Page 14 of 32
Re: karburátor
Posted: Fri May 01, 2009 11:46 am
by Gabooca
Urak!
Tudna nekem valaki robbantott ábrát küldeni egytorkú Motorcraft karbiról 1.6os mocihoz valóról.
ilyenről lenne szó:
Re: karburátor
Posted: Sat May 02, 2009 6:49 pm
by Blant
Nincs ábrám, de egy ötlet: Ilyen karbi volt az mkIII-as CVH motoros 1,6GL (96LE-s) Escortokon. Esetleg ahoz keress dokumentációt

Re: karburátor
Posted: Mon May 04, 2009 9:46 am
by tomtom
nekem van egy másik ötletem:
három lépés nekifutásból hajítsd minél messzebb!
ezek addig jók, amíg jók. aztán lsd:fenn!
nekem 2 hónap alatt 2 devander cseszett szét. visszanyomta a vákumcsőbe a benyát, ezenkívül nehezen indult, és zabált. ment is vele, de köszi.
Re: karburátor
Posted: Mon May 04, 2009 10:17 am
by Bogyo28
transitos és karbis könyvemben is van róla rajz ha kell...
Re: karburátor
Posted: Mon May 04, 2009 10:22 am
by Gabooca
Kell ám, de nagyon

Re: karburátor
Posted: Sat Jul 04, 2009 3:23 pm
by Zacy
Tegnap összehányta magát a karbim. Egy Deutsche Fergaser volt rajta, most egy Pilburg van a helyén. Alapjárat hullámzik, majdnem megáll, ekkor a gyorsítófuvóka szól közbe. Ezen a karbin nincs alul a szívósor feletti pillangószelep háznál lévő két alapjárati keverék állító csavar. Egy állítási lehetőség van rajta, a felső pillangószelepház gázmechanizmus felöli oldalán felül. Valakinek valami tipp a bekarburálásra? Minden membrán jó, a tömítések újak, az úszóház fedél rendesen zár. Minden ötletet szívesen fogadok mert itt zalában nem nagyon van tippem hova vihetném ahol még értenek is hozzá..... :?
Re: karburátor
Posted: Sat Jul 04, 2009 4:56 pm
by Zacy
Siker!
Megszűnt az alapjáratingadozásom, most stabil 750-800 óra szerint. A gép sem füstöl annyira, rendesen megy, nem torpan meg, igaz nem is szalad annyira.
A karbi hidegindító rendszerrel ellentétes oldalán található nagy,8-as kulcsnyílású csavar kifele tekerésével, az alapjárat összehangolásával sikerült a gondot megoldani, igaz értékeket nem tudok, és nem is nagyon érdekel egyenlőre, zöldkártyánál majd becsavarom értékre, már amennyire be tudom majd.
Re: karburátor
Posted: Sat Aug 15, 2009 11:57 pm
by Marco
Sziasztok!
Alapjárat ingadozást próbáltuk/juk, megakadályozni több kevesebb sikerrel.
Kitisztítottuk a karbit, kicseréltünk mindent az felújító szettel, mert volt hogy valahol SPRICCELt a benya
, és most már jó HA bemelegszik akkor 900-on marad az alapjárat de ez se mindig.... Úszószintet meg nem tudom mennyire állítsam , és hogyan?!
Segítséget kérek szépen!!! THX
MArco

Re: karburátor
Posted: Sun Aug 16, 2009 9:22 pm
by Bogyo28
Marcocapri wrote:Sziasztok!
Alapjárat ingadozást próbáltuk/juk, megakadályozni több kevesebb sikerrel.
Kitisztítottuk a karbit, kicseréltünk mindent az felújító szettel, mert volt hogy valahol SPRICCELt a benya
, és most már jó HA bemelegszik akkor 900-on marad az alapjárat de ez se mindig.... Úszószintet meg nem tudom mennyire állítsam , és hogyan?!
Segítséget kérek szépen!!! THX
MArco

milyen moci, milyen karbi?
Re: karburátor
Posted: Mon Aug 17, 2009 7:52 am
by holecz
Bogyo28 wrote:Marcocapri wrote:Sziasztok!
Alapjárat ingadozást próbáltuk/juk, megakadályozni több kevesebb sikerrel.
Kitisztítottuk a karbit, kicseréltünk mindent az felújító szettel, mert volt hogy valahol SPRICCELt a benya
, és most már jó HA bemelegszik akkor 900-on marad az alapjárat de ez se mindig.... Úszószintet meg nem tudom mennyire állítsam , és hogyan?!
Segítséget kérek szépen!!! THX
MArco

milyen moci, milyen karbi?
Asszem 2000 V6 van neki....
Re: karburátor
Posted: Mon Aug 17, 2009 9:19 am
by Bogyo28
akkor a szívosor rossz tömítettsége is okozhat alapjárati problémákat (falstot szív), vagy még a vákumvezetékeket érdemes megnézni...
Re: karburátor
Posted: Mon Aug 17, 2009 2:29 pm
by Marco
Igen 2.0 v6-om van.... Megnézzük a problemát.. akkor az úszoszint nem lehet problémo?
Re: karburátor
Posted: Wed Aug 19, 2009 6:05 pm
by Guba István
Nekem ugyan ez volt hétfőn, kedden vittem zöldkártyázni. Kicsit meghajtottam, és elkezdett ingadozni az alapjárat. (2000 V6) Szétszedtem, pucoltam, ugyanaz. Aztán a karbi aljánál mindkét oldalt van szabályzó csavar, azt a kettőt ugyan akkora mértékben kijjebb tekertem (kb fél 1 fordulat) és akkor jó lett, megszünt az ingadozás, kicsit magas lett az alapjárat, de baloldalt kicsit feljebb van egy állítócsavar besüllyesztve, azt meg befele tekertem egy picit, mjdnem teljesen. Így kb 900 lett. Valószínű keveset kapott azért ingadozott. Elvittem zöldkártyázni, öreg szaki majd elájult milyen jók az értékek. Túl jók, és állított rajta, belepiszkált a hülye kezével. Persze hazafelé álhattam félre a parkolóba és viszaállítottam, mert alig akart visszaesni a fordulat, majd' 1200 volt az alapjárat. Aztán helyreállt a rend, nagyon jó lett, nagyon megy :D (Korábban volt egy olyan gond, hogy baloldalt a karbin van egy kis négyzet alakú pici dekni a gyorsítóé. Négy sarkában négy csavar, na a négy csavar meghúzásával deformálódott, és spriccelt mellette a benya. Nehezen indult hidegen, de amióta tömítettem pöpec lett.)
Re: karburátor
Posted: Wed Aug 19, 2009 9:20 pm
by Bogyo28
Guba István wrote:Korábban volt egy olyan gond, hogy baloldalt a karbin van egy kis négyzet alakú pici dekni a gyorsítóé. Négy sarkában négy csavar, na a négy csavar meghúzásával deformálódott, és spriccelt mellette a benya. Nehezen indult hidegen, de amióta tömítettem pöpec lett.
akkor oda nem ártana egy felújító szett, abban van uj membrán is...
Re: karburátor
Posted: Thu Aug 20, 2009 1:20 pm
by Zacy
Én épp most szedtem teljesen elemeire a karbimat. Hála istennek kettő van, úgyhogy az egyik most érett meg a kimutrázásra. Teljesen szétszedtem, amit kell lehorganyoztatok benne. Miután kifúvókáztam teljesen, akkor láttam hogy a bepréselt fúvókák alatt tele volt mocsokkal. A következő eljárással nagyon el lehet kúrni a karbit, ezért csak módjával ajánlanám, nekem bevált, teljesen tiszta lett mindene. A karbi miután ki van teljesen belezve, ki kell tisztítani, tűvel, fúróval nem igen ajánlatos mert ki lehet bővíteni a furatokat rendesen. Én személy szerint így szoktam csinálni, mindenki csinálja saját belátása szerint. forró vízbe szoktam tenni trisót(kb 5 liter forró vízbe 3 evőkanállal). ebbe a vízbe belemártom a karbi minden elemét(úszóházfedél, membránfedelek, alsó pillangószelep ház, minden ami alu öntvény). ha elkezd pezsegni, folyamatosan nézni kell. kb 5-10 perc elég neki. Utána egyből neki lehet állni langyos vízbe kefével sikálni. Ha ez megvan 3 liter 20%-os ecetbe kell mártani, itt nagyjából lejön róla az a sötét réteg amit a trisó rajta hagyott. Innen kiszedve langyos víz öblítésnek. Majd 1-2 napig brigeciol 2000-ben áztatás. És ennyivel vége. Mindent kiszed mindenhonnan a trisó mert lúgos, az ecet mert savas leszedi a trisót, a brigeciol meg semlegesíti és eltünteti az ecet okozta nyomokat. Utána lehet a karburátor úszó ház fedlapot síkba csiszolni, az összes membrán fedéllel egyetemben. ha mindez megvan jöhetnek a fúvókák. A gyorsítófúvókákat ki lehet szedni finoman felfelé, de a sajtolt fúvókákat én kifúrtam de előtte vettem újakat. a réz cuccoknak jót tesz az ecet és a brigeciol. Összeszerelés és beállítás. Ezt nem okoskodásnak írtam, hanem mert elég sokan szopnak a Solex/Pierburg 32/32 EEIT karbikkal. soha nem lesz az igazi ha belülről koszos meg telen van szmötyivel.
Egy ilyen felujítókészletben benne van mind a 4 membrán? A membránokon kívül mi van még benne?