Page 11 of 13

Re: MK I 1.5 V4

Posted: Mon Aug 22, 2011 10:52 am
by Bogyo28
Gáborka wrote:Nos uraim megvolt a nagy szerelés...a nyomatékkulcs szarrátört :-( reccsent egy k nagyot és most már csak forog jobbra balra...király,igazi ócska sz...(már csak nép nevelésre lehet esetleg használni)
a leírtakat követve (kivéve hogy érzésre húztam meg a hengerfejet ,de le sz...) megcsináltam a gyújtást ,vörösödött is a buksim miközben a slagcsövet fújkáltam :oops: de szelephézag állítás után sem sikerült olyan pontot találnom ahol teljesen zár a rendszer(érdekes :?: )...viszont szikra van, benya van, hideginditó is volt és még egy köhintést sem adott a kis drága,pedig indítóztam egy jó darabig, és lelkesen tekergettem közben az osztófejet hátha találok egy olyan pontot ahol legalább durran egyet ...én feladtam (persze ez a hozzánemértőségemet bizonyítja :cry: )
most arra az elhatározásra jutottam (mindenki megkönnyebbülésére),hogy gyüjtögetek némi játszóspézt ,és elviszem majd valami remek szakemberhez,hogy próbáljon meg ő életet lehelni belé...mindeneseter köszönet az eddigi segítségetekért.
ha nem tzaláltál olyan helyet, ahol zárna a két szelep, nem is fog beindulni, hiszen sűrítéskor nem összesűriti az anyagot, hanem kifujja valahová a hengerből. ha gondolod jövőónapban ránézhetek egyszer, előre megbeszélt időpontban hogy mi is van vele. lehet hogy el van rakva a vezérlés vagy hasonló. mennyire volt szétszedve ez a moci?

Re: MK I 1.5 V4

Posted: Mon Aug 22, 2011 3:54 pm
by Gáborka
aranyos Vagy köszönöm de az a baj,hogy lent van 180km-rel arrébb a szépség ... nem tudom ,hogy mi van az biztos,hogy a vezérlés jelen van,és a többi dolgot is betűről betűre követtem,bár ez érdekes,hogy nem volt olyan pont ahol teljesen zár a rendszer :?:
a képen látható mennyire voltam bátor szétszedésileg,sikerült is összerakni ...csak valami (persze csak nekem,biztos egyből látnátok egy apró mosollyal nyugtázva mi is a gond)furcsaság van a dologban...

Re: MK I 1.5 V4

Posted: Mon Aug 22, 2011 7:43 pm
by Bogyo28
Gáborka wrote:aranyos Vagy köszönöm de az a baj,hogy lent van 180km-rel arrébb a szépség ... nem tudom ,hogy mi van az biztos,hogy a vezérlés jelen van,és a többi dolgot is betűről betűre követtem,bár ez érdekes,hogy nem volt olyan pont ahol teljesen zár a rendszer :?:
a képen látható mennyire voltam bátor szétszedésileg,sikerült is összerakni ...csak valami (persze csak nekem,biztos egyből látnátok egy apró mosollyal nyugtázva mi is a gond)furcsaság van a dologban...
szelep lett állítva? amit leszedtél HF, az került vissza az eredeti himbasorral?

Re: MK I 1.5 V4

Posted: Mon Aug 22, 2011 7:53 pm
by Gáborka
igen az került vissza ,csak azután próbáltam állítani,hogy rájöttem,hogy nem zár a rendszer sehol...elvileg bontatlan volt a cucc,és minden ugyanúgy lett visszarakva ahogy volt.

Re: MK I 1.5 V4

Posted: Mon Aug 22, 2011 9:18 pm
by Blant
Le tudod írni, hogy hogy állítottad be a szelephézagot?

Bogyó:

Hitelesített kulcsot odaadom szívesen. Satuba fogtam a régit beállítva, és egysog ágú kulccsal, ami rázárt a 1/2"os bütyökre, ráhúztam a másikkal. A gagyi sokkal előbb kattant, mint a profi. Elkezdtem a profit visszaengedni és 66Nm-nél kattant egyszerre a 2 kulcs... Halkan hozzáteszem, hogy nem egy motorgenerált csináltam már a gagyival, és közülük egy sem jött még panasszal, a legrégebbi, egy 1.6 zetec mondeo, azóta 45e KM-t ment el gond nélkül :-D Azért most nyugodtabb vagyok...

Re: MK I 1.5 V4

Posted: Tue Aug 23, 2011 3:55 pm
by Gáborka
le..lehet ,hogy vicces lesz de nézzétek el egy lelkes amatőrnek:
szóval gyújtásállítás közben fújtam a slagcsövet és néztem hol zárt a rendszer(sehol) ,de a legnehezebben tényleg ott tudtam megfújni ahol fötengely (?) kereke és az öntvény jelen volt (vonalka és a 6-os...)..ekkor végső elkeseredésemben leszedtem a szelepfedelet és szemre állítottam arra a pontra ahol zárni kellett volna a cuccnak ..és ezután a szelepállító bizbaszon csavartam egy párat hogy egyáltalán legyen valami hézag a szelepszár és a nemtom hogyhívják között (én abban a tudatban tettem ezt ,hogy ha nem feszíti a rugót semmi akkor biztos zárnia kell )hát nem sokat segített...kövezetek meg nyugodtan de ez volt jelen helyzetben az egyetlen dolog ami eszembe jutott...
ezért megy (vagy jön ) majdan valaki aki ért is hozzá...sajnos az ,hogy imádom a kocsim és egyszerűbb dolgokat meg is tudok rajta csinálni nem azt jeleni ,hogy mindenre képes vagyok ...be kellett látnom sajnos
( a gagyi nyomatékkulcs meg úgy ment sz.. mintha ropi lett volna :oops: )

Re: MK I 1.5 V4

Posted: Tue Aug 23, 2011 4:33 pm
by Pudva
Gáborka wrote:le..lehet ,hogy vicces lesz de nézzétek el egy lelkes amatőrnek:
szóval gyújtásállítás közben fújtam a slagcsövet és néztem hol zárt a rendszer(sehol) ,de a legnehezebben tényleg ott tudtam megfújni ahol fötengely (?) kereke és az öntvény jelen volt (vonalka és a 6-os...)..ekkor végső elkeseredésemben leszedtem a szelepfedelet és szemre állítottam arra a pontra ahol zárni kellett volna a cuccnak ..és ezután a szelepállító bizbaszon csavartam egy párat hogy egyáltalán legyen valami hézag a szelepszár és a nemtom hogyhívják között (én abban a tudatban tettem ezt ,hogy ha nem feszíti a rugót semmi akkor biztos zárnia kell )hát nem sokat segített...kövezetek meg nyugodtan de ez volt jelen helyzetben az egyetlen dolog ami eszembe jutott...
ezért megy (vagy jön ) majdan valaki aki ért is hozzá...sajnos az ,hogy imádom a kocsim és egyszerűbb dolgokat meg is tudok rajta csinálni nem azt jeleni ,hogy mindenre képes vagyok ...be kellett látnom sajnos
( a gagyi nyomatékkulcs meg úgy ment sz.. mintha ropi lett volna :oops: )
Hol van az autó helyileg?

Re: MK I 1.5 V4

Posted: Tue Aug 23, 2011 4:53 pm
by Gáborka
Bp-től 170 km Dombóvár mellett pihen Drága Apósoméknál....ezért látom én is csak kb 2 havonta :-(

Re: MK I 1.5 V4

Posted: Tue Aug 23, 2011 5:02 pm
by Pudva
Gáborka wrote:Bp-től 170 km Dombóvár mellett pihen Drága Apósoméknál....ezért látom én is csak kb 2 havonta :-(
Tom Tom vagy más a környékről nem tudna segíteni?

Re: MK I 1.5 V4

Posted: Tue Aug 23, 2011 5:07 pm
by Gáborka
Pudva wrote:
Gáborka wrote:Bp-től 170 km Dombóvár mellett pihen Drága Apósoméknál....ezért látom én is csak kb 2 havonta :-(
Tom Tom vagy más a környékről nem tudna segíteni?
De igen ,egy kedves Kollégával már beszéltem ....és segít majd amikor megint megyek,de köszönöm az érdeklődést.Igazából szomorú vagyok ,hogy nem konyítok ennyire a szereléshez de lesni fogom mit meg hogyan,honnan hova,..:ru: :-D

Re: MK I 1.5 V4

Posted: Tue Aug 23, 2011 7:22 pm
by domi600
Gáborka wrote:
Pudva wrote:
Gáborka wrote:Bp-től 170 km Dombóvár mellett pihen Drága Apósoméknál....ezért látom én is csak kb 2 havonta :-(
Tom Tom vagy más a környékről nem tudna segíteni?
De igen ,egy kedves Kollégával már beszéltem ....és segít majd amikor megint megyek,de köszönöm az érdeklődést.Igazából szomorú vagyok ,hogy nem konyítok ennyire a szereléshez de lesni fogom mit meg hogyan,honnan hova,..:ru: :-D
Üdv!
ha eljuttatod Kaposvárra nagyon szívesen segítek összedobni

Re: MK I 1.5 V4

Posted: Tue Aug 23, 2011 8:47 pm
by Gáborka
De igen ,egy kedves Kollégával már beszéltem ....és segít majd amikor megint megyek,de köszönöm az érdeklődést.Igazából szomorú vagyok ,hogy nem konyítok ennyire a szereléshez de lesni fogom mit meg hogyan,honnan hova,..:ru: :-D[/quote]
Üdv!
ha eljuttatod Kaposvárra nagyon szívesen segítek összedobni[/quote]l
Nagyon köszönöm a segítséged,első körben ha megint lejutok megnézi majd a kolléga ,és utána meglátjuk mi lesz.
Mindenesetre nagyon kedves vagy ,hogy így ismeretlenül is felajánlod segítséged. :ru: :ru: :pia:

Re: MK I 1.5 V4

Posted: Wed Aug 24, 2011 12:23 pm
by Blant
Nos a képen, amit belinkeltél, Te is láthatod, hogy 2-2 henger egyszerre van felső holtponton. a 2ből az egyik sűrítési felső holtponton van (akkor jön a gyújtás), a másikon pedig pont vége a kipufogásnak és kezdődik a szívás. Ha pont felső holtponton vagy (az ékszíjtárcsa jele a 0-s blokkjelnél), akkor a sűrítési felsőn lévő egyes, vagy a négyes hengernél tudsz állítani (ott akkor van zárva mindkettő), míg a másiknál azt veszed észre, hogy pont úgynevezett mérleghelyzetben vannak a szelepek, tehát szelepváltás van, a kipufogószelep zár, a szívó nyit.. Ha tovább forgatod, akkor a másik két henger szelepeit figyelve, amikor az egyiknél szelepváltás van, akkor tudod állítani a másikat, és így tovább. Ha nem érthető így, leírom még részletesebben. Üdv! És pontos hézagot állíts! A vaterán kb 1500 Ft-ért tudsz venni fasza hézagmérőt.
Bence

Re: MK I 1.5 V4

Posted: Wed Aug 24, 2011 12:24 pm
by Süni
Blant wrote:A vaterán kb 1500 Ft-ért tudsz venni fasza hézagmérőt.
Bence
Így van. De szerszámboltban meg 900,-.

:lol:

Re: MK I 1.5 V4

Posted: Wed Aug 24, 2011 4:34 pm
by Gáborka
Blant wrote:Nos a képen, amit belinkeltél, Te is láthatod, hogy 2-2 henger egyszerre van felső holtponton. a 2ből az egyik sűrítési felső holtponton van (akkor jön a gyújtás), a másikon pedig pont vége a kipufogásnak és kezdődik a szívás. Ha pont felső holtponton vagy (az ékszíjtárcsa jele a 0-s blokkjelnél), akkor a sűrítési felsőn lévő egyes, vagy a négyes hengernél tudsz állítani (ott akkor van zárva mindkettő), míg a másiknál azt veszed észre, hogy pont úgynevezett mérleghelyzetben vannak a szelepek, tehát szelepváltás van, a kipufogószelep zár, a szívó nyit.. Ha tovább forgatod, akkor a másik két henger szelepeit figyelve, amikor az egyiknél szelepváltás van, akkor tudod állítani a másikat, és így tovább. Ha nem érthető így, leírom még részletesebben. Üdv! És pontos hézagot állíts! A vaterán kb 1500 Ft-ért tudsz venni fasza hézagmérőt.
Bence
ÜDV!
Köszönöm a segítséget,most,hogy olvasom soraid én azon a hengeren állítgattam a hézagot ami mérleg helyzetben volt valószínűleg :h: ..ez van nem baj ezek után már menni fog :-D :ru: :ru:
egy szelephézagot egy kedves Márkatárs tudna adni?köszönet érte és mindenkinek a rengeteg segítségért :ru: :pia: remélem hamarosan hllom végre a hangját. ÜDV!
Gáborka :-D