Page 13 of 26

Re: daytona verdai

Posted: Mon Nov 12, 2012 8:39 am
by White Shark
Persze hogy nincs kuplungod,és ez csak részben a lendkerék miatt van .A husosabb lendkerék miatt a kuplungszerkezet közelebb helyezkedik el alaphelyzetben a váltóhoz ( vagyis hátrébb van vagy 3-5 centivel ,) a váltóharang is hosszabb ,és a kinyomóvilla is alapból nagyobb szögben van megtörve ( hasonlíts össze két kinyomóvillát ,és rögtön szembetűnik ) De ne ijedj meg ,nem olyan nagy a probléma mint gondolod .Megoldás : ha már úgy is fent van a váltód mérd meg a holtjátékát a fent levő kinyomóvillának ( mindegy milyen van fenn ,akár pintó is lehet ) ha megvan ennyit kell megtörni a kinyomóvillán hogy alaphelyzetbe álljon a kinyomócsapágy .Ez megközelítöleg az a távolság ami a lendkerék különbség ,vagyis az a 3-max 5 centi .

Re: daytona verdai

Posted: Mon Nov 12, 2012 9:20 am
by daytona
Ezt egyebkent akartam is kerdezni: mekkoranak kell lennie a jo holtjateknak a kinyomovillanal? Jelenleg szinte az egesz mozgasi tartomanyaban holtjateka van, talan az utolso 1 centin tudna emelni.

Re: daytona verdai

Posted: Mon Nov 12, 2012 10:36 am
by capriv6
daytona wrote:Ezt egyebkent akartam is kerdezni: mekkoranak kell lennie a jo holtjateknak a kinyomovillanal? Jelenleg szinte az egesz mozgasi tartomanyaban holtjateka van, talan az utolso 1 centin tudna emelni.
Több fajta szerkezet is van...Találkoztam olyan szerkezettel hhol a villát teljesen kiállník v. kampósak v. szinte már laposan álltak..tehát szerkezet függő is..
Vigyázz le ne fusson a kinyomó csapágy a nyelestengely vátóhűvelyről..
Holtjátéknak szerintem 10-15mm megteszi..
Ha sok van akkor kell a vastag lendkerék..

Re: daytona verdai

Posted: Mon Nov 12, 2012 11:49 am
by Bogyo28
daytona wrote:Ma megint szarakodtam lennt az ures garazsban egy oracskat....valamit felvettem a sarokbol, feltettem a polcra, aztan visszaraktam a sarokba....aztan talaltam egy MT75 V6 valtot, meg egy V6 kuplungot is, es arra gondoltam, hogy elso korben megprobalom szimplan csak talpraallitani a Taunust ezekkel....

A kocsit ismeritek, egy TC1-es Knudsen, ami mar ugy kerult hozzam, hogy bele lett irtozatosan rondan faragva egy scorpio 2.9 EFI motor A4LD-vel. 2010-januarjaig csodaval hataros modon teljesen mukodokepes is volt a kocsi, miutan csinaltam rajta fekeket, csereltem hardy tarcsat, attomitettem a vizhutot, tettem ra elektromos ventillatort, atcsinaltam a generator tartobakjat......stb stb. Ez persze meg nem azt jelentette, hogy elvezetes volt vele az autozas. Szimplan csak azt, hogy gurult. Aztan eltepte a masodik hardyt is, ugyhogy kiszereltem belole az automatat. Na azota all.

Szoval egyelore megprobalnam belerakni ezt az MT75-ot. Van egy 2.8 KJET motor a garazsban eredeti lendkerekkel, arra raraktam a V6 kuplungot, majd arra az MT75-ot. Minden jo, csak a kuplungkinyomo nem mukodik. Akkor rajottem, hogy valaha ezt az eszrevetelt mar megejtettem, es hogy MT75-hoz valo V6 lendkerek kell, vagy at kell faragni az MT75-on a pockot, amibe a kinyomovilla beakad.

Hat eddig jutottam ma. Ugyhogy keresnek MT75 V6 lendkereket....
ilyen lendkerék szinte fekete-fehér hollo, ha nem akarsz sokáig várni rá, rakd össze átalakított kinyomóvillával. kevés olyan scorpio volt, amiben MT75-el volt a 2.9, igen ritka cucc...

Re: daytona verdai

Posted: Mon Nov 12, 2012 11:51 am
by Bogyo28
capriv6 wrote:
daytona wrote:Ezt egyebkent akartam is kerdezni: mekkoranak kell lennie a jo holtjateknak a kinyomovillanal? Jelenleg szinte az egesz mozgasi tartomanyaban holtjateka van, talan az utolso 1 centin tudna emelni.
Több fajta szerkezet is van...Találkoztam olyan szerkezettel hhol a villát teljesen kiállník v. kampósak v. szinte már laposan álltak..tehát szerkezet függő is..
Vigyázz le ne fusson a kinyomó csapágy a nyelestengely vátóhűvelyről..
Holtjátéknak szerintem 10-15mm megteszi..
Ha sok van akkor kell a vastag lendkerék..
van sima és low-lift-es szerkezet...

Re: daytona verdai

Posted: Mon Nov 12, 2012 12:52 pm
by White Shark
A kinyomóvillánál csak 1-2 mm holtjáték legyen ,mert az hatványozódik mire a pedálhoz ér a pedál és a villa áttételei miatt ,ami szerencsés esetben a pedálnál 2-3 cm lesz .

Re: daytona verdai

Posted: Mon Nov 12, 2012 1:07 pm
by capriv6
Megnézem neked szerintem van nállam ls nem kell várnod....de az elnök urnak igaza van ritka...
Este irok neked...
Bogyo28 wrote:
daytona wrote:Ma megint szarakodtam lennt az ures garazsban egy oracskat....valamit felvettem a sarokbol, feltettem a polcra, aztan visszaraktam a sarokba....aztan talaltam egy MT75 V6 valtot, meg egy V6 kuplungot is, es arra gondoltam, hogy elso korben megprobalom szimplan csak talpraallitani a Taunust ezekkel....

A kocsit ismeritek, egy TC1-es Knudsen, ami mar ugy kerult hozzam, hogy bele lett irtozatosan rondan faragva egy scorpio 2.9 EFI motor A4LD-vel. 2010-januarjaig csodaval hataros modon teljesen mukodokepes is volt a kocsi, miutan csinaltam rajta fekeket, csereltem hardy tarcsat, attomitettem a vizhutot, tettem ra elektromos ventillatort, atcsinaltam a generator tartobakjat......stb stb. Ez persze meg nem azt jelentette, hogy elvezetes volt vele az autozas. Szimplan csak azt, hogy gurult. Aztan eltepte a masodik hardyt is, ugyhogy kiszereltem belole az automatat. Na azota all.

Szoval egyelore megprobalnam belerakni ezt az MT75-ot. Van egy 2.8 KJET motor a garazsban eredeti lendkerekkel, arra raraktam a V6 kuplungot, majd arra az MT75-ot. Minden jo, csak a kuplungkinyomo nem mukodik. Akkor rajottem, hogy valaha ezt az eszrevetelt mar megejtettem, es hogy MT75-hoz valo V6 lendkerek kell, vagy at kell faragni az MT75-on a pockot, amibe a kinyomovilla beakad.

Hat eddig jutottam ma. Ugyhogy keresnek MT75 V6 lendkereket....
ilyen lendkerék szinte fekete-fehér hollo, ha nem akarsz sokáig várni rá, rakd össze átalakított kinyomóvillával. kevés olyan scorpio volt, amiben MT75-el volt a 2.9, igen ritka cucc...

Re: daytona verdai

Posted: Mon Nov 12, 2012 1:18 pm
by capriv6
Pontosan milyen vastag az MT75 lendkerék??

capriv6 wrote:Megnézem neked szerintem van nállam ls nem kell várnod....de az elnök urnak igaza van ritka...
Este irok neked...
Bogyo28 wrote:
daytona wrote:Ma megint szarakodtam lennt az ures garazsban egy oracskat....valamit felvettem a sarokbol, feltettem a polcra, aztan visszaraktam a sarokba....aztan talaltam egy MT75 V6 valtot, meg egy V6 kuplungot is, es arra gondoltam, hogy elso korben megprobalom szimplan csak talpraallitani a Taunust ezekkel....

A kocsit ismeritek, egy TC1-es Knudsen, ami mar ugy kerult hozzam, hogy bele lett irtozatosan rondan faragva egy scorpio 2.9 EFI motor A4LD-vel. 2010-januarjaig csodaval hataros modon teljesen mukodokepes is volt a kocsi, miutan csinaltam rajta fekeket, csereltem hardy tarcsat, attomitettem a vizhutot, tettem ra elektromos ventillatort, atcsinaltam a generator tartobakjat......stb stb. Ez persze meg nem azt jelentette, hogy elvezetes volt vele az autozas. Szimplan csak azt, hogy gurult. Aztan eltepte a masodik hardyt is, ugyhogy kiszereltem belole az automatat. Na azota all.

Szoval egyelore megprobalnam belerakni ezt az MT75-ot. Van egy 2.8 KJET motor a garazsban eredeti lendkerekkel, arra raraktam a V6 kuplungot, majd arra az MT75-ot. Minden jo, csak a kuplungkinyomo nem mukodik. Akkor rajottem, hogy valaha ezt az eszrevetelt mar megejtettem, es hogy MT75-hoz valo V6 lendkerek kell, vagy at kell faragni az MT75-on a pockot, amibe a kinyomovilla beakad.

Hat eddig jutottam ma. Ugyhogy keresnek MT75 V6 lendkereket....
ilyen lendkerék szinte fekete-fehér hollo, ha nem akarsz sokáig várni rá, rakd össze átalakított kinyomóvillával. kevés olyan scorpio volt, amiben MT75-el volt a 2.9, igen ritka cucc...

Re: daytona verdai

Posted: Mon Nov 12, 2012 1:27 pm
by daytona
White Shark wrote:A kinyomóvillánál csak 1-2 mm holtjáték legyen ,mert az hatványozódik mire a pedálhoz ér a pedál és a villa áttételei miatt ,ami szerencsés esetben a pedálnál 2-3 cm lesz .
Viszont az sem jo, ha tul sokat emel ki teljesen letaposott kuplungpedalnal. Vagy ha a kuplungpedalt nem lehet teljesen a padloig nyomni.

Sierra DOHC MT75-nel (automata feszitoszerkezetes kuplungpedal) ugy emlekszem, hogyha a valtot raszereljuk a motorra es meg nem akasztjuk be a kuplungbowdent, akkor ugy 2cm jateka van a villanak. Tehat 2 centi utan tamaszkodik fel a kinyomocsapagy a kinyomotanyerra. Ez a holtjatek termeszetesen azonnal megszunik, amint beakasztjuk a kuplungbowdent es eloszor ralepunk a kuplungpedalra - raracsnizik es megszunteti a holtjatekot.

Caprinal type9 valtot nemreg szereltem, ott meg csavarral allithato volt a kuplungbowden. De amig nem akasztottam be a bowdent, ott is ugy 2 centi holtjatek volt a villanal.

Re: daytona verdai

Posted: Mon Nov 12, 2012 1:55 pm
by daytona
capriv6 wrote:Pontosan milyen vastag az MT75 lendkerék??
Hat ezt sajnos passzolom. Saccra 4 centi korul mozog, mig a type 9 V6 ugy kb 1.5 centi korul.

Re: daytona verdai

Posted: Mon Nov 12, 2012 2:00 pm
by capriv6
Mem baj mert van kompletten MT75 szerkezet kuplung lendkerék csak most melozom teccik látni??? :mrgreen: ...
daytona wrote:
capriv6 wrote:Pontosan milyen vastag az MT75 lendkerék??
Hat ezt sajnos passzolom. Saccra 4 centi korul mozog, mig a type 9 V6 ugy kb 1.5 centi korul.

Re: daytona verdai

Posted: Mon Nov 12, 2012 2:16 pm
by daytona
capriv6 wrote:Mem baj mert van kompletten MT75 szerkezet kuplung lendkerék csak most melozom teccik látni??? :mrgreen: ...
:mrgreen:

Re: daytona verdai

Posted: Mon Nov 12, 2012 10:04 pm
by capriv6
Egy kis infoval tudok szogálni...
MT75 lendkerék:35mm
Sima:25mm
Szerkezett között nem láttam külömbséget...
Lo-lift és a simámhoz képest...
Tárcsa az más de felmegy mindenre ami nekem itt található....

Megnéztem és csak egy szettem van...Sajnálom igy nem tudok neked szolgálni vele...

daytona wrote:
capriv6 wrote:Mem baj mert van kompletten MT75 szerkezet kuplung lendkerék csak most melozom teccik látni??? :mrgreen: ...
:mrgreen:

Re: daytona verdai

Posted: Mon Nov 12, 2012 10:09 pm
by daytona
Akkor a simat egy kicsit alabecsultem :lol: Azert koszi!! ;-)

Re: daytona verdai

Posted: Mon Nov 12, 2012 11:34 pm
by daytona
capriv6: arra meg megkerhetnelek, hogy megmerd nekem a V6 lendkerek sulyat?