Page 15 of 17

Re: túrbós motorok

Posted: Fri May 21, 2010 8:15 am
by Hattyu
Tibi wrote:2.9 12v motorral csinálnak a metálzenétkedvelők. Olcsóbb. Skogenracing. :burnout:

Ezt linkelte Hattyú is valahol nem rég.
Itt megtalálod őket ;-)
A Projekt Forum-nál mindenféle autó van és van sok kép is.

http://skogenracing.editboard.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

De ha valami bővebbet akarsz 2.9 V6 12V turbósításával kapcsban akkor beszélj tesómmal(Zozz) mert ő ezt akarta megvalósítani csak máshogy alakult a dolog :roll:

A videók pedig itt vannak: http://www.youtube.com/user/Skogenracing" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: túrbós motorok

Posted: Fri May 21, 2010 8:28 am
by Tibi
Hattyu wrote: De ha valami bővebbet akarsz 2.9 V6 12V turbósításával kapcsban akkor beszélj tesómmal(Zozz) mert ő ezt akarta megvalósítani csak máshogy alakult a dolog :roll:
Ha van valami tapasztalata beírhatná ha ráér. Hátha okolunk belőle.

Re: túrbós motorok

Posted: Fri May 21, 2010 8:35 am
by Peti
Hattyu wrote:
Tibi wrote:2.9 12v motorral csinálnak a metálzenétkedvelők. Olcsóbb. Skogenracing. :burnout:

Ezt linkelte Hattyú is valahol nem rég.
Itt megtalálod őket ;-)
A Projekt Forum-nál mindenféle autó van és van sok kép is.

http://skogenracing.editboard.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

De ha valami bővebbet akarsz 2.9 V6 12V turbósításával kapcsban akkor beszélj tesómmal(Zozz) mert ő ezt akarta megvalósítani csak máshogy alakult a dolog :roll:

A videók pedig itt vannak: http://www.youtube.com/user/Skogenracing" onclick="window.open(this.href);return false;
Ismerem őket, köszi srácok! 8-) Elgondolkozom akkor ezen a változaton is...
És csatlakozom Tibihez, tesód beírhatná a tapasztalatait ha van egy kis ideje.. ;-)

Re: túrbós motorok

Posted: Fri May 21, 2010 8:36 am
by szszaby
Tibi wrote:
Hattyu wrote: De ha valami bővebbet akarsz 2.9 V6 12V turbósításával kapcsban akkor beszélj tesómmal(Zozz) mert ő ezt akarta megvalósítani csak máshogy alakult a dolog :roll:
Ha van valami tapasztalata beírhatná ha ráér. Hátha okolunk belőle.
Kell az infó, érdekelne engem is.

Re: túrbós motorok

Posted: Fri May 21, 2010 8:56 am
by Hattyu
Majd szólok neki hogy írjon ide ;-)

Re: túrbós motorok

Posted: Fri May 21, 2010 9:02 pm
by capriv6
BOA BOB adatok:
Amin elösször csökkenteni kellene!
Compression ratio 9.7:1
Compression pressure bar14
A HF-et megemelni nem tudod mivel akkor elmegy a vezérlés v. fokolotárcsa.
A dugo csere hozhat eredményt.
Turbos öblös dugo kellene igy el sem olvadna a dugo.
Bore mm 93.0
Stroke mm 72.0
Ha valamit találtál akor kell valami keményebb HF tömités is.(esetleg lehet csináltatni) de hogy az meddig birja???
Meg kell oldani a turbo felszerelését csövezést olaj utak kialakítását.
Kell egy BOW szelep.
Másik kuplung t. esetleg váltó ami birja + sper.
Másik befecsi nagyobb akkor meg kevés lessz a b.pumpa.
És akkor itt jön a ECU progi átirás.
Széles sávú Lam...
Akkor még ott van hogy ha a beállítás nem tökéletes akkor szétesik az egész.....
beállítás+beállítás+beállítás

ha valamit kihagytam akkor ugy is megmondják a nagyok :burn:

Re: túrbós motorok

Posted: Fri May 21, 2010 9:12 pm
by Peti
Kössz Krisz! 8-)

Re: túrbós motorok

Posted: Fri May 21, 2010 9:17 pm
by Tibi
talán ez : http://360.kombo.com/images/content/new ... 68x338.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: túrbós motorok

Posted: Fri May 21, 2010 9:53 pm
by szszaby
Van mit alakítani, nem olyan egyszerű, főleg amit nem erre terveztek.

Re: túrbós motorok

Posted: Fri May 21, 2010 10:54 pm
by levelboss
Tibi wrote:talán ez : http://360.kombo.com/images/content/new ... 68x338.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
:lol: :lol: 8-)

Egyébként én is gondolkodtam rajta régebben, h majd megcsinálom a sulihoz diplomamunkának, meg ilyenek, mert majd biztos egy csomó mindent le tudok gyártani a suliban... hát a szitu az, h nem tudok legyártani ott semmit, viszont a történet alsó hangon fél misi, és akkor még egyszer se olvadt el a dugó... :roll:

Ugye az is a szitu, h a turbó forog mittomén 100-200 ezer fordulaton, és annak a tengelyét kenni kell, nem mással, mint a motorolajjal. Azt kell oda vezetni. Na most ahhoz, h a motorolajod jó legyen oda, ahhoz csúnyán újra kell fúrni a hengereket, h ne legyen kopott a moci, mert a híg olaj a kopott mocinál nem marad meg a falon. Mondjuk talán azt sem elhanyagolható, h ha jól tudom egy liter turbós olaj olyan 7 rugó körüli áron van.

Mondjuk jó poén, de ha tényleg még a kuplungot, meg a váltót is cserélni kéne miatta, hátmég a diffit... akkor az nem kis összeg. :-?

Re: túrbós motorok

Posted: Sat May 22, 2010 7:41 am
by Tibi
levelboss wrote: Mondjuk jó poén, de ha tényleg még a kuplungot, meg a váltót is cserélni kéne miatta, hátmég a diffit... akkor az nem kis összeg. :-?
Azt már Krisz úr csak azért írta, hogy értelme is legyen a sok elköltött lóvénak :burnout:

Diplomamunkának meg valószínűleg szöget fogsz tervezni kb...

Re: túrbós motorok

Posted: Sat May 22, 2010 11:15 am
by Süni
levelboss wrote: Mondjuk talán azt sem elhanyagolható, h ha jól tudom egy liter turbós olaj olyan 7 rugó körüli áron van.
????????????????????????????

Re: túrbós motorok

Posted: Sat May 22, 2010 11:34 am
by Hattyu
Süni wrote:
levelboss wrote: Mondjuk talán azt sem elhanyagolható, h ha jól tudom egy liter turbós olaj olyan 7 rugó körüli áron van.
????????????????????????????
A számból vetted ki a kérdőjeleket!! :shock:

Re: túrbós motorok

Posted: Sat May 22, 2010 11:47 am
by holecz
Nagyon 1x-ű a dolog, Sunya receptje: Végy egy 2.3 R4 Thunderbird mocit..................(oszt nem kell a motoron mindent cserélgetni meg állítgatni) :-D
Csak a beépítés lesz a feladat, de Sunyának ebbben már van tapasztalata...biztosan tud segíteni! ;-)

Re: túrbós motorok

Posted: Sat May 22, 2010 11:51 am
by Hattyu
levelboss wrote:
Tibi wrote:talán ez : http://360.kombo.com/images/content/new ... 68x338.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
:lol: :lol: 8-)

Egyébként én is gondolkodtam rajta régebben, h majd megcsinálom a sulihoz diplomamunkának, meg ilyenek, mert majd biztos egy csomó mindent le tudok gyártani a suliban... hát a szitu az, h nem tudok legyártani ott semmit, viszont a történet alsó hangon fél misi, és akkor még egyszer se olvadt el a dugó... :roll:

Ugye az is a szitu, h a turbó forog mittomén 100-200 ezer fordulaton, és annak a tengelyét kenni kell, nem mással, mint a motorolajjal. Azt kell oda vezetni. Na most ahhoz, h a motorolajod jó legyen oda, ahhoz csúnyán újra kell fúrni a hengereket, h ne legyen kopott a moci, mert a híg olaj a kopott mocinál nem marad meg a falon. Mondjuk talán azt sem elhanyagolható, h ha jól tudom egy liter turbós olaj olyan 7 rugó körüli áron van.

Mondjuk jó poén, de ha tényleg még a kuplungot, meg a váltót is cserélni kéne miatta, hátmég a diffit... akkor az nem kis összeg. :-?
Ezekre azt tudom mondani hogy a skogenék ilyenekkel hogy motorfelújítás nem foglalkoztak, felrakták a turbót és kész, ők 1 bar-on nyomják, valaki kevesebbel de nagy többség 1bar-os nyomással és ehhez had tegyem hozzá hogy gyári motorokról van szó és nincsen kovácsoltvas dugattyú vagy egyebek.
A sima gyári motor egy 0,4es nyomással szerintem bírnia kellene, annyi hogy a váltóval van probléma meg erősebb kuplung kell de vannak olyan emberek akik csinálnak kevláros kuplungtárcsát 15 körül vagy pár ezerrel többért.
Ami még drága az a programozható motorvezérlő na meg maga a turbó beszerzése.
Szóltam tesómnak majd ha lesz egy kis ideje ő bővebben leírja majd. :burn: