Capri Mk1 - Kapeti
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Kapeti
- márokosanistudnézni
- Posts: 84
- Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Persze, ez tartalék volt...
http://www.fordcapri.hu/forford3/downlo ... &mode=view" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordcapri.hu/forford3/downlo ... &mode=view" onclick="window.open(this.href);return false;
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Benzinszűrőt normál esetben kissé hamarabb kell bolygatni, mint a fékcsövet.daytona wrote: Tenyleg erdekes a tema...mondjuk a benzinszuronel is rez alatet van vascsavarral az aluhazba belehuzva, a puha rez pont a nyomoagi tomitettseg miatt kell

- Kapeti
- márokosanistudnézni
- Posts: 84
- Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Sziasztok!
Ma végre építkezés volt. Féknyerget szereltem össze, illetve a rugóstagokat is.
Fölmerült egy kérdés. Nem látok toronycsapágyat, csak egy gumiszilentbe van ágyazva
a gátló szára. Valamit rosszul értek, rosszul szereltem össze, vagy
a tekercsrugó is segít visszatekerni egyenesbe a kormányt?
Ma végre építkezés volt. Féknyerget szereltem össze, illetve a rugóstagokat is.
Fölmerült egy kérdés. Nem látok toronycsapágyat, csak egy gumiszilentbe van ágyazva
a gátló szára. Valamit rosszul értek, rosszul szereltem össze, vagy
a tekercsrugó is segít visszatekerni egyenesbe a kormányt?

- Attachments
-
- P1140823 (Small).JPG (55.41 KiB) Viewed 6904 times
-
- P1140828 (Small).JPG (60.53 KiB) Viewed 6904 times
-
- P1140837 (Small).JPG (55.76 KiB) Viewed 6904 times
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Jól látod. Caprinak nincs toronycsapágya, csak szilentje.
- Kapeti
- márokosanistudnézni
- Posts: 84
- Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Na, klassz... Pedig anya is szeretné majd vezetni...
A donor autó alatt még ott a futómű, most épp a levegőben. Furcsa is volt, hogy folyton
visszaegyenesedett, hiába fordítottam ki...

A donor autó alatt még ott a futómű, most épp a levegőben. Furcsa is volt, hogy folyton
visszaegyenesedett, hiába fordítottam ki...
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Át lehet alakítani csapágyassá, és akkor a rugó nem játszik, de kicsi az utánfutás gyárilag, és kevésbé tekeri vissza úgy.Kapeti wrote:Na, klassz... Pedig anya is szeretné majd vezetni...![]()
A donor autó alatt még ott a futómű, most épp a levegőben. Furcsa is volt, hogy folyton
visszaegyenesedett, hiába fordítottam ki...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Szepek lettek a cuccok! Milyen festek ment rajuk?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- Kapeti
- márokosanistudnézni
- Posts: 84
- Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Akril hőálló és fényes fekete, előtte cinkkromátos alapozó. Sajnos a fényes nem túl ellenálló
a benzinnel szemben, mint az utóbb kiderült...
a benzinnel szemben, mint az utóbb kiderült...

- Kapeti
- márokosanistudnézni
- Posts: 84
- Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
A kis pálcákat, amelyek a betéteket tartják, újragyártottam, rozsdamentes anyagból.
Klasszul elment vele egy egész este.
Klasszul elment vele egy egész este.

- Attachments
-
- P1140846 (Small).JPG (63.55 KiB) Viewed 6836 times
-
- P1140847 (Small).JPG (66.4 KiB) Viewed 6836 times
- Kapeti
- márokosanistudnézni
- Posts: 84
- Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
És megjöttek az új féktárcsák is. Az agyrészt lefújtam hőálló festékkel, csak úgy... 

- Attachments
-
- P1140845 (Small).JPG (52.04 KiB) Viewed 6835 times
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Capri Mk1 - Kapeti
A kis pálcákat ,készletbe ,és féknyerget is még mindíg forgalmaznak ,ha csak nem a felújítás volt a cél .Ha meg az ,akkor gratula , meggyőző munka ! 

- Kapeti
- márokosanistudnézni
- Posts: 84
- Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Következett a kormánymű.
Teljesen szétbontottam, mivel az osztrák javítási könyvében nagyon részletesen le volt írva mit és hogyan lehet felújítani rajta.
Persze a német precizitással megadott forgatónyomatékokat csak speckó szerszámokkal lehet mérni, itt majd improvizálnom kell
valamit.
Szétszerelés után mindent megtakarítottam, homokszórás, zsírtalanítás, festés. Összerakás később.
Egy kérdés: Miért olaj kell a kormányműbe, miért nem lehet zsírozni? Könyv szerint másfél deci olaj kell bele, dehát az azonnal kifolyik a gumiharangokba, nem gondolnám, hogy olaj, és abból is csak másfél deci ellátná a kenési feladatokat... Szívem szerint zsíroznám...
Teljesen szétbontottam, mivel az osztrák javítási könyvében nagyon részletesen le volt írva mit és hogyan lehet felújítani rajta.
Persze a német precizitással megadott forgatónyomatékokat csak speckó szerszámokkal lehet mérni, itt majd improvizálnom kell
valamit.
Szétszerelés után mindent megtakarítottam, homokszórás, zsírtalanítás, festés. Összerakás később.
Egy kérdés: Miért olaj kell a kormányműbe, miért nem lehet zsírozni? Könyv szerint másfél deci olaj kell bele, dehát az azonnal kifolyik a gumiharangokba, nem gondolnám, hogy olaj, és abból is csak másfél deci ellátná a kenési feladatokat... Szívem szerint zsíroznám...
- Attachments
-
- IMG_20130217_130215 (Small).jpg (49.42 KiB) Viewed 6782 times
- Kapeti
- márokosanistudnézni
- Posts: 84
- Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
És amitől még fázom kicsit: Az axiálcsukló harangja és a kontraanyája egy stifttel van biztosítva egymáshoz. Szerelésnél ki kell fúrni a stiftet. Kifúrni... Ez nem annyira tetszik, habár a könyvem itt is megadja, hogy 3,2-es fúróval 6mm mélyen (!). Összeszereléshez azt írja, újra kell fúrni a furatot, bele a fogaslécbe is... 

- Attachments
-
- IMG_20130217_134611 (Small).jpg (66.25 KiB) Viewed 6781 times
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
pedig ez ilyen...Kapeti wrote:És amitől még fázom kicsit: Az axiálcsukló harangja és a kontraanyája egy stifttel van biztosítva egymáshoz. Szerelésnél ki kell fúrni a stiftet. Kifúrni... Ez nem annyira tetszik, habár a könyvem itt is megadja, hogy 3,2-es fúróval 6mm mélyen (!). Összeszereléshez azt írja, újra kell fúrni a furatot, bele a fogaslécbe is...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4