Page 13 of 17

Re: túrbós motorok

Posted: Tue Feb 19, 2008 3:49 pm
by Pudva
Bogyo28 wrote:...de lehet még az type 3 is, ami pl Pudvának van, az akkor nem annyira nyerő...
Már nem olyan 8)

Re: túrbós motorok

Posted: Tue Feb 19, 2008 5:06 pm
by gofi2
clooney55 wrote:Hello!

Nem túl gyakran írtam itt a fórumon,csupán olvasgattam...
Egy 71. januári kereklámpás Taunusom van,és szeretnék a V6-os 2000-es mocimba egy kis többlet pacit rakni.
Az ötlet a következő lenne: MAY-turbó elven turbósítani a gépet,csak fingom sincs,melyik turbó lenne a legoptimálisabb választás,ami alacsony fordulaton is már megfelelő turbónyomást biztosít.
Ahogy nézegettem a hajtókart,van rajta olasspricc,ami a dugó szoknyáját kenné ha jól sejtem,tehát plusz kenést nem kell a dugónak biztosítanom...
Ezt a V6 2000-es motort Hattyútól kaptam,amit ő is kapott. ;) Szétszedtem,és kezdetnek új gyűrűk,és jatókar csapágyak,veztengely új csapágyakkal,stb,amit csak igényel a moci. /asszem a négyes dugón törött kompressziógyűrű volt,az ötös dugónál meg más hajtókarcsapágy/,de a bele sértetlen,nem igényel fúrást,új dugókat...
2.8-as vezérműtengely,és intercooler,valamint sportgyertya.
Ezzel a turbós dologgal elég sok minden érdekelne,hogy kinek milyen tapasztalatai vannak,mert saját káromon nem szeretnék tanulni! :D
Kérdés,hogy mennyi turbónyomás engedhető meg,ami még nem megy komolyan a motor élettartam csökkenésére? 0.5-0.6 bar?
Szal gondban vagyok a méretezésekkel...ezért szeretnék tőletek tanácsot kérni,hogy ki mit javasol...;)

A segítséget,véleményeket előre köszönöm! ;)
Engem érdekelne a moci megvételre ha cseréled. de erről majd később

Re: túrbós motorok

Posted: Tue Feb 19, 2008 6:12 pm
by gigford
Bogyo,

valoban, en nem alkudtam, aszondtam neki, utalok egy tizest foglalonak a maradek 20at atvetelkor. Eleg kinos a szitu...

Annyit tudok felajanlani "karpotlasul", hogy ha esetleg te vagy valakid Debrecenben jar, akkor - persze ha kell meg a szintertarcsa :mrgreen: - a teljesen mukodo, komplett csattogos 4esemet ingyen el lehet vinni.

A vegen meg tok jol jarsz, megmarad a penzed es meg ingyen valtod is lesz :D

Re: túrbós motorok

Posted: Tue Feb 19, 2008 9:30 pm
by Bogyo28
Pudva wrote:
Bogyo28 wrote:...de lehet még az type 3 is, ami pl Pudvának van, az akkor nem annyira nyerő...
Már nem olyan 8)

hát azon csodálkoznék :lol: :lol: :lol: ugyanis az olajmérgezésben meghalt type F leszedése után a Grancitól méregdrágán bekerült type 3 váltó volt az autod alatt. ha azota valahol ismeretlen helyen nem cseréltetted ki, akkor még ma is a jó kis type 3 váltó van a kocsid alatt, nem a csattogós type F...

Re: túrbós motorok

Posted: Tue Feb 19, 2008 9:39 pm
by Bogyo28
gigford wrote:Bogyo,

valoban, en nem alkudtam, aszondtam neki, utalok egy tizest foglalonak a maradek 20at atvetelkor. Eleg kinos a szitu...

Annyit tudok felajanlani "karpotlasul", hogy ha esetleg te vagy valakid Debrecenben jar, akkor - persze ha kell meg a szintertarcsa :mrgreen: - a teljesen mukodo, komplett csattogos 4esemet ingyen el lehet vinni.

A vegen meg tok jol jarsz, megmarad a penzed es meg ingyen valtod is lesz :D

a mézesmadzag elhuzása sikerrel járt, harácsoló Bogyó ugyanis szimpatizás a csattogós V6 váltóval, mivel az az egy olyan amit a transitra fel lehet rakni, és akkor már mehet is bele a V6, és nem árt belőle a tartalék. egyébként nem kell ingyen adni, szivesen fizetek olyanért amit tudok használni is, a kárpótlás tök felesleges, emberünk anyagias volt, de ez érthető sajnos. legalább anyám sem kap szívrohamot hogy viszek oda még egy block-ot, amit amugy is eladtam volna külon szerintem. mert előszőr csak a váltót akartam megvenni az embertől, de a végén a 25 az egészért dologban maradtunk. neked legalább jó lesz tarcsiba a moci, és ha minden jól megy a váltó is type 5, tehát ne érezd kinosan magad, nincs miért. nekem van még otthon 1.5 type 5 váltóm, tehát nem kell harácsolni belőle. A csattogos meg tényleg tök jó lesz a transitba, diesel eleje felmegy rá és minden elfér. a kuplung meg érdekel még persze, ha jól emlékszem abban maradtunk hogy nem sürgős, tehát nekem bármikor jó. az is jó ha egy dobozba rakva be tudod adni a debreceni kirendeltségünkhöz a nevemre, ők minden héten jönnek pestre, el tudják hozni, én meg elutalom neked a pénzt.

Re: túrbós motorok

Posted: Wed Feb 20, 2008 12:25 am
by Pudva
Bogyo28 wrote:
Pudva wrote:
Bogyo28 wrote:...mert azt meg tudta mondani az ember hogy nem a csattogos......de lehet még az type 3 is, ami pl Pudvának van, az akkor nem annyira nyerő...
Már nem olyan 8)

hát azon csodálkoznék :lol: :lol: :lol: ugyanis az olajmérgezésben meghalt type F leszedése után a Grancitól méregdrágán bekerült type 3 váltó volt az autod alatt. ha azota valahol ismeretlen helyen nem cseréltetted ki, akkor még ma is a jó kis type 3 váltó van a kocsid alatt, nem a csattogós type F...
Igazad van csak gyorsan olvastam és jól benéztem! Bocsii :oops:

Re: túrbós motorok

Posted: Sat Aug 16, 2008 11:14 am
by holecz
http://turbopower.hu/vezer-cikkek/turbo ... ngja.turbo" onclick="window.open(this.href);return false;

Jó kis cikk. :wink:

Re: túrbós motorok

Posted: Wed Nov 19, 2008 11:33 pm
by Tibi
Tisztelt kollégák !

Meg tudná valaki mondani, hogy a Zakspeed Capri milyen motorból épült fel ?

köszi

Re: túrbós motorok

Posted: Wed Nov 19, 2008 11:39 pm
by levelboss
Asszem 1.6. De, ha arra vonatkozik a kérdés, h pintó, vagy miféle, akkor aztat majd megmondják az okosabbak.

Re: túrbós motorok

Posted: Thu Nov 20, 2008 12:16 am
by proteus
Azt írják az okosok, hogy a motor alapja az 1,3-as kent volt... Először persze. 1427 ccm 380 LE...


The Capri would be entered into the German Racing Championships (or DRM) which consisted of two divisions - up to 2 litres and above 2 litres, with turbocharged cars restricted to 1.4 litres. Regulations stated that the engine had to be based around the production model and the Capris were fitted with the British Kent 1.3 engines, overbored to 1427cc and boosted with a KKK turbocharger giving the first version of the car 380bhp.

http://www.geocities.com/simontmallett/zakcapri.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: túrbós motorok

Posted: Thu Nov 20, 2008 12:17 am
by szszaby
Ez szép paciszám, ilyen kis mociból.

Re: túrbós motorok

Posted: Thu Nov 20, 2008 12:34 am
by levelboss
De aztán volt dúrvább is nem?

Re: túrbós motorok

Posted: Thu Nov 20, 2008 12:52 am
by proteus
volt: 1745 ccm 552 LE/9000 rpm

Re: túrbós motorok

Posted: Thu Nov 20, 2008 1:05 am
by vasparipa
levelboss wrote:De aztán volt dúrvább is nem?
Vót bizony...Engine:
Ford Cosworth BDA four cylinder, alloy head with 16 valves. Equipped with KKK turbocharger, boosting to 1.5 bar. Capacity 1745cc (87.4mm bore x 72.75mm stroke)

Output:
552 bhp at 9000 rpm

Fuel System:
Bosch injection, mechanical
Itt van egy-két infó ezekről a szörnyekről:http://www.geocities.com/zakcapriturbo/index.html :smt103 :smt103 :smt103

Re: túrbós motorok

Posted: Thu Nov 20, 2008 1:08 am
by vasparipa
Proti barátom hozzászólását nem is figyeltem, de egyről beszélünk. :fcp45: