Re: első "toronycsapágy"
Posted: Thu Feb 28, 2008 11:32 pm
Ebbe önbeállos gyapágyat kell rakni? (ha jol tudom)
Akár szintereztethetem is, amilyen színűre akarod.capriv6 wrote:Jo a vas majd kap valami bevonatot...Süni wrote:jó a sima vas, vagy rozsdamentes legyen ?
Nem tom, majd megkérdem a tervezőtől !capriv6 wrote:Ebbe önbeállos gyapágyat kell rakni? (ha jol tudom)
Hát rég rossz ha a felső rugó tányér fix, akkor valszeg nagyon meghúztad a gátlót. Úgye csapágy hiányában fém a fémen csúszik (felsőrugótányér, toronyszilent) be is szokott rágódni a rugótányérba. Nekem csapágyasra van meghekkelve és visszajön magától a kormány. Sajna a megfelelő kenése még nem teljesen 100-as de sokkal jobb mint a gyári. Az utánfutást szerintem nem lehet állítani.Bogyo28 wrote:véleményekre és tapasztalatokra lennék kiváncsi. gyárilag ugye ha tekered a kormányt, akkor a rugót is tekered, mivel a felső rugótányér fix, az alsó meg a golyalábbal együtt forog. a rugo igy segít egyenesbe állítania kereket ha elengeded a kormányt. mivel már caprihoz való toronyszilentet nem nagyon lehet szerezni, scorpio toronycsapágyat próbálunk behekkelni a capriba. Ha fixen rakjuk be, nincs is gond, de akkor maga a csapágy tök felesleges bele, hiszen ha a felső rugotányér fix, akkor a csapágy felesleges, nem forog el egymáson semmi. ekkor a kormány rendesen viselkedik, nem lesz könnyebb, de legalább vagy toronyszilent. Viszont ha ugy rakjuk össze, hogy a felső rugotányér is mozogjon, tehát van értelme a csapágynak, akkor a rugot nem kell tekernünk, jóval könnyebb lesz a kormányzás, de nem jön magától vissza, ami borzasztó zavaró vezetés közben (ma ki lett próbálva). a scorpio és a sierra futoműve is roppant hasonló, viszont toronycsapágy van benne, a felső rugotányér is mozog, mégis viszajön a kormány. van valakinek ötlete, tapasztalata hogy mit rontunk el? akinek van régebben behekkel toronycsapágy, annak mi a tapasztalata?
Egyet értek, csak annyira szabad meghúzni a lengéscsillapító anyáját, hogy ne kopogjon menet közben, és sokat állt autónál érdemes leszedni a felső rugótányért, meg a szilentet, mert előfordul, hogy össze rohad. Még nagyobb baj, ha nem egyenesbe szorul meg, aztán akár erősen húz az autó oldalra, a rugó meg elugrálhat a rugótányérba (hangos ropogással), mivel nem csavarásra van tervezve.Nitrobuster wrote:Hát rég rossz ha a felső rugó tányér fix, akkor valszeg nagyon meghúztad a gátlót. Úgye csapágy hiányában fém a fémen csúszik (felsőrugótányér, toronyszilent) be is szokott rágódni a rugótányérba. Nekem csapágyasra van meghekkelve és visszajön magától a kormány. Sajna a megfelelő kenése még nem teljesen 100-as de sokkal jobb mint a gyári. Az utánfutást szerintem nem lehet állítani.Bogyo28 wrote:véleményekre és tapasztalatokra lennék kiváncsi. gyárilag ugye ha tekered a kormányt, akkor a rugót is tekered, mivel a felső rugótányér fix, az alsó meg a golyalábbal együtt forog. a rugo igy segít egyenesbe állítania kereket ha elengeded a kormányt. mivel már caprihoz való toronyszilentet nem nagyon lehet szerezni, scorpio toronycsapágyat próbálunk behekkelni a capriba. Ha fixen rakjuk be, nincs is gond, de akkor maga a csapágy tök felesleges bele, hiszen ha a felső rugotányér fix, akkor a csapágy felesleges, nem forog el egymáson semmi. ekkor a kormány rendesen viselkedik, nem lesz könnyebb, de legalább vagy toronyszilent. Viszont ha ugy rakjuk össze, hogy a felső rugotányér is mozogjon, tehát van értelme a csapágynak, akkor a rugot nem kell tekernünk, jóval könnyebb lesz a kormányzás, de nem jön magától vissza, ami borzasztó zavaró vezetés közben (ma ki lett próbálva). a scorpio és a sierra futoműve is roppant hasonló, viszont toronycsapágy van benne, a felső rugotányér is mozog, mégis viszajön a kormány. van valakinek ötlete, tapasztalata hogy mit rontunk el? akinek van régebben behekkel toronycsapágy, annak mi a tapasztalata?
Hüjeeeestpetya wrote:Most úgynézki hogy visszajön... ha a szavazáson jól alakul minden...
Tudom,az én anyámat
Érdekes dolgok:Bogyo28 wrote:akkor már csak azt válaszolja meg valaki, miért nem jön vissza a kormány? az hogy gyárilag fix vagy mozog a rugotányér az most részletkérdés...
sierra felső tányér helyett capri felső tányér kell. amiért még szorulhat, az a bitang kemény alsó gömbfej, az is uj, erősített, és azt is tekernie kell visszafelé is...capriv6 wrote:Érdekes dolgok:Bogyo28 wrote:akkor már csak azt válaszolja meg valaki, miért nem jön vissza a kormány? az hogy gyárilag fix vagy mozog a rugotányér az most részletkérdés...
Most probáltuk ki ujra az autot ugy hogy visszaraktuk az eredeti toronyszilentett és a hehyzet változatlan NEM TEKEREDIK VISSZA A KORMÁNY MENET KÖZBEN
Szerintünk a problémát az okozza hogy nincsen beállitva a futómű mi + ugy probálgattuk
![]()
Tehát a csapágy megoldás jonak tünik csak a magasságot kellene jol eltalálni vele mert ezzel a megoldással + 30mm velemelkedett a car eleje
capriv6 wrote:![]()
Mindent visszalalkitottunk gyárivá csak a havi lengökar és a szilentek maradtak..