Page 17 of 26
Re: daytona verdai
Posted: Mon Sep 16, 2013 5:58 pm
by daytona
Koszi!
Lehet egy kocsiba nem tipusazonos alkatreszeket beszerelni. Pl capriba a 24v, de lattam mar igenyesen megepitett sierrat BMW sor hatos motorral is. A lenyeg az, mennyire igenyes az aki az atepitest csinalja. Kis fantaziaval ezeket a motortartokat is meg lehetett volna csinalni szebben, es nem kellett volna szetbarmolni a bolcsot.
Re: daytona verdai
Posted: Wed Sep 18, 2013 9:21 pm
by daytona
A velemenyetekre lennek kivancsi sebessegvalto ugyben....ma mar Bogyoekat elegge farasztottam a dologgal a muhelyben, szoval itt az ideje mindenkit farasztani
Tehat a nagy kerdes: milyen valtot tegyek a Taunusba a 2.9i moge. Es akkor az opciok:
- A - van egy eredeti 2.0V6 Taunusbol szarmazo 4 sebesseges, talan type 3-nak becezett valtom. Ehhez van mindenem, mivel egy komplett masik Taunust bontottam el tavasszal. Tehat van hozza lendkerek, kuplung es kardan is, raadasul minden plug n play, nem kell semmit faragni, mivel ugyanugy 3 ajtos Taunusbol valo.
- B - van egy itt a forumon vasarolt type 5 valtom, ami szinten 4 sebesseges. Ehhez is jo a regi V6 lendkerek es a kuplung, a kardan kerdeses, hogy jo-e a type 3 kardanja, legalabb a ricnije stimmel-e. A hosszabol allitolag mindenkepp ki kell venni, tehat meg kell roviditeni
- C - van egy MT75 V6 valtom. Ehhez is van kuplungom, de nincs MT75 V6 lendkerekem. Ezt tehat csak a regi V6 lendkerekevel tudom osszeszerelni, akkor viszont valamit mokolni kell a kiemelo villaval, hogy jol kiemelje a kuplungot (az MT75 V6 lendkerek szelesebb mint a regi V6 lendkerek). Ehhez az MT75-hoz van egy scorpio kardanom is, amit Taunushoz ertelemszeruen szinten roviditenem kell.
- D - esetleg mas otlet?
A problema az, hogy a kocsira igy is ugy is uj valtotartot kell hegeszteni, mivel az eredetit a kasznirol levagtak. De mindharom valto masmilyen, mas helyen van a felfogatasa, ezert nem mindegy, hogy melyiket valasztom. Ergo ha meggondolom magam kesobb, akkor a valtotartot a kasznin megint at kell hegesztenem. Tehat melyiket?
Koszi a tanacsokat, barmilyen legyen is az! Illetve azt tudja valaki, hogy pontosan mit kell mokolni az MT75 kiemelovillajan, hogy mukodjon a regi V6 lendkerekkel?
Koszi!
Re: daytona verdai
Posted: Wed Sep 18, 2013 9:28 pm
by Tibi
Type9 szóba sem került ?
Re: daytona verdai
Posted: Wed Sep 18, 2013 9:32 pm
by daytona
De, valaki megemlitette, de type9-em az pont nincs a valtogyujtemenyemben...

Egyebkent az egy eleg egyszeru megoldas lenne, mert ahhoz talan konnyebben szerezhetnek Taunusos kardant, gondolom akar 4 hengeres aloli is jo lenne...
Re: daytona verdai
Posted: Wed Sep 18, 2013 9:34 pm
by Tibi
daytona wrote:De, valaki megemlitette, de type9-em az pont nincs a valtogyujtemenyemben...

Egyebkent az egy eleg egyszeru megoldas lenne, mert ahhoz talan konnyebben szerezhetnek Taunusos kardant, gondolom akar 4 hengeres aloli is jo lenne...
néha árulgatnak, apróhirdetést kell böngészni ... meg kicsit alkudni

Re: daytona verdai
Posted: Wed Sep 18, 2013 9:36 pm
by daytona
Akkor szerinted type 9?
Re: daytona verdai
Posted: Thu Sep 19, 2013 12:44 am
by Töcs
én azt tenném bele ami legjobb állapotban van, vagy type9et
de 4 és5 sebesség közül inkább az 5 a jó
Re: daytona verdai
Posted: Thu Sep 19, 2013 7:36 am
by White Shark
Bármit ,csak Mt 75 -ne ,egyébként nem nagy mókolás ,egy V alakot kell kivágni a villából ,hogy nagyobb legyen a törés benne , a kezdő pozíció lekövesse a két lenkerék közötti különbséget .Tudom amatőr megoldás ,de én úgy szoktam ,hogy feltolom a váltót a helyére ,és összepróbálom . Ezzel a módszerrel mindegy miből való a lendkereked ,szerkezeted ,villád ( a villa sem számít miből van ,lehet soros is ,lefektetek egymás mellé 3-4 darabot ,és amelyik jobban illik a kombinációhoz azt alakítom át )biztos nem lősz mellé,van hogy többször is lehúzom a váltót mire nekem megfelel.Van buktatója is a manővernek ,ha túl nagyot vágsz ki a villából ,vagy túl kicsit ,vagy beleér a villa a váltóházba ,vagy a kuplung teljes kinyomásakor a forgó szerkezet kezdi el karistolni a villa túl megtört végét. Egyszóval türelemjáték ,de ha egyedül vagy ,és :ez van : alkatrészekből is kész kell lennie ,azért megoldható. Ez mind durván hangzik egyeseknek ,van aki azt mondja MÓKOLÁS .és így van ,de működik !
Re: daytona verdai
Posted: Thu Sep 19, 2013 9:31 am
by Bogyo28
type 9-hetz sem lesz jó a 4 sebeséges kardánja...
Re: daytona verdai
Posted: Thu Sep 19, 2013 2:19 pm
by Tibi
daytona wrote:Akkor szerinted type 9?
mostani fejemmel azt tenném ha lenne vagy jó áron tudnék szerezni. Nekem azért van a type5 4seb mert állítólag az a legerősebb és nem akartam szlalomon elkúrni az egyetlen type9 váltóm. Hosszú távon meg nem járok vele, tehát nem kell az 5. fokozat.
Bár ahogy olvasom kell még hozzá egy kardán meg ugye a váltó. A harang asszem átrakható a type5-ről. Váltó lehet dízel is ha éppen van egy lehajítva a bokor tövébe

Re: daytona verdai
Posted: Thu Sep 19, 2013 7:38 pm
by driver
Mondom a tutit!
Én is pont váltó csere elött állok. Nekem van ilyen vastag v6 os lendkerék a motoromon, de most lekerül
róla mert másik váltót kap.
Ha esetleg opció, akkor elboltolhatjuk a malomkövet.
Re: daytona verdai
Posted: Fri Sep 20, 2013 12:00 pm
by daytona
Koszi sracok a tippeket! A baj csak az, hogy ahany hozzaszolas, annyifele tipp a valtora
Balazs, ment PU!
Re: daytona verdai
Posted: Fri Sep 20, 2013 12:15 pm
by daytona
White Shark wrote:Bármit ,csak Mt 75 -ne ,egyébként nem nagy mókolás ,egy V alakot kell kivágni a villából ,hogy nagyobb legyen a törés benne , a kezdő pozíció lekövesse a két lenkerék közötti különbséget .Tudom amatőr megoldás ,de én úgy szoktam ,hogy feltolom a váltót a helyére ,és összepróbálom . Ezzel a módszerrel mindegy miből való a lendkereked ,szerkezeted ,villád ( a villa sem számít miből van ,lehet soros is ,lefektetek egymás mellé 3-4 darabot ,és amelyik jobban illik a kombinációhoz azt alakítom át )biztos nem lősz mellé,van hogy többször is lehúzom a váltót mire nekem megfelel.Van buktatója is a manővernek ,ha túl nagyot vágsz ki a villából ,vagy túl kicsit ,vagy beleér a villa a váltóházba ,vagy a kuplung teljes kinyomásakor a forgó szerkezet kezdi el karistolni a villa túl megtört végét. Egyszóval türelemjáték ,de ha egyedül vagy ,és :ez van : alkatrészekből is kész kell lennie ,azért megoldható. Ez mind durván hangzik egyeseknek ,van aki azt mondja MÓKOLÁS .és így van ,de működik !
Kosz a leirast! Meg annyit, hogy van a valto oldalan a nyilas a harangon, ahol a villa kiall. Mennyinek kell lennie a villa holtjatekanak? Szoval a harangon levo lyuk melyik reszenel er hozza a kinyomocsapagy a szerkezethez? Illetve maximalis lenyomas eseten a villanak a lyuk masik felen kell kitamasztania, vagy attol fuggetlenul a szerkezet tamaszt ki?
Re: daytona verdai
Posted: Fri Sep 20, 2013 2:26 pm
by White Shark
A téglalap forma hátsó 1/4 részénél van az alaphelyzet mikor már rajt van a bovden ,és be van állítva a holtjáték ,de teljesen kinyomott pedálnál is max 2-3/4 részig mozdul a villa ,vagyis a hasznos út kb 1/4 ablak . Az ablak első részéig biztosan nem fog menni ,ha mégis akkor sokat törtél a villán és a villa kinyomócsapágy utáni külső része hozzá fog érni a szerkezet külső felületéhez ,ez megrázó élmény lesz ,mert vagy csúnya hangokat ad ha kinyomod,vagy az első kuplungolásnál mindent széttép .Alaphelyzetben akkora holtjátékot hagyj ,hogy a kinyomócsapágy sosem érhet hozzá a szerkezet villáihoz (lamelláihoz ).Ha nem így teszel a csapágy elkezd melegedni ,először kifolyik a benne levő zsír ,utána megjön a hangja ,és game over ,széthullik .Holtjáték ,azt tanultam annó ,a pedálon mérve 2cm ,de : nincs két egyforma autó ,csináld úgy mint a karbinál ,csak saját magad tudhatod neked hol áll jól ,hol működik úgy ahol érzésre jó,ha elcseszed vagy nem emel ki ,vagy megjön a szaga .
Re: daytona verdai
Posted: Fri Sep 20, 2013 2:45 pm
by daytona
White Shark wrote:Alaphelyzetben akkora holtjátékot hagyj ,hogy a kinyomócsapágy sosem érhet hozzá a szerkezet villáihoz (lamelláihoz ).Ha nem így teszel a csapágy elkezd melegedni ,először kifolyik a benne levő zsír ,utána megjön a hangja ,és game over ,széthullik .Holtjáték ,azt tanultam annó ,a pedálon mérve 2cm ,de : nincs két egyforma autó ,csináld úgy mint a karbinál ,csak saját magad tudhatod neked hol áll jól ,hol működik úgy ahol érzésre jó,ha elcseszed vagy nem emel ki ,vagy megjön a szaga .
Koszi Fefe, pont ezekre voltam kivancsi. AMit viszont beideztem, azt nem ertem pontosan. Lehet az a hiba, hogy foleg racsnis pedalokkal dolgoztam (sierra). Ott ugye beakasztom a bowdent, alaphelyzetbe allitom a racsnit, majd az elso rataposaskor a beracsnizik a pedal, ugymond aretalja magat a szerkezet. En ugy tudtam, hogy ekkor epp abba a pozicioba all be az egesz, mikor eppen erintkezik a csapagy a szerkezettel, tehat mar elporog a csapagy. Lehet rosszul tudom, akkor elnezest kerek
Nyilvan a Taunus az egy mas kategoria, mivel itt nincs racsni a pedalon, es magat a bowdent lehet allitani. Viszont itt ami zavaro, hogy jelen pillanatban a kuplungpedalom a padlon hever, egy kis rugo a padlo fele huzza. Elkepzelheto, hogy ez a rugo forditva lenne beakasztva, es epp ellenkezoleg alaphelyzetben, bowden nelkul felfele kene huznia a kuplungpedalt? Igy mar el tudom kepzelni, hogy ez a kis rugo huzza mindig teljesen fel a kuplungpedalt, es igy konnyen be tudok allitani cca 2 centi holtjatekot a bowdenen, amig hozzaer a csapagy a szerkezethez.
Lenne esetleg egy fotod pl capris kuplungpedalbakrol, hogy ott hogy van beakasztva ez a kis rugo?
Nagyon koszi a segitseget!
