Page 16 of 17
Re: túrbós motorok
Posted: Sat May 22, 2010 6:08 pm
by capriv6
Hattyu wrote:levelboss wrote:
Egyébként én is gondolkodtam rajta régebben, h majd megcsinálom a sulihoz diplomamunkának, meg ilyenek, mert majd biztos egy csomó mindent le tudok gyártani a suliban... hát a szitu az, h nem tudok legyártani ott semmit, viszont a történet alsó hangon fél misi, és akkor még egyszer se olvadt el a dugó...
Ugye az is a szitu, h a turbó forog mittomén 100-200 ezer fordulaton, és annak a tengelyét kenni kell, nem mással, mint a motorolajjal. Azt kell oda vezetni. Na most ahhoz, h a motorolajod jó legyen oda, ahhoz csúnyán újra kell fúrni a hengereket, h ne legyen kopott a moci, mert a híg olaj a kopott mocinál nem marad meg a falon. Mondjuk talán azt sem elhanyagolható, h ha jól tudom egy liter turbós olaj olyan 7 rugó körüli áron van.
Mondjuk jó poén, de ha tényleg még a kuplungot, meg a váltót is cserélni kéne miatta, hátmég a diffit... akkor az nem kis összeg.

Ezekre azt tudom mondani hogy a skogenék ilyenekkel hogy motorfelújítás nem foglalkoztak, felrakták a turbót és kész, ők 1 bar-on nyomják, valaki kevesebbel de nagy többség 1bar-os nyomással és ehhez had tegyem hozzá hogy gyári motorokról van szó és nincsen kovácsoltvas dugattyú vagy egyebek.
A sima gyári motor egy 0,4es nyomással szerintem bírnia kellene, annyi hogy a váltóval van probléma meg erősebb kuplung kell de vannak olyan emberek akik csinálnak kevláros kuplungtárcsát 15 körül vagy pár ezerrel többért.
Ami még drága az a programozható motorvezérlő na meg maga a turbó beszerzése.
Szóltam tesómnak majd ha lesz egy kis ideje ő bővebben leírja majd.

Az aulrol vezérelt motorokkal könyebb a helyzet.
0,3-all fujva is csöpög a dugo.
A motor süritési arányátol fugg menyivel lehet fujni.
Re: túrbós motorok
Posted: Sat May 22, 2010 6:09 pm
by capriv6
holecz wrote:Nagyon 1x-ű a dolog, Sunya receptje: Végy egy 2.3 R4 Thunderbird mocit..................(oszt nem kell a motoron mindent cserélgetni meg állítgatni)
Csak a beépítés lesz a feladat, de Sunyának ebbben már van tapasztalata...biztosan tud segíteni!

Ha 4cyl kellene nekem akkor veszek egy rizskályhát.
Re: túrbós motorok
Posted: Sat May 22, 2010 6:37 pm
by Hattyu
capriv6 wrote:Hattyu wrote:levelboss wrote:
Egyébként én is gondolkodtam rajta régebben, h majd megcsinálom a sulihoz diplomamunkának, meg ilyenek, mert majd biztos egy csomó mindent le tudok gyártani a suliban... hát a szitu az, h nem tudok legyártani ott semmit, viszont a történet alsó hangon fél misi, és akkor még egyszer se olvadt el a dugó...
Ugye az is a szitu, h a turbó forog mittomén 100-200 ezer fordulaton, és annak a tengelyét kenni kell, nem mással, mint a motorolajjal. Azt kell oda vezetni. Na most ahhoz, h a motorolajod jó legyen oda, ahhoz csúnyán újra kell fúrni a hengereket, h ne legyen kopott a moci, mert a híg olaj a kopott mocinál nem marad meg a falon. Mondjuk talán azt sem elhanyagolható, h ha jól tudom egy liter turbós olaj olyan 7 rugó körüli áron van.
Mondjuk jó poén, de ha tényleg még a kuplungot, meg a váltót is cserélni kéne miatta, hátmég a diffit... akkor az nem kis összeg.

Ezekre azt tudom mondani hogy a skogenék ilyenekkel hogy motorfelújítás nem foglalkoztak, felrakták a turbót és kész, ők 1 bar-on nyomják, valaki kevesebbel de nagy többség 1bar-os nyomással és ehhez had tegyem hozzá hogy gyári motorokról van szó és nincsen kovácsoltvas dugattyú vagy egyebek.
A sima gyári motor egy 0,4es nyomással szerintem bírnia kellene, annyi hogy a váltóval van probléma meg erősebb kuplung kell de vannak olyan emberek akik csinálnak kevláros kuplungtárcsát 15 körül vagy pár ezerrel többért.
Ami még drága az a programozható motorvezérlő na meg maga a turbó beszerzése.
Szóltam tesómnak majd ha lesz egy kis ideje ő bővebben leírja majd.

Az aulrol vezérelt motorokkal könyebb a helyzet.
0,3-all fujva is csöpög a dugo.
A motor süritési arányátol fugg menyivel lehet fujni.
Persze.
Ők csak a 2.0 pintot meg a 2.9V6 12V motort turbózták na meg Volvokat de az már más lapra tartozik
A cossie-kkal nem tudom mi a helyzet

Re: túrbós motorok
Posted: Sat May 22, 2010 7:01 pm
by capriv6
a pinto is felülröl vezérelt de elég egy fololótárcsa.
ÖK megemelik a HF-t és ugy csökkentenek süritést ergo kell a tárcsa.
cos-hoz 4db kellene na azt összehangolni!
Re: túrbós motorok
Posted: Sat May 22, 2010 9:01 pm
by Peti
Meggyőztél, nem kell kozé!

Legalábbis turbósítás... Marad a jó öreg cologne.
Re: túrbós motorok
Posted: Sat May 22, 2010 9:29 pm
by Bogyo28
Peti wrote:Meggyőztél, nem kell kozé!

Legalábbis turbósítás... Marad a jó öreg cologne.
nem kötötzködésből, de a kozé is cologne...csak ugye a HF-k kozék, az alja sima 2.9... egyébként a kezdeti tapasztalatok beszerzésére szerintem olcsóbb egy sima 12v, aztán ha már megy minden és tartósan működika turbós cucc akkor lehet 24v-t faragni. vagy ha sok pénze van az embernek lehet 24v-n is tapasztalatokat szerezni... még egy, én a 2.9-l foglalkoznék nem a 2.8-l, a kipuff kiömlők miatt...
Re: túrbós motorok
Posted: Sat May 22, 2010 9:46 pm
by Peti
Bogyo28 wrote:nem kötötzködésből, de a kozé is cologne...csak ugye a HF-k kozék, az alja sima 2.9...
Ezt el is felejtettem...
Bogyo28 wrote:egyébként a kezdeti tapasztalatok beszerzésére szerintem olcsóbb egy sima 12v, aztán ha már megy minden és tartósan működika turbós cucc akkor lehet 24v-t faragni. vagy ha sok pénze van az embernek lehet 24v-n is tapasztalatokat szerezni... még egy, én a 2.9-l foglalkoznék nem a 2.8-l, a kipuff kiömlők miatt...
2 érv szól nálam személy szerint a 2.8 mellett.
1. Relatív sok pénzt lapátoltam a mociba, fel van újítva, és elég jó erőben van!
2. A leömlők... Az az érdekes, hogy pl a Suhe, meg az Eichberg 2.8.i turbo-k is 2 leömlősök, és mégis 290-300 lovat ki tudtak hozni a mocikból... Csak azért hogy 3 leömlőm legyen oldalanként, nem fogom kidobni a jó 2.8i mocit!
Re: túrbós motorok
Posted: Sat May 22, 2010 9:56 pm
by szszaby
Meg tudtommal a sok szelepnek csak nagy fordulaton van jelentősége, kis fordulaton bővel elég a 2. A túrbós motorok meg amúgy sem nagy fordulatúak.
Re: túrbós motorok
Posted: Sat May 22, 2010 9:58 pm
by FEFE
Re: túrbós motorok
Posted: Sat May 22, 2010 10:46 pm
by Hattyu
Mi a jó ég
Mély tányérokat raktatok a hengerekre?

Re: túrbós motorok
Posted: Sun May 23, 2010 8:34 am
by Nitrobuster
Szerintem nem annyira drámai mefújatni a cossit. Bár lövésem sincs szerkezetileg mennyivel másabb a sima 12v a 24-től. De első ránézésre ha az alja a kettőnek ugyan az akkor lehetne használni a 2.9 12v dugókat. Ezzel jócskán lemenne a sürítés. Bár ha valaki megasquirt-n gondolkozik a 9,7 sürítés se gond. Nincs mese sok benzin kell

A turbo olajzása jó cuccokkal is kb 10 ropi ami nem drága kivitelezése pár órás munka. Inkább a méretes turbonak van ára. Magával a leömlő illetve a szívórész elkészítéshez rengeteg időre és persze rátermetségre lesz szükség. A kuplung cserét első körben el kell felejteni a 242-es tárcsa többet bír ki mint a hajtás többi eleme. Nekem régen sima 225 volt. Kovi dugó se fontos nekem sincs az. Ha a gyári dugó elolvad akkor a kovi is elfog. Kell nézni a kipufogó gáz hőmérsékletét és akkor gáz nem lehet.
Re: túrbós motorok
Posted: Sun May 23, 2010 8:39 am
by Nitrobuster
FEFE wrote:2.1 Pinto turbósítás másként:
italjet 005.jpg
És lám itt a 2.9 dugó

Re: túrbós motorok
Posted: Tue May 25, 2010 9:23 am
by Bogyo28
Peti wrote:2 érv szól nálam személy szerint a 2.8 mellett.
1. Relatív sok pénzt lapátoltam a mociba, fel van újítva, és elég jó erőben van!
2. A leömlők... Az az érdekes, hogy pl a Suhe, meg az Eichberg 2.8.i turbo-k is 2 leömlősök, és mégis 290-300 lovat ki tudtak hozni a mocikból... Csak azért hogy 3 leömlőm legyen oldalanként, nem fogom kidobni a jó 2.8i mocit!
én nem is a frissen felújított mocit kezdeném fujkálni, hanem egy középszar állapotut, aztán ha megy minden akkor mehet a jó mocira. a jó 2.8-ad ugyis át kell faragani mert túl nagy a kompresszió most benne..
Re: túrbós motorok
Posted: Tue May 25, 2010 11:10 am
by Peti
T'om, és nem frissen és nem is teljesen van felújítva, a kompresszió jó volt benne! Pontosan tudom, hogy milyen és mennyi munka és pénz turbósra alakítani a 2.8-ast. Úgy gondoltam, hogy amíg összegyűlik a 2 kiló a turbós dugókra, addig egy kis nyomású turbót használnék, de természetesen a dugókon kívül már mindennel felkészítve a mocit a nagy terhelésre!

De köszi a jótanácsot!

Re: túrbós motorok
Posted: Fri May 28, 2010 3:40 pm
by stpetya
Nitrobuster wrote:Szerintem nem annyira drámai mefújatni a cossit. Bár lövésem sincs szerkezetileg mennyivel másabb a sima 12v a 24-től. De első ránézésre ha az alja a kettőnek ugyan az akkor lehetne használni a 2.9 12v dugókat. Ezzel jócskán lemenne a sürítés. Bár ha valaki megasquirt-n gondolkozik a 9,7 sürítés se gond. Nincs mese sok benzin kell

A turbo olajzása jó cuccokkal is kb 10 ropi ami nem drága kivitelezése pár órás munka. Inkább a méretes turbonak van ára. Magával a leömlő illetve a szívórész elkészítéshez rengeteg időre és persze rátermetségre lesz szükség. A kuplung cserét első körben el kell felejteni a 242-es tárcsa többet bír ki mint a hajtás többi eleme. Nekem régen sima 225 volt. Kovi dugó se fontos nekem sincs az. Ha a gyári dugó elolvad akkor a kovi is elfog. Kell nézni a kipufogó gáz hőmérsékletét és akkor gáz nem lehet.
Nem sokat mutat,meg a hang is sz@r,de van itt cossi turbó:
http://www.youtube.com/watch?v=dDVfAOxf_k0