Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
Hát újabb bejegyzésre kerül sor.
sajnos saját lustaság vagy a párkapcsolati lét az ami eddig hagyta elnyúlni a dolgot, de a lényeg hogy fel lett újítva a futómívem.
és bekerült egy kis + upgrate
Mikor kiszedtem a lengőkarjaimat kicsit beszédültem hogy mennyire eltrotyantak.
de ahoz képest nem nagyon jelezték a betegességüket. Másnap reggel irány Martonvásár ahol Aurél gyorsan olcsón s tényleg nagyon jól felújította őket.
Ezúton is szeretném megköszönni süni bácsinak a kontaktot.
Bizalommal ajánlom mindenkinek.
Élmény volt végignézni a felújítási folyamatot. Kicsit megnyugodva indultam haza sóval a seggemben.Szerettem volna lábon tudni a dráraszágom.
Hazaértem után nem sokkal neki is zuhantam és sikeresen beépítettem mindent .
Végre narancsos sziletnten gurul a szekér.
bár a kanyarstabi szilentek valamiért nem feltétlen voltak okék.
"22" esek ahogy kell de amikor feltettem a bilincseit akkor simán lötyögtek.
Úgyhogy visszatettem a régi escort kanyarstab szilenteket. Már bizonyítottak.
ezúton megjegyzem hogy ha kell valakinek 22 es kanyarstab szilent akkor boltolható
De már hetekkel ezelőt gondoltam egy merészet.
Elegem volt hogy a kormányművem folytom kovályog minden felé.
építettem már be puliszettet amitől azt reméltem hogy megszűnik a probléma de nem mert csak csökkent.
Ennek orvoslására merész döntést hoztam.
Lefixáltam a kormányművet egy oldható kötéssel.
Megklátjuk mennyire volt jó döntés. Az autó végre a lábán állt felújított lengőkarokon, új kormányösszekötőkkel puliszilenteken. De mielőtt mentünk volna a futóműveshez jött a 2. felvonás.
sajnos saját lustaság vagy a párkapcsolati lét az ami eddig hagyta elnyúlni a dolgot, de a lényeg hogy fel lett újítva a futómívem.
és bekerült egy kis + upgrate
Mikor kiszedtem a lengőkarjaimat kicsit beszédültem hogy mennyire eltrotyantak.
de ahoz képest nem nagyon jelezték a betegességüket. Másnap reggel irány Martonvásár ahol Aurél gyorsan olcsón s tényleg nagyon jól felújította őket.
Ezúton is szeretném megköszönni süni bácsinak a kontaktot.
Bizalommal ajánlom mindenkinek.
Élmény volt végignézni a felújítási folyamatot. Kicsit megnyugodva indultam haza sóval a seggemben.Szerettem volna lábon tudni a dráraszágom.
Hazaértem után nem sokkal neki is zuhantam és sikeresen beépítettem mindent .
Végre narancsos sziletnten gurul a szekér.
bár a kanyarstabi szilentek valamiért nem feltétlen voltak okék.
"22" esek ahogy kell de amikor feltettem a bilincseit akkor simán lötyögtek.
Úgyhogy visszatettem a régi escort kanyarstab szilenteket. Már bizonyítottak.
ezúton megjegyzem hogy ha kell valakinek 22 es kanyarstab szilent akkor boltolható
De már hetekkel ezelőt gondoltam egy merészet.
Elegem volt hogy a kormányművem folytom kovályog minden felé.
építettem már be puliszettet amitől azt reméltem hogy megszűnik a probléma de nem mert csak csökkent.
Ennek orvoslására merész döntést hoztam.
Lefixáltam a kormányművet egy oldható kötéssel.
Megklátjuk mennyire volt jó döntés. Az autó végre a lábán állt felújított lengőkarokon, új kormányösszekötőkkel puliszilenteken. De mielőtt mentünk volna a futóműveshez jött a 2. felvonás.
Last edited by Natalie Driver Gabe on Tue Feb 22, 2011 11:58 am, edited 1 time in total.
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
Natalie Driver Gabe wrote: hegesztett oldható kötéssel.

1980 Capri MK3
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
Amióta csak megvolt a capri sosem voltam eégedett a fékkel.
Ezért tettem is eleget hogy ez jobb legyen.
Sikeresen ki lett cserélve a teljes fékrendszer.
Hátul is már tárcsa fékez s nem dob.
Igen ám csak ez előhívott egy gondot ami elente vicces volt aztán zavaró majd néha veszélyes is.
Hátul igen nagy lett a fékerő míg a segge súlya arányosan nem nőtt sajnos.
Ezért azon vicces jelenség bukkant elő hogy kanyarban fékezésnél meg akart a csomagtartó előzni
Eleinte egy nyomáscsökkentő patronnal igyekeztem csökkenteni a jelenséget továbbá minden szart beleraktam a csomiba hogy legyen elég súly hátul.
De sajnos ez kevés volt.
Be kellet építeni egy állítható fékerőszabályzót.
S ha már ott tartunk s szeretjük a kocsi seggét a menetiránynak megegyező irányába fordítani miközben haladunk, gondoltam egy hidrós kézi igen jól jönne.
S végre minden adott volt.
Amennyire nehéznek tünt eleinte,annyira jól adta magát a végére. Csupán ott bakiztam hogy teljesen laikus szemmel kötöttem be a féket.
Az ember azt hinné hogy a mi fent befolyik az hátul kifolyik.
És működik. De nem mert fordítva.
Egy gyors telefon az illetékes szaktekintélynek
s hamar fény derült a titokra.
Majd nagy nevetések közepette megcseréltük a csöveket.
És lőtt fék.
Még egy kis cicoma van hátra s a kamuflázs.
Ja azóta felkerült egy 70 Amperes generátor is , igaz vicces harcok árán , s kemény magyar forintokért mérték be és nézték át az amúgy is hibátlan generátort.
De már az is megy .
Ezért tettem is eleget hogy ez jobb legyen.
Sikeresen ki lett cserélve a teljes fékrendszer.
Hátul is már tárcsa fékez s nem dob.
Igen ám csak ez előhívott egy gondot ami elente vicces volt aztán zavaró majd néha veszélyes is.
Hátul igen nagy lett a fékerő míg a segge súlya arányosan nem nőtt sajnos.
Ezért azon vicces jelenség bukkant elő hogy kanyarban fékezésnél meg akart a csomagtartó előzni

Eleinte egy nyomáscsökkentő patronnal igyekeztem csökkenteni a jelenséget továbbá minden szart beleraktam a csomiba hogy legyen elég súly hátul.
De sajnos ez kevés volt.
Be kellet építeni egy állítható fékerőszabályzót.
S ha már ott tartunk s szeretjük a kocsi seggét a menetiránynak megegyező irányába fordítani miközben haladunk, gondoltam egy hidrós kézi igen jól jönne.
S végre minden adott volt.
Amennyire nehéznek tünt eleinte,annyira jól adta magát a végére. Csupán ott bakiztam hogy teljesen laikus szemmel kötöttem be a féket.
Az ember azt hinné hogy a mi fent befolyik az hátul kifolyik.
És működik. De nem mert fordítva.
Egy gyors telefon az illetékes szaktekintélynek


Majd nagy nevetések közepette megcseréltük a csöveket.
És lőtt fék.
Még egy kis cicoma van hátra s a kamuflázs.
Ja azóta felkerült egy 70 Amperes generátor is , igaz vicces harcok árán , s kemény magyar forintokért mérték be és nézték át az amúgy is hibátlan generátort.
De már az is megy .
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
Hallod azt a fékszörnyeteget a kíváncsi szemek elől lehet el kellene rejteni valahogy, nem ?
1980 Capri MK3
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
Ezt hogy fogod levizsgáztatni? Visszaalakítasz mindent?
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
úgy ahogy eddig ott ahol eddigSüni wrote:Ezt hogy fogod levizsgáztatni? Visszaalakítasz mindent?

- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
Aha. És ha a szerv egy sima közúti ellenőrzés közben bepillant?Natalie Driver Gabe wrote:úgy ahogy eddig ott ahol eddigSüni wrote:Ezt hogy fogod levizsgáztatni? Visszaalakítasz mindent?

Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
arra van a kamuflázsSüni wrote:Aha. És ha a szerv egy sima közúti ellenőrzés közben bepillant?Natalie Driver Gabe wrote:úgy ahogy eddig ott ahol eddigSüni wrote:Ezt hogy fogod levizsgáztatni? Visszaalakítasz mindent?


- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
csak egy kérdés: a szabályzó helyett nem lett volna jobb megoldás előre nagyobb vagy hátra kisebb fék? mert pl a hátsó betét felületét csökkenteni igen egyszerű, és egyből megmarad a jó arány az első-hátsó fék között. mert igy a csökkentő visszatartja valamennyire az első kört is, bár ezt lehet hogy az elektromos főfék miatt nem veszed észre csak ha teljesen lezárod a hátsó kört...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
Ezt konkrétan nem szerettem volnaBogyo28 wrote:csak egy kérdés: a szabályzó helyett nem lett volna jobb megoldás előre nagyobb vagy hátra kisebb fék? mert pl a hátsó betét felületét csökkenteni igen egyszerű, és egyből megmarad a jó arány az első-hátsó fék között. mert igy a csökkentő visszatartja valamennyire az első kört is, bár ezt lehet hogy az elektromos főfék miatt nem veszed észre csak ha teljesen lezárod a hátsó kört...
Elöl szeretném emelni a dugattyúk számát amúgyis.
Teljesen lezárni meg nem tudom sajnos de hál istennek nem kellet olyan solakt tekergetni.
Betétet faragni meg nem szeretek.
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
Elméletileg van eladó 4 dugattyús nyereg párom Sierra Cosworthról...... 

Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
Még megvan???Süni wrote:Elméletileg van eladó 4 dugattyús nyereg párom Sierra Cosworthról......
De az egy vagyonért van nem ??,
Meg amúgy is ahoz betét is kellene meg Tárcsa
Mert nem hinném hogy elég lenne neki a 248-as tárcsa vagy igen ?
ha odaadom a májam egyik felét most a többit később akkor megkapom ???
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
Gyárilag 283-as hűtött tárcsával volt. Már csak a nyergek vannak meg, igaz White Sharknál van, még gondolkodik, hogy kell -e neki. Most akciósan 40.000,- a pár.Natalie Driver Gabe wrote:Még megvan???Süni wrote:Elméletileg van eladó 4 dugattyús nyereg párom Sierra Cosworthról......
De az egy vagyonért van nem ??,
Meg amúgy is ahoz betét is kellene meg Tárcsa
Mert nem hinném hogy elég lenne neki a 248-as tárcsa vagy igen ?
ha odaadom a májam egyik felét most a többit később akkor megkapom ???
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
+ tárcsa + betét vagy faragjam rá a betétet ??Süni wrote:Gyárilag 283-as hűtött tárcsával volt. Már csak a nyergek vannak meg, igaz White Sharknál van, még gondolkodik, hogy kell -e neki. Most akciósan 40.000,- a pár.Natalie Driver Gabe wrote:Még megvan???Süni wrote:Elméletileg van eladó 4 dugattyús nyereg párom Sierra Cosworthról......
De az egy vagyonért van nem ??,
Meg amúgy is ahoz betét is kellene meg Tárcsa
Mert nem hinném hogy elég lenne neki a 248-as tárcsa vagy igen ?
ha odaadom a májam egyik felét most a többit később akkor megkapom ???
állapotuk.
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
Nyergek karmantyúzva lettek, azóta ment 1000 km-t.Natalie Driver Gabe wrote: + tárcsa + betét vagy faragjam rá a betétet ??
állapotuk.
Betét: 7000,-/garn.
Tárcsa: 13.000,-/db, de ez csak rendelésre van.