HELLO
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
bogyo28 wrote:Igen, ez régen igy is volt, nekem az 1.6-os 2.0-á válása nem volt egy 10-es sem, kellett átépítési engedély, uj vizsga és kész. A nagyobb motor miatt kell az átépítési engedély, de capriba engedélyt csak max a 3.0 V6-ra kapsz, mert azzal volt gyárilag. A tipusazonos azt jelenti, hogy szerelték azzal a motorral az autot. Ha a motorkod más, az még jó (nekem granada 2.0 V6 motorkodos moci ment bele) , viszont ha nekik nincs az a motorkod benne a gépben, neked kell vinni papirt arrol hagy az mibe volt és mit tud (van egy ilyen füzetem amiben benne van majdnem mind). Viszont capriba nem szerelt ford vagy bármilyen más motorra nem kapsz átépítési engedély, csak ha az átépítést autotervező mérnök megtervezi. Magyarul nekem a cossie-ra nem nagyon adnának engedélyt. A motorcserénél nem is ez a gond, hanem hogy ha a köbcenti növekedik, akkor a két moci mérete közti regadó különbözetét be kell fizetni. Ez pl agy 2.0 V6 -ról 2.8 V6-ra történő átalakításnál meg kell nézned hogy mennyi lenne a regadóa te eredeti kocsidra, meg arra amiböl kijön a nagyobb moci, és ha a különbözet pozitiv, azt be kell fizetni.Kola wrote:v.melyik nap voltam okmányirodában és az ott ülő néni aszonta:
"ha ugyanakkora motor kerül bele, akkor egy helyi kpm engedély, ha nagyobb, akkor a kpm-től egy átalakítási engedély is kell, meg EGYEZERÖTSZÁZ HUF a forgalmiba átíráshoz (a forgalmi csere 4ezer)."
Ráadásul állítólag viszegetik az emberek ilyen művelet miatt az okmányirodába a forgalmijukat (ergo: nem vagyunk fehér hollók a motorcserével, és talán nem is annyira gáz az a kpm...)
kpm-et még nem hívtam, lehet a milliókat nekik kell tejelni. de ha nem, akkor nem hangzik rosszul.
A kérdés hogy ez jövöre változik e, és hogy pl nekem a 13 évvel fiatalabb, jóval korszerübb mocira ez mennyi lenne. Lehet hogy ott már nincs különbség a regadóban, akkor papirozok mint állat.

Azt, hogy jövőre mi változik, sajnos, még nem tudom, de visszatérve a te felvetésedre-----amennyiben tudsz beszerezni TERVDOKUMENTÁCIÓ-t (ezt adja a mérnök) a típusidegen motor beépítéséhez és az így beépített motor környezetvédelmi besorolása kedvezőbb az eredeti-nél, azzal természetesen jelentősen csökken a reg.adó különbözet ként befizetendő összeg is.
Elvis wrote:És az eredetvizsgával mi a helyzet?Az nem kell egy frissen beépítendő motorra?


Eredetvizsga kell------sőt,az eredetvizsgához szükség van egy számlára is a (vagy adásvételire) motorról+igazolnod kell, hogy az a jármű amelyből a motor származik, már ki van vonva a forgalomból.
Külföldről származó motor esetében is igazolnod kell a származását, de ezt még nem tudom pontosan, hogy hogyan is működik-----de , ha komolyan érdekel valakit, akkor szívesen utána nézek és leírom nektek.
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
YES! ma felkerültek az újra szinterezett felnik a Daywalker-re és hátra büntető 235-ös gumik! THX Bogyó és Sunya
De azért hogy ne örüljek annyira, vehetek új aksit mert a régim ami még a rizskályhámban volt kilehelte lelkét

De azért hogy ne örüljek annyira, vehetek új aksit mert a régim ami még a rizskályhámban volt kilehelte lelkét

'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Ott hagytam őket az utcánbogyo28 wrote:Én meg majd a felnijeimet vissza! Aksit megérdeklődöm majd az emberemnél, hátha van neki most is valami igen olcso megoldása...

Köszönöm szépen ha +kérded az aksit


'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Gratula!
Képek?
Szinterezett felni rulez!
Nekem jász Aksim van. Tök jó, és hihetetlen nevetséges áron vettem és full gondozásmentes. Asszem 18 volt a 75 Ah-s A budaörsi úti autósboltban. Lehet, hogy csak 16.
Nekem is folytatódik a Caprizás, csak most diplomadogát írtam
Múlt hétfőn adtam le, aztán elutaztam asszonnyal. Vasárnap este jöttünk haza, tegnap estére meg már szét is volt szedve a Capri motorja
Képek lesznek mindjárt A 2,3v6 topikban. Nem bánom, ha megnézitek, mert szerintem el van tömődve az összes hűtővíz járatom...
Na üdv MindNkinek
Képek?
Szinterezett felni rulez!
Nekem jász Aksim van. Tök jó, és hihetetlen nevetséges áron vettem és full gondozásmentes. Asszem 18 volt a 75 Ah-s A budaörsi úti autósboltban. Lehet, hogy csak 16.
Nekem is folytatódik a Caprizás, csak most diplomadogát írtam



Na üdv MindNkinek
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Peti
- egyedülisszerelhet
- Posts: 931
- Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
:D :D :DRicsi wrote:
Szép lányos üdvözlőlap generátor
Kellemes Karácsonyt mindenkinek!
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
- German Capri
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 340
- Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest