Page 17 of 22

Re: capriv6 caprija

Posted: Sun Mar 17, 2013 8:53 pm
by White Shark
capriv6 wrote:Köszönöm....
Mindig tanulok valamit..
Keresek egy könyvet a mocimról amiben benne vannak az adatok..
Szerintem hasonló lesz a helyzet mint a 2,8 motornál mivel elég buta motor... nincs kihegyezve alacsony sűrítéssel... nem is értettem hogy 4026ccm és 160hp!!érdekes...


Blant wrote:Végigolvastam még egyszer a cikket és figyelmesen megnéztem a táblázatot. A táblázatból kiderül, hogy pl a 2.8i tengelye, nem is olyan nagyon rossz turbósnak, valószínűleg azért mert ugye szívómotornak sincs éppen valami nagyon kihegyezve, viszont pont az összenyitáskori kipufogószelep nyitottságnál van a legnagyobb eltérés, ami meg pont a legcikibb.
Megnéztem a dugót ,nagyon hasonlít a 2,9 re de talán mélyebb ,mennyi a dugattyú kilógása a hengerből ,mert a 2,9 -en 0,45mm.

Re: capriv6 caprija

Posted: Sun Mar 17, 2013 11:36 pm
by capriv6
Ugy emlékxem hogy nem lóg ki semmit egy síkban van..
Homorú dugó ürege:19ccm
White Shark wrote:
capriv6 wrote:Köszönöm....
Mindig tanulok valamit..
Keresek egy könyvet a mocimról amiben benne vannak az adatok..
Szerintem hasonló lesz a helyzet mint a 2,8 motornál mivel elég buta motor... nincs kihegyezve alacsony sűrítéssel... nem is értettem hogy 4026ccm és 160hp!!érdekes...


Blant wrote:Végigolvastam még egyszer a cikket és figyelmesen megnéztem a táblázatot. A táblázatból kiderül, hogy pl a 2.8i tengelye, nem is olyan nagyon rossz turbósnak, valószínűleg azért mert ugye szívómotornak sincs éppen valami nagyon kihegyezve, viszont pont az összenyitáskori kipufogószelep nyitottságnál van a legnagyobb eltérés, ami meg pont a legcikibb.
Megnéztem a dugót ,nagyon hasonlít a 2,9 re de talán mélyebb ,mennyi a dugattyú kilógása a hengerből ,mert a 2,9 -en 0,45mm.

Re: capriv6 caprija

Posted: Mon Apr 15, 2013 9:26 pm
by capriv6
Sziasztok

nos újra haladtam kicsit...
Ami történt amíg nem írtam:
Veztengely javítás köszönet FEFE műveknek :mrgreen: felületi kopás volt a tengelyen így el kellett vinni feljavítani a felületet és hogy utána ne legyen vele probléma a felületet (tengelyt) el kellet vinni edzeni..
Szerencsére volt egy nagyon megbízható futárom Bogyoexpressz köszönöm :pia:
Kapott uj HF csavarokat is...
A vásárolt tömítés garnitúrából csak alig jó valami így gyártanom kellet elég sokat...

HF tömítés (turbosítás miatt is) alul felül lemezest garantált 25psi-ig jo lessz :mrgreen:

Koporsó tömítés amit kaptam az alumíniumból van valami vulkanizált szilikon felülettel.... ebbe nem bízok..

Szívósor tömítés nem kaptam


Rakás kipufogó tömítés

Turbo tömítés...

Gyorsan neki is álltam...
Na most már jönnek a képek.. :pia:

Utolsó kép FEFE-nek szól :metla:

Re: capriv6 caprija

Posted: Mon Apr 15, 2013 9:56 pm
by Blant
Ohh, beh szépen dolgozik az úr :) Király lesz

Re: capriv6 caprija

Posted: Tue Apr 16, 2013 7:20 am
by White Shark
Meggyőző a tömítés ,szerintem jó lesz ,viszont a vezérlés az minden elemében 2,9 ,nem változtattak azon semmit ,még a főtengely -lánckerék kombó is , tévedtem a rögzítéssel kapcsolatban ,olyan mint a képen ,nincs végig nútolva ,a lánckerék csak azzal a kis pöcökkel van rögzítve ,és nekiszorítja kívülről a szíjtárcsa a főtengely felfekvő felületének .

Re: capriv6 caprija

Posted: Tue Apr 16, 2013 3:45 pm
by Tibi
Milyen csavarokat használsz ?

főtengely csapágy, hajtókar, hengerfej ?

Re: capriv6 caprija

Posted: Tue Apr 16, 2013 3:53 pm
by White Shark
Tibi wrote:Milyen csavarokat használsz ?

főtengely csapágy, hajtókar, hengerfej ?
Én úgy tudom a gyárit ,ami azonos a 2,9 csavarjaival ,csak újat .

Re: capriv6 caprija

Posted: Tue Apr 16, 2013 6:46 pm
by capriv6
Ez igy van :mrgreen:
Másra nem futotta :neutral:
White Shark wrote:
Tibi wrote:Milyen csavarokat használsz ?

főtengely csapágy, hajtókar, hengerfej ?
Én úgy tudom a gyárit ,ami azonos a 2,9 csavarjaival ,csak újat .

Re: capriv6 caprija

Posted: Tue Apr 16, 2013 9:28 pm
by daytona
Szepen haladsz! Jol ertettem, hogy 2.9-nel is a fotengely vezerles fogaskerekebol egy ek all ki, ami beilleszkedik a fotengelybe?

Re: capriv6 caprija

Posted: Tue Apr 16, 2013 9:36 pm
by capriv6
Igen, ebből is van egy kis problémám amit még akarok orvosolni...
A kis alsó kerék nem megfelelő amit küldtek ha nincs más beszerelem a régit de ha kapok holnap külön akkor csere,...

daytona wrote:Szepen haladsz! Jol ertettem, hogy 2.9-nel is a fotengely vezerles fogaskerekebol egy ek all ki, ami beilleszkedik a fotengelybe?

Re: capriv6 caprija

Posted: Tue Apr 16, 2013 9:38 pm
by daytona
2.9-et sosem szereltem, de DOHC-nal ugyanigy van, es ott joparszor eltepodik az a kis kiallo ek. Ez akkor kovetkezik be, ha mar erezheto a lotyogese a fotengelyben.

Re: capriv6 caprija

Posted: Wed Apr 17, 2013 7:48 am
by White Shark
daytona wrote:2.9-et sosem szereltem, de DOHC-nal ugyanigy van, es ott joparszor eltepodik az a kis kiallo ek. Ez akkor kovetkezik be, ha mar erezheto a lotyogese a fotengelyben.
Annak a kis éknek csak az összeszerekéskor van jelentősége ,nem az fogja meg a lánckereket az elfordulás ellen .A szíjtárcsa meghúzásakor maga a szíjtárcsa préseli neki a főtengelynek ,ergó csak akkor van lehetősége a pöcköt elnyírni és elfordulni ,ha a szíjtárcsa fellazul ,vagyis a szíjtárcsa csavarját rendesen meg kell húzni .

Re: capriv6 caprija

Posted: Wed Apr 17, 2013 9:04 am
by capriv6
A vezérlés és a főbb helyekre amit biztosítani kell ott Loctitle (zöld) csavarrögzítőt használok...
A rezonancia mindent fellazít...voltam jopár loctitle,SKF,SMC,OMRON stb tanfolyamon és ott be is bizonyították....meggyőzött..

White Shark wrote:
daytona wrote:2.9-et sosem szereltem, de DOHC-nal ugyanigy van, es ott joparszor eltepodik az a kis kiallo ek. Ez akkor kovetkezik be, ha mar erezheto a lotyogese a fotengelyben.
Annak a kis éknek csak az összeszerekéskor van jelentősége ,nem az fogja meg a lánckereket az elfordulás ellen .A szíjtárcsa meghúzásakor maga a szíjtárcsa préseli neki a főtengelynek ,ergó csak akkor van lehetősége a pöcköt elnyírni és elfordulni ,ha a szíjtárcsa fellazul ,vagyis a szíjtárcsa csavarját rendesen meg kell húzni .

Re: capriv6 caprija

Posted: Wed Apr 17, 2013 12:21 pm
by Tibi
Nekünk egy régebbi törőfejen lazultak fel állandóan a csavarok. Mi Esab márkájút használtunk, azóta nem lazul fel.

Re: capriv6 caprija

Posted: Wed Apr 17, 2013 12:22 pm
by Machine
capriv6 wrote:A vezérlés és a főbb helyekre amit biztosítani kell ott Loctitle (zöld) csavarrögzítőt használok...
A rezonancia mindent fellazít...voltam jopár loctitle,SKF,SMC,OMRON stb tanfolyamon és ott be is bizonyították....meggyőzött..
Melyik zöldet használod?
én a közepest, a 243 kéket használom, mert a megbontáshoz nem kell hevíteni az alkatrészt