppant hasonló, viszont toronycsapágy van benne, a felső rugotányér is mozog, mégis viszajön a kormány. van valakinek ötlete, tapasztalata hogy mit rontunk el? akinek van régebben behekkel toronycsapágy, annak mi a tapasztalata?

- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: első "toronycsapágy"
akkor már csak azt válaszolja meg valaki, miért nem jön vissza a kormány? az hogy gyárilag fix vagy mozog a rugotányér az most részletkérdés...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- stpetya
- egyedülisszerelhet
- Posts: 512
- Joined: Thu Feb 22, 2007 7:46 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Üllő
Re: első "toronycsapágy"
Most úgynézki hogy visszajön... ha a szavazáson jól alakul minden...
Tudom,az én anyámat
Tudom,az én anyámat

Olyan még nem volt hogy ne lett volna valahogy.
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: első "toronycsapágy"
Hüjeeeestpetya wrote:Most úgynézki hogy visszajön... ha a szavazáson jól alakul minden...
Tudom,az én anyámat


'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: első "toronycsapágy"
Érdekes dolgok:Bogyo28 wrote:akkor már csak azt válaszolja meg valaki, miért nem jön vissza a kormány? az hogy gyárilag fix vagy mozog a rugotányér az most részletkérdés...
Most probáltuk ki ujra az autot ugy hogy visszaraktuk az eredeti toronyszilentett és a hehyzet változatlan NEM TEKEREDIK VISSZA A KORMÁNY MENET KÖZBEN
Szerintünk a problémát az okozza hogy nincsen beállitva a futómű mi + ugy probálgattuk

Tehát a csapágy megoldás jonak tünik csak a magasságot kellene jol eltalálni vele mert ezzel a megoldással + 30mm velemelkedett a car eleje

- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: első "toronycsapágy"
sierra felső tányér helyett capri felső tányér kell. amiért még szorulhat, az a bitang kemény alsó gömbfej, az is uj, erősített, és azt is tekernie kell visszafelé is...capriv6 wrote:Érdekes dolgok:Bogyo28 wrote:akkor már csak azt válaszolja meg valaki, miért nem jön vissza a kormány? az hogy gyárilag fix vagy mozog a rugotányér az most részletkérdés...
Most probáltuk ki ujra az autot ugy hogy visszaraktuk az eredeti toronyszilentett és a hehyzet változatlan NEM TEKEREDIK VISSZA A KORMÁNY MENET KÖZBEN
Szerintünk a problémát az okozza hogy nincsen beállitva a futómű mi + ugy probálgattuk
![]()
Tehát a csapágy megoldás jonak tünik csak a magasságot kellene jol eltalálni vele mert ezzel a megoldással + 30mm velemelkedett a car eleje
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: első "toronycsapágy"

Mindent visszalalkitottunk gyárivá csak a havi lengökar és a szilentek maradtak..
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: első "toronycsapágy"
capriv6 wrote:![]()
Mindent visszalalkitottunk gyárivá csak a havi lengökar és a szilentek maradtak..
és ugy is magasabb az auto? azt végképp nem értem
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: első "toronycsapágy"
Jaj jaj
Ugy jo a magassága csak a kormány nem tekeredik vissza!!!
Ugy jo a magassága csak a kormány nem tekeredik vissza!!!