Page 14 of 50
Posted: Tue Oct 02, 2007 10:44 pm
by Kenny
Hogyne lennék tisztában. Csak épp feleslegesnek tartottam. Miután végignéztem a fél internetet, jó pár ClassicFordot, s Histo-cup-on benéztem az összes Escort alá, s mindegyik alatt ugyanazt láttam. Nem használnak stabrudat hátul.
De írtam hogy a mi esetünkben egy elég kemény futóműről van szó. Utcára biztos jó, s előről sincs tervben a kivétele, de a mi kocsinkon hátul nem sok értelmét láttam.
(A helyére szó meg a tényleges helyét jelenti, nem a funkcióját. Tehát nem azért raktuk be a két lengőkart, mert az ugyanazt a szerepet tölti be mint a stabrúd, hanem mert meg kellett támasztani a hidat hogy ne tekerje ki a kaszni alól.) Elnézést, rosszul fogalmaztam elsőre.
Posted: Wed Oct 03, 2007 9:32 am
by Pudva
Nekem csak sejtéseim vannak, elmondja valaki ?
/perxe csak Móricka szinten/
Posted: Thu Oct 04, 2007 12:44 am
by Kenny
Pudva wrote:
Nekem csak sejtéseim vannak, elmondja valaki ?
/perxe csak Móricka szinten/
Általánosságban:
Kompenzálja a kaszni jobbra vagy balra történő dőlését.
Móricka: Ha egy balos kanyarban jobbra dől a kaszni a rúd a másik oldalt is húzza lefelé, ezért nem dől meg annyira a kaszni, s jobb lesz a kocsi útfekvése (nagyobb kanyarsebesség, pontosabb irányítás). Minél vastagabb a rúd, annál merevebb, ezért annál több erőt tud kifejteni a másik oldalon lefelé irányban.
Jöhet a helyesbítés, meg amit még kihagytam! :)
Posted: Thu Oct 04, 2007 10:16 am
by Pudva
Kenny wrote:Pudva wrote:
Nekem csak sejtéseim vannak, elmondja valaki ?
/perxe csak Móricka szinten/
Általánosságban:
Kompenzálja a kaszni jobbra vagy balra történő dőlését.
Móricka: Ha egy balos kanyarban jobbra dől a kaszni a rúd a másik oldalt is húzza lefelé, ezért nem dől meg annyira a kaszni, s jobb lesz a kocsi útfekvése (nagyobb kanyarsebesség, pontosabb irányítás). Minél vastagabb a rúd, annál merevebb, ezért annál több erőt tud kifejteni a másik oldalon lefelé irányban.
Jöhet a helyesbítés, meg amit még kihagytam! :)
Köszönöm szépen Kenny!
Üdvözlettel Pudvás Móricka

Posted: Tue Oct 09, 2007 9:19 am
by Tibi
Futóművekkel kapcsolatban tudna valaki ajánlani tudományosabb jellegű olvasnivalót ?
Posted: Tue Oct 09, 2007 10:21 pm
by DavidMolnar
Posted: Tue Oct 09, 2007 10:48 pm
by DavidMolnar
Posted: Tue Oct 09, 2007 11:05 pm
by Bogyo28
DavidMolnar wrote:
esetleg meg is van? mert én csak az amazon.com -on találtam, de nem küldik magyarhonba...
Posted: Wed Oct 10, 2007 5:54 am
by Tibi
köszi, a könyv is jónak tünik igy címlapról :) ha megvolna neked beszéljünk már róla. Akár magánban is nehogy lesitteljenek ;) :D
Posted: Wed Oct 10, 2007 8:29 am
by DavidMolnar
Sajnos nincs, pedig érdekelne.
Posted: Wed Oct 10, 2007 8:56 am
by Bogyo28
Tibi wrote:köszi, a könyv is jónak tünik igy címlapról :) ha megvolna neked beszéljünk már róla. Akár magánban is nehogy lesitteljenek ;) :D
engem is érdekel, megpróbálom beszerezni az amazon-ról...
Posted: Wed Oct 10, 2007 10:36 am
by Tibi
Van egy ilyen változat is, bár úgy látom ez nem utcai használatra van:
http://cgi.ebay.co.uk/FREE-P-P-UK-SPORT ... dZViewItem
Posted: Wed Oct 10, 2007 11:28 am
by szszaby
Itt sok minden érdekesség van és egyszerűen van megfogalmazva.
kerékcsavar kiosztás
Posted: Mon Oct 15, 2007 1:17 pm
by Geriike
Sziasztok!
LE tudná vki írn, mi a kerékcsavar kiosztása az mkIII-asnak? 1979 es.
köszi
Re: kerékcsavar kiosztás
Posted: Mon Oct 15, 2007 1:46 pm
by gizmo
Geriike wrote:Sziasztok!
LE tudná vki írn, mi a kerékcsavar kiosztása az mkIII-asnak? 1979 es.
köszi
4x108