cosworth

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Meg lesz oldva az biztos :)
Elmentem a type9-ért és mivel csavar nem volt kéznél ezért drótokat dugtam a furatokba :) és úgy nézett ki, hogy mindkét önindítón ugyanott vannak a furatok, legalábbis nagyon remélem,h nem 0,5 - 1mm-el arréb :) Ezek szerint ha feldobom a váltót akkor ennek is passzolnia kell. Ha más nem akkor meg odagumipókozom :)
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:Bogyó, Driver, vagy aki csinált ilyet !
A 24v-re a saját önindítóját raktátok fel vagy a cologne-ről leszereltet?
Annyira össze akarom rakni, hogy néha be tudjam indítani, nem akarom,h sokat álljon.Trükk van? Pl: a már említett speed szenzor. Bogyó mondtad,h neked nincs. Van helyette valami áthidaló megoldás vagy csak egyszerűen kimaradt és jó úgy is. Várok minden okosságot.
Köszi
Mivel neked is a régebii BOA mocid van. ezért a Driver álltal említett dolgok nem játszanak. Én a gyári kozé önindítót raktam fel, gond nélkül felment, nálam type 5-ös váltó van fen. Ami mókolást igényel az a kuplung bovden, egy kis távtartót kel esztergáltatni mert rövidebb a blokk kiképzése a bovdennnél mint a sima cologne blokké. Egyenlőre nálam és Balázsnál és a Fekete Lacinál is VSS szenzor nélkül megy a kocsi, Drivernél van a váltóban csak nincs még bekötve. A VSS nélkül simán beindítható a moci, ahoz még talán váltót sem kell felraknod... VSS nélkül piros lámpánál leállhat a verda meg ilyenek, de majd teszünk ellene jövőre...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

bogyo28 wrote:
Tibi wrote:Bogyó, Driver, vagy aki csinált ilyet !
A 24v-re a saját önindítóját raktátok fel vagy a cologne-ről leszereltet?
Annyira össze akarom rakni, hogy néha be tudjam indítani, nem akarom,h sokat álljon.Trükk van? Pl: a már említett speed szenzor. Bogyó mondtad,h neked nincs. Van helyette valami áthidaló megoldás vagy csak egyszerűen kimaradt és jó úgy is. Várok minden okosságot.
Köszi
Mivel neked is a régebii BOA mocid van. ezért a Driver álltal említett dolgok nem játszanak. Én a gyári kozé önindítót raktam fel, gond nélkül felment, nálam type 5-ös váltó van fen. Ami mókolást igényel az a kuplung bovden, egy kis távtartót kel esztergáltatni mert rövidebb a blokk kiképzése a bovdennnél mint a sima cologne blokké. Egyenlőre nálam és Balázsnál és a Fekete Lacinál is VSS szenzor nélkül megy a kocsi, Drivernél van a váltóban csak nincs még bekötve. A VSS nélkül simán beindítható a moci, ahoz még talán váltót sem kell felraknod... VSS nélkül piros lámpánál leállhat a verda meg ilyenek, de majd teszünk ellene jövőre...
Végül csak a váltóharang lesz felrakva, az is csak,hogy tartsa rendesen az önindítót. Ha ez így okés akkor így lesz. Tényleg csak arról van szó , hogy hetente beröffentsem, ne álljon annyit. Köszi az infót!
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Recept 200 Ló körüli Capri építésére Cosworth V6 24V felhasználásával:

Keress egy donor scorpiót, vedd meg, de legalább ha az egészet nem is akkor a motort és az össze hozzá való apróságot és kábelt, bármilyen szar is legyen a kábelkötege...

Takarítsd le a mocit, cseréld ki azokat a tömítéseket és szimeringeket amiket ilyenkor illik, vegyél uj gyertyát, olajat, szűrőket...

Faragd át a Capri tankját, tegyél fel elektromos AC pumpát, vidd hátra a csomiba az aksit...

Keress az ebay-en kábelköteget és EEC-IV computert, ha voltál akkora marha és BOB motort vettél, aminek nem tudod felhasználni az elektronikáját...

Vigyázz az angolokkal, mert nem elég hogy képes ugy elküldeni a kábelköteget hogy hiányzik a motoron levő fele, henem még a legvastagabb részénél át is vágja serényen, hogy még izgibb legye, és a lefelejtett darab helyett becsomagolja az auto egyéb kábeleinek felét, hogy a postaköltség se legyen olcsó... és mivel a hiányzó felét a kötegnek ugyis saját magunknak kell elkészíteni, el lehet gondolkodni azon, hogy egyszerübb az egész köteget magunknak elkészíteni, mivel a gyárinak a felét ugyis eltávolítjuk egy csípőfogoval, ami a munka legélvezetesebb része amúgy :lol: . De ha ez nem lenne elég, akkor az is hozzájón, hogy ezek a különc angolok nem elég hogy rosz helyen ülnek a kormánnyal, de a kábelköteget is a másik oldalról viszik, ezért ha angol autoból származó köteged van, az ugy kb 1 méterrel hosszabb mint kellene, ezt a részt vagy kivágod és összeforrasztod (kb 20-25 drót), vagy eldugod valahol a kocsiban.. de jobb ha a német ebay-röl keresel kábelköteget, talán kevesebb is a posta...

Tedd be a motort, faragd be a hűtőt (bátrabbak probálkozhatnak gyári capri hűtővel is, de nem ajánlott), vegyél uj hosszbordás szíjat, és kezdj neki a kábelezésnek...

kb 2 nap mulva el is készül a remekmű, bár ha BOA motorod van vagy hiánytalan köteged akkor elég 5 óra, és ezt tapasztalhatod:

http://www.fordcapri.hu/anyagok/krisz_cossie.wmv

Sajnos csak telefon volt nálunk, azért ilyen a felvétel az első indításról...

Ez itt igen erősen önreklám és önfényezés, de hátha más is örül neki nem csak mi 8) :lol: :lol: :lol:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

Mester! lehet ilyet kérni S4-V6 témában is? :D
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Az Essex mocival mi lett vegul?
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:Az Essex mocival mi lett vegul?
Egy másik capri szive lesz, másik tulajnál...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

proteus wrote:Mester! lehet ilyet kérni S4-V6 témában is? :D
ahoz kicsit több mindent kell cserélni, ezért drágább picit, de ha elkészül a Kovi kasznija az is S4-V6 24V konverzió lesz...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Post by Pudva »

proteus wrote:Mester! lehet ilyet kérni S4-V6 témában is? :D
NoNoNo :P előbb még a mestereknek van 1kis dolguk... ugye :twisted:
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Pudva wrote:
proteus wrote:Mester! lehet ilyet kérni S4-V6 témában is? :D
NoNoNo :P előbb még a mestereknek van 1kis dolguk... ugye :twisted:
ugy bizony, már szervezve van a fűtés is a játékhoz, mert nálunk olyan csillag-garázs féle van. meg a Kovi autoját még el sem kezdte a lakatos, tehát az pár hónapon belül nem lesz kész.... jövő hétre egyeztetünk egy napot, és az egész team ott lesz...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Köszönet!!

Post by capriv6 »

Köszönet és mélységes tisztelet BOGYO urnak a kábelezésért + hogy a szabad idejét rám fecsérelte.. :D
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Post by Árpi »

Cosséhoz (bob) hozzálehet hekkelni a gyári granadás kipufrendszert legelább idejglenesen mig összenem jön egy normálisra lové? :oops: :D
Granada 1977 2.0i V6
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

igen, mindent lehet mindennel, ha tudsz hegeszteni :D
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Árpi wrote:Cosséhoz (bob) hozzálehet hekkelni a gyári granadás kipufrendszert legelább idejglenesen mig összenem jön egy normálisra lové? :oops: :D
Nekem amikor beraktam a mocit a legközelebbi kipufoshoz vittem el, mert ezt a műveletet bárki meg tudta oldani. 7 ezres volt, és nem a legolcsobb helyet néztem ki...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Post by Árpi »

Köszi srácok , akkor már csak egy kmotor kell és megvan minden :lol: :lol: :wink:
Granada 1977 2.0i V6
Post Reply