Page 2 of 3

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Thu Feb 28, 2008 11:32 pm
by capriv6
Ebbe önbeállos gyapágyat kell rakni? (ha jol tudom)

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Thu Feb 28, 2008 11:33 pm
by Süni
capriv6 wrote:
Süni wrote:jó a sima vas, vagy rozsdamentes legyen ?
Jo a vas majd kap valami bevonatot...
Akár szintereztethetem is, amilyen színűre akarod.

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Thu Feb 28, 2008 11:33 pm
by Süni
capriv6 wrote:Ebbe önbeállos gyapágyat kell rakni? (ha jol tudom)
Nem tom, majd megkérdem a tervezőtől !

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Fri Feb 29, 2008 8:56 am
by DavidMolnar
Sierrának nagyobb a gyári utánfutása és a terpesztése (asszem még a csapszegdőlése)is, este autodatázok egyet, hogy legyen konkrét adat.

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Fri Feb 29, 2008 9:25 am
by Nitrobuster
Bogyo28 wrote:véleményekre és tapasztalatokra lennék kiváncsi. gyárilag ugye ha tekered a kormányt, akkor a rugót is tekered, mivel a felső rugótányér fix, az alsó meg a golyalábbal együtt forog. a rugo igy segít egyenesbe állítania kereket ha elengeded a kormányt. mivel már caprihoz való toronyszilentet nem nagyon lehet szerezni, scorpio toronycsapágyat próbálunk behekkelni a capriba. Ha fixen rakjuk be, nincs is gond, de akkor maga a csapágy tök felesleges bele, hiszen ha a felső rugotányér fix, akkor a csapágy felesleges, nem forog el egymáson semmi. ekkor a kormány rendesen viselkedik, nem lesz könnyebb, de legalább vagy toronyszilent. Viszont ha ugy rakjuk össze, hogy a felső rugotányér is mozogjon, tehát van értelme a csapágynak, akkor a rugot nem kell tekernünk, jóval könnyebb lesz a kormányzás, de nem jön magától vissza, ami borzasztó zavaró vezetés közben (ma ki lett próbálva). a scorpio és a sierra futoműve is roppant hasonló, viszont toronycsapágy van benne, a felső rugotányér is mozog, mégis viszajön a kormány. van valakinek ötlete, tapasztalata hogy mit rontunk el? akinek van régebben behekkel toronycsapágy, annak mi a tapasztalata?
Hát rég rossz ha a felső rugó tányér fix, akkor valszeg nagyon meghúztad a gátlót. Úgye csapágy hiányában fém a fémen csúszik (felsőrugótányér, toronyszilent) be is szokott rágódni a rugótányérba. Nekem csapágyasra van meghekkelve és visszajön magától a kormány. Sajna a megfelelő kenése még nem teljesen 100-as de sokkal jobb mint a gyári. Az utánfutást szerintem nem lehet állítani.

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Fri Feb 29, 2008 10:11 am
by CapriTurbo
Nitrobuster wrote:
Bogyo28 wrote:véleményekre és tapasztalatokra lennék kiváncsi. gyárilag ugye ha tekered a kormányt, akkor a rugót is tekered, mivel a felső rugótányér fix, az alsó meg a golyalábbal együtt forog. a rugo igy segít egyenesbe állítania kereket ha elengeded a kormányt. mivel már caprihoz való toronyszilentet nem nagyon lehet szerezni, scorpio toronycsapágyat próbálunk behekkelni a capriba. Ha fixen rakjuk be, nincs is gond, de akkor maga a csapágy tök felesleges bele, hiszen ha a felső rugotányér fix, akkor a csapágy felesleges, nem forog el egymáson semmi. ekkor a kormány rendesen viselkedik, nem lesz könnyebb, de legalább vagy toronyszilent. Viszont ha ugy rakjuk össze, hogy a felső rugotányér is mozogjon, tehát van értelme a csapágynak, akkor a rugot nem kell tekernünk, jóval könnyebb lesz a kormányzás, de nem jön magától vissza, ami borzasztó zavaró vezetés közben (ma ki lett próbálva). a scorpio és a sierra futoműve is roppant hasonló, viszont toronycsapágy van benne, a felső rugotányér is mozog, mégis viszajön a kormány. van valakinek ötlete, tapasztalata hogy mit rontunk el? akinek van régebben behekkel toronycsapágy, annak mi a tapasztalata?
Hát rég rossz ha a felső rugó tányér fix, akkor valszeg nagyon meghúztad a gátlót. Úgye csapágy hiányában fém a fémen csúszik (felsőrugótányér, toronyszilent) be is szokott rágódni a rugótányérba. Nekem csapágyasra van meghekkelve és visszajön magától a kormány. Sajna a megfelelő kenése még nem teljesen 100-as de sokkal jobb mint a gyári. Az utánfutást szerintem nem lehet állítani.
Egyet értek, csak annyira szabad meghúzni a lengéscsillapító anyáját, hogy ne kopogjon menet közben, és sokat állt autónál érdemes leszedni a felső rugótányért, meg a szilentet, mert előfordul, hogy össze rohad. Még nagyobb baj, ha nem egyenesbe szorul meg, aztán akár erősen húz az autó oldalra, a rugó meg elugrálhat a rugótányérba (hangos ropogással), mivel nem csavarásra van tervezve. :nem:

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Fri Feb 29, 2008 12:07 pm
by Bogyo28
akkor már csak azt válaszolja meg valaki, miért nem jön vissza a kormány? az hogy gyárilag fix vagy mozog a rugotányér az most részletkérdés...

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Fri Feb 29, 2008 12:15 pm
by stpetya
Most úgynézki hogy visszajön... ha a szavazáson jól alakul minden...
Tudom,az én anyámat :oops:

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Fri Feb 29, 2008 12:37 pm
by gizmo
ááááááááááááááááááááááááááá :smt043

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Fri Feb 29, 2008 1:23 pm
by Pudva
stpetya wrote:Most úgynézki hogy visszajön... ha a szavazáson jól alakul minden...
Tudom,az én anyámat :oops:
Hüjeeee :h: :lol:

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Fri Feb 29, 2008 2:18 pm
by capriv6
Bogyo28 wrote:akkor már csak azt válaszolja meg valaki, miért nem jön vissza a kormány? az hogy gyárilag fix vagy mozog a rugotányér az most részletkérdés...
Érdekes dolgok:
Most probáltuk ki ujra az autot ugy hogy visszaraktuk az eredeti toronyszilentett és a hehyzet változatlan NEM TEKEREDIK VISSZA A KORMÁNY MENET KÖZBEN
Szerintünk a problémát az okozza hogy nincsen beállitva a futómű mi + ugy probálgattuk
:smt017
Tehát a csapágy megoldás jonak tünik csak a magasságot kellene jol eltalálni vele mert ezzel a megoldással + 30mm velemelkedett a car eleje :cry:

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Fri Feb 29, 2008 2:42 pm
by Bogyo28
capriv6 wrote:
Bogyo28 wrote:akkor már csak azt válaszolja meg valaki, miért nem jön vissza a kormány? az hogy gyárilag fix vagy mozog a rugotányér az most részletkérdés...
Érdekes dolgok:
Most probáltuk ki ujra az autot ugy hogy visszaraktuk az eredeti toronyszilentett és a hehyzet változatlan NEM TEKEREDIK VISSZA A KORMÁNY MENET KÖZBEN
Szerintünk a problémát az okozza hogy nincsen beállitva a futómű mi + ugy probálgattuk
:smt017
Tehát a csapágy megoldás jonak tünik csak a magasságot kellene jol eltalálni vele mert ezzel a megoldással + 30mm velemelkedett a car eleje :cry:
sierra felső tányér helyett capri felső tányér kell. amiért még szorulhat, az a bitang kemény alsó gömbfej, az is uj, erősített, és azt is tekernie kell visszafelé is...

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Fri Feb 29, 2008 2:59 pm
by capriv6
:nem:
Mindent visszalalkitottunk gyárivá csak a havi lengökar és a szilentek maradtak..

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Fri Feb 29, 2008 3:05 pm
by Bogyo28
capriv6 wrote::nem:
Mindent visszalalkitottunk gyárivá csak a havi lengökar és a szilentek maradtak..

és ugy is magasabb az auto? azt végképp nem értem

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Fri Feb 29, 2008 3:38 pm
by capriv6
Jaj jaj
Ugy jo a magassága csak a kormány nem tekeredik vissza!!!