Page 11 of 18

Re: Blant '78-as V6

Posted: Tue Jan 26, 2010 2:41 pm
by Blant
Szerintem nem ezek a bajok.
Nálunk a restaurátor műhelyben minden nyáron jönnek nyárigyakosok a BME-ről, Bánkiról, stb.
Az a tapasztalatom, hogy pökhendik, és s***hülyék. A 3 kollégámnak nincs diplomája, és az enyém sem műszaki, hanem közgáz. Ezen ki szoktak akadni... De érteni nem értenek semmihez, és gyakorlati érzékük, pláne gyakorlatuk a negatív hatványkitevő alatt helyezkedik el... Bármelyik kollégámnak a kisujja többet ér náluk, és ez rendben is van, mert én sem motort fűzve bújtam ki anyuból, de ha valamit nem tudok, akkor kérdezek, és tisztelem azokat, akik valamiben nagyon jók. Pl a kollégáim a restaurálásban (magamat azért nem hasonlítom hozzájuk még, mert még csak 1,5 éve csinálom :oops: ).
Na most képzeljétek, amikor ezek az arcok egy félév nyárigyak után elvégzik majd ezt a restaurálásos történetet, ahol közel sem lesz elég gyakorlatias az oktatás (nem is lehet, hiszen semmi gyakorlati alapjuk nincs, amire ezt a specifikus "tudományt" építeni lehet)...
Egyrészt ilyen munkakör Magyarországon milyen gyakran ürül meg? KB kihalásos alapon. A legtöbb vállalkozás családi, vagy családias érzelmű csapatok alkotják. Kíváncsi leszek, hogy mit csinálnak majd, akik végeznek.
Bocs a kirohanásért :-D

Re: Blant '78-as V6

Posted: Tue Jan 26, 2010 2:49 pm
by Tibi
Kirohanásod elég erős alappal rendelkezik. Oskola után kb 5x annyit tanultam már itt kint a melóhelyen mint bent a padokban. Bent, inkább az elméleti hátteret és a GONDOLKODÁSMÓDOT lehet ellesni. Ha az sem megy akkor tényleg hagyni kell a picsába az egészet. Volt olyan tankörtársam aki könyvből, puskából, telefonból nem tudott megírni egy kib. zh-t és egy évben államvizsgáztunk...pl ő a gyakorlatban hamar el fog vérezni - hacsak a főnöke is nem olyan segghülye :-)

Re: Blant '78-as V6

Posted: Tue Jan 26, 2010 3:05 pm
by Blant
Tibi wrote:hacsak a főnöke is nem olyan segghülye :-)
Akkor meg a cég fog elvérezni :twisted: :twisted: :twisted:

Re: Blant '78-as V6

Posted: Tue Jan 26, 2010 11:25 pm
by TomiCaPri
Sajnos én is elég gyakran szembesülök ezzel, hogy "elszállnak" maguktól az emberek, ha kicsit nevesebb suliból jönnek, vagy akár ok nélkül is... :-)
Osztálytársam akivel együtt vagyunk a külsős gyak. helyen, reszelte éppen a fékbetéteket és csak így huzogatta rajta, a nyugdíjas szerelő, aki meg már 30 éve szerel legalább, mutatta neki, hogy nyomja rá rendesen, inkább csak egy irányba, stb. És totál ki volt rá akadva, hogy mit képzel, hogy nem tud ő reszelni, meg stb stb stb. De asszem mindenki tudna mesélni.
A másik fele, meg hogy a suliban én tized annyit nem tanultam eddig, mint a neten utánakotorászva, kérdezősködve a szerelőktől, tulajoktól.
Ez a diplomás restaurátor nem tudom... szerintem vicc. Már az árulkodik, hogy csak fizetős lesz belőle. Meg most mit taníthatnak ott, esetleg régi gyártástechnológiát, hegesztést, típusismeret, és kb ennyi. Bár az előképzettség alapján az utolsón kívűl elvileg mindent tudni kell. Nem tudom, lehet csak én nem látom át :-)
Kb olyan, mint most a szerelők modul rendszerű vizsgája. Autómosásból is vizsgázni kell külön... Vicc...

A győri SZE-be nem szívesen mennék, sok dolog köt most Pesthez. Az SZIE Gödöllőn van, az még távolságban úgy ahogy elérhető bejárni, vagy koleszból hazajárni.

Re: Blant '78-as V6

Posted: Fri Jul 02, 2010 5:38 am
by Blant
Na.. mondják, hogy a jó munkához idő kell, a lassúhoz pedig még több:
DSCF9376_resize.JPG
DSCF9376_resize.JPG (121.61 KiB) Viewed 6057 times
DSCF9378_resize.JPG
DSCF9378_resize.JPG (99.1 KiB) Viewed 6057 times
DSCF9380_resize.JPG
DSCF9380_resize.JPG (110.87 KiB) Viewed 6057 times
DSCF9387_resize.JPG
DSCF9387_resize.JPG (120.78 KiB) Viewed 6057 times
DSCF9388_resize.JPG
DSCF9388_resize.JPG (139.2 KiB) Viewed 6057 times
DSCF9389_resize.JPG
DSCF9389_resize.JPG (100.02 KiB) Viewed 6057 times
DSCF9390_resize.JPG
DSCF9390_resize.JPG (124.29 KiB) Viewed 6057 times
Nagyon igénytelen dolog így összerakva festeni, és nem szétszedve fújni, de így iy 6 hónap volt, míg ide eljutottam, így úgy döntöttem, hogy haladok inkább! Azért nem lett csúnya. :-)

Re: Blant '78-as V6

Posted: Fri Jul 02, 2010 7:02 am
by proteus
Hozza a szintet. :) Végülis akkor mi lett a belbecs?

Re: Blant '78-as V6

Posted: Fri Jul 02, 2010 7:29 am
by Tibi
Jó lesz ez !

Re: Blant '78-as V6

Posted: Fri Jul 02, 2010 7:46 am
by daytona
Jo szinkombinacio! ;-)

Re: Blant '78-as V6

Posted: Fri Jul 02, 2010 9:31 am
by szszaby
Jól néz ki, de egy sima festéshez én sem szedtem volna szét.

Re: Blant '78-as V6

Posted: Fri Jul 02, 2010 9:47 am
by holecz
daytona wrote:Jo szinkombinacio! ;-)
Ugyanezt akartam írni, de "Datoya" kolléga megelőzött! :mrgreen:

Re: Blant '78-as V6

Posted: Fri Jul 02, 2010 9:00 pm
by Blant
Köszönöm mindenkinek a barátságos megjegyzéseket :-)
Proteus:

2.sok efi de még a bakelites fajtából :-):-)

Re: Blant '78-as V6

Posted: Sat Nov 06, 2010 8:17 am
by Blant
Ná 'éló!

Hihhetetlen dolog történt... Tegnap este munkakedvünk támadt (ez ugye már önmagában teljesen hihhhetetlen) és munkaidő után Tomi bácsival, az oldworld lakatosával közösen összeházasítottuk a Capri szervós bölcsőt a békascorpió szervós kormányművével! :ba: :ba: :ba: :ba: :ba: :ba: :ba: :ba: :ba: :ba: :ba: :ba: :ba: :ba: :ba: :ba: :ba: :ba: :ba:
Ezúton is köszönöm szépen Tomibácsinak a segítséget.

A kormányművet illesztettük a bölcsőhöz. Ezt úgy tettúk meg, hogy a bal oldali rögzítő szem a bölcsőn eredetileg meglévő cső helyére került, mert így fért el a kormánymű agyrésze anélkül, hogy a bölcsőt szétvagdostuk volna.
A másik szem így az eredetitől kb 2 centivel kijjebb került. A régi csöveket kiköszörültük, mivel az elejük amúgy is le volt köszörülve az eddig rajta lévő granada vagy tau szervó miatt. Mivel iszonyú kemény volt az anyag úgy határoztunk, hogy mi sem szarral gurítunk. Az új csövek Rover 825 2.5 V6 dugattyúcsapszegekből lettek, ami hajszál pontosan az a 22-es külső és 12,5-es belső átmérővel rendelkezik, mint az eredeti cső. Kifúrtuk a lukakat a jobb oldalon. Illesztettük a scöveket. illesztettük a kormányművet, fel is csavaroztuk és beállítottuk a megfelelő kiállásokat a csöveknek. Ehez hézagolóként egy régi kúpgörgős csapágy belsejét használtuk --> NO MOKING :)
Majd a túloldalról megpöttyöztük, majd le a kormányművel és Tomibácsi megvarrta szépen. A régi lukat a jobboldalon pedig egy odavaló lemezdarabbal bepótolta (NEM RÁÁ, BEE!!!)
Ehun-e:
DSC03327_resize.JPG
DSC03329_resize.JPG
DSC03331_resize.JPG
DSC03332_resize.JPG
DSC03333_resize.JPG
DSC03336_resize.JPG
DSC03337_resize.JPG
DSC03339_resize.JPG
A kormánymű kissé jobbra van a középtóől és bár a ház hossza megegyezik a régijével, a fogasléc hosszabb, így a jobb oldalon valószínűleg rövidebb lesz az nyomtávrúd! A jobb oldali felfogatást kissé lejjebb helyeztük (1-2 mm, többet nem mertünk), hogy fölemelt állapotban se törje el az irányítókart! Ha így is gáz, vágok a fogasléc végéből, és tovább fúrom benne a menetet. A kormánymű annyira pöpec, hogy még gumiharangot és axiálcsuklót sem kell rá vennem, csak a nyomtávrudakat rövidebbre vágni és megfelelő menetet rá!
Ha jövőhéten leszórom újra a bölcsőt, aztán jön a fény és megy az autó alá, és MEGY BE A MOCI VÉGREEEEEE :metla:

Re: Blant '78-as V6

Posted: Wed Dec 29, 2010 11:29 am
by Blant
Szerintem el nem hiszitek, hogy mi történt:
DSC03591_resize.JPG
DSC03603_resize.JPG
DSC03604_resize.JPG
DSC03608_resize.JPG
DSC03609_resize.JPG
DSC03610_resize.JPG
DSC03611_resize.JPG
DSC03612_resize.JPG
DSC03616_resize.JPG

Re: Blant '78-as V6

Posted: Wed Dec 29, 2010 11:31 am
by Blant
És mióta megvan az autó, először fordul elő, hogy van kipufogósor t9mítés benne :-)

Re: Blant '78-as V6

Posted: Wed Dec 29, 2010 3:26 pm
by proteus
Szíp, nágyon szíp tezsvírem!