cosworth
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Meg lesz oldva az biztos :)
Elmentem a type9-ért és mivel csavar nem volt kéznél ezért drótokat dugtam a furatokba :) és úgy nézett ki, hogy mindkét önindítón ugyanott vannak a furatok, legalábbis nagyon remélem,h nem 0,5 - 1mm-el arréb :) Ezek szerint ha feldobom a váltót akkor ennek is passzolnia kell. Ha más nem akkor meg odagumipókozom :)
Elmentem a type9-ért és mivel csavar nem volt kéznél ezért drótokat dugtam a furatokba :) és úgy nézett ki, hogy mindkét önindítón ugyanott vannak a furatok, legalábbis nagyon remélem,h nem 0,5 - 1mm-el arréb :) Ezek szerint ha feldobom a váltót akkor ennek is passzolnia kell. Ha más nem akkor meg odagumipókozom :)
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Mivel neked is a régebii BOA mocid van. ezért a Driver álltal említett dolgok nem játszanak. Én a gyári kozé önindítót raktam fel, gond nélkül felment, nálam type 5-ös váltó van fen. Ami mókolást igényel az a kuplung bovden, egy kis távtartót kel esztergáltatni mert rövidebb a blokk kiképzése a bovdennnél mint a sima cologne blokké. Egyenlőre nálam és Balázsnál és a Fekete Lacinál is VSS szenzor nélkül megy a kocsi, Drivernél van a váltóban csak nincs még bekötve. A VSS nélkül simán beindítható a moci, ahoz még talán váltót sem kell felraknod... VSS nélkül piros lámpánál leállhat a verda meg ilyenek, de majd teszünk ellene jövőre...Tibi wrote:Bogyó, Driver, vagy aki csinált ilyet !
A 24v-re a saját önindítóját raktátok fel vagy a cologne-ről leszereltet?
Annyira össze akarom rakni, hogy néha be tudjam indítani, nem akarom,h sokat álljon.Trükk van? Pl: a már említett speed szenzor. Bogyó mondtad,h neked nincs. Van helyette valami áthidaló megoldás vagy csak egyszerűen kimaradt és jó úgy is. Várok minden okosságot.
Köszi
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Végül csak a váltóharang lesz felrakva, az is csak,hogy tartsa rendesen az önindítót. Ha ez így okés akkor így lesz. Tényleg csak arról van szó , hogy hetente beröffentsem, ne álljon annyit. Köszi az infót!bogyo28 wrote:Mivel neked is a régebii BOA mocid van. ezért a Driver álltal említett dolgok nem játszanak. Én a gyári kozé önindítót raktam fel, gond nélkül felment, nálam type 5-ös váltó van fen. Ami mókolást igényel az a kuplung bovden, egy kis távtartót kel esztergáltatni mert rövidebb a blokk kiképzése a bovdennnél mint a sima cologne blokké. Egyenlőre nálam és Balázsnál és a Fekete Lacinál is VSS szenzor nélkül megy a kocsi, Drivernél van a váltóban csak nincs még bekötve. A VSS nélkül simán beindítható a moci, ahoz még talán váltót sem kell felraknod... VSS nélkül piros lámpánál leállhat a verda meg ilyenek, de majd teszünk ellene jövőre...Tibi wrote:Bogyó, Driver, vagy aki csinált ilyet !
A 24v-re a saját önindítóját raktátok fel vagy a cologne-ről leszereltet?
Annyira össze akarom rakni, hogy néha be tudjam indítani, nem akarom,h sokat álljon.Trükk van? Pl: a már említett speed szenzor. Bogyó mondtad,h neked nincs. Van helyette valami áthidaló megoldás vagy csak egyszerűen kimaradt és jó úgy is. Várok minden okosságot.
Köszi
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Recept 200 Ló körüli Capri építésére Cosworth V6 24V felhasználásával:
Keress egy donor scorpiót, vedd meg, de legalább ha az egészet nem is akkor a motort és az össze hozzá való apróságot és kábelt, bármilyen szar is legyen a kábelkötege...
Takarítsd le a mocit, cseréld ki azokat a tömítéseket és szimeringeket amiket ilyenkor illik, vegyél uj gyertyát, olajat, szűrőket...
Faragd át a Capri tankját, tegyél fel elektromos AC pumpát, vidd hátra a csomiba az aksit...
Keress az ebay-en kábelköteget és EEC-IV computert, ha voltál akkora marha és BOB motort vettél, aminek nem tudod felhasználni az elektronikáját...
Vigyázz az angolokkal, mert nem elég hogy képes ugy elküldeni a kábelköteget hogy hiányzik a motoron levő fele, henem még a legvastagabb részénél át is vágja serényen, hogy még izgibb legye, és a lefelejtett darab helyett becsomagolja az auto egyéb kábeleinek felét, hogy a postaköltség se legyen olcsó... és mivel a hiányzó felét a kötegnek ugyis saját magunknak kell elkészíteni, el lehet gondolkodni azon, hogy egyszerübb az egész köteget magunknak elkészíteni, mivel a gyárinak a felét ugyis eltávolítjuk egy csípőfogoval, ami a munka legélvezetesebb része amúgy
. De ha ez nem lenne elég, akkor az is hozzájón, hogy ezek a különc angolok nem elég hogy rosz helyen ülnek a kormánnyal, de a kábelköteget is a másik oldalról viszik, ezért ha angol autoból származó köteged van, az ugy kb 1 méterrel hosszabb mint kellene, ezt a részt vagy kivágod és összeforrasztod (kb 20-25 drót), vagy eldugod valahol a kocsiban.. de jobb ha a német ebay-röl keresel kábelköteget, talán kevesebb is a posta...
Tedd be a motort, faragd be a hűtőt (bátrabbak probálkozhatnak gyári capri hűtővel is, de nem ajánlott), vegyél uj hosszbordás szíjat, és kezdj neki a kábelezésnek...
kb 2 nap mulva el is készül a remekmű, bár ha BOA motorod van vagy hiánytalan köteged akkor elég 5 óra, és ezt tapasztalhatod:
http://www.fordcapri.hu/anyagok/krisz_cossie.wmv
Sajnos csak telefon volt nálunk, azért ilyen a felvétel az első indításról...
Ez itt igen erősen önreklám és önfényezés, de hátha más is örül neki nem csak mi 8)

Keress egy donor scorpiót, vedd meg, de legalább ha az egészet nem is akkor a motort és az össze hozzá való apróságot és kábelt, bármilyen szar is legyen a kábelkötege...
Takarítsd le a mocit, cseréld ki azokat a tömítéseket és szimeringeket amiket ilyenkor illik, vegyél uj gyertyát, olajat, szűrőket...
Faragd át a Capri tankját, tegyél fel elektromos AC pumpát, vidd hátra a csomiba az aksit...
Keress az ebay-en kábelköteget és EEC-IV computert, ha voltál akkora marha és BOB motort vettél, aminek nem tudod felhasználni az elektronikáját...
Vigyázz az angolokkal, mert nem elég hogy képes ugy elküldeni a kábelköteget hogy hiányzik a motoron levő fele, henem még a legvastagabb részénél át is vágja serényen, hogy még izgibb legye, és a lefelejtett darab helyett becsomagolja az auto egyéb kábeleinek felét, hogy a postaköltség se legyen olcsó... és mivel a hiányzó felét a kötegnek ugyis saját magunknak kell elkészíteni, el lehet gondolkodni azon, hogy egyszerübb az egész köteget magunknak elkészíteni, mivel a gyárinak a felét ugyis eltávolítjuk egy csípőfogoval, ami a munka legélvezetesebb része amúgy

Tedd be a motort, faragd be a hűtőt (bátrabbak probálkozhatnak gyári capri hűtővel is, de nem ajánlott), vegyél uj hosszbordás szíjat, és kezdj neki a kábelezésnek...
kb 2 nap mulva el is készül a remekmű, bár ha BOA motorod van vagy hiánytalan köteged akkor elég 5 óra, és ezt tapasztalhatod:
http://www.fordcapri.hu/anyagok/krisz_cossie.wmv
Sajnos csak telefon volt nálunk, azért ilyen a felvétel az első indításról...
Ez itt igen erősen önreklám és önfényezés, de hátha más is örül neki nem csak mi 8)



"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
ahoz kicsit több mindent kell cserélni, ezért drágább picit, de ha elkészül a Kovi kasznija az is S4-V6 24V konverzió lesz...proteus wrote:Mester! lehet ilyet kérni S4-V6 témában is? :D
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
ugy bizony, már szervezve van a fűtés is a játékhoz, mert nálunk olyan csillag-garázs féle van. meg a Kovi autoját még el sem kezdte a lakatos, tehát az pár hónapon belül nem lesz kész.... jövő hétre egyeztetünk egy napot, és az egész team ott lesz...Pudva wrote:NoNoNo :P előbb még a mestereknek van 1kis dolguk... ugyeproteus wrote:Mester! lehet ilyet kérni S4-V6 témában is? :D
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Köszönet!!
Köszönet és mélységes tisztelet BOGYO urnak a kábelezésért + hogy a szabad idejét rám fecsérelte.. :D
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Nekem amikor beraktam a mocit a legközelebbi kipufoshoz vittem el, mert ezt a műveletet bárki meg tudta oldani. 7 ezres volt, és nem a legolcsobb helyet néztem ki...Árpi wrote:Cosséhoz (bob) hozzálehet hekkelni a gyári granadás kipufrendszert legelább idejglenesen mig összenem jön egy normálisra lové?:D
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4