
túrbós motorok
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: túrbós motorok
Kíváncsi lennék hány üzemórát, vagy versenyfutamot bírhatott egy ilyen motor a szétpukkanásig?! 

Ford Capri 1978 2600 GT :D
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: túrbós motorok
Mint minden BDA (láncos), és Lotus DOHC (szijas) motornak.proteus wrote:Azt írják az okosok, hogy a motor alapja az 1,3-as kent volt...
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: túrbós motorok
kérdés:
- valaki egyszerű módon elmagyarázza nekem a westgate szerepét, fogalmát?
(googlit wikit néztem de amit ott találtam nem elég nekem
)
Előre is köszi!
- valaki egyszerű módon elmagyarázza nekem a westgate szerepét, fogalmát?
(googlit wikit néztem de amit ott találtam nem elég nekem

Előre is köszi!
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: túrbós motorok
ángol wiki ? vagy csak mert nem westgate ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Wastegate" onclick="window.open(this.href);return false;
vagy esetleg ez http://www.tuningaruhaz.hu/site/site_ma ... q&id_faq=8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/Wastegate" onclick="window.open(this.href);return false;
vagy esetleg ez http://www.tuningaruhaz.hu/site/site_ma ... q&id_faq=8" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Capri MK3
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: túrbós motorok
A wastegate az a szelep, ami a kipufogó oldalon leszabályozza a turbót meghajtó kipufogónyomást. Ha a kipufogógáz nyomása nagyon felszökne, akkor kinyit a szelep - amit jellemzően nyomás vezérel a szívóoldalról -, hogy nehogy túlhajtsa a turbót, meg nehogy túlszökjön a nyomás a töltőrendszerben. Ilyenkor a turbót meghajtó kipufogógáz egy része egy kis mellékjáraton, a turbinalapátot megkerülve jut vissza a kipufogócsőbe, így a turbót meghajtó gáznyomás lecsökken. A szabályzás úgy történik, hogy amikor a szívóoldalon felépül a nyomás és elér egy szintet, akkor ez a nyomás nyitja ki a wastegate membránszelencéjét és elkezdi elengedni a meghajtógázt, tehát a szívóoldali felépülő turbónyomás vezérel át a kipufogóoldalra.
A másik hasonló cucc a lefújószelep (ami olyan szépen csüsszög váltásnál). Ez a szívóoldalra van beépítve a nyomott ágba. Egy rugóval előfeszített dugattyú van benne, amit a felépülő nyomás megnyom. A lefújót egy vákuumcső vezérli, ami a fojtószelep után van bekötve, tehát ha lelépsz a gázról, a fojtószelep mögött vákuum képződik (motor szív, de a fojtószelep lezárja a beáramló levegő útját), és a vákuumcső kinyitja a szelepet (ilyenkor csüsszög) és elengedi lezárt fojtószelepnek nekitorlódó nyomást, hogy ne vesse szét a turbócsöveket.
Röviden ennyi.
A másik hasonló cucc a lefújószelep (ami olyan szépen csüsszög váltásnál). Ez a szívóoldalra van beépítve a nyomott ágba. Egy rugóval előfeszített dugattyú van benne, amit a felépülő nyomás megnyom. A lefújót egy vákuumcső vezérli, ami a fojtószelep után van bekötve, tehát ha lelépsz a gázról, a fojtószelep mögött vákuum képződik (motor szív, de a fojtószelep lezárja a beáramló levegő útját), és a vákuumcső kinyitja a szelepet (ilyenkor csüsszög) és elengedi lezárt fojtószelepnek nekitorlódó nyomást, hogy ne vesse szét a turbócsöveket.
Röviden ennyi.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: túrbós motorok
Ez lehetett a baj Tibikém :)Tibi wrote:ángol wiki ? vagy csak mert nem westgate ?
Blant Brotha' köszi pont egy ilyen féle magyarázatra gondoltam

'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: túrbós motorok
Prego 

A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Peti
- egyedülisszerelhet
- Posts: 931
- Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: túrbós motorok
Valaki agyal BOA turbósításon? Érdekelne, hogy mire jutott.. 1. lépcsőben kis nyomással bírná-e moci?..
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: túrbós motorok
Nálam még az agyalás is erős túlzás. De hely van nekiPeti wrote:Valaki agyal BOA turbósításon? Érdekelne, hogy mire jutott.. 1. lépcsőben kis nyomással bírná-e moci?..

1980 Capri MK3
- Peti
- egyedülisszerelhet
- Posts: 931
- Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: túrbós motorok
Semmi konkrét, csak egy újabb ötlet... Láttam angol website-on hogy építenek ilyet, de rettenet horror áraik vannak... Marad a jól bevált magyar módszer, próba cseresznye..
Na nem mintha ott tartanék, csak egy ötlet. Tetszik a cosworth v6, meg a turbós motorokat sem vetném már meg. Mi lenne ha összeraknám a kettőt alapon?.. A 2.8 k-jet tuningolása igen költséges, jobban megérné inkább egy kozéval foglalkozni. Nem kellene széttuningolt, csak egy optimálisabb megoldás.

'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: túrbós motorok
Peti wrote:Semmi konkrét, csak egy újabb ötlet... Láttam angol website-on hogy építenek ilyet, de rettenet horror áraik vannak... Marad a jól bevált magyar módszer, próba cseresznye..Na nem mintha ott tartanék, csak egy ötlet. Tetszik a cosworth v6, meg a turbós motorokat sem vetném már meg. Mi lenne ha összeraknám a kettőt alapon?.. A 2.8 k-jet tuningolása igen költséges, jobban megérné inkább egy kozéval foglalkozni. Nem kellene széttuningolt, csak egy optimálisabb megoldás.
Probálkozni lehet csak sokba kerül...
- Peti
- egyedülisszerelhet
- Posts: 931
- Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: túrbós motorok
Ja; tudom, nem is úgy gondoltam, hogy mindjárt ráengedek 0.8 bar nyomást a gyári motorra...
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: túrbós motorok
Peti wrote:Ja; tudom, nem is úgy gondoltam, hogy mindjárt ráengedek 0.8 bar nyomást a gyári motorra...
A coss-nak tul nagy alapbol a comp. és a süréstési aránya.
Csak ezért irtam....
probálkozni azért lehet

- Peti
- egyedülisszerelhet
- Posts: 931
- Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: túrbós motorok
Oks, kössz! Pont ilyen buktatókra lettem volna kiváncsi! 

'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: túrbós motorok
2.9 12v motorral csinálnak a metálzenétkedvelők. Olcsóbb. Skogenracing.
Ezt linkelte Hattyú is valahol nem rég.

Ezt linkelte Hattyú is valahol nem rég.
1980 Capri MK3