Page 12 of 32

Re: karburátor

Posted: Mon May 05, 2008 11:04 am
by Iván
máma voltam bontóba és találtam egy régi sierrát 2.0-es motorral.olyan tipusú karbi volt rajta mint az enyémen csak nem 32/36 hanem sima 32...de DGAV.hozzáértőket kérdezem hogy megér e ez 15 ezer magyar forintot illetve össze lehet e hozni a ketőből eggyet ami faxa működőképes?
amugy a karbi nem volt összerohadva a gázkar forditására szépen nyitott nem akadt sehol se.az autó évjáratából kiindulva lehet hogy jobb állapotban van mint az enyém.vagy mégsem? :?

Re: karburátor

Posted: Mon May 05, 2008 11:08 am
by holecz
Iván wrote:máma voltam bontóba és találtam egy régi sierrát 2.0-es motorral.olyan tipusú karbi volt rajta mint az enyémen csak nem 32/36 hanem sima 32...de DGAV.hozzáértőket kérdezem hogy megér e ez 15 ezer magyar forintot illetve össze lehet e hozni a ketőből eggyet ami faxa működőképes?
amugy a karbi nem volt összerohadva a gázkar forditására szépen nyitott nem akadt sehol se.az autó évjáratából kiindulva lehet hogy jobb állapotban van mint az enyém.vagy mégsem? :?
Alkudj!!!Én vettem bontóban Sierrából 2.0V6 karbit 8000.Ft ért, és egy 2.3 V6-ot (ez is Sierráé volt) ezutóbbi 10000.péz vót! :laza:Mindkettő tökéletesen működött tömítés felújító szett csere után.Ja és ez egy drága bontó volt!

Re: karburátor

Posted: Mon May 05, 2008 11:09 am
by Iván
én is arra gondótam hogy megpróbálom lenyomni olyan tíz körülire az árat....mégis csak jobban hangzik hogy 10........mint 15.nameg ha arab lenne a tulaj akkor kötelező lenne alkudni....de sajna nem az :(

Re: karburátor

Posted: Thu Sep 18, 2008 10:46 pm
by Marco
Sziasztok!!! Az szokott lenni néha a probléma hogy néha ingadozik az alapjárat és amikor odalépek neki (persze melegen) akkor befullad....aztán pár óra múltán beindítom akkor nem csinálja ezt! Kérdésem hogy karbi probléma ez vagy más estleg??? :roll:

Re: karburátor

Posted: Fri Sep 19, 2008 6:43 am
by Blant
Kb a legszokásosabb karbis jelenség!
SZedd szét, áztasd ki nitrhigítóban az összes fémalkatrészt, vegyél egy felújítót hozzá (ha lehet kapni), rakd össze, állíttasd be és fasza lesz meglátod :D

Re: karburátor

Posted: Fri Sep 19, 2008 8:09 am
by Süni
Ha ez afbalint exvasa, akkor az már kapott karbifelújítót ! (Tőlem)

Re: karburátor

Posted: Fri Sep 19, 2008 10:08 am
by Bogyo28
Süni wrote:Ha ez afbalint exvasa, akkor az már kapott karbifelújítót ! (Tőlem)
de tisztítást és beállítást nem biztos :wink:

Re: karburátor

Posted: Fri Sep 19, 2008 11:09 am
by tomtom
Marcocapri wrote:Sziasztok!!! Az szokott lenni néha a probléma hogy néha ingadozik az alapjárat és amikor odalépek neki (persze melegen) akkor befullad....aztán pár óra múltán beindítom akkor nem csinálja ezt! Kérdésem hogy karbi probléma ez vagy más estleg??? :roll:
pontosítsunk!
hol csinálja- hol nem?

vagy

cak melegen csinálja?

Re: karburátor

Posted: Fri Sep 19, 2008 1:16 pm
by Marco
Melegen csinálja a fulladást az alapjárat ingadozást pedig mindkét esetben!!!

Re: karburátor

Posted: Fri Sep 19, 2008 1:51 pm
by tomtom
fulladás:
vizsgáld meg, hogy nincs-e a szivató beragadva/beállva, vagy vmi ilyesmi!
sztem sok anyagot kap melegen (így látatlanban mondom).
a.járat ing.:
nézd meg, hogy nem kotyog-e a pillangószelep tengelye! (kézzel próbáld megmozgetni a helyén!)
ha minden stimt, akkor kapd szét, és állítsd be az úszószintet, nézd meg, hogy nem cserélték-e ki a fúvókákat, ha igen tedd vissza az oridzsiket (szerezzél)!
pucold ki az egészet, és rakdd össze.
nitrót, ro55-t csak az összes gumi, és egyéb membráncucc eltávolítása után alkalmazz. sztem.
jó legózást!

Re: karburátor

Posted: Wed Dec 03, 2008 12:05 am
by Töcs
Sziasztok,

elvittem a bébim szakemberhez (XIII Szőnyi út) mivel egyrészt a legjobbat szeretném kihozni mindenből, így nem akartam próbálkozni egy ilyen finomabb alkatrészzel mint a karbi, másrészt gyökér vagyok hozzá :mrgreen: A lényeg h mikor elvittem nem voltak a problémák, mikor elhoztam (másodszori próbálkozásra...) már DE. :?

Szóval 1000es és 1500as fordulat között köhög. És magas forulaton (4500) 3ban és 4ben 3/4es gázadásnál mintha elfogyna a benya, majdnem lefullad. Ha szép fokozatosan nyomom neki nem haldoklik magas fordulaton.
A fazon kipucolta a karbit, minden membránt (és a hideginditófedelet) is cserélte, + beállította karburátor kódszám alapján a gyári értékre (solex 35/35 79es évjárattal - 130as fuvúka, stb), majd azt finomította. És nem érti ő sem mi a baj :shock:
Benzinnyomás jó.

Hol lehet a baj? :?:

Re: karburátor

Posted: Wed Dec 03, 2008 9:16 am
by Zacy
Marcocapri wrote:Sziasztok!!! Az szokott lenni néha a probléma hogy néha ingadozik az alapjárat és amikor odalépek neki (persze melegen) akkor befullad....aztán pár óra múltán beindítom akkor nem csinálja ezt! Kérdésem hogy karbi probléma ez vagy más estleg??? :roll:
Nekem ugyanez volt a gondom, hidegindító rendszer nem működött (a sok kosztól már nem tudta a hidegindítást szabályozó tekercsrugó zárni a felső két pillangót, és nem volt beállítva a hideg alapjárat sem--tisztítás, takarítás, és hetente WD-40 minden rudazatra és forgó alkatrészre a karbinál)
Melegen is volt ilyen gondom, hullámos alapjárat, megtorpanás (alsó pillangószelep tengely perselyezés, alsó karbi tömítéscsere, teljes mosás, karburátor tömítés és beállítás)

Most már minden ok, ha meg melegen lepadlózod és megtorpan akkor a gyorsítófúvóka nem ad neki elég benzint, vagy hamar kiszopja az uszóházból a benyát és nem megy elég utána. Én megnézném a gyorsítófuvóka membránját és az AC pumpát is.

Nem akartam okoskodni, nekem ezek voltak a nyűgjei, de megoldottam egyedül meg egy karbibeállító műszerrel :laza: :laza:

Re: karburátor

Posted: Wed Dec 03, 2008 1:15 pm
by szszaby
Hogy néz ki egy ilyen karbi beállító műszer?

Re: karburátor

Posted: Mon Dec 15, 2008 12:41 pm
by Kenny
szszaby wrote:Hogy néz ki egy ilyen karbi beállító műszer?
Szeritem CO mérőre gondolt. Álltalában azzal kell beállítani, de tuti nem a gyári adatokhoz lőném be a 30éves karbit egy 30éves motoron. :wink:

Re: karburátor

Posted: Mon Dec 15, 2008 2:01 pm
by tomtom
Töcs wrote:Sziasztok,

elvittem a bébim szakemberhez (XIII Szőnyi út) mivel egyrészt a legjobbat szeretném kihozni mindenből, így nem akartam próbálkozni egy ilyen finomabb alkatrészzel mint a karbi, másrészt gyökér vagyok hozzá :mrgreen: A lényeg h mikor elvittem nem voltak a problémák, mikor elhoztam (másodszori próbálkozásra...) már DE. :?

Szóval 1000es és 1500as fordulat között köhög. És magas forulaton (4500) 3ban és 4ben 3/4es gázadásnál mintha elfogyna a benya, majdnem lefullad. Ha szép fokozatosan nyomom neki nem haldoklik magas fordulaton.
A fazon kipucolta a karbit, minden membránt (és a hideginditófedelet) is cserélte, + beállította karburátor kódszám alapján a gyári értékre (solex 35/35 79es évjárattal - 130as fuvúka, stb), majd azt finomította. És nem érti ő sem mi a baj :shock:
Benzinnyomás jó.

gyújtást hozzálötte az ürge?
mert, ha tevékenységével szegényített a keveréken (ami nem baj), akkor az előgyújtást is állítani kell, mert szegény keveréknek lassabb a gyulladási ideje.
csak tipp.

amúgy a gyáriértékpreferáló vagyok, de prefect gépét csak kisérletezéssel tudtuk belőni (figyeltük milyen fúvóka mérettel lehetett jó alapjárati co-t produkálni, majd az úszószint finom hangolgatásával az emelt fordulatohoz tartozó co-t is belőttük. kb 70-szer vettük le-fel a fedelet, és semmi köze a gyári adatokhoz, viszont most jó.)

Hol lehet a baj? :?: