Page 14 of 17

Re: túrbós motorok

Posted: Thu Nov 20, 2008 1:41 am
by levelboss
Kíváncsi lennék hány üzemórát, vagy versenyfutamot bírhatott egy ilyen motor a szétpukkanásig?! :roll:

Re: túrbós motorok

Posted: Thu Nov 20, 2008 10:03 am
by Süni
proteus wrote:Azt írják az okosok, hogy a motor alapja az 1,3-as kent volt...
Mint minden BDA (láncos), és Lotus DOHC (szijas) motornak. :wink:

Re: túrbós motorok

Posted: Tue Apr 20, 2010 3:07 pm
by Pudva
kérdés:
- valaki egyszerű módon elmagyarázza nekem a westgate szerepét, fogalmát?
(googlit wikit néztem de amit ott találtam nem elég nekem :oops: )
Előre is köszi!

Re: túrbós motorok

Posted: Tue Apr 20, 2010 5:44 pm
by Tibi
ángol wiki ? vagy csak mert nem westgate ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Wastegate" onclick="window.open(this.href);return false;

vagy esetleg ez http://www.tuningaruhaz.hu/site/site_ma ... q&id_faq=8" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: túrbós motorok

Posted: Tue Apr 20, 2010 8:45 pm
by Blant
A wastegate az a szelep, ami a kipufogó oldalon leszabályozza a turbót meghajtó kipufogónyomást. Ha a kipufogógáz nyomása nagyon felszökne, akkor kinyit a szelep - amit jellemzően nyomás vezérel a szívóoldalról -, hogy nehogy túlhajtsa a turbót, meg nehogy túlszökjön a nyomás a töltőrendszerben. Ilyenkor a turbót meghajtó kipufogógáz egy része egy kis mellékjáraton, a turbinalapátot megkerülve jut vissza a kipufogócsőbe, így a turbót meghajtó gáznyomás lecsökken. A szabályzás úgy történik, hogy amikor a szívóoldalon felépül a nyomás és elér egy szintet, akkor ez a nyomás nyitja ki a wastegate membránszelencéjét és elkezdi elengedni a meghajtógázt, tehát a szívóoldali felépülő turbónyomás vezérel át a kipufogóoldalra.

A másik hasonló cucc a lefújószelep (ami olyan szépen csüsszög váltásnál). Ez a szívóoldalra van beépítve a nyomott ágba. Egy rugóval előfeszített dugattyú van benne, amit a felépülő nyomás megnyom. A lefújót egy vákuumcső vezérli, ami a fojtószelep után van bekötve, tehát ha lelépsz a gázról, a fojtószelep mögött vákuum képződik (motor szív, de a fojtószelep lezárja a beáramló levegő útját), és a vákuumcső kinyitja a szelepet (ilyenkor csüsszög) és elengedi lezárt fojtószelepnek nekitorlódó nyomást, hogy ne vesse szét a turbócsöveket.

Röviden ennyi.

Re: túrbós motorok

Posted: Wed Apr 21, 2010 10:35 am
by Pudva
Tibi wrote:ángol wiki ? vagy csak mert nem westgate ?
Ez lehetett a baj Tibikém :)

Blant Brotha' köszi pont egy ilyen féle magyarázatra gondoltam :ru:

Re: túrbós motorok

Posted: Wed Apr 21, 2010 2:29 pm
by Blant
Prego :-)

Re: túrbós motorok

Posted: Thu May 20, 2010 9:25 pm
by Peti
Valaki agyal BOA turbósításon? Érdekelne, hogy mire jutott.. 1. lépcsőben kis nyomással bírná-e moci?..

Re: túrbós motorok

Posted: Thu May 20, 2010 10:54 pm
by Tibi
Peti wrote:Valaki agyal BOA turbósításon? Érdekelne, hogy mire jutott.. 1. lépcsőben kis nyomással bírná-e moci?..
Nálam még az agyalás is erős túlzás. De hely van neki :-) Van valamid ? Okosság, egyéb ?

Re: túrbós motorok

Posted: Thu May 20, 2010 11:17 pm
by Peti
Semmi konkrét, csak egy újabb ötlet... Láttam angol website-on hogy építenek ilyet, de rettenet horror áraik vannak... Marad a jól bevált magyar módszer, próba cseresznye.. :-) Na nem mintha ott tartanék, csak egy ötlet. Tetszik a cosworth v6, meg a turbós motorokat sem vetném már meg. Mi lenne ha összeraknám a kettőt alapon?.. A 2.8 k-jet tuningolása igen költséges, jobban megérné inkább egy kozéval foglalkozni. Nem kellene széttuningolt, csak egy optimálisabb megoldás.

Re: túrbós motorok

Posted: Fri May 21, 2010 3:19 am
by capriv6
Peti wrote:Semmi konkrét, csak egy újabb ötlet... Láttam angol website-on hogy építenek ilyet, de rettenet horror áraik vannak... Marad a jól bevált magyar módszer, próba cseresznye.. :-) Na nem mintha ott tartanék, csak egy ötlet. Tetszik a cosworth v6, meg a turbós motorokat sem vetném már meg. Mi lenne ha összeraknám a kettőt alapon?.. A 2.8 k-jet tuningolása igen költséges, jobban megérné inkább egy kozéval foglalkozni. Nem kellene széttuningolt, csak egy optimálisabb megoldás.

Probálkozni lehet csak sokba kerül...

Re: túrbós motorok

Posted: Fri May 21, 2010 4:42 am
by Peti
Ja; tudom, nem is úgy gondoltam, hogy mindjárt ráengedek 0.8 bar nyomást a gyári motorra...

Re: túrbós motorok

Posted: Fri May 21, 2010 5:58 am
by capriv6
Peti wrote:Ja; tudom, nem is úgy gondoltam, hogy mindjárt ráengedek 0.8 bar nyomást a gyári motorra...

A coss-nak tul nagy alapbol a comp. és a süréstési aránya.
Csak ezért irtam....
probálkozni azért lehet :burn:

Re: túrbós motorok

Posted: Fri May 21, 2010 7:34 am
by Peti
Oks, kössz! Pont ilyen buktatókra lettem volna kiváncsi! ;-)

Re: túrbós motorok

Posted: Fri May 21, 2010 8:03 am
by Tibi
2.9 12v motorral csinálnak a metálzenétkedvelők. Olcsóbb. Skogenracing. :burnout:

Ezt linkelte Hattyú is valahol nem rég.