Capri Mk1 - Kapeti

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Persze, ez tartalék volt...
http://www.fordcapri.hu/forford3/downlo ... &mode=view" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Süni »

daytona wrote: Tenyleg erdekes a tema...mondjuk a benzinszuronel is rez alatet van vascsavarral az aluhazba belehuzva, a puha rez pont a nyomoagi tomitettseg miatt kell :lol:
Benzinszűrőt normál esetben kissé hamarabb kell bolygatni, mint a fékcsövet. ;-)
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Sziasztok!
Ma végre építkezés volt. Féknyerget szereltem össze, illetve a rugóstagokat is.
Fölmerült egy kérdés. Nem látok toronycsapágyat, csak egy gumiszilentbe van ágyazva
a gátló szára. Valamit rosszul értek, rosszul szereltem össze, vagy
a tekercsrugó is segít visszatekerni egyenesbe a kormányt? :-D
Attachments
P1140823 (Small).JPG
P1140823 (Small).JPG (55.41 KiB) Viewed 6904 times
P1140828 (Small).JPG
P1140828 (Small).JPG (60.53 KiB) Viewed 6904 times
P1140837 (Small).JPG
P1140837 (Small).JPG (55.76 KiB) Viewed 6904 times
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Süni »

Jól látod. Caprinak nincs toronycsapágya, csak szilentje.
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Na, klassz... Pedig anya is szeretné majd vezetni... :-D
A donor autó alatt még ott a futómű, most épp a levegőben. Furcsa is volt, hogy folyton
visszaegyenesedett, hiába fordítottam ki...
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Bogyo28 »

Kapeti wrote:Na, klassz... Pedig anya is szeretné majd vezetni... :-D
A donor autó alatt még ott a futómű, most épp a levegőben. Furcsa is volt, hogy folyton
visszaegyenesedett, hiába fordítottam ki...
Át lehet alakítani csapágyassá, és akkor a rugó nem játszik, de kicsi az utánfutás gyárilag, és kevésbé tekeri vissza úgy.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by daytona »

Szepek lettek a cuccok! Milyen festek ment rajuk?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Akril hőálló és fényes fekete, előtte cinkkromátos alapozó. Sajnos a fényes nem túl ellenálló
a benzinnel szemben, mint az utóbb kiderült... :-?
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

A kis pálcákat, amelyek a betéteket tartják, újragyártottam, rozsdamentes anyagból.
Klasszul elment vele egy egész este. :roll:
Attachments
P1140846 (Small).JPG
P1140846 (Small).JPG (63.55 KiB) Viewed 6836 times
P1140847 (Small).JPG
P1140847 (Small).JPG (66.4 KiB) Viewed 6836 times
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

És megjöttek az új féktárcsák is. Az agyrészt lefújtam hőálló festékkel, csak úgy... :-D
Attachments
P1140845 (Small).JPG
P1140845 (Small).JPG (52.04 KiB) Viewed 6835 times
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by White Shark »

A kis pálcákat ,készletbe ,és féknyerget is még mindíg forgalmaznak ,ha csak nem a felújítás volt a cél .Ha meg az ,akkor gratula , meggyőző munka ! :metla:
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Sziasztok!

Elkészültek a gólyalábak.
Attachments
IMG_3974 (Small).JPG
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Következett a kormánymű.
Teljesen szétbontottam, mivel az osztrák javítási könyvében nagyon részletesen le volt írva mit és hogyan lehet felújítani rajta.
Persze a német precizitással megadott forgatónyomatékokat csak speckó szerszámokkal lehet mérni, itt majd improvizálnom kell
valamit.
Szétszerelés után mindent megtakarítottam, homokszórás, zsírtalanítás, festés. Összerakás később.

Egy kérdés: Miért olaj kell a kormányműbe, miért nem lehet zsírozni? Könyv szerint másfél deci olaj kell bele, dehát az azonnal kifolyik a gumiharangokba, nem gondolnám, hogy olaj, és abból is csak másfél deci ellátná a kenési feladatokat... Szívem szerint zsíroznám...
Attachments
IMG_20130217_130215 (Small).jpg
IMG_20130217_130215 (Small).jpg (49.42 KiB) Viewed 6782 times
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

És amitől még fázom kicsit: Az axiálcsukló harangja és a kontraanyája egy stifttel van biztosítva egymáshoz. Szerelésnél ki kell fúrni a stiftet. Kifúrni... Ez nem annyira tetszik, habár a könyvem itt is megadja, hogy 3,2-es fúróval 6mm mélyen (!). Összeszereléshez azt írja, újra kell fúrni a furatot, bele a fogaslécbe is... :roll:
Attachments
IMG_20130217_134611 (Small).jpg
IMG_20130217_134611 (Small).jpg (66.25 KiB) Viewed 6781 times
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Bogyo28 »

Kapeti wrote:És amitől még fázom kicsit: Az axiálcsukló harangja és a kontraanyája egy stifttel van biztosítva egymáshoz. Szerelésnél ki kell fúrni a stiftet. Kifúrni... Ez nem annyira tetszik, habár a könyvem itt is megadja, hogy 3,2-es fúróval 6mm mélyen (!). Összeszereléshez azt írja, újra kell fúrni a furatot, bele a fogaslécbe is... :roll:
pedig ez ilyen...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply