daytona verdai
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: daytona verdai
Persze hogy nincs kuplungod,és ez csak részben a lendkerék miatt van .A husosabb lendkerék miatt a kuplungszerkezet közelebb helyezkedik el alaphelyzetben a váltóhoz ( vagyis hátrébb van vagy 3-5 centivel ,) a váltóharang is hosszabb ,és a kinyomóvilla is alapból nagyobb szögben van megtörve ( hasonlíts össze két kinyomóvillát ,és rögtön szembetűnik ) De ne ijedj meg ,nem olyan nagy a probléma mint gondolod .Megoldás : ha már úgy is fent van a váltód mérd meg a holtjátékát a fent levő kinyomóvillának ( mindegy milyen van fenn ,akár pintó is lehet ) ha megvan ennyit kell megtörni a kinyomóvillán hogy alaphelyzetbe álljon a kinyomócsapágy .Ez megközelítöleg az a távolság ami a lendkerék különbség ,vagyis az a 3-max 5 centi .
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: daytona verdai
Ezt egyebkent akartam is kerdezni: mekkoranak kell lennie a jo holtjateknak a kinyomovillanal? Jelenleg szinte az egesz mozgasi tartomanyaban holtjateka van, talan az utolso 1 centin tudna emelni.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: daytona verdai
Több fajta szerkezet is van...Találkoztam olyan szerkezettel hhol a villát teljesen kiállník v. kampósak v. szinte már laposan álltak..tehát szerkezet függő is..daytona wrote:Ezt egyebkent akartam is kerdezni: mekkoranak kell lennie a jo holtjateknak a kinyomovillanal? Jelenleg szinte az egesz mozgasi tartomanyaban holtjateka van, talan az utolso 1 centin tudna emelni.
Vigyázz le ne fusson a kinyomó csapágy a nyelestengely vátóhűvelyről..
Holtjátéknak szerintem 10-15mm megteszi..
Ha sok van akkor kell a vastag lendkerék..
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: daytona verdai
ilyen lendkerék szinte fekete-fehér hollo, ha nem akarsz sokáig várni rá, rakd össze átalakított kinyomóvillával. kevés olyan scorpio volt, amiben MT75-el volt a 2.9, igen ritka cucc...daytona wrote:Ma megint szarakodtam lennt az ures garazsban egy oracskat....valamit felvettem a sarokbol, feltettem a polcra, aztan visszaraktam a sarokba....aztan talaltam egy MT75 V6 valtot, meg egy V6 kuplungot is, es arra gondoltam, hogy elso korben megprobalom szimplan csak talpraallitani a Taunust ezekkel....
A kocsit ismeritek, egy TC1-es Knudsen, ami mar ugy kerult hozzam, hogy bele lett irtozatosan rondan faragva egy scorpio 2.9 EFI motor A4LD-vel. 2010-januarjaig csodaval hataros modon teljesen mukodokepes is volt a kocsi, miutan csinaltam rajta fekeket, csereltem hardy tarcsat, attomitettem a vizhutot, tettem ra elektromos ventillatort, atcsinaltam a generator tartobakjat......stb stb. Ez persze meg nem azt jelentette, hogy elvezetes volt vele az autozas. Szimplan csak azt, hogy gurult. Aztan eltepte a masodik hardyt is, ugyhogy kiszereltem belole az automatat. Na azota all.
Szoval egyelore megprobalnam belerakni ezt az MT75-ot. Van egy 2.8 KJET motor a garazsban eredeti lendkerekkel, arra raraktam a V6 kuplungot, majd arra az MT75-ot. Minden jo, csak a kuplungkinyomo nem mukodik. Akkor rajottem, hogy valaha ezt az eszrevetelt mar megejtettem, es hogy MT75-hoz valo V6 lendkerek kell, vagy at kell faragni az MT75-on a pockot, amibe a kinyomovilla beakad.
Hat eddig jutottam ma. Ugyhogy keresnek MT75 V6 lendkereket....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: daytona verdai
van sima és low-lift-es szerkezet...capriv6 wrote:Több fajta szerkezet is van...Találkoztam olyan szerkezettel hhol a villát teljesen kiállník v. kampósak v. szinte már laposan álltak..tehát szerkezet függő is..daytona wrote:Ezt egyebkent akartam is kerdezni: mekkoranak kell lennie a jo holtjateknak a kinyomovillanal? Jelenleg szinte az egesz mozgasi tartomanyaban holtjateka van, talan az utolso 1 centin tudna emelni.
Vigyázz le ne fusson a kinyomó csapágy a nyelestengely vátóhűvelyről..
Holtjátéknak szerintem 10-15mm megteszi..
Ha sok van akkor kell a vastag lendkerék..
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: daytona verdai
A kinyomóvillánál csak 1-2 mm holtjáték legyen ,mert az hatványozódik mire a pedálhoz ér a pedál és a villa áttételei miatt ,ami szerencsés esetben a pedálnál 2-3 cm lesz .
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: daytona verdai
Megnézem neked szerintem van nállam ls nem kell várnod....de az elnök urnak igaza van ritka...
Este irok neked...
Este irok neked...
Bogyo28 wrote:ilyen lendkerék szinte fekete-fehér hollo, ha nem akarsz sokáig várni rá, rakd össze átalakított kinyomóvillával. kevés olyan scorpio volt, amiben MT75-el volt a 2.9, igen ritka cucc...daytona wrote:Ma megint szarakodtam lennt az ures garazsban egy oracskat....valamit felvettem a sarokbol, feltettem a polcra, aztan visszaraktam a sarokba....aztan talaltam egy MT75 V6 valtot, meg egy V6 kuplungot is, es arra gondoltam, hogy elso korben megprobalom szimplan csak talpraallitani a Taunust ezekkel....
A kocsit ismeritek, egy TC1-es Knudsen, ami mar ugy kerult hozzam, hogy bele lett irtozatosan rondan faragva egy scorpio 2.9 EFI motor A4LD-vel. 2010-januarjaig csodaval hataros modon teljesen mukodokepes is volt a kocsi, miutan csinaltam rajta fekeket, csereltem hardy tarcsat, attomitettem a vizhutot, tettem ra elektromos ventillatort, atcsinaltam a generator tartobakjat......stb stb. Ez persze meg nem azt jelentette, hogy elvezetes volt vele az autozas. Szimplan csak azt, hogy gurult. Aztan eltepte a masodik hardyt is, ugyhogy kiszereltem belole az automatat. Na azota all.
Szoval egyelore megprobalnam belerakni ezt az MT75-ot. Van egy 2.8 KJET motor a garazsban eredeti lendkerekkel, arra raraktam a V6 kuplungot, majd arra az MT75-ot. Minden jo, csak a kuplungkinyomo nem mukodik. Akkor rajottem, hogy valaha ezt az eszrevetelt mar megejtettem, es hogy MT75-hoz valo V6 lendkerek kell, vagy at kell faragni az MT75-on a pockot, amibe a kinyomovilla beakad.
Hat eddig jutottam ma. Ugyhogy keresnek MT75 V6 lendkereket....
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: daytona verdai
Pontosan milyen vastag az MT75 lendkerék??
capriv6 wrote:Megnézem neked szerintem van nállam ls nem kell várnod....de az elnök urnak igaza van ritka...
Este irok neked...
Bogyo28 wrote:ilyen lendkerék szinte fekete-fehér hollo, ha nem akarsz sokáig várni rá, rakd össze átalakított kinyomóvillával. kevés olyan scorpio volt, amiben MT75-el volt a 2.9, igen ritka cucc...daytona wrote:Ma megint szarakodtam lennt az ures garazsban egy oracskat....valamit felvettem a sarokbol, feltettem a polcra, aztan visszaraktam a sarokba....aztan talaltam egy MT75 V6 valtot, meg egy V6 kuplungot is, es arra gondoltam, hogy elso korben megprobalom szimplan csak talpraallitani a Taunust ezekkel....
A kocsit ismeritek, egy TC1-es Knudsen, ami mar ugy kerult hozzam, hogy bele lett irtozatosan rondan faragva egy scorpio 2.9 EFI motor A4LD-vel. 2010-januarjaig csodaval hataros modon teljesen mukodokepes is volt a kocsi, miutan csinaltam rajta fekeket, csereltem hardy tarcsat, attomitettem a vizhutot, tettem ra elektromos ventillatort, atcsinaltam a generator tartobakjat......stb stb. Ez persze meg nem azt jelentette, hogy elvezetes volt vele az autozas. Szimplan csak azt, hogy gurult. Aztan eltepte a masodik hardyt is, ugyhogy kiszereltem belole az automatat. Na azota all.
Szoval egyelore megprobalnam belerakni ezt az MT75-ot. Van egy 2.8 KJET motor a garazsban eredeti lendkerekkel, arra raraktam a V6 kuplungot, majd arra az MT75-ot. Minden jo, csak a kuplungkinyomo nem mukodik. Akkor rajottem, hogy valaha ezt az eszrevetelt mar megejtettem, es hogy MT75-hoz valo V6 lendkerek kell, vagy at kell faragni az MT75-on a pockot, amibe a kinyomovilla beakad.
Hat eddig jutottam ma. Ugyhogy keresnek MT75 V6 lendkereket....
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: daytona verdai
Viszont az sem jo, ha tul sokat emel ki teljesen letaposott kuplungpedalnal. Vagy ha a kuplungpedalt nem lehet teljesen a padloig nyomni.White Shark wrote:A kinyomóvillánál csak 1-2 mm holtjáték legyen ,mert az hatványozódik mire a pedálhoz ér a pedál és a villa áttételei miatt ,ami szerencsés esetben a pedálnál 2-3 cm lesz .
Sierra DOHC MT75-nel (automata feszitoszerkezetes kuplungpedal) ugy emlekszem, hogyha a valtot raszereljuk a motorra es meg nem akasztjuk be a kuplungbowdent, akkor ugy 2cm jateka van a villanak. Tehat 2 centi utan tamaszkodik fel a kinyomocsapagy a kinyomotanyerra. Ez a holtjatek termeszetesen azonnal megszunik, amint beakasztjuk a kuplungbowdent es eloszor ralepunk a kuplungpedalra - raracsnizik es megszunteti a holtjatekot.
Caprinal type9 valtot nemreg szereltem, ott meg csavarral allithato volt a kuplungbowden. De amig nem akasztottam be a bowdent, ott is ugy 2 centi holtjatek volt a villanal.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: daytona verdai
Hat ezt sajnos passzolom. Saccra 4 centi korul mozog, mig a type 9 V6 ugy kb 1.5 centi korul.capriv6 wrote:Pontosan milyen vastag az MT75 lendkerék??
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: daytona verdai
Mem baj mert van kompletten MT75 szerkezet kuplung lendkerék csak most melozom teccik látni???
...

daytona wrote:Hat ezt sajnos passzolom. Saccra 4 centi korul mozog, mig a type 9 V6 ugy kb 1.5 centi korul.capriv6 wrote:Pontosan milyen vastag az MT75 lendkerék??
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: daytona verdai
capriv6 wrote:Mem baj mert van kompletten MT75 szerkezet kuplung lendkerék csak most melozom teccik látni???...

Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: daytona verdai
Egy kis infoval tudok szogálni...
MT75 lendkerék:35mm
Sima:25mm
Szerkezett között nem láttam külömbséget...
Lo-lift és a simámhoz képest...
Tárcsa az más de felmegy mindenre ami nekem itt található....
Megnéztem és csak egy szettem van...Sajnálom igy nem tudok neked szolgálni vele...
MT75 lendkerék:35mm
Sima:25mm
Szerkezett között nem láttam külömbséget...
Lo-lift és a simámhoz képest...
Tárcsa az más de felmegy mindenre ami nekem itt található....
Megnéztem és csak egy szettem van...Sajnálom igy nem tudok neked szolgálni vele...
daytona wrote:capriv6 wrote:Mem baj mert van kompletten MT75 szerkezet kuplung lendkerék csak most melozom teccik látni???...
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: daytona verdai
Akkor a simat egy kicsit alabecsultem
Azert koszi!! 


Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: daytona verdai
capriv6: arra meg megkerhetnelek, hogy megmerd nekem a V6 lendkerek sulyat?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976