az szállítással együtt már kb 180....daniv6 wrote:Fényezés téma:
Balassagyarmattól nem messze, szloviban 15000korona anyaggal együtt.
MINDEN ami KASZNI (kívül belül)
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: MINDEN ami KASZNI (kívül belül)
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Jegenye
- márokosanistudnézni
- Posts: 63
- Joined: Wed Sep 10, 2008 4:50 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest/Óbuda
Re: MINDEN ami KASZNI (kívül belül)
Attól függ,hogy honnan viteted...Bp.-ről kb 200-220 ba álna meg...meg az anyag se mind1 hogy milyen...!Bogyo28 wrote:az szállítással együtt már kb 180....daniv6 wrote:Fényezés téma:
Balassagyarmattól nem messze, szloviban 15000korona anyaggal együtt.
1980 Ford Capri MkIII 2.9 V6 EFI (under construction)
2005 Ford Transit (215.000km alatt csak 1 vízpumpát kellett cserélnem)
-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Nelegyéémereeeev!"
2005 Ford Transit (215.000km alatt csak 1 vízpumpát kellett cserélnem)
-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Nelegyéémereeeev!"
- daniv6
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 243
- Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Balassagyarmat
Re: MINDEN ami KASZNI (kívül belül)
A szlovákiai magyar festőre visszatérve:
Szerintem mindenképp megéri, még ha kell is egy kicsit utazni .
Nekem kétszinűre lett fújva, így lett 15000kcs cakpak; Mobihel-t használt, megadtam a színkódokat, szájába rágtam mit akarok, és elégedett vagyok. Szeret gittelni, ezért el kell magyarázni, hogy az autó kiállításra megy, nem piacra.
Ha te veszed az anyagot, a munkadíj 10-12000kcs, állapottól függően.
Szerintem mindenképp megéri, még ha kell is egy kicsit utazni .
Nekem kétszinűre lett fújva, így lett 15000kcs cakpak; Mobihel-t használt, megadtam a színkódokat, szájába rágtam mit akarok, és elégedett vagyok. Szeret gittelni, ezért el kell magyarázni, hogy az autó kiállításra megy, nem piacra.
Ha te veszed az anyagot, a munkadíj 10-12000kcs, állapottól függően.
csak azért is......batman
- VipeR-T
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 151
- Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, Balaton
Re: MINDEN ami KASZNI (kívül belül)
Köszi az infot! Úgy fest (ó de stihl-szerű) hogy megtaláltam a festőmet. Több címet is kaptam, az ország sok távoli pontjáról, meg ugye külföldről is, de aztán a tőlem 500 méterre lakó szaki nyert. Nem kamrában fúj ugyan, de ahogy próbáltam a messzebbi dolgokat megszervezni, és minden kis aprósággal falba ütköztem (nincs térerő, nem lehet felhívni csak 2 naponta, stb.) arra jutottam, hogy mégiscsak jobb lesz az, akire ha kell naponta rá tudok nézni. Persze még semmi nem biztos, egyelőre csak a festéket rendeltem tőle, ami elég drága volt, de már nem érdekel, sík ideg vagyok a festés miatt, rettegek hogy ezen fog elcsúszni a kocsi szépsége. Szóval választottam színt, a Ford Probe gyári sötétkék gyöngyházmetál árnyalata lett a nyerő. A végösszeg még nem tudom mennyi lesz, a spoilerekkel együtt 4 litert rendeltem, kb 20e/litert mondott rá, de a pontos összeg a színtől függ. Majd ha meglesz az anyag folytatom az épülő vasak között ;)
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: MINDEN ami KASZNI (kívül belül)
ha attól félsz hogy a kocsi szépségét a festés adja és azt elbasszák, akkor hogy mered a kocsit nem kamrában fényeztetni metálra????VipeR-T wrote:Köszi az infot! Úgy fest (ó de stihl-szerű) hogy megtaláltam a festőmet. Több címet is kaptam, az ország sok távoli pontjáról, meg ugye külföldről is, de aztán a tőlem 500 méterre lakó szaki nyert. Nem kamrában fúj ugyan, de ahogy próbáltam a messzebbi dolgokat megszervezni, és minden kis aprósággal falba ütköztem (nincs térerő, nem lehet felhívni csak 2 naponta, stb.) arra jutottam, hogy mégiscsak jobb lesz az, akire ha kell naponta rá tudok nézni. Persze még semmi nem biztos, egyelőre csak a festéket rendeltem tőle, ami elég drága volt, de már nem érdekel, sík ideg vagyok a festés miatt, rettegek hogy ezen fog elcsúszni a kocsi szépsége. Szóval választottam színt, a Ford Probe gyári sötétkék gyöngyházmetál árnyalata lett a nyerő. A végösszeg még nem tudom mennyi lesz, a spoilerekkel együtt 4 litert rendeltem, kb 20e/litert mondott rá, de a pontos összeg a színtől függ. Majd ha meglesz az anyag folytatom az épülő vasak között ;)

"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Jegenye
- márokosanistudnézni
- Posts: 63
- Joined: Wed Sep 10, 2008 4:50 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest/Óbuda
Re: MINDEN ami KASZNI (kívül belül)
Bogyo28 wrote:ha attól félsz hogy a kocsi szépségét a festés adja és azt elbasszák, akkor hogy mered a kocsit nem kamrában fényeztetni metálra????VipeR-T wrote:Köszi az infot! Úgy fest (ó de stihl-szerű) hogy megtaláltam a festőmet. Több címet is kaptam, az ország sok távoli pontjáról, meg ugye külföldről is, de aztán a tőlem 500 méterre lakó szaki nyert. Nem kamrában fúj ugyan, de ahogy próbáltam a messzebbi dolgokat megszervezni, és minden kis aprósággal falba ütköztem (nincs térerő, nem lehet felhívni csak 2 naponta, stb.) arra jutottam, hogy mégiscsak jobb lesz az, akire ha kell naponta rá tudok nézni. Persze még semmi nem biztos, egyelőre csak a festéket rendeltem tőle, ami elég drága volt, de már nem érdekel, sík ideg vagyok a festés miatt, rettegek hogy ezen fog elcsúszni a kocsi szépsége. Szóval választottam színt, a Ford Probe gyári sötétkék gyöngyházmetál árnyalata lett a nyerő. A végösszeg még nem tudom mennyi lesz, a spoilerekkel együtt 4 litert rendeltem, kb 20e/litert mondott rá, de a pontos összeg a színtől függ. Majd ha meglesz az anyag folytatom az épülő vasak között ;)
Jól beszél a főnök...!!!
Ha már egyszer szét van szedve,és fényezésre kerül a sor ... akkor az legyen patent!!!
Szerintem a fényezésen nem szabad spórolni

1980 Ford Capri MkIII 2.9 V6 EFI (under construction)
2005 Ford Transit (215.000km alatt csak 1 vízpumpát kellett cserélnem)
-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Nelegyéémereeeev!"
2005 Ford Transit (215.000km alatt csak 1 vízpumpát kellett cserélnem)
-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Nelegyéémereeeev!"
- VipeR-T
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 151
- Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, Balaton
Re: MINDEN ami KASZNI (kívül belül)
Igazat szóltok, nem is tervezek ezen spórolni. Igazából most a festék meglesz, ezt igazából még föl tudja fújni akárki más is, csak a másik parám meg a vízbázisú festék, el szeretném kerülni, nem akarom hogy az én autómon tanulják meg használni. Persze lehet hogy nem így lenne, de akkor is, legyen csak oldószeres ha van rá lehetőség, emiatt volt most "sürgős" a dolog. Egyébként azt sem tudom hogy mi a "fényezőkamra" definíciója,
az ürgének végülis van egy külön épülete erre, meg van benne elszívó meg szűrő, de nem az az echte fényezőkamra. Szóval még az is lehet hogy kamra :D Ahogy ő fogalmazott, abban "feről-le" megy a szellőztetés, neki meg elejétől a végére. Vagy mi. Nem értek a lovakhoz.

1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: MINDEN ami KASZNI (kívül belül)
a lényeg hogy ne egy pincében vagy udvaron fujják, hogy ne tudjon beleszállni minden kosz meg bogár. egy jó kamrában van fűtés is, a fényezés után ha jól befütik a kamrát hamarabb szárad a festék, kevesebb lehetősége van bárminemű kosznak beleszáradni a festékbe... ez az oldoszer dolog meg tök mindegy, nem kell hozzá ujra tanulni a fényezőnek. a fényezés lényege az előkészítés, ha az szar az isten se tud szépet festeni, ha meg jó akkor akár te is fujhatod, csak ne folyjon meg. csak ugye az előkészítés hetekbe tellik, fujni meg pár óra. de hogy milyen festékkel az már annyira mindegy....VipeR-T wrote:Igazat szóltok, nem is tervezek ezen spórolni. Igazából most a festék meglesz, ezt igazából még föl tudja fújni akárki más is, csak a másik parám meg a vízbázisú festék, el szeretném kerülni, nem akarom hogy az én autómon tanulják meg használni. Persze lehet hogy nem így lenne, de akkor is, legyen csak oldószeres ha van rá lehetőség, emiatt volt most "sürgős" a dolog. Egyébként azt sem tudom hogy mi a "fényezőkamra" definíciója,az ürgének végülis van egy külön épülete erre, meg van benne elszívó meg szűrő, de nem az az echte fényezőkamra. Szóval még az is lehet hogy kamra :D Ahogy ő fogalmazott, abban "feről-le" megy a szellőztetés, neki meg elejétől a végére. Vagy mi. Nem értek a lovakhoz.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- VipeR-T
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 151
- Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, Balaton
Re: MINDEN ami KASZNI (kívül belül)
Értem, köszi az infot. Hajlamos vagyok túlmisztifikálni azon dolgokat amihez nem értek. A vizes bázisról meg sok téves vagy félinfot hallottam ezek szerint, de elérték hogy féljek tőle mint a tűztől.
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
- trombizoli
- csúcsnigger
- Posts: 17
- Joined: Mon Nov 21, 2005 11:49 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kajaszo
Re: MINDEN ami KASZNI (kívül belül)
Hozzászólnék a témához mint szakmabeli.
Az előkészítés minősége a szaki alaposságától és igényességétől függ igazán nem a körülményektől.
A fújásnál sem fogsz eget rengető különséget látni a kamrához képest(mondjuk érdemes megnézni egy-két munkáját), az előkészítés után még mindig elviheted egy kamrába, de ott sem lehet teljesen szemétmentesen dolgozni.
A keletkező hibákat általában csiszolással és polírozással el lehet tüntetni.
A fújást pedig igen is el lehet rontani mégpedig helyrehozhatatlanul, és hát a festék az ami nem olcsó.
Úgyhogy gyakorlat hiányában nem ajánlom hogy belekezdj, főleg egy teljes fényezésbe.
A vízes festékről pedig annyit, hogy azt tényleg nem lehet bárhol használni.
Kell hozzá megfelelő szellőztető és fűtő berendezés ami általában csak profi helyeken van meg. Viszont még ott is időigényesebb és körültekintőbb körülményeket igényel ami persze drágítja a költségvetést.
Remélem segítettem.
Az előkészítés minősége a szaki alaposságától és igényességétől függ igazán nem a körülményektől.
A fújásnál sem fogsz eget rengető különséget látni a kamrához képest(mondjuk érdemes megnézni egy-két munkáját), az előkészítés után még mindig elviheted egy kamrába, de ott sem lehet teljesen szemétmentesen dolgozni.
A keletkező hibákat általában csiszolással és polírozással el lehet tüntetni.
A fújást pedig igen is el lehet rontani mégpedig helyrehozhatatlanul, és hát a festék az ami nem olcsó.
Úgyhogy gyakorlat hiányában nem ajánlom hogy belekezdj, főleg egy teljes fényezésbe.
A vízes festékről pedig annyit, hogy azt tényleg nem lehet bárhol használni.
Kell hozzá megfelelő szellőztető és fűtő berendezés ami általában csak profi helyeken van meg. Viszont még ott is időigényesebb és körültekintőbb körülményeket igényel ami persze drágítja a költségvetést.
Remélem segítettem.

'79 Ford Capri 2.4 V6 EFI
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: MINDEN ami KASZNI (kívül belül)
Azt tudom, hogy a vizes festék fújáskor az emberre veszélyesebb mint a régi oldószeres. Nem is meri fel a szervezet mint a toxint.
Ford Capri MkI Essex
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: MINDEN ami KASZNI (kívül belül)
Szerintetek mennyire para a kasztni szélesítés? Hivatalosan beleköthetnek? Volt már erre tapasztalat? CSak mert hátul vmit muszály kezdeni majd és én szívesen csinálnék vmi domborítást, de az feltűnőbb, mint egy sárvédőív-toldás, vagy szélesítés, vagy ilyesmi. Valahol olvastam, h kicsit para, mert azt gondolják, h akkor biztos túl nagy a felni, azt meg nem szeretik...
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: MINDEN ami KASZNI (kívül belül)
szarabb ha kilóg a kerék mert széles a híd vagy ilyesmi :)levelboss wrote:Szerintetek mennyire para a kasztni szélesítés? Hivatalosan beleköthetnek? Volt már erre tapasztalat? CSak mert hátul vmit muszály kezdeni majd és én szívesen csinálnék vmi domborítást, de az feltűnőbb, mint egy sárvédőív-toldás, vagy szélesítés, vagy ilyesmi. Valahol olvastam, h kicsit para, mert azt gondolják, h akkor biztos túl nagy a felni, azt meg nem szeretik...
1980 Capri MK3
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: MINDEN ami KASZNI (kívül belül)
Hát a Margit híd tényleg széles, de ez hogy jön ide?Tibi wrote:szarabb ha kilóg a kerék mert széles a híd vagy ilyesmi :)levelboss wrote:Szerintetek mennyire para a kasztni szélesítés? Hivatalosan beleköthetnek? Volt már erre tapasztalat? CSak mert hátul vmit muszály kezdeni majd és én szívesen csinálnék vmi domborítást, de az feltűnőbb, mint egy sárvédőív-toldás, vagy szélesítés, vagy ilyesmi. Valahol olvastam, h kicsit para, mert azt gondolják, h akkor biztos túl nagy a felni, azt meg nem szeretik...

Ford Capri 1978 2600 GT :D
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: MINDEN ami KASZNI (kívül belül)
Hivatalosan abba szerintem jobban belekötnek ha úgy széles a kerék, hogy nincs fölötte szélesítés :)levelboss wrote:Hát a Margit híd tényleg széles, de ez hogy jön ide?Tibi wrote:szarabb ha kilóg a kerék mert széles a híd vagy ilyesmi :)levelboss wrote:Szerintetek mennyire para a kasztni szélesítés? Hivatalosan beleköthetnek? Volt már erre tapasztalat? CSak mert hátul vmit muszály kezdeni majd és én szívesen csinálnék vmi domborítást, de az feltűnőbb, mint egy sárvédőív-toldás, vagy szélesítés, vagy ilyesmi. Valahol olvastam, h kicsit para, mert azt gondolják, h akkor biztos túl nagy a felni, azt meg nem szeretik...
1980 Capri MK3