daytona verdai

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: daytona verdai

Post by White Shark »

Persze hogy nincs kuplungod,és ez csak részben a lendkerék miatt van .A husosabb lendkerék miatt a kuplungszerkezet közelebb helyezkedik el alaphelyzetben a váltóhoz ( vagyis hátrébb van vagy 3-5 centivel ,) a váltóharang is hosszabb ,és a kinyomóvilla is alapból nagyobb szögben van megtörve ( hasonlíts össze két kinyomóvillát ,és rögtön szembetűnik ) De ne ijedj meg ,nem olyan nagy a probléma mint gondolod .Megoldás : ha már úgy is fent van a váltód mérd meg a holtjátékát a fent levő kinyomóvillának ( mindegy milyen van fenn ,akár pintó is lehet ) ha megvan ennyit kell megtörni a kinyomóvillán hogy alaphelyzetbe álljon a kinyomócsapágy .Ez megközelítöleg az a távolság ami a lendkerék különbség ,vagyis az a 3-max 5 centi .
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: daytona verdai

Post by daytona »

Ezt egyebkent akartam is kerdezni: mekkoranak kell lennie a jo holtjateknak a kinyomovillanal? Jelenleg szinte az egesz mozgasi tartomanyaban holtjateka van, talan az utolso 1 centin tudna emelni.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: daytona verdai

Post by capriv6 »

daytona wrote:Ezt egyebkent akartam is kerdezni: mekkoranak kell lennie a jo holtjateknak a kinyomovillanal? Jelenleg szinte az egesz mozgasi tartomanyaban holtjateka van, talan az utolso 1 centin tudna emelni.
Több fajta szerkezet is van...Találkoztam olyan szerkezettel hhol a villát teljesen kiállník v. kampósak v. szinte már laposan álltak..tehát szerkezet függő is..
Vigyázz le ne fusson a kinyomó csapágy a nyelestengely vátóhűvelyről..
Holtjátéknak szerintem 10-15mm megteszi..
Ha sok van akkor kell a vastag lendkerék..
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: daytona verdai

Post by Bogyo28 »

daytona wrote:Ma megint szarakodtam lennt az ures garazsban egy oracskat....valamit felvettem a sarokbol, feltettem a polcra, aztan visszaraktam a sarokba....aztan talaltam egy MT75 V6 valtot, meg egy V6 kuplungot is, es arra gondoltam, hogy elso korben megprobalom szimplan csak talpraallitani a Taunust ezekkel....

A kocsit ismeritek, egy TC1-es Knudsen, ami mar ugy kerult hozzam, hogy bele lett irtozatosan rondan faragva egy scorpio 2.9 EFI motor A4LD-vel. 2010-januarjaig csodaval hataros modon teljesen mukodokepes is volt a kocsi, miutan csinaltam rajta fekeket, csereltem hardy tarcsat, attomitettem a vizhutot, tettem ra elektromos ventillatort, atcsinaltam a generator tartobakjat......stb stb. Ez persze meg nem azt jelentette, hogy elvezetes volt vele az autozas. Szimplan csak azt, hogy gurult. Aztan eltepte a masodik hardyt is, ugyhogy kiszereltem belole az automatat. Na azota all.

Szoval egyelore megprobalnam belerakni ezt az MT75-ot. Van egy 2.8 KJET motor a garazsban eredeti lendkerekkel, arra raraktam a V6 kuplungot, majd arra az MT75-ot. Minden jo, csak a kuplungkinyomo nem mukodik. Akkor rajottem, hogy valaha ezt az eszrevetelt mar megejtettem, es hogy MT75-hoz valo V6 lendkerek kell, vagy at kell faragni az MT75-on a pockot, amibe a kinyomovilla beakad.

Hat eddig jutottam ma. Ugyhogy keresnek MT75 V6 lendkereket....
ilyen lendkerék szinte fekete-fehér hollo, ha nem akarsz sokáig várni rá, rakd össze átalakított kinyomóvillával. kevés olyan scorpio volt, amiben MT75-el volt a 2.9, igen ritka cucc...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: daytona verdai

Post by Bogyo28 »

capriv6 wrote:
daytona wrote:Ezt egyebkent akartam is kerdezni: mekkoranak kell lennie a jo holtjateknak a kinyomovillanal? Jelenleg szinte az egesz mozgasi tartomanyaban holtjateka van, talan az utolso 1 centin tudna emelni.
Több fajta szerkezet is van...Találkoztam olyan szerkezettel hhol a villát teljesen kiállník v. kampósak v. szinte már laposan álltak..tehát szerkezet függő is..
Vigyázz le ne fusson a kinyomó csapágy a nyelestengely vátóhűvelyről..
Holtjátéknak szerintem 10-15mm megteszi..
Ha sok van akkor kell a vastag lendkerék..
van sima és low-lift-es szerkezet...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: daytona verdai

Post by White Shark »

A kinyomóvillánál csak 1-2 mm holtjáték legyen ,mert az hatványozódik mire a pedálhoz ér a pedál és a villa áttételei miatt ,ami szerencsés esetben a pedálnál 2-3 cm lesz .
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: daytona verdai

Post by capriv6 »

Megnézem neked szerintem van nállam ls nem kell várnod....de az elnök urnak igaza van ritka...
Este irok neked...
Bogyo28 wrote:
daytona wrote:Ma megint szarakodtam lennt az ures garazsban egy oracskat....valamit felvettem a sarokbol, feltettem a polcra, aztan visszaraktam a sarokba....aztan talaltam egy MT75 V6 valtot, meg egy V6 kuplungot is, es arra gondoltam, hogy elso korben megprobalom szimplan csak talpraallitani a Taunust ezekkel....

A kocsit ismeritek, egy TC1-es Knudsen, ami mar ugy kerult hozzam, hogy bele lett irtozatosan rondan faragva egy scorpio 2.9 EFI motor A4LD-vel. 2010-januarjaig csodaval hataros modon teljesen mukodokepes is volt a kocsi, miutan csinaltam rajta fekeket, csereltem hardy tarcsat, attomitettem a vizhutot, tettem ra elektromos ventillatort, atcsinaltam a generator tartobakjat......stb stb. Ez persze meg nem azt jelentette, hogy elvezetes volt vele az autozas. Szimplan csak azt, hogy gurult. Aztan eltepte a masodik hardyt is, ugyhogy kiszereltem belole az automatat. Na azota all.

Szoval egyelore megprobalnam belerakni ezt az MT75-ot. Van egy 2.8 KJET motor a garazsban eredeti lendkerekkel, arra raraktam a V6 kuplungot, majd arra az MT75-ot. Minden jo, csak a kuplungkinyomo nem mukodik. Akkor rajottem, hogy valaha ezt az eszrevetelt mar megejtettem, es hogy MT75-hoz valo V6 lendkerek kell, vagy at kell faragni az MT75-on a pockot, amibe a kinyomovilla beakad.

Hat eddig jutottam ma. Ugyhogy keresnek MT75 V6 lendkereket....
ilyen lendkerék szinte fekete-fehér hollo, ha nem akarsz sokáig várni rá, rakd össze átalakított kinyomóvillával. kevés olyan scorpio volt, amiben MT75-el volt a 2.9, igen ritka cucc...
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: daytona verdai

Post by capriv6 »

Pontosan milyen vastag az MT75 lendkerék??

capriv6 wrote:Megnézem neked szerintem van nállam ls nem kell várnod....de az elnök urnak igaza van ritka...
Este irok neked...
Bogyo28 wrote:
daytona wrote:Ma megint szarakodtam lennt az ures garazsban egy oracskat....valamit felvettem a sarokbol, feltettem a polcra, aztan visszaraktam a sarokba....aztan talaltam egy MT75 V6 valtot, meg egy V6 kuplungot is, es arra gondoltam, hogy elso korben megprobalom szimplan csak talpraallitani a Taunust ezekkel....

A kocsit ismeritek, egy TC1-es Knudsen, ami mar ugy kerult hozzam, hogy bele lett irtozatosan rondan faragva egy scorpio 2.9 EFI motor A4LD-vel. 2010-januarjaig csodaval hataros modon teljesen mukodokepes is volt a kocsi, miutan csinaltam rajta fekeket, csereltem hardy tarcsat, attomitettem a vizhutot, tettem ra elektromos ventillatort, atcsinaltam a generator tartobakjat......stb stb. Ez persze meg nem azt jelentette, hogy elvezetes volt vele az autozas. Szimplan csak azt, hogy gurult. Aztan eltepte a masodik hardyt is, ugyhogy kiszereltem belole az automatat. Na azota all.

Szoval egyelore megprobalnam belerakni ezt az MT75-ot. Van egy 2.8 KJET motor a garazsban eredeti lendkerekkel, arra raraktam a V6 kuplungot, majd arra az MT75-ot. Minden jo, csak a kuplungkinyomo nem mukodik. Akkor rajottem, hogy valaha ezt az eszrevetelt mar megejtettem, es hogy MT75-hoz valo V6 lendkerek kell, vagy at kell faragni az MT75-on a pockot, amibe a kinyomovilla beakad.

Hat eddig jutottam ma. Ugyhogy keresnek MT75 V6 lendkereket....
ilyen lendkerék szinte fekete-fehér hollo, ha nem akarsz sokáig várni rá, rakd össze átalakított kinyomóvillával. kevés olyan scorpio volt, amiben MT75-el volt a 2.9, igen ritka cucc...
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: daytona verdai

Post by daytona »

White Shark wrote:A kinyomóvillánál csak 1-2 mm holtjáték legyen ,mert az hatványozódik mire a pedálhoz ér a pedál és a villa áttételei miatt ,ami szerencsés esetben a pedálnál 2-3 cm lesz .
Viszont az sem jo, ha tul sokat emel ki teljesen letaposott kuplungpedalnal. Vagy ha a kuplungpedalt nem lehet teljesen a padloig nyomni.

Sierra DOHC MT75-nel (automata feszitoszerkezetes kuplungpedal) ugy emlekszem, hogyha a valtot raszereljuk a motorra es meg nem akasztjuk be a kuplungbowdent, akkor ugy 2cm jateka van a villanak. Tehat 2 centi utan tamaszkodik fel a kinyomocsapagy a kinyomotanyerra. Ez a holtjatek termeszetesen azonnal megszunik, amint beakasztjuk a kuplungbowdent es eloszor ralepunk a kuplungpedalra - raracsnizik es megszunteti a holtjatekot.

Caprinal type9 valtot nemreg szereltem, ott meg csavarral allithato volt a kuplungbowden. De amig nem akasztottam be a bowdent, ott is ugy 2 centi holtjatek volt a villanal.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: daytona verdai

Post by daytona »

capriv6 wrote:Pontosan milyen vastag az MT75 lendkerék??
Hat ezt sajnos passzolom. Saccra 4 centi korul mozog, mig a type 9 V6 ugy kb 1.5 centi korul.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: daytona verdai

Post by capriv6 »

Mem baj mert van kompletten MT75 szerkezet kuplung lendkerék csak most melozom teccik látni??? :mrgreen: ...
daytona wrote:
capriv6 wrote:Pontosan milyen vastag az MT75 lendkerék??
Hat ezt sajnos passzolom. Saccra 4 centi korul mozog, mig a type 9 V6 ugy kb 1.5 centi korul.
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: daytona verdai

Post by daytona »

capriv6 wrote:Mem baj mert van kompletten MT75 szerkezet kuplung lendkerék csak most melozom teccik látni??? :mrgreen: ...
:mrgreen:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: daytona verdai

Post by capriv6 »

Egy kis infoval tudok szogálni...
MT75 lendkerék:35mm
Sima:25mm
Szerkezett között nem láttam külömbséget...
Lo-lift és a simámhoz képest...
Tárcsa az más de felmegy mindenre ami nekem itt található....

Megnéztem és csak egy szettem van...Sajnálom igy nem tudok neked szolgálni vele...

daytona wrote:
capriv6 wrote:Mem baj mert van kompletten MT75 szerkezet kuplung lendkerék csak most melozom teccik látni??? :mrgreen: ...
:mrgreen:
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: daytona verdai

Post by daytona »

Akkor a simat egy kicsit alabecsultem :lol: Azert koszi!! ;-)
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: daytona verdai

Post by daytona »

capriv6: arra meg megkerhetnelek, hogy megmerd nekem a V6 lendkerek sulyat?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Post Reply