Page 12 of 19

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Mon Feb 04, 2013 12:48 am
by Kapeti
Persze, ez tartalék volt...
http://www.fordcapri.hu/forford3/downlo ... &mode=view" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Sat Feb 09, 2013 7:21 pm
by Süni
daytona wrote: Tenyleg erdekes a tema...mondjuk a benzinszuronel is rez alatet van vascsavarral az aluhazba belehuzva, a puha rez pont a nyomoagi tomitettseg miatt kell :lol:
Benzinszűrőt normál esetben kissé hamarabb kell bolygatni, mint a fékcsövet. ;-)

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Sun Feb 10, 2013 9:36 pm
by Kapeti
Sziasztok!
Ma végre építkezés volt. Féknyerget szereltem össze, illetve a rugóstagokat is.
Fölmerült egy kérdés. Nem látok toronycsapágyat, csak egy gumiszilentbe van ágyazva
a gátló szára. Valamit rosszul értek, rosszul szereltem össze, vagy
a tekercsrugó is segít visszatekerni egyenesbe a kormányt? :-D

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Sun Feb 10, 2013 9:55 pm
by Süni
Jól látod. Caprinak nincs toronycsapágya, csak szilentje.

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Sun Feb 10, 2013 10:03 pm
by Kapeti
Na, klassz... Pedig anya is szeretné majd vezetni... :-D
A donor autó alatt még ott a futómű, most épp a levegőben. Furcsa is volt, hogy folyton
visszaegyenesedett, hiába fordítottam ki...

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Sun Feb 10, 2013 10:51 pm
by Bogyo28
Kapeti wrote:Na, klassz... Pedig anya is szeretné majd vezetni... :-D
A donor autó alatt még ott a futómű, most épp a levegőben. Furcsa is volt, hogy folyton
visszaegyenesedett, hiába fordítottam ki...
Át lehet alakítani csapágyassá, és akkor a rugó nem játszik, de kicsi az utánfutás gyárilag, és kevésbé tekeri vissza úgy.

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Sun Feb 10, 2013 11:16 pm
by daytona
Szepek lettek a cuccok! Milyen festek ment rajuk?

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Mon Feb 11, 2013 12:16 am
by Kapeti
Akril hőálló és fényes fekete, előtte cinkkromátos alapozó. Sajnos a fényes nem túl ellenálló
a benzinnel szemben, mint az utóbb kiderült... :-?

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Wed Feb 13, 2013 12:24 am
by Kapeti
A kis pálcákat, amelyek a betéteket tartják, újragyártottam, rozsdamentes anyagból.
Klasszul elment vele egy egész este. :roll:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Wed Feb 13, 2013 12:26 am
by Kapeti
És megjöttek az új féktárcsák is. Az agyrészt lefújtam hőálló festékkel, csak úgy... :-D

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Wed Feb 13, 2013 7:53 am
by White Shark
A kis pálcákat ,készletbe ,és féknyerget is még mindíg forgalmaznak ,ha csak nem a felújítás volt a cél .Ha meg az ,akkor gratula , meggyőző munka ! :metla:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Sun Feb 17, 2013 9:17 pm
by Kapeti
Sziasztok!

Elkészültek a gólyalábak.

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Sun Feb 17, 2013 9:23 pm
by Kapeti
Következett a kormánymű.
Teljesen szétbontottam, mivel az osztrák javítási könyvében nagyon részletesen le volt írva mit és hogyan lehet felújítani rajta.
Persze a német precizitással megadott forgatónyomatékokat csak speckó szerszámokkal lehet mérni, itt majd improvizálnom kell
valamit.
Szétszerelés után mindent megtakarítottam, homokszórás, zsírtalanítás, festés. Összerakás később.

Egy kérdés: Miért olaj kell a kormányműbe, miért nem lehet zsírozni? Könyv szerint másfél deci olaj kell bele, dehát az azonnal kifolyik a gumiharangokba, nem gondolnám, hogy olaj, és abból is csak másfél deci ellátná a kenési feladatokat... Szívem szerint zsíroznám...

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Sun Feb 17, 2013 9:28 pm
by Kapeti
És amitől még fázom kicsit: Az axiálcsukló harangja és a kontraanyája egy stifttel van biztosítva egymáshoz. Szerelésnél ki kell fúrni a stiftet. Kifúrni... Ez nem annyira tetszik, habár a könyvem itt is megadja, hogy 3,2-es fúróval 6mm mélyen (!). Összeszereléshez azt írja, újra kell fúrni a furatot, bele a fogaslécbe is... :roll:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Mon Feb 18, 2013 1:04 am
by Bogyo28
Kapeti wrote:És amitől még fázom kicsit: Az axiálcsukló harangja és a kontraanyája egy stifttel van biztosítva egymáshoz. Szerelésnél ki kell fúrni a stiftet. Kifúrni... Ez nem annyira tetszik, habár a könyvem itt is megadja, hogy 3,2-es fúróval 6mm mélyen (!). Összeszereléshez azt írja, újra kell fúrni a furatot, bele a fogaslécbe is... :roll:
pedig ez ilyen...