Page 11 of 19
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Fri Jan 25, 2013 11:38 am
by Tibi
Kapeti wrote:Rugók nem...
Tudtommal rugóacélt nem szokás horganyozni, a hidrogénes elridegedés miatt
nem akartam kockáztatni. Nagyobb szakítószilárdságú csavarokat sem horganyozzák már.
Ha nem így van, akkor is csak alapozót + fekete fedőt kap...
ezért kérdeztem

Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Fri Jan 25, 2013 12:15 pm
by Bogyo28
Kapeti wrote:Szerettem volna kérdezni...
A fém fékcsövet csak az anyák miatt horganyoztattam le.
Gondoltam levágom majd őket a csőről, csövet pedig hajlítok újat rézből...
Habár az megint csak nem túl korhű, de azért a biztonság is fontos...
A fém fékcsövek elég szivacsosnak néznek ki kívülről...
fém fittingeket tudok adni újat, valamint ha nagyon nem akarsz réz csövet, akkor van nikkel-réz ötvözet direkt fékcsönek, többet bír mint a réz, házilag is megperemezhető, és talán a vizsgán sem kötnek bele.
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Fri Jan 25, 2013 3:38 pm
by tomtom
Tibi wrote:Rugók is mentek a galvánba ?
Réz fékcső tekintetében körbe kellene kérdezni, hogy mostanában elfogadott-e vizsgán. Olvas mostanában sokfélét az ember, jó lenne ha valaki ebben jártas megmondaná az okosságot.
egyik:
bemész a boltba, és 5cm-es méretlépcsőben lehet venni "TÜV"-öst készen. ebből azt gondolom, hogy nem kötnek bele.
másik:
ha nem fogadják el, akkor helyette mit? (a kérdés költői)
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Fri Jan 25, 2013 4:22 pm
by Bogyo28
tomtom wrote:Tibi wrote:Rugók is mentek a galvánba ?
Réz fékcső tekintetében körbe kellene kérdezni, hogy mostanában elfogadott-e vizsgán. Olvas mostanában sokfélét az ember, jó lenne ha valaki ebben jártas megmondaná az okosságot.
egyik:
bemész a boltba, és 5cm-es méretlépcsőben lehet venni "TÜV"-öst készen. ebből azt gondolom, hogy nem kötnek bele.
másik:
ha nem fogadják el, akkor helyette mit? (a kérdés költői)
az hogy TÜV logót rakott rá a kedves gyártó, attól még belekötnek vizsgán ha látszik hogy sima réz. a magyarázat a korrozió, ami a vas és a réz között fellép,ezért nem lehetne sima réz a rendelet szerint. a gyári az acél cső, amit otthon nem nagyon peremezel meg, meg elég kevés helyen gyártanak, azt elfogadják, vagy van olyan fékcső alapanyag, ami valami ötvözet, és kivül zöld szinü, talán szinter bevonat van rajta, azt is szeretik a vizsgán, csak megintcsak nehéz otthon méretre gyártani. ha vizsgára lefested a csövet, az lehet megoldás, mert akkor nem látszik hogy réz. vagy réz-nikkel ötvözet, az még otthon peremezni simán. magát a szabályozást nem értem, mire a réz és a vas összeveszik annyira, hogy gond legyen belőle, az sok sok év, annyi idő alatt meg illik azért a féket átnézni.
kerestem volna valami hivatalos álláspontot réz fékcső ügyileg, hogy miért is ugranak rá vizsgán, na azt nem találtam meg, de ezt igen:
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/201 ... kommentel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Fri Jan 25, 2013 7:11 pm
by Süni
Nagyon nagy csóka egy másik fórumon gyűjtjük az aranyköpéseit.
Kedvencem:
Nekem ez a faszkodás nem kell, nem érdekelnek a zsidók, a kommunisták, a mélymagyarok, az árpádsávosok leszarom mindet, nekem olaj kell, előgyújtás, csapterpesztés meg sűrítési viszony.
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Fri Jan 25, 2013 9:20 pm
by Pudva
Süni wrote:Nagyon nagy csóka egy másik fórumon gyűjtjük az aranyköpéseit.
Kedvencem:
Nekem ez a faszkodás nem kell, nem érdekelnek a zsidók, a kommunisták, a mélymagyarok, az árpádsávosok leszarom mindet, nekem olaj kell, előgyújtás, csapterpesztés meg sűrítési viszony.
Göbölyös Zsoltra gondolsz?
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Fri Jan 25, 2013 10:37 pm
by Süni
Pudva wrote:Süni wrote:Nagyon nagy csóka egy másik fórumon gyűjtjük az aranyköpéseit.
Kedvencem:
Nekem ez a faszkodás nem kell, nem érdekelnek a zsidók, a kommunisták, a mélymagyarok, az árpádsávosok leszarom mindet, nekem olaj kell, előgyújtás, csapterpesztés meg sűrítési viszony.
Göbölyös Zsoltra gondolsz?
Mivel Ő írta a cikket, ezért igen.
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Sat Jan 26, 2013 1:06 am
by Tibi
tomtom wrote:
egyik:
bemész a boltba, és 5cm-es méretlépcsőben lehet venni "TÜV"-öst készen. ebből azt gondolom, hogy nem kötnek bele.
másik:
ha nem fogadják el, akkor helyette mit? (a kérdés költői)
személyemnek szól vagy a témának ez a költőizés ?
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Sat Jan 26, 2013 8:49 pm
by tomtom
témának hát.
ne legyen üldözési mániád!
ha nem szmájlizok, akkor nem feltétlenül jelenti, hogy kötözködök.
amúgy érdekes. eddig nem hallottam erről, csak az elektromos szempontból, mert ugye: érintkezési potenciál lép fel a réz-alu között, amitől szétég a kötés a dobozban úgy 20-25 év múlva és nem megy a nintendo egyszerre a mikróval és leveri a biztit.
de a vasnak mi baja a rézzel? a kpm-nél sok az elméleti fizikus. a matematikai esély megvan a végzetes hibát előidéző fékcsőkorróziónak, de kb. annyira, mint hogy rám esik egy műhold a pincében.
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Sat Jan 26, 2013 9:53 pm
by Bogyo28
tomtom wrote:témának hát.
ne legyen üldözési mániád!
ha nem szmájlizok, akkor nem feltétlenül jelenti, hogy kötözködök.
amúgy érdekes. eddig nem hallottam erről, csak az elektromos szempontból, mert ugye: érintkezési potenciál lép fel a réz-alu között, amitől szétég a kötés a dobozban úgy 20-25 év múlva és nem megy a nintendo egyszerre a mikróval és leveri a biztit.
de a vasnak mi baja a rézzel? a kpm-nél sok az elméleti fizikus. a matematikai esély megvan a végzetes hibát előidéző fékcsőkorróziónak, de kb. annyira, mint hogy rám esik egy műhold a pincében.
az áramos esetnél elég 1 év is hogy beszarjon, de pl a Szántó Niki régi driftautóján annyi sem kellett hogy az önindító réz kábelére tett alu saru összekorrodáljon mint állat (mondjuk ott van áramerösség rendesn), és ne induljon az autó. nekem szerencsére így csak egy saru cserém volt az autón, de aki összerakta így...
a fék témában én sem tudom mi ez a nagy para, de ott asszem a nyomás miatt kezd el korrodálni a cucc, ahogy összehúzod a hollanderrel a réz és a fém cuccot ott. de hogy emiatt akkora korrozió lépne fel, hogy elmenne a fékfolyadék, annak szerintem sok 10 év kell. hiszen a régi réz csövekkel sok-sok évig mentek a régi autók is gond nélkül. majd lehet turkálok még a témában, hátha találok valami tudományt...
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Sat Jan 26, 2013 10:06 pm
by Tibi
tomtom wrote:témának hát.
ne legyen üldözési mániád!
ha nem szmájlizok, akkor nem feltétlenül jelenti, hogy kötözködök.

kicsit hosszúra nyúlt a nap, bobcat-et szervizeltem gép előtt - mert nem nagyon van irodalmam - hogy azt másnap átültessem a gyakorlatba. Kicsit agyamra ment. De ma legalább mentem vele egy

-t.
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Sat Jan 26, 2013 10:50 pm
by daytona
Bogyo28 wrote:
a fék témában én sem tudom mi ez a nagy para, de ott asszem a nyomás miatt kezd el korrodálni a cucc, ahogy összehúzod a hollanderrel a réz és a fém cuccot ott. de hogy emiatt akkora korrozió lépne fel, hogy elmenne a fékfolyadék, annak szerintem sok 10 év kell. hiszen a régi réz csövekkel sok-sok évig mentek a régi autók is gond nélkül. majd lehet turkálok még a témában, hátha találok valami tudományt...
Tenyleg erdekes a tema...mondjuk a benzinszuronel is rez alatet van vascsavarral az aluhazba belehuzva, a puha rez pont a nyomoagi tomitettseg miatt kell

Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Mon Feb 04, 2013 12:14 am
by Kapeti
Sziasztok!
A gólyalábak anyáit is "lekezeltem". Barnítva lettek, "hagyományos" módon.
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Mon Feb 04, 2013 12:16 am
by Kapeti
A fékszerelés témához egy adalék még...
Az egyik féknyereg menetes felöntése egyszerűen lerepedt. Valószínűleg már nem most,
gondolom abból, hogy a tört felület nagy részé már rozsdásnak látom.
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Mon Feb 04, 2013 12:35 am
by daytona
Van hozza masik nyerged?