Sziasztok! Tudom hogy egy rohadék vagyok, hogy csak akkor írok ha baj van, de ahogy egy baráom mondta, "ilyen vagyok, fogadj el". :) Szóval voltam otthon 1 napot, és azt találta ki az autó, hogy nagy gázadásra - szerintem - elfogy a benzin belőle. Nem biztos, hogy ez az ok, de a motor leáll. Pl álló helyből gyorsulok úgy keményebben, 1-2 leforog 4000-ig, a harmadik meg már előtte lehörög, és leáll a motor. Utána 2-3 indítózásra indul el. Vagy ha simán utazok, akkor 4.-ben 100 fölöt haladva szintén leáll egy idő után, tapasztalat szerint kb 80-at tud tartani tartósan. Körfogralmas csapatásnál szintén 1 kör után leáll. Esetleg ellenvélemény? Szerintem az AC lehet kehes, és nem tudja fenntartani az úszószintet. Vagy még az úszószint lehet alacsony, de ahhoz meg nem nyúlt senki jó ideje. Bár az AC-nak sem tudom, hogy mi baja lehet, amitől szállít, de keveset. Esetleg szívóági dugulás?
Meg alapból, az egész karbit levágom a motorról, mert egy fos. Csak már semmi kedvem a tervezett 2.9i konverzióhoz, mert igazából az ereje elég lenne nekem, csak ez a sok szopás idegesít, meg egy új AC meg karbi árából kb berakok egy 2.9-et, csak már nem akartam szopni ezzel az autóval vagy 5 évig. Jó, a motorhoz pont nem nyúltam hozzá eddig. Szóval nemtom mi legyen.
Ja, meg a másik, hogy egyenletes tempóval lehetetlen haladni az autóval, mert rángat mintha 2 henger menne. Gyorsításkor megy mint a veszedelem, szépen egyenletesen, nem rángat. Motorféken sincs gond. Na mindegy, el kell vinnem karbishoz, aki ért is hozzá, ahogy többen javasoltátok, csak elképesztően fos 1 hónap után 1 szabadnapon is szopni vele, és nem élvezni. De ha könnyű lenne, mindenki ilyennel járna... Szóval AC-ra mondjatok valami okosat kérlek, aztán elviszem beállíttatni esküszöm.
Attachments
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
VipeR-T wrote:Sziasztok! Tudom hogy egy rohadék vagyok, hogy csak akkor írok ha baj van, de ahogy egy baráom mondta, "ilyen vagyok, fogadj el". :) Szóval voltam otthon 1 napot, és azt találta ki az autó, hogy nagy gázadásra - szerintem - elfogy a benzin belőle. Nem biztos, hogy ez az ok, de a motor leáll. Pl álló helyből gyorsulok úgy keményebben, 1-2 leforog 4000-ig, a harmadik meg már előtte lehörög, és leáll a motor. Utána 2-3 indítózásra indul el. Vagy ha simán utazok, akkor 4.-ben 100 fölöt haladva szintén leáll egy idő után, tapasztalat szerint kb 80-at tud tartani tartósan. Körfogralmas csapatásnál szintén 1 kör után leáll. Esetleg ellenvélemény? Szerintem az AC lehet kehes, és nem tudja fenntartani az úszószintet. Vagy még az úszószint lehet alacsony, de ahhoz meg nem nyúlt senki jó ideje. Bár az AC-nak sem tudom, hogy mi baja lehet, amitől szállít, de keveset. Esetleg szívóági dugulás?
Meg alapból, az egész karbit levágom a motorról, mert egy fos. Csak már semmi kedvem a tervezett 2.9i konverzióhoz, mert igazából az ereje elég lenne nekem, csak ez a sok szopás idegesít, meg egy új AC meg karbi árából kb berakok egy 2.9-et, csak már nem akartam szopni ezzel az autóval vagy 5 évig. Jó, a motorhoz pont nem nyúltam hozzá eddig. Szóval nemtom mi legyen.
Ja, meg a másik, hogy egyenletes tempóval lehetetlen haladni az autóval, mert rángat mintha 2 henger menne. Gyorsításkor megy mint a veszedelem, szépen egyenletesen, nem rángat. Motorféken sincs gond. Na mindegy, el kell vinnem karbishoz, aki ért is hozzá, ahogy többen javasoltátok, csak elképesztően fos 1 hónap után 1 szabadnapon is szopni vele, és nem élvezni. De ha könnyű lenne, mindenki ilyennel járna... Szóval AC-ra mondjatok valami okosat kérlek, aztán elviszem beállíttatni esküszöm.
az előttem szolokhoz képes még azt tudnám javasolni, hogy fözz egy jó karbi levest. e már kidobás elött álló lábosba víz meg vízkőoldo/trisó, bele a teljesen szétszedett karbi hogy belepje a víz, és kb 2 órán át fűzni lezárva lassú tüzön. a vízkőoldó + hő + sok kis képzödő buborék szépen ki tudja pucolni a belsejét, ott is ahol nem látod/nem férsz hozzá. aztán lehet esetleg felújító szett is bele, ha rosszak a membránok. de a gyujtásod is meg kellene nézni, hátha az is bekavar.
tudod már hogy mikor jössz legközelebb? összeszedtem a cuccokat, csak nem tudom mikor vigyem muterhoz...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Hahó! No, a motorleállás oka meglett, szívóági dugulás AC előtt. Pesten kétszer szarban hagyott, megállt, de az AC szívócsövén szájjal visszafújva érezhető volt, ahogy kimegy a dugulás. Ezt még 3x eljátszotta hazafelé, úgyhogy otthon levettük a tankot, és kipucoltuk, most jónak tűnik. Hátravan még a hátsó rugók cseréje, amit sajnos BIMék csak kiszerelt rugón vállalnak, így ez most csúszik, mert nincs időm kioperálni. Illetve a részterheléses motor rángatást kell megoldanom, aztán remélhetőleg kész a vas. Kiderül. Lassan úgyis 0 km-es, még 60km, úgyhogy lassan összeállhatna :) Bogyótól lett működő ablakemelő szerkezetem is, úgyhogy az is pipa, ez úton is köszi. Viszont továbbra is keresek gyári balos tükörhöz designban passzoló jobb oldali tükröt, kívülről állíthatót. Bogyó, egyébként jól mutatott ma a bolt előtt a két kék vas, csak fotózni felejtettem el.
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Fejlemények: mint talán ismeretes, befogtam az autót kenyérkereső autónak, ami nem kevés bonyodalmat okozott, de szerintem így lehet a leggyorsabban felszínre hozni a gyerekbetegségeit, lásd tankdugulás. A rugók miatt viszont használhatatlan volt az autó, tekintve, hogy nem rugózott a hátulja. BIM-ék, akik csinálták a rugót előzőleg, nem vállalták szereléssel együtt a műveletet, így Vörösékhez mentem az autóval. Egyelőre úgy tűnik, remek munkát végeztek, kicserélték az oda nem illő túl erős lapot, és betettek két új, sárga Konit. Egyik szemem sír, másik nevet, mert bár nem volt olcsó, de most álomszerű az autó rugózása elöl-hátul. Kicsit magas ugyan a hátulja, de ízlések és pofonok, nekem tetszik. Kép mellékelve.
Van egy új probléma azonban. Reggeli első indításkor eddig 3x csinálta, hogy lefossa magát a motor benzinnel, valahonnan a karbitól. Aztán megjavul, és nincs baj vele, nem áll le, stb. Gyanúsan egy úszónyi benzin fosódik rá azonban, úgyhogy akörül kezdek el nézelődni hétvégén. Nagyobbik baj, hogy ma reggel elkezdte locsolni magából a hűtővizet, legalábbis gondolom, hogy az, de elég olajos rozsdás retkes. Valahonnan valamelyik szíjtárcsa körül kezdődik, amit aztán a szíj fordulatszámmal arányosan egyenletesen eloszt a motortérben. Ezzel nem tudom levinni balatonra a műhelybe, úgyhogy ezt még ma este orvosolnom kell. Szóval zajlik az élet rendesen, de most már "csak" a motorral vannak problémák. Télig szeretném ha kibekkelné valahogy az autó, akkor megint le tudom támasztani pár hónapra. Ezzel kapcsolatos két kérdés, mert még nem döntöttem, mi legyen motorikusan az autóval: ez a 4 fokozatú külső kulisszás (talán type f) váltó elbírna egy 2.9i-t? A 2.9i tank mókolás nem kerülhető el egy külső elektromos AC-val? Nem tudom, nagyon gyanús a jó öreg 2.0V6, hogy komolyabb gondok lesznek vele, generálra semmiképpen nem látom érdemesnek, de tél előtt megbontani sem akarom, úgyhogy egyelőre csak a lehetőségeket mérlegelem.
Attachments
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
ha már motorcserén gondolkozol, akkor a type f is menjen a francba, kell bele a type 9. a tankmokolás az külső AC-nál is kell, hogy az AC ne szívjon levegőt kanyarba pl. elkerülni csak mini puffertartályal és 2 db AC beépítésével lehet, ezt az utat még nem nagyon választotta senki se. vízfolyásal meg nem akarlak elkeseríteni, de lehet hogy vízpumpa lesz...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4