Page 15 of 45

Posted: Tue Sep 20, 2005 1:02 am
by Peti
:D Én láttam! Jókat röhögtünk rajta a haverokkal! :lol:
(Remélem megint Caprival mész. :) )

Posted: Tue Sep 20, 2005 1:05 pm
by CAPRI-3
tenyleg, ez a HELLO oldal:)

jut eszembe, hogy valtozott a "csalad" felallasa itthon:)
sz'al:
83' Capri 2.8i
89' Sierra Sapphire 2.8i
04' Fiesta 1.4TDCi Ghia

a hires-hirhedt mazda elkoltozott tolunk, isten pa' :)

Posted: Thu Oct 20, 2005 6:49 am
by gizmo
reg adó tervezet:
http://index.hu/gazdasag/magyar/regado1019/
egy példa: 3l benzines, euro2 v. rosszabb besorolással: 4.000.000huf! :h: :axe:
a pozitív változás... :evil:

Posted: Thu Oct 20, 2005 5:28 pm
by Bogyo28
hát akkor ezután sem iratom át a nagyobb mocit a papirba, szivjanak gázt. bár a cikkben azt is irják hogy ez valószinüleg még mindig nem felel meg a követelményeknek. meg végigolvasva ez jól hangzik:

"Kiegészítő javaslatként szerepel a veterán autók regadójának teljes eltörlése."

uj autot meg ugyse akarok kintröl hozni. meg remélem sikerül az eu-nak elérni ezt:

"Nem kell jósnak lenni ahhoz, hogy előre látható legyen az életszerűnek aligha mondható avultatás miatt az újabb uniós intő. Immár magyarul is elolvasható, hogy azt várják minden tagországtól: a behozni kívánt árut ne sújtsa nagyobb adó, mint az ugyanolyan belföldit."

tudom hogy ez szép álom, de álmodni csak lehet? :P

Posted: Sat Oct 29, 2005 5:26 pm
by German Capri
Hali mindenki!Tudna valaki elektromos kapcsolási rajzot 2.0 V6-hoz (automata)??????????

Posted: Sat Oct 29, 2005 9:34 pm
by Bogyo28
Megvan a haynes manuál, és a nagy caprikönyvböl is megvan az elektromos rajz. azok nem jók? vagy mihez kell?

Posted: Thu Nov 03, 2005 7:41 am
by gizmo
még alakul a reg. adó téma:
http://index.hu/gazdasag/magyar/regado1103/

"A legdrágább ország

A használt autókkal foglalkozó kereskedőket tömörítő Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete (MGOE) szerdán kiadott közleményében az elfogadásra váró törvényjavaslatot az európai normák felé tett első lépésnek nevezi.

Az MGOE leszögezi ugyanakkor hogy a korszerű használt autók importját így is jelentős adóemelés sújtja. Úgy akarja a PM környezetvédelmi okokra hivatkozva büntetni az 0-5 éves autók behozatalát, hogy a magyar autópark átlagéletkora több mint 11 év, és 750 ezer 15 év feletti személygépkocsi közlekedik útjainkon. Hazánk Európa legdrágább országává vált a használt autók szempontjából, szögezi le a közlemény."

de min is csodálkozom, ez magyarország :?

Posted: Sun Nov 06, 2005 6:45 pm
by gizmo
a végleges rag. adó tervezet:
http://index.hu/gazdasag/magyar/regado1105/
sokat nem lehet hozzáfűzni :?
esetleg annyi: "az utolsó ember majd oltsa le a villanyt.." nevetséges ami ebben az országban zajlik.

Posted: Thu Nov 10, 2005 1:41 pm
by gizmo
ismét reg.adó téma, totalcar cikk:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/gyehenna/

Posted: Thu Nov 10, 2005 3:16 pm
by taunus73sw
Azért van számunkra is FONTOS változás!!!!!
Ugyanis eltörölték a veterán autókra idáig kivetett regadót!!
És ez már hivatalos, elfogadták!! Tehát 1975 elötti autót regadó nélkül lehet beozni. :!: :idea:

Posted: Thu Nov 10, 2005 3:47 pm
by Bogyo28
Engem a motorcsere regadója érdekelne, de azt nem láttam sehol hogy változik e. Magyarul a nagyobb mocit rakok a gépbe kell e regadót fizetni vagy sem.

Posted: Mon Dec 12, 2005 8:53 pm
by terror
bogyo28 wrote:Engem a motorcsere regadója érdekelne, de azt nem láttam sehol hogy változik e. Magyarul a nagyobb mocit rakok a gépbe kell e regadót fizetni vagy sem.
:roll:
:roll:
...hahó, ha már nem aktuális a kérdésed akkor bocs, ha meg igen, akkor íme a válasz:
amennyiben olyan motort építessz az autódba, amely nem típus idegen akkor a környezetvédelmi normáknak megfelelően, a beépített motor mérete szerinti és a régí motor mérete szerinti adókülönbözetet be kell fizetned. Fontos, hogy az átépítés során nem kerülhet az autó "rosszabb" környezetvédelmi osztályba.

Posted: Mon Dec 12, 2005 9:50 pm
by proteus
Itt most a "nem típusidegent" hogyan kell érteni? pl volt wankel motoros LADA is, de ilyet felénk nemnagyon lehet látni viszont maga a motor és egyebek beszerzése nem lenne megoldhatatlan. Ilyet szabad? :roll:

Posted: Tue Dec 13, 2005 12:22 am
by Kola
v.melyik nap voltam okmányirodában és az ott ülő néni aszonta:
"ha ugyanakkora motor kerül bele, akkor egy helyi kpm engedély, ha nagyobb, akkor a kpm-től egy átalakítási engedély is kell, meg EGYEZERÖTSZÁZ HUF a forgalmiba átíráshoz (a forgalmi csere 4ezer)."

Ráadásul állítólag viszegetik az emberek ilyen művelet miatt az okmányirodába a forgalmijukat (ergo: nem vagyunk fehér hollók a motorcserével, és talán nem is annyira gáz az a kpm...)

kpm-et még nem hívtam, lehet a milliókat nekik kell tejelni. de ha nem, akkor nem hangzik rosszul.

Posted: Tue Dec 13, 2005 12:36 am
by Bogyo28
Kola wrote:v.melyik nap voltam okmányirodában és az ott ülő néni aszonta:
"ha ugyanakkora motor kerül bele, akkor egy helyi kpm engedély, ha nagyobb, akkor a kpm-től egy átalakítási engedély is kell, meg EGYEZERÖTSZÁZ HUF a forgalmiba átíráshoz (a forgalmi csere 4ezer)."

Ráadásul állítólag viszegetik az emberek ilyen művelet miatt az okmányirodába a forgalmijukat (ergo: nem vagyunk fehér hollók a motorcserével, és talán nem is annyira gáz az a kpm...)

kpm-et még nem hívtam, lehet a milliókat nekik kell tejelni. de ha nem, akkor nem hangzik rosszul.
Igen, ez régen igy is volt, nekem az 1.6-os 2.0-á válása nem volt egy 10-es sem, kellett átépítési engedély, uj vizsga és kész. A nagyobb motor miatt kell az átépítési engedély, de capriba engedélyt csak max a 3.0 V6-ra kapsz, mert azzal volt gyárilag. A tipusazonos azt jelenti, hogy szerelték azzal a motorral az autot. Ha a motorkod más, az még jó (nekem granada 2.0 V6 motorkodos moci ment bele) , viszont ha nekik nincs az a motorkod benne a gépben, neked kell vinni papirt arrol hagy az mibe volt és mit tud (van egy ilyen füzetem amiben benne van majdnem mind). Viszont capriba nem szerelt ford vagy bármilyen más motorra nem kapsz átépítési engedély, csak ha az átépítést autotervező mérnök megtervezi. Magyarul nekem a cossie-ra nem nagyon adnának engedélyt. A motorcserénél nem is ez a gond, hanem hogy ha a köbcenti növekedik, akkor a két moci mérete közti regadó különbözetét be kell fizetni. Ez pl agy 2.0 V6 -ról 2.8 V6-ra történő átalakításnál meg kell nézned hogy mennyi lenne a regadóa te eredeti kocsidra, meg arra amiböl kijön a nagyobb moci, és ha a különbözet pozitiv, azt be kell fizetni.

A kérdés hogy ez jövöre változik e, és hogy pl nekem a 13 évvel fiatalabb, jóval korszerübb mocira ez mennyi lenne. Lehet hogy ott már nincs különbség a regadóban, akkor papirozok mint állat.