Page 15 of 22
Re: capriv6 caprija
Posted: Wed Jan 16, 2013 3:40 pm
by capriv6
OK értem én a dogot...
úgy tudom hogy a burton-nál is lehet kapni külön rugót ami jobban feszít igy növelhető a nyomás..
Nem tudom hogy mennyivel növelik meg de gondolom nem sokkal..
Minél magasabb az olaj hőfok annál hígabbá válik az olaj így csökken a nyomás..
Megoldás lehet egy magasabb tűrésű olaj vásárlása + olajhűtő..
Essex motornál ha megkergettem 180-200F felment az olajhőfok..
Nem tudom hogy mennyivel emelhető esetleg a nyomás de én biztos nem fogok kísérletezni...
Az más lenne ha egy másfajta pumpa felszerelése elérhető lenne aminek a forgórésze is nagydob így a szállítása is de a nyomáshatároló ugyanakkora maradna,igy ha nincs rá szükség akkor csak többet dolgozik a határoló szelep...de ez is veszélyes mert ha nincs szükség a nagyobb szállításra akkor az olajat szépen felmelegíti égeti..
Jó az a a gyári csak legyen új
White Shark wrote:Félre ne érts , a turbó olajigényét biztosan ellátja a sima is ,de a turbó által felmelegített többlet olajat ,hamarabb szállítja a rendszerbe körbe ,így az olajhűtőhöz is előbb ér ,vagyis jobb az olaj hűtése is egy nagyobb szállítású pumpával ,ezen a problémán simán javíthatsz egy külső olajhűtővel utólag is.
Re: capriv6 caprija
Posted: Mon Jan 21, 2013 12:48 pm
by capriv6
UDV
Nem állt meg az élet....
Az elmúlt időben a kipufogó összeállításán dolgoztam...
Hát nem egyszerű...
Rájöttem hogy nagy a motor és a turbó, a rendelkezésre álló hely pedig kicsi...
Több variáció született és mindig azt hittem hogy a jelenlegi a legjobb de persze mindig kellet valamit változtatni ami miatt szinte az egészet szét kellet szedni....
A v.3 lett a megfelelő.....
Problémák:
v1. nincs gázátömlés a két oldal között
v.2 túl magason van (mikor is lehetne alacsonyabban is) kösz Bogyó hogy átjöttetek Ádival
Elkészült a
v.3 szerintem a megfelelő...
v.1

- DSCF2786 (Small).JPG (40.89 KiB) Viewed 7342 times
v.2

- DSCF2812 (Small).JPG (63.12 KiB) Viewed 7342 times
v.3

- DSCF2823 (Small).JPG (64.98 KiB) Viewed 7342 times

- DSCF2824 (Small).JPG (72.05 KiB) Viewed 7342 times
Re: capriv6 caprija
Posted: Mon Jan 21, 2013 12:59 pm
by capriv6
A mai napon pedig sikerült a motort és a HF-et leadni gépműhelybe...
Gyűrű csere
Csapágy csere
Síkozás
Motor átvizsgálása
Addig legalább tudom az alkatrészeket pucolgatni....
kb 2-3 hét múlva kapom vissza....

Re: capriv6 caprija
Posted: Mon Jan 21, 2013 1:00 pm
by Bogyo28
capriv6 wrote:UDV
Nem állt meg az élet....
Az elmúlt időben a kipufogó összeállításán dolgoztam...
Hát nem egyszerű...
Rájöttem hogy nagy a motor és a turbó, a rendelkezésre álló hely pedig kicsi...
Több variáció született és mindig azt hittem hogy a jelenlegi a legjobb de persze mindig kellet valamit változtatni ami miatt szinte az egészet szét kellet szedni....
A v.3 lett a megfelelő.....
Problémák:
v1. nincs gázátömlés a két oldal között
v.2 túl magason van (mikor is lehetne alacsonyabban is) kösz Bogyó hogy átjöttetek Ádival
Elkészült a
v.3 szerintem a megfelelő...
v.1
DSCF2786 (Small).JPG
v.2
DSCF2812 (Small).JPG
v.3
DSCF2823 (Small).JPG
DSCF2824 (Small).JPG
látom nem bírtál magaddal és belógattad még egyszer... a csőről majd lősz még képet hogy milyen lett a végleges, mert itt a motortérben nem nagyon látszik...
Re: capriv6 caprija
Posted: Mon Jan 21, 2013 1:21 pm
by capriv6
Hát igen viszket már a seggem rendesen...
Képek az úrnak

- DSCF2827 (Small).JPG (57.37 KiB) Viewed 7336 times

- DSCF2828 (Small).JPG (65.02 KiB) Viewed 7336 times
Re: capriv6 caprija
Posted: Mon Jan 21, 2013 2:03 pm
by White Shark
Azon nem gondolkodtál ,hamár megforgattad a kipufogócsonkokat ,hogy előre tedd valamelyik oldalra a turbót ,ez javított volna a helyszűkén ,hozzáférhetőbbek lettek volna az alkatrészek ( gyertyák ,gyújtókábelek ,turbó ,stb) egyszerűbbé vált volna a cooler ,és a többi betápcső szerkesztése ,és nem utolsósorban a turbó hűtésén is segítene .Az olajnyomással kapcsolatban (előző hozzászólásom ) csak annyi ,elbeszéltünk egymás mellett ,én nem a nagyobb nyomásról ,hanem a nagyobb szállításról beszéltem ,bocs ha félreérthető voltam .Egyébként elég meggyőző látvány már így is ,csak így tovább !
Re: capriv6 caprija
Posted: Mon Jan 21, 2013 3:26 pm
by capriv6
A motor elölről nagyon zsúfolt nagy alu tartó konzolok vannak felszerelve felül van a generátor és a másik oldalon felül szervo pumpa + kapott még egy karos rugós szíjfeszítőt... olyan elképzelésem volt mint a tickford turbónak de macerásnak láttam a csövezést így elvetettem... de meg lehetett volna azt is csinálni.
THX igyekxem hogy nyárra még be is legyen járatva..ezzel fogok még boltba is menni a sarokra :)
White Shark wrote:Azon nem gondolkodtál ,hamár megforgattad a kipufogócsonkokat ,hogy előre tedd valamelyik oldalra a turbót ,ez javított volna a helyszűkén ,hozzáférhetőbbek lettek volna az alkatrészek ( gyertyák ,gyújtókábelek ,turbó ,stb) egyszerűbbé vált volna a cooler ,és a többi betápcső szerkesztése ,és nem utolsósorban a turbó hűtésén is segítene .Az olajnyomással kapcsolatban (előző hozzászólásom ) csak annyi ,elbeszéltünk egymás mellett ,én nem a nagyobb nyomásról ,hanem a nagyobb szállításról beszéltem ,bocs ha félreérthető voltam .Egyébként elég meggyőző látvány már így is ,csak így tovább !
Re: capriv6 caprija
Posted: Mon Jan 21, 2013 8:07 pm
by Blant
Hogy szépen fejezzem ki magam, az kurva fasza lesz (és még csak csillagokat se rakok) :)
Re: capriv6 caprija
Posted: Mon Jan 21, 2013 9:36 pm
by capriv6
THX srácok...
Blant wrote:Hogy szépen fejezzem ki magam, az kurva fasza lesz (és még csak csillagokat se rakok) :)
Re: capriv6 caprija
Posted: Thu Jan 24, 2013 7:13 pm
by daytona
Miert nem a motor hatso oldalan (a valto alatt) vezetted el a bal oldali hengersor kipufogojat?

Re: capriv6 caprija
Posted: Thu Jan 24, 2013 8:12 pm
by capriv6
Szerintem elönye van...
A váltó bármikor leszedhető úgy hogy a kipuft nem kell leszedni..
Igy a turbot sem kell kojgatni ..
Váltó gondjaim biztos lesznek...
felkszültem rá...
daytona wrote:Miert nem a motor hatso oldalan (a valto alatt) vezetted el a bal oldali hengersor kipufogojat?

Re: capriv6 caprija
Posted: Thu Feb 07, 2013 9:59 am
by capriv6
Most hogy a gépmunkára várok lett egy kis időm...
A gépmunka miatt nem merek vásárolni dolgokat mert nem tudom menyi lesz a vége pontosan..
Pedig még lenne még mit csinálni...
Menet közben kiderült hogy a motor ami hozzám került az 1996 helyett 93-as,ami még nem lenne baj mert szinte megegyezik de azért találtam eltérést...
Tömítéskészletben az olaj teknő tömítés nem stimmel így rendeltem másikat...
A szívósor tömítés sem olyan mint amit kivettem...bár fel tudom használni de akkor sem olyan...
A készletben nem volt intake tömítés...faxa ezt le kell gyártatnom...de úgyis el kell mennem mogyoródra HF tömítéseket csináltatni!!
Mikor letisztítottam a veztengelyt találtam rajta egy hibát ami -egy kagylosodást- ezt is meg kell csináltatni.. viszont hogy utánanéztem a veztengelynek kiderítettem hogy 272fok-os. ez miatt nem is aggódok mivel akár lehet újat is kapni..
?????
Attól félek hogy ha nem csak a veztengely hibát javíttatom ki hanem fokoltatom is akkor nem fog a hidrotöke eleget emelni mivel így a tengely alapköréböl vennének el!!!
????
Re: capriv6 caprija
Posted: Thu Feb 07, 2013 12:39 pm
by White Shark
Mindenképpen ragaszkodsz a hidrókhoz ? Mert ha nem ,próbáj bele egy 2.8 mechanikusat ,ezek a régi traktormotorok mind egy kaptafára készüknek ,nem kizárt hogy passzol bele .De ha nem ,akkor is van megoldás ,marad a hidró de tegyél bele 2.8 -2.9 komplett himbasort ezek állíthatók .De ha még ezek után is más megoldást szeretnél arra is van lehetőség ,amennyi lejön a köszörült tengelyből ,annyit kell leszedni a himbasor talpából ,és megint 0 vagy ,és még ugyanoda is kerül a himba a szelepre ,ergó marad az ideális himba szelepbeállítás . De szerintem a hidró benyeli a köszörülést ,ez bizonyos keretek között flexibilis ,a dugattyu egy rugó és az olajnyomás ellen valamennyit mindig mozog ,gondolj bele ,a tengely mindíg kopik ,hiába görgős ,de ha nem akkor is állandóan forgatja a vezérműtengely a tőkét ,(mivel nem középre üt a tengely ,hanem el van tolva )ezért ha nem menne utána a legkisebb kopásra is elkezdene kopogni .
Re: capriv6 caprija
Posted: Thu Feb 07, 2013 2:19 pm
by Bogyo28
White Shark wrote:Mindenképpen ragaszkodsz a hidrókhoz ? Mert ha nem ,próbáj bele egy 2.8 mechanikusat ,ezek a régi traktormotorok mind egy kaptafára készüknek ,nem kizárt hogy passzol bele .De ha nem ,akkor is van megoldás ,marad a hidró de tegyél bele 2.8 -2.9 komplett himbasort ezek állíthatók .De ha még ezek után is más megoldást szeretnél arra is van lehetőség ,amennyi lejön a köszörült tengelyből ,annyit kell leszedni a himbasor talpából ,és megint 0 vagy ,és még ugyanoda is kerül a himba a szelepre ,ergó marad az ideális himba szelepbeállítás . De szerintem a hidró benyeli a köszörülést ,ez bizonyos keretek között flexibilis ,a dugattyu egy rugó és az olajnyomás ellen valamennyit mindig mozog ,gondolj bele ,a tengely mindíg kopik ,hiába görgős ,de ha nem akkor is állandóan forgatja a vezérműtengely a tőkét ,(mivel nem középre üt a tengely ,hanem el van tolva )ezért ha nem menne utána a legkisebb kopásra is elkezdene kopogni .
amit írsz az nem annyira játszik, mert Krisznek görgös tőkéi vannak ha jól emlékszem, és a himbák is másmilyenek. a lejjebb rakni az inkább jó megoldásnak hangzik
Re: capriv6 caprija
Posted: Thu Feb 07, 2013 6:25 pm
by capriv6
:)
Nekem is az szimpatikus köszi az ötletet
Tehát ha nem menne utána akkor a himbából lehet reszelni hi hi hi.....
Ezért szeretlek benneteket
Akkor ha visszakapom megy profil módosításra fokolásra nem sokat kb10 fok elég....
Bogyo28 wrote:White Shark wrote:Mindenképpen ragaszkodsz a hidrókhoz ? Mert ha nem ,próbáj bele egy 2.8 mechanikusat ,ezek a régi traktormotorok mind egy kaptafára készüknek ,nem kizárt hogy passzol bele .De ha nem ,akkor is van megoldás ,marad a hidró de tegyél bele 2.8 -2.9 komplett himbasort ezek állíthatók .De ha még ezek után is más megoldást szeretnél arra is van lehetőség ,amennyi lejön a köszörült tengelyből ,annyit kell leszedni a himbasor talpából ,és megint 0 vagy ,és még ugyanoda is kerül a himba a szelepre ,ergó marad az ideális himba szelepbeállítás . De szerintem a hidró benyeli a köszörülést ,ez bizonyos keretek között flexibilis ,a dugattyu egy rugó és az olajnyomás ellen valamennyit mindig mozog ,gondolj bele ,a tengely mindíg kopik ,hiába görgős ,de ha nem akkor is állandóan forgatja a vezérműtengely a tőkét ,(mivel nem középre üt a tengely ,hanem el van tolva )ezért ha nem menne utána a legkisebb kopásra is elkezdene kopogni .
amit írsz az nem annyira játszik, mert Krisznek görgös tőkéi vannak ha jól emlékszem, és a himbák is másmilyenek. a lejjebb rakni az inkább jó megoldásnak hangzik