Page 12 of 25

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Thu Mar 01, 2012 8:50 pm
by Gáborka
Süni wrote:
Gáborka wrote:Tiszteletem az uraknak
A váltóba(5sebességes),és a difibe milyen és mennyi olaj kellene ,hogy jobb esetben legyen?
köszönöm a segítséget :ru:
Milyen váltó?
nem csatos hanem 5-ös váltó van benne ,én már így vettem...

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Thu Mar 01, 2012 9:27 pm
by White Shark
A szintcsavarok megadják az oil mennyiségét.

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Thu Mar 01, 2012 9:31 pm
by Gáborka
White Shark wrote:A szintcsavarok megadják az oil mennyiségét.
remek köszönöm,már csak azt szeretném megtudni,hogy miféle kell bele. :ru:

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Thu Mar 01, 2012 9:47 pm
by White Shark
Ha az az 5-ös T9 akkor ATF ,ha öreg és kopott az ATF től már szólni fog akkor 85-90 hajtóműolaj,a diffibe szintén hajtóműolaj,de annak jót tesz a sűrű .

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Thu Mar 01, 2012 9:53 pm
by Tibi
http://www.burtonpower.com/tuning-guide ... guide.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Thu Mar 01, 2012 9:56 pm
by szszaby
Itt 75W90 -est ír, akkor melyik a jobb bele? Enyémbe ez van de hidegen passzosan vált.

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Thu Mar 01, 2012 10:08 pm
by Tibi
szszaby wrote:
Itt 75W90 -est ír, akkor melyik a jobb bele? Enyémbe ez van de hidegen passzosan vált.
Nekem is olyan volt, ezzel én úgy vagyok hogy leszarom, a gyáritól nem lesz baja :-)
Hajtóművek terezésekor pl az olajat is meg kellett határoznunk annak idején...gondolom ha kopott szar málnakeverő , akkor könnyebben vált a Shark féle verzióval. Hogy belül mit mutat azt passzolom. Az mt75-be már atf kell ha minden igaz.

A type 5-be is csak azért tettem olajat mert úgy hallottam az a szokás :mrgreen: :mrgreen:

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Thu Mar 01, 2012 10:25 pm
by White Shark
A későbbi kiadású T9 hez biztos hogy ATF kell .PL Tiszakécskén bontottunk egy sierrát a hétvégén ,jobbkormányos volt 73000 km volt benne ,feküdt a földön és csak felfelé tudtuk kivenni a váltót kardán nélkül ,70000 nél volt teljes szervízen gyönyörű piros olaj folyt ki belőle,színéből és állagából ítélve nem nagyon lehetett más,. de ezt az ATF -es megoldást már mástól is hallottam ,na azt a váltót sem hagytuk ott.

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Thu Mar 01, 2012 11:55 pm
by Bogyo28
nálam is volt már olyan vas váltó, amiben piros olaj volt gyárilag (hogy ATF azt így izlelésre nem tudtam eldönteni), viszont a legtöbben ez az igen büdős hajtóműolaj szokott lenni, szinte mindíg folyik a kocsiba belőle amikor szállítok egyet, öröm kitakarítani. angol oldalon írják, hogy ne legyen GL5 olaj benne:

"The most important things are not to use a GL5 oil and not to use a grade with viscosity thicker than 80.

Although an 80 grade GL4 was original spec oil technology has moved on and personally I would use MTF-94 which is a high tech synthetic gearbox oil developed for Landrover it will give slick gear changes when cold and less transmission drag. Carlube make a suitable MTF-94 product."

valaki el tudja nekem mondani mi ez a GL4 meg GL5?

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Thu Mar 01, 2012 11:59 pm
by szszaby
A legfontosabb hajtóműolaj-szabvány az API GL szabványsorozat. Ezek közül – a manapság használatos közlekedési olajok esetében – gyakorlatilag kizárólag az API GL-4 és ­API GL-5 szabványokkal találkozunk. A különbséget röviden összefoglalva: az API GL-5 jobban tűri az extrém nyomást, ezért bizonyos hajtóművekhez – különösen differenciálművekhez – ilyen minőséget írnak elő. Ahol erre nincs szükség, ott jellemzően API GL-4 az előírás. Ez általában nem váltható ki API GL-5 minőségű olajjal, mert a GL-4-re tervezett hajtóművek alkatrészei sokszor nem kompatibilisek a GL-5 olajok agresszív adalékaival.

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Fri Mar 02, 2012 6:21 am
by Süni
A piros olaj nem jelent feltétlenül ATF-et. Több gyártónak is a szintetikus hajtóműolaja piros.

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Tue Mar 06, 2012 12:17 pm
by Blant
Nekem GL5 van a type 9-ben. Lehet, hogy nem kéne :-) Mondjuk én ATF-et nem tennék bele. Azt olyan váltókba szokták előírni, ahol a szinkrongyűrűk spéci anyaga megköveteli ezt.

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Tue Apr 03, 2012 4:44 pm
by Gáborka
Tiszteletem az uraknak
Ha nem nagyon van (igazából nincs) töltésem mit javasolnak az urak merre érdemes a hibát keresni? :ru: :pia: :ru:

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Tue Apr 03, 2012 8:30 pm
by White Shark
Akksi,motor,doboz közös testkábel oxidációja ,vagy meg nem léte . Generátorhalál (mk1 nél dinamó). Töltéskábel a kötegben valamelyik csatlakozásnál zöld porrá oxidálódva a bandázsszalag alatt (ez ritkább esetbe mert ilyenkor más probléma is előkerül ). Először a motortestet tisztítanám meg ,van olyan lehetőség is hogy a gumibakot hidalom át alul felül átkötő vezetékkel 10-es rézsaruk közé vastagabb rézkábellel a bölcső és a motortartó bak között. De ha megvan a gyári akksi ,doboz ,motor testkábeled akkor először azt tisztítsd meg ,csak utána kezdj gyanakodni a generátorra ez az olcsóbb . De innen a távolból bármi lehet , sötétben minden kutya fekete !

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Tue Apr 03, 2012 8:47 pm
by Bogyo28
csak egy tipp: ha a müszerfal nincs a helyén, vagy szar benne a visszajelző izzó, akkor nem lesz töltés...