karburátor
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Töcs
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 472
- Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: karburátor
Köszönöm a tanácsokat Tomtom, majd jobban beleásom magam a dolgokba, remélem sikerül valami jobbat kihozni belőle mert ez így most nem jó az biztos. :(
Èn sosem iszom rèszegen...
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
- Marco
- márokosanistudnézni
- Posts: 57
- Joined: Tue Aug 14, 2007 10:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Újpest, Rákospalota
Re: karburátor
Fel a fejjel Töcsikém!!! Én meg most fogom szétkapni a másik karbit amit kaptam a vas-hoz ugy hogy majd jó lenne ha te is ott lennél és szemrevételeznéd a folyamatot mert fingom sincs hogy kell szétkCapni :) 

1979 Sárgaság 2.0 v6
- Töcs
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 472
- Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: karburátor
Marcocapri wrote:Fel a fejjel Töcsikém!!! Én meg most fogom szétkapni a másik karbit amit kaptam a vas-hoz ugy hogy majd jó lenne ha te is ott lennél és szemrevételeznéd a folyamatot mert fingom sincs hogy kell szétkCapni :)
Rám számíthatsz a széteszedésnél, de az összerakáshoz találj mást

Èn sosem iszom rèszegen...
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
- Zacy
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 216
- Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zala megyében bárhol
Re: karburátor
Lenne egy fontos kérdésem. Az én kocsimon vizes indítású karburátor van. Ma vettem egy komplett 2.0 V6-ot, amiért köszönet Blantnak és TéCsének a szállításért. Na a kérdés, a karbin, ami a blokkhoz volt elektromos a hidegindítás. A szívósor elején a vízkamra amiből jönnek ki a csövek van benne egy gomba. Sejtéseim szerint az felel a hidegindításért, ha nem így van akkor rosszul gondolkodom. Kérdésem lenne továbbá hogy ezen a karbin a gázszabályzó fogaskeréknél van egy ütköző, se cső se semmi rajta. Alapjárat állító csavar nincs. Kérdésem lenne hogy a gombának van-e köze a hidegindításhoz, ha igen mekkora feszültség megy rá, valamint hogyan állítok alapjáratot?
Hálás köszönet a válaszért.
Hálás köszönet a válaszért.
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: karburátor
az elektromos hidegindítás a generátor csillagpontjáról kapja a feszültséget. ha kell nálam az udvaron megnézhetsz egyet...Zacy wrote:Lenne egy fontos kérdésem. Az én kocsimon vizes indítású karburátor van. Ma vettem egy komplett 2.0 V6-ot, amiért köszönet Blantnak és TéCsének a szállításért. Na a kérdés, a karbin, ami a blokkhoz volt elektromos a hidegindítás. A szívósor elején a vízkamra amiből jönnek ki a csövek van benne egy gomba. Sejtéseim szerint az felel a hidegindításért, ha nem így van akkor rosszul gondolkodom. Kérdésem lenne továbbá hogy ezen a karbin a gázszabályzó fogaskeréknél van egy ütköző, se cső se semmi rajta. Alapjárat állító csavar nincs. Kérdésem lenne hogy a gombának van-e köze a hidegindításhoz, ha igen mekkora feszültség megy rá, valamint hogyan állítok alapjáratot?
Hálás köszönet a válaszért.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Zacy
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 216
- Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zala megyében bárhol
Re: karburátor
Sajnos nem tudok elmenni hozzád. De arra ma rájöttem hogy szívósort is kell cserélnem, mert a szívósor elején lévő keverőtér nem egyforma, nincs benne a gombának a helye. Hogyan tudok levenni a generátorról 7V-ot? A másik fontos dolog pedig hogy a gombához menő szálnak is 7V-nak kell lennie? Ha igen egy sima ellenállattal csökkentsem a feszültséget? Bocs a sok kérdésért de még nem csináltam ilyet. A karbit teljesen szétszedtem, át mostam finoman lúggal az oxid miatt, utána Brigeciollal, majd forróvizes mosás és most megkapja a nitrós mosást is. Egy úszót kell benne cserélnem, remélem lehet hozzá kapni, tömítéseket meg hamar megcsinálom hozzá. Milyen állítási lehetőségek vannak a karbin? mert ezen csak egy csavar van amit lehet tekergetni, a többi mind fix. Segítség kelle nekem ebben a témában a bekötéssel mindennel együtt. Az elektromossághoz béna vagyok :( :(
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
- Zacy
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 216
- Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zala megyében bárhol
Re: karburátor
Egy bekötési skiccrajz is elég lenne....Zacy wrote:Sajnos nem tudok elmenni hozzád. De arra ma rájöttem hogy szívósort is kell cserélnem, mert a szívósor elején lévő keverőtér nem egyforma, nincs benne a gombának a helye. Hogyan tudok levenni a generátorról 7V-ot? A másik fontos dolog pedig hogy a gombához menő szálnak is 7V-nak kell lennie? Ha igen egy sima ellenállattal csökkentsem a feszültséget? Bocs a sok kérdésért de még nem csináltam ilyet. A karbit teljesen szétszedtem, át mostam finoman lúggal az oxid miatt, utána Brigeciollal, majd forróvizes mosás és most megkapja a nitrós mosást is. Egy úszót kell benne cserélnem, remélem lehet hozzá kapni, tömítéseket meg hamar megcsinálom hozzá. Milyen állítási lehetőségek vannak a karbin? mert ezen csak egy csavar van amit lehet tekergetni, a többi mind fix. Segítség kelle nekem ebben a témában a bekötéssel mindennel együtt. Az elektromossághoz béna vagyok :( :(
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
- Kokusz
- márokosanistudnézni
- Posts: 57
- Joined: Wed Apr 11, 2007 12:57 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: karburátor
...na egy hasonló pillanatomban löktem oda egy szakembernek a kocsit, hogy csinálja meg...Zacy wrote:Egy bekötési skiccrajz is elég lenne....Zacy wrote:Sajnos nem tudok elmenni hozzád. De arra ma rájöttem hogy szívósort is kell cserélnem, mert a szívósor elején lévő keverőtér nem egyforma, nincs benne a gombának a helye. Hogyan tudok levenni a generátorról 7V-ot? A másik fontos dolog pedig hogy a gombához menő szálnak is 7V-nak kell lennie? Ha igen egy sima ellenállattal csökkentsem a feszültséget? Bocs a sok kérdésért de még nem csináltam ilyet. A karbit teljesen szétszedtem, át mostam finoman lúggal az oxid miatt, utána Brigeciollal, majd forróvizes mosás és most megkapja a nitrós mosást is. Egy úszót kell benne cserélnem, remélem lehet hozzá kapni, tömítéseket meg hamar megcsinálom hozzá. Milyen állítási lehetőségek vannak a karbin? mert ezen csak egy csavar van amit lehet tekergetni, a többi mind fix. Segítség kelle nekem ebben a témában a bekötéssel mindennel együtt. Az elektromossághoz béna vagyok :( :(

Nálam az elektromos szívató a negatívot a gombán keresztül kapja (ami a blokk tetjén/elején van) az hőtöl függöen adja tovább a megfelelő szuflát. Tehát a gombától megy a negatív, a karburátoron lévő hidegindító/szivató egységre, a pozitívot meg valahonnan közvetlenben kapja (hogy honnan azt most nem tudom)
üdv, Kokusz
- CapriTurbo
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 310
- Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am
Re: karburátor
Csak megjegyezném, hogy ha van jó vizes dúsító vezérlőd, az cserélhető az elektromossal, ha nincs, és kell, akkor adok.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: karburátor
ez egyenes út a készülék halálához....Kokusz wrote:...na egy hasonló pillanatomban löktem oda egy szakembernek a kocsit, hogy csinálja meg...Zacy wrote:Egy bekötési skiccrajz is elég lenne....Zacy wrote:Sajnos nem tudok elmenni hozzád. De arra ma rájöttem hogy szívósort is kell cserélnem, mert a szívósor elején lévő keverőtér nem egyforma, nincs benne a gombának a helye. Hogyan tudok levenni a generátorról 7V-ot? A másik fontos dolog pedig hogy a gombához menő szálnak is 7V-nak kell lennie? Ha igen egy sima ellenállattal csökkentsem a feszültséget? Bocs a sok kérdésért de még nem csináltam ilyet. A karbit teljesen szétszedtem, át mostam finoman lúggal az oxid miatt, utána Brigeciollal, majd forróvizes mosás és most megkapja a nitrós mosást is. Egy úszót kell benne cserélnem, remélem lehet hozzá kapni, tömítéseket meg hamar megcsinálom hozzá. Milyen állítási lehetőségek vannak a karbin? mert ezen csak egy csavar van amit lehet tekergetni, a többi mind fix. Segítség kelle nekem ebben a témában a bekötéssel mindennel együtt. Az elektromossághoz béna vagyok :( :(:P
Nálam az elektromos szívató a negatívot a gombán keresztül kapja (ami a blokk tetjén/elején van) az hőtöl függöen adja tovább a megfelelő szuflát. Tehát a gombától megy a negatív, a karburátoron lévő hidegindító/szivató egységre, a pozitívot meg valahonnan közvetlenben kapja (hogy honnan azt most nem tudom)
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: karburátor
tud valaki fomoco 1250 (egytorkú 1.6-hoz) karbihoz úszószint adatot?
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT
- DavidMolnar
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 307
- Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am
Re: karburátor
28,35mmtomtom wrote:tud valaki fomoco 1250 (egytorkú 1.6-hoz) karbihoz úszószint adatot?

- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: karburátor
ennyi hely nincs benne.
most 10, 13 mm. a fedlap és az úszó teteje között tömítéssel.
most 10, 13 mm. a fedlap és az úszó teteje között tömítéssel.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT
- DavidMolnar
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 307
- Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am
Re: karburátor
így?tomtom wrote:ennyi hely nincs benne.
most 10, 13 mm. a fedlap és az úszó teteje között tömítéssel.
