karburátor
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
Re: karburátor
máma voltam bontóba és találtam egy régi sierrát 2.0-es motorral.olyan tipusú karbi volt rajta mint az enyémen csak nem 32/36 hanem sima 32...de DGAV.hozzáértőket kérdezem hogy megér e ez 15 ezer magyar forintot illetve össze lehet e hozni a ketőből eggyet ami faxa működőképes?
amugy a karbi nem volt összerohadva a gázkar forditására szépen nyitott nem akadt sehol se.az autó évjáratából kiindulva lehet hogy jobb állapotban van mint az enyém.vagy mégsem? :?
amugy a karbi nem volt összerohadva a gázkar forditására szépen nyitott nem akadt sehol se.az autó évjáratából kiindulva lehet hogy jobb állapotban van mint az enyém.vagy mégsem? :?
- holecz
- rengetegetirogatide
- Posts: 1599
- Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Gyöngyös-Szücsi
Re: karburátor
Alkudj!!!Én vettem bontóban Sierrából 2.0V6 karbit 8000.Ft ért, és egy 2.3 V6-ot (ez is Sierráé volt) ezutóbbi 10000.péz vót!Iván wrote:máma voltam bontóba és találtam egy régi sierrát 2.0-es motorral.olyan tipusú karbi volt rajta mint az enyémen csak nem 32/36 hanem sima 32...de DGAV.hozzáértőket kérdezem hogy megér e ez 15 ezer magyar forintot illetve össze lehet e hozni a ketőből eggyet ami faxa működőképes?
amugy a karbi nem volt összerohadva a gázkar forditására szépen nyitott nem akadt sehol se.az autó évjáratából kiindulva lehet hogy jobb állapotban van mint az enyém.vagy mégsem? :?

Last edited by holecz on Mon May 05, 2008 11:10 am, edited 1 time in total.
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54
"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
+36 70 503 79 54
"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
Re: karburátor
én is arra gondótam hogy megpróbálom lenyomni olyan tíz körülire az árat....mégis csak jobban hangzik hogy 10........mint 15.nameg ha arab lenne a tulaj akkor kötelező lenne alkudni....de sajna nem az :(
- Marco
- márokosanistudnézni
- Posts: 57
- Joined: Tue Aug 14, 2007 10:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Újpest, Rákospalota
Re: karburátor
Sziasztok!!! Az szokott lenni néha a probléma hogy néha ingadozik az alapjárat és amikor odalépek neki (persze melegen) akkor befullad....aztán pár óra múltán beindítom akkor nem csinálja ezt! Kérdésem hogy karbi probléma ez vagy más estleg??? 

1979 Sárgaság 2.0 v6
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: karburátor
Kb a legszokásosabb karbis jelenség!
SZedd szét, áztasd ki nitrhigítóban az összes fémalkatrészt, vegyél egy felújítót hozzá (ha lehet kapni), rakd össze, állíttasd be és fasza lesz meglátod :D
SZedd szét, áztasd ki nitrhigítóban az összes fémalkatrészt, vegyél egy felújítót hozzá (ha lehet kapni), rakd össze, állíttasd be és fasza lesz meglátod :D
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: karburátor
Ha ez afbalint exvasa, akkor az már kapott karbifelújítót ! (Tőlem)
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: karburátor
de tisztítást és beállítást nem biztosSüni wrote:Ha ez afbalint exvasa, akkor az már kapott karbifelújítót ! (Tőlem)
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: karburátor
pontosítsunk!Marcocapri wrote:Sziasztok!!! Az szokott lenni néha a probléma hogy néha ingadozik az alapjárat és amikor odalépek neki (persze melegen) akkor befullad....aztán pár óra múltán beindítom akkor nem csinálja ezt! Kérdésem hogy karbi probléma ez vagy más estleg???
hol csinálja- hol nem?
vagy
cak melegen csinálja?
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT
- Marco
- márokosanistudnézni
- Posts: 57
- Joined: Tue Aug 14, 2007 10:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Újpest, Rákospalota
Re: karburátor
Melegen csinálja a fulladást az alapjárat ingadozást pedig mindkét esetben!!!
1979 Sárgaság 2.0 v6
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: karburátor
fulladás:
vizsgáld meg, hogy nincs-e a szivató beragadva/beállva, vagy vmi ilyesmi!
sztem sok anyagot kap melegen (így látatlanban mondom).
a.járat ing.:
nézd meg, hogy nem kotyog-e a pillangószelep tengelye! (kézzel próbáld megmozgetni a helyén!)
ha minden stimt, akkor kapd szét, és állítsd be az úszószintet, nézd meg, hogy nem cserélték-e ki a fúvókákat, ha igen tedd vissza az oridzsiket (szerezzél)!
pucold ki az egészet, és rakdd össze.
nitrót, ro55-t csak az összes gumi, és egyéb membráncucc eltávolítása után alkalmazz. sztem.
jó legózást!
vizsgáld meg, hogy nincs-e a szivató beragadva/beállva, vagy vmi ilyesmi!
sztem sok anyagot kap melegen (így látatlanban mondom).
a.járat ing.:
nézd meg, hogy nem kotyog-e a pillangószelep tengelye! (kézzel próbáld megmozgetni a helyén!)
ha minden stimt, akkor kapd szét, és állítsd be az úszószintet, nézd meg, hogy nem cserélték-e ki a fúvókákat, ha igen tedd vissza az oridzsiket (szerezzél)!
pucold ki az egészet, és rakdd össze.
nitrót, ro55-t csak az összes gumi, és egyéb membráncucc eltávolítása után alkalmazz. sztem.
jó legózást!
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT
- Töcs
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 472
- Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: karburátor
Sziasztok,
elvittem a bébim szakemberhez (XIII Szőnyi út) mivel egyrészt a legjobbat szeretném kihozni mindenből, így nem akartam próbálkozni egy ilyen finomabb alkatrészzel mint a karbi, másrészt gyökér vagyok hozzá
A lényeg h mikor elvittem nem voltak a problémák, mikor elhoztam (másodszori próbálkozásra...) már DE. :?
Szóval 1000es és 1500as fordulat között köhög. És magas forulaton (4500) 3ban és 4ben 3/4es gázadásnál mintha elfogyna a benya, majdnem lefullad. Ha szép fokozatosan nyomom neki nem haldoklik magas fordulaton.
A fazon kipucolta a karbit, minden membránt (és a hideginditófedelet) is cserélte, + beállította karburátor kódszám alapján a gyári értékre (solex 35/35 79es évjárattal - 130as fuvúka, stb), majd azt finomította. És nem érti ő sem mi a baj
Benzinnyomás jó.
Hol lehet a baj?
elvittem a bébim szakemberhez (XIII Szőnyi út) mivel egyrészt a legjobbat szeretném kihozni mindenből, így nem akartam próbálkozni egy ilyen finomabb alkatrészzel mint a karbi, másrészt gyökér vagyok hozzá

Szóval 1000es és 1500as fordulat között köhög. És magas forulaton (4500) 3ban és 4ben 3/4es gázadásnál mintha elfogyna a benya, majdnem lefullad. Ha szép fokozatosan nyomom neki nem haldoklik magas fordulaton.
A fazon kipucolta a karbit, minden membránt (és a hideginditófedelet) is cserélte, + beállította karburátor kódszám alapján a gyári értékre (solex 35/35 79es évjárattal - 130as fuvúka, stb), majd azt finomította. És nem érti ő sem mi a baj

Benzinnyomás jó.
Hol lehet a baj?

Èn sosem iszom rèszegen...
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
- Zacy
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 216
- Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zala megyében bárhol
Re: karburátor
Nekem ugyanez volt a gondom, hidegindító rendszer nem működött (a sok kosztól már nem tudta a hidegindítást szabályozó tekercsrugó zárni a felső két pillangót, és nem volt beállítva a hideg alapjárat sem--tisztítás, takarítás, és hetente WD-40 minden rudazatra és forgó alkatrészre a karbinál)Marcocapri wrote:Sziasztok!!! Az szokott lenni néha a probléma hogy néha ingadozik az alapjárat és amikor odalépek neki (persze melegen) akkor befullad....aztán pár óra múltán beindítom akkor nem csinálja ezt! Kérdésem hogy karbi probléma ez vagy más estleg???
Melegen is volt ilyen gondom, hullámos alapjárat, megtorpanás (alsó pillangószelep tengely perselyezés, alsó karbi tömítéscsere, teljes mosás, karburátor tömítés és beállítás)
Most már minden ok, ha meg melegen lepadlózod és megtorpan akkor a gyorsítófúvóka nem ad neki elég benzint, vagy hamar kiszopja az uszóházból a benyát és nem megy elég utána. Én megnézném a gyorsítófuvóka membránját és az AC pumpát is.
Nem akartam okoskodni, nekem ezek voltak a nyűgjei, de megoldottam egyedül meg egy karbibeállító műszerrel


Ford Capri MkII 1977 2.0V6
- Kenny
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 127
- Joined: Sun Feb 11, 2007 11:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Contact:
Re: karburátor
Szeritem CO mérőre gondolt. Álltalában azzal kell beállítani, de tuti nem a gyári adatokhoz lőném be a 30éves karbit egy 30éves motoron.szszaby wrote:Hogy néz ki egy ilyen karbi beállító műszer?
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: karburátor
Töcs wrote:Sziasztok,
elvittem a bébim szakemberhez (XIII Szőnyi út) mivel egyrészt a legjobbat szeretném kihozni mindenből, így nem akartam próbálkozni egy ilyen finomabb alkatrészzel mint a karbi, másrészt gyökér vagyok hozzáA lényeg h mikor elvittem nem voltak a problémák, mikor elhoztam (másodszori próbálkozásra...) már DE. :?
Szóval 1000es és 1500as fordulat között köhög. És magas forulaton (4500) 3ban és 4ben 3/4es gázadásnál mintha elfogyna a benya, majdnem lefullad. Ha szép fokozatosan nyomom neki nem haldoklik magas fordulaton.
A fazon kipucolta a karbit, minden membránt (és a hideginditófedelet) is cserélte, + beállította karburátor kódszám alapján a gyári értékre (solex 35/35 79es évjárattal - 130as fuvúka, stb), majd azt finomította. És nem érti ő sem mi a baj![]()
Benzinnyomás jó.
gyújtást hozzálötte az ürge?
mert, ha tevékenységével szegényített a keveréken (ami nem baj), akkor az előgyújtást is állítani kell, mert szegény keveréknek lassabb a gyulladási ideje.
csak tipp.
amúgy a gyáriértékpreferáló vagyok, de prefect gépét csak kisérletezéssel tudtuk belőni (figyeltük milyen fúvóka mérettel lehetett jó alapjárati co-t produkálni, majd az úszószint finom hangolgatásával az emelt fordulatohoz tartozó co-t is belőttük. kb 70-szer vettük le-fel a fedelet, és semmi köze a gyári adatokhoz, viszont most jó.)
Hol lehet a baj?
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT