Viper 1980-as 2.0 V6-osa
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- VipeR-T
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 151
- Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, Balaton
Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa
Na csak leverettem vele balatonra, nem forralta a vizet, de úgy nézem, h vízpumpa lesz, eléggé kotyogós a felső ékszíjtárcsa, meg hangja is van, úgyhogy hála Süninek hétvégén vízpumpa csere, jövő héten meg remélem megy karbiállításra a gép. A rugó továbbra is elképesztően jó, bár most meg beleér a kardán a kipufogóba. De érzem, hogy lassan készen vagyunk, és mehetek vele nyaralni Olaszba, ahogy tervezem évek óta.
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa
Ez bizony pontosan igy van, vagy tankmokolas, vagy 2.8i tank. Az en Taunusomban van ez a megoldas, kulso AC, eredeti karbis tank, 2.9i motor. Ha kevesebb mint fel tank benya van benne, akkor kezdodik a kihagyogatas, foleg emelkedore felfele menet, amikor a legjobban kene.Bogyo28 wrote: a tankmokolás az külső AC-nál is kell, hogy az AC ne szívjon levegőt kanyarba pl. elkerülni csak mini puffertartályal és 2 db AC beépítésével lehet, ezt az utat még nem nagyon választotta senki se.

Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa
Javaslom szíves figyelmedbe :
http://www.fordcapri.hu/cjoom/index.php ... &start=315" onclick="window.open(this.href);return false;
Természetesen csak az építési elvet !
A külső Puffert biztos azoknál a tankoknál is meg lehet oldani.
Nekem bejött mert ki tudom teljesen használni a tankot.

http://www.fordcapri.hu/cjoom/index.php ... &start=315" onclick="window.open(this.href);return false;
Természetesen csak az építési elvet !
A külső Puffert biztos azoknál a tankoknál is meg lehet oldani.
Nekem bejött mert ki tudom teljesen használni a tankot.

- VipeR-T
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 151
- Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, Balaton
Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa
Hali!
Hosszú idő óta történt egy kisebb módosítás az autómon. Kókusztól sikerült beszerezni a régóta hőn áhított felniszettet, amit hétvégén fel is operáltunk, tőcsavarcserével, pogácsázással, stb. Sajnos a telefonom kamerája feladta a harcot, ezért csak ilyen fos képek készültek. Az összkép megosztó, nekem tetszik, és talán ez a lényeg. Hátul ballonosabb, 195/60-as gumikkal, elöl pedig /50-el szerelve, és kb 20mm-t kiszélesítve elöl-hátul. A küllemmel elégedett vagyok, különösen, hogy így már az első állítható magasságú futóművet is lejjebb tudtam tekerni, egyelőre csak 20mm-el, de még bőven jöhet lejjebb. Így már alakul az áhított orra bukó ék alak.
Menetdinamikában sajnos már nem ilyen rózsás a helyzet. Egyfelől a kis motornak nagy gondot jelent a sokkal sokkal nehezebb forgó tömeg, és a hosszabb áttétel. A sebességmérő most kb 5-el mutat kevesebbet a ténylegesnél 60-nál. A rugózása is jóval keményebb lett a peresebb gumitól. A legrosszabb viszont az első szélesítéstől bekövetkezett kormánylegördülési sugár változása. A kormányművem szervotlan, így a kormányerő is megnőtt kis mértékben, de ezzel még bőven együtt lehetne élni. Viszont a kormányzás olyan szinten lett instabil, hogy tarthatatlan. Egyenes haladáskor is ki akarja tépni magát a kezemből, úgy vibrál a kormán, karimán mérve kb 5-8 centis amplitúdóval rázkódik. Ez csak időnként fordul elő, jellemzően egyenes haladáskor. Nem tudom, van-e ilyen tapasztalat, én kormánymű kopásra gondolok, hogy középállásban már kopottabb a történet, nem tudom, volt-e már valakinek hasonló problémája.
Mindezzel együtt, (ha jól emlékszem, idén először) sikerült kirándulni egyet a kocsival Füredre, ami a vázolt problémák ellenére kellemes élmény volt.
Úgyhogy egyelőre ennyi, megpróbálok ötletelni, hogy a kormányzással mit tudnék csinálni, várom a konstruktív javaslatokat! Köszi, hali!
Hosszú idő óta történt egy kisebb módosítás az autómon. Kókusztól sikerült beszerezni a régóta hőn áhított felniszettet, amit hétvégén fel is operáltunk, tőcsavarcserével, pogácsázással, stb. Sajnos a telefonom kamerája feladta a harcot, ezért csak ilyen fos képek készültek. Az összkép megosztó, nekem tetszik, és talán ez a lényeg. Hátul ballonosabb, 195/60-as gumikkal, elöl pedig /50-el szerelve, és kb 20mm-t kiszélesítve elöl-hátul. A küllemmel elégedett vagyok, különösen, hogy így már az első állítható magasságú futóművet is lejjebb tudtam tekerni, egyelőre csak 20mm-el, de még bőven jöhet lejjebb. Így már alakul az áhított orra bukó ék alak.
Menetdinamikában sajnos már nem ilyen rózsás a helyzet. Egyfelől a kis motornak nagy gondot jelent a sokkal sokkal nehezebb forgó tömeg, és a hosszabb áttétel. A sebességmérő most kb 5-el mutat kevesebbet a ténylegesnél 60-nál. A rugózása is jóval keményebb lett a peresebb gumitól. A legrosszabb viszont az első szélesítéstől bekövetkezett kormánylegördülési sugár változása. A kormányművem szervotlan, így a kormányerő is megnőtt kis mértékben, de ezzel még bőven együtt lehetne élni. Viszont a kormányzás olyan szinten lett instabil, hogy tarthatatlan. Egyenes haladáskor is ki akarja tépni magát a kezemből, úgy vibrál a kormán, karimán mérve kb 5-8 centis amplitúdóval rázkódik. Ez csak időnként fordul elő, jellemzően egyenes haladáskor. Nem tudom, van-e ilyen tapasztalat, én kormánymű kopásra gondolok, hogy középállásban már kopottabb a történet, nem tudom, volt-e már valakinek hasonló problémája.
Mindezzel együtt, (ha jól emlékszem, idén először) sikerült kirándulni egyet a kocsival Füredre, ami a vázolt problémák ellenére kellemes élmény volt.
Úgyhogy egyelőre ennyi, megpróbálok ötletelni, hogy a kormányzással mit tudnék csinálni, várom a konstruktív javaslatokat! Köszi, hali!
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa
Valamennyit javítana a helyzeten egy keskenyebb ,jóval peresebb gumi . 

- nyujoe
- egyedülisszerelhet
- Posts: 765
- Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Nem
- Location: Zselickislak
Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa
Megszokni?VipeR-T wrote:Úgyhogy egyelőre ennyi, megpróbálok ötletelni, hogy a kormányzással mit tudnék csinálni, várom a konstruktív javaslatokat! Köszi, hali!

"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa
Pogi milyen?, mert lehet hogy annak nem megfelelő volta miatt lett nagyon szar a kormányzás...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- SONI
- T.O.C.B.
- Posts: 908
- Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: PÁKOZD
Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa
" áhított orra bukó ék alak."
Te magad le írtad, hogy mi a kormányzás hibája. Nekem is ilyen volt az autóm és amint le tettem a seggét teljesen meg szűntek a kormányzási problémák.
A széles gumi is szerepet játszik benne ahogy írták előttem.
Meg a Joe is írta megszokni.
Te magad le írtad, hogy mi a kormányzás hibája. Nekem is ilyen volt az autóm és amint le tettem a seggét teljesen meg szűntek a kormányzási problémák.
A széles gumi is szerepet játszik benne ahogy írták előttem.
Meg a Joe is írta megszokni.
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa
Az biztos, hogy nem kormánymű. A futóműbe keményen bele lett nyúlva az ültetéssel és a pogácsával. Valószínűleg ez okozza. Ha nem rázza akkor stabilan megy vagy instabíl az úton?
Ford Capri MkI Essex
- VipeR-T
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 151
- Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, Balaton
Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa
Kicsit, de tényleg csak kicsit érzem úgy, hogy csámborog az úton, de bagatell. Inkább azt mondom, hogy ha nem vibrál, akkor stabil. Biztos, hogy most gyakorlatilag az összes paramétere változott egyszerre az első futóműnek, szélesebb is lett a gumi, nagyobb is az átmérője, kijjebb is van a kerék, plusz még ültettem is 2 centit, szóval van miből válogatni.
Azt hiszem, az egyszerűbbtől kezdek el dolgozni a bonyolult felé. Sajnos amire gondolok, hogy a pogácsa miatt csinálja, na pont azzal nem nagyon tudok mit kezdeni, mert a felni miatt osztókör módosításra is szükség van, a pogi meg önmagában egy anyányi vastagságú csak, tehát kisebbel nem tudom megoldani.
Szóval első körben visszaemelem az elejét, mert az csak pár perc. Kap egy centrírozást is, ártani nem árthat. Utána már bajosabb a dolog, akkor már valamit cserélni kell.
Ami még eszembe jutott, Ti milyen nyomás javasolnátok egy 195/50R15-ös gumiba, így a Caprira szerelve?
Köszi az eddigi segítő válaszokat!
Azt hiszem, az egyszerűbbtől kezdek el dolgozni a bonyolult felé. Sajnos amire gondolok, hogy a pogácsa miatt csinálja, na pont azzal nem nagyon tudok mit kezdeni, mert a felni miatt osztókör módosításra is szükség van, a pogi meg önmagában egy anyányi vastagságú csak, tehát kisebbel nem tudom megoldani.
Szóval első körben visszaemelem az elejét, mert az csak pár perc. Kap egy centrírozást is, ártani nem árthat. Utána már bajosabb a dolog, akkor már valamit cserélni kell.
Ami még eszembe jutott, Ti milyen nyomás javasolnátok egy 195/50R15-ös gumiba, így a Caprira szerelve?
Köszi az eddigi segítő válaszokat!
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa
a poginál nem csak a vastagság számít, hanem a kivitelezés minősége inkább többet. mert ha szar, akkor üt tőle a felni, hiába centrirozzák ki. anno nekem egyszer csináltak olcson pogit, nem volt rajta tehermentesítő, nem egyforma mélyek voltak a süllyesztések, lehet az osztókör is el volt csúszva, nem lehetett vele közlekedni. aztán csináltattam egy preciz esztergályosssal, igaz 2x annyiba került, de azzal nem volt gond.VipeR-T wrote:Kicsit, de tényleg csak kicsit érzem úgy, hogy csámborog az úton, de bagatell. Inkább azt mondom, hogy ha nem vibrál, akkor stabil. Biztos, hogy most gyakorlatilag az összes paramétere változott egyszerre az első futóműnek, szélesebb is lett a gumi, nagyobb is az átmérője, kijjebb is van a kerék, plusz még ültettem is 2 centit, szóval van miből válogatni.
Azt hiszem, az egyszerűbbtől kezdek el dolgozni a bonyolult felé. Sajnos amire gondolok, hogy a pogácsa miatt csinálja, na pont azzal nem nagyon tudok mit kezdeni, mert a felni miatt osztókör módosításra is szükség van, a pogi meg önmagában egy anyányi vastagságú csak, tehát kisebbel nem tudom megoldani.
Szóval első körben visszaemelem az elejét, mert az csak pár perc. Kap egy centrírozást is, ártani nem árthat. Utána már bajosabb a dolog, akkor már valamit cserélni kell.
Ami még eszembe jutott, Ti milyen nyomás javasolnátok egy 195/50R15-ös gumiba, így a Caprira szerelve?
Köszi az eddigi segítő válaszokat!
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa
még egy gondolat: lehet hogy a capri gyenge futóműve miatt és a nehéz felni + pogi kombo miat kitámasztás nélkül soha nem lesz jó...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa
ÜDV
Szerintem is a felni tömege + capri gyenge futómű lehet a gond, mert nekem oriási ET-m van 8"-on +10mm pogácsa de nem ráz a kormányom..
A gumim az csak 205/60 R13..
Azért is gondolok a tömegre mert a 4db felnim olyan nehéz mint neked 1db..
Talán a futómű erősítése megoldja a gondot...
Más 5letem nincs... ha minden futómű alkatrész rendben van nálad.
Szerintem is a felni tömege + capri gyenge futómű lehet a gond, mert nekem oriási ET-m van 8"-on +10mm pogácsa de nem ráz a kormányom..
A gumim az csak 205/60 R13..
Azért is gondolok a tömegre mert a 4db felnim olyan nehéz mint neked 1db..
Talán a futómű erősítése megoldja a gondot...
Más 5letem nincs... ha minden futómű alkatrész rendben van nálad.
Bogyo28 wrote:még egy gondolat: lehet hogy a capri gyenge futóműve miatt és a nehéz felni + pogi kombo miat kitámasztás nélkül soha nem lesz jó...
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa
Fele olyan nehéz a négy felnid ,mint neki egy ,ez biztos ,a háromrészes kb 30-40 deka ,a krómozott meg 5 kiló (csak az arányok miatt ,de van szétszedve megmérhetem )capriv6 wrote:ÜDV
Szerintem is a felni tömege + capri gyenge futómű lehet a gond, mert nekem oriási ET-m van 8"-on +10mm pogácsa de nem ráz a kormányom..
A gumim az csak 205/60 R13..
Azért is gondolok a tömegre mert a 4db felnim olyan nehéz mint neked 1db..
Talán a futómű erősítése megoldja a gondot...
Más 5letem nincs... ha minden futómű alkatrész rendben van nálad.
Bogyo28 wrote:még egy gondolat: lehet hogy a capri gyenge futóműve miatt és a nehéz felni + pogi kombo miat kitámasztás nélkül soha nem lesz jó...