érdekes dolgok a nagyvilágból:)

kötetlen topic...:)

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Peti »

Igen, de az csak kamu kompresszor volt, egy villanymotor hajtotta. Szerintem kell lennie egy megkerülőágnak, mert az álló kompresszoron nem hinnén, hogy át tud préselődni a levegő.
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Hattyu »

Süni wrote:
Hattyu wrote: Lehet csak én nem értem hogy működik de felvillanyoznál ebből? :oops: :roll:
Mert úgy tudom ez a főtengelyről hajtja a kompit nem?
A klímakompresszor is a főtengelyről van hajtva, mégsem működik állandóan;) Csak itt a mágneskuplung nem a hajtott részen van, hanem a hajtó részen (nem a kompresszoron, hanem a főtengelyen).
Áháááá :D
Köszönöm az agytágítást!
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Süni »

Peti wrote:Igen, de az csak kamu kompresszor volt, egy villanymotor hajtotta. Szerintem kell lennie egy megkerülőágnak, mert az álló kompresszoron nem hinnén, hogy át tud préselődni a levegő.
Mindenképpen, lévén az állónál zárva van a három pillangó szelep is.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Nitrobuster »

Peti wrote:Igen, de az csak kamu kompresszor volt, egy villanymotor hajtotta. Szerintem kell lennie egy megkerülőágnak, mert az álló kompresszoron nem hinnén, hogy át tud préselődni a levegő.
Lehet, hogy ez is csak kamu kompresszor :?:
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Süni »

Jesszum...

http://cgi.ebay.de/Ford-Sierra-XR4i-2-8 ... 35a4ea1ca4" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Peti »

Nitrobuster wrote:
Peti wrote:Igen, de az csak kamu kompresszor volt, egy villanymotor hajtotta. Szerintem kell lennie egy megkerülőágnak, mert az álló kompresszoron nem hinnén, hogy át tud préselődni a levegő.
Lehet, hogy ez is csak kamu kompresszor :?:
Ez nekem is megfordult a fejemben...
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Peti »

Süni wrote:
Peti wrote:Igen, de az csak kamu kompresszor volt, egy villanymotor hajtotta. Szerintem kell lennie egy megkerülőágnak, mert az álló kompresszoron nem hinnén, hogy át tud préselődni a levegő.
Mindenképpen, lévén az állónál zárva van a három pillangó szelep is.
Milyen 3 pillangó szelep van zárva :?:
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Peti »

nyujoe wrote:...bodywork... :roll: nemtetszik...
http://www.youtube.com/watch?v=BeFgxBiu
Ez mi ez a link? Nekem nem müxik...
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Hattyu »

Peti wrote:
Süni wrote:
Peti wrote:Igen, de az csak kamu kompresszor volt, egy villanymotor hajtotta. Szerintem kell lennie egy megkerülőágnak, mert az álló kompresszoron nem hinnén, hogy át tud préselődni a levegő.
Mindenképpen, lévén az állónál zárva van a három pillangó szelep is.
Milyen 3 pillangó szelep van zárva :?:
Szerintem erre a 3-ra gondolt Süni :
Attachments
1.JPG
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Peti »

Ja, mert nem minden kompresszoros motoron így van megoldva... A gyáriakon meg egyáltalán nincs ilyen brutál légbeömlő. Szerintetek egy ilyen motorral szerelt gépen nem megy állandóan a kompresszor, hanem van még egy légbeömlő egy elkerülőcsatornával? Erősen kétlem... Főleg ha a kompin figyelnek a karbik...
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Tibi »

Peti wrote:Ja, mert nem minden kompresszoros motoron így van megoldva... A gyáriakon meg egyáltalán nincs ilyen brutál légbeömlő. Szerintetek egy ilyen motorral szerelt gépen nem megy állandóan a kompresszor, hanem van még egy légbeömlő egy elkerülőcsatornával? Erősen kétlem... Főleg ha a kompin figyelnek a karbik...
Olvastam egy másik fórumon vélhetőleg erősen hozzáértő forrástól, hogy kapcsolható blower nincs.
1980 Capri MK3
User avatar
SONI
T.O.C.B.
Posts: 908
Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: PÁKOZD

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by SONI »

Tibi wrote:
Peti wrote:Ja, mert nem minden kompresszoros motoron így van megoldva... A gyáriakon meg egyáltalán nincs ilyen brutál légbeömlő. Szerintetek egy ilyen motorral szerelt gépen nem megy állandóan a kompresszor, hanem van még egy légbeömlő egy elkerülőcsatornával? Erősen kétlem... Főleg ha a kompin figyelnek a karbik...
Olvastam egy másik fórumon vélhetőleg erősen hozzáértő forrástól, hogy kapcsolható blower nincs.
De van kapcsolható krompressor. Mercedes-é pl. Sunya Öccsének a Mantáján van. Saját szememmel láttam, + kérdezd meg Sunyát. Elinditotta az autót nem műkődött a kompi, a kocsiból bekapcsolta és elkezdett sívítaní.
Sőt van elektromos kompresszor. Amit a csomagtartóban lévő akumlátorokról müködik.
Átrágtam magam a témán nem olyan rég mert gondolkodttam az e fajta tuningon. De nagyon drága!
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Nitrobuster »

Peti wrote:Ja, mert nem minden kompresszoros motoron így van megoldva... A gyáriakon meg egyáltalán nincs ilyen brutál légbeömlő. Szerintetek egy ilyen motorral szerelt gépen nem megy állandóan a kompresszor, hanem van még egy légbeömlő egy elkerülőcsatornával? Erősen kétlem... Főleg ha a kompin figyelnek a karbik...
Én csak azt nem értem , hogy sokan már a scoop-ra is rábökik, hogy kompresszor. Azt meg pláne nem tudják, hogy scoopot simán rárakod karbira. Mivel, ahogy írtad nem a kompresszoron van.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Tibi »

SONI wrote: De van kapcsolható krompressor. Mercedes-é pl. Sunya Öccsének a Mantáján van. Saját szememmel láttam, + kérdezd meg Sunyát. Elinditotta az autót nem műkődött a kompi, a kocsiból bekapcsolta és elkezdett sívítaní.
Sőt van elektromos kompresszor. Amit a csomagtartóban lévő akumlátorokról müködik.
Átrágtam magam a témán nem olyan rég mert gondolkodttam az e fajta tuningon. De nagyon drága!
Én a hagyományos blowerre gondoltam, szerintem abból nincs kapcsolható. Amiket te említessz nem jártam utána, szóval megeshet. Sőt, biztos ha utánéztél.
1980 Capri MK3
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Peti »

SONI wrote: De van kapcsolható krompressor. Mercedes-é pl. Sunya Öccsének a Mantáján van. Saját szememmel láttam, + kérdezd meg Sunyát. Elinditotta az autót nem műkődött a kompi, a kocsiból bekapcsolta és elkezdett sívítaní.
Sőt van elektromos kompresszor. Amit a csomagtartóban lévő akumlátorokról müködik.
Átrágtam magam a témán nem olyan rég mert gondolkodttam az e fajta tuningon. De nagyon drága!
Igen a kisebb Eaton kompresszorokon az M45 és az M62-eseken van gyárilag elektromágneses kuplung, a Mercedes 200-230-as motorokon.
Ezek teljesítménye gyárilag 0.69 bar nyomáson 26, ill. 36 +LE. Én is körberágtam már a témát, és láttam hírdetésekben az ebay-en, hogy megfelelő áttétellel a gyári max 0.69 bar-os nyomást megnövelik akár 1.1-re is, de nem tudom meddig bírja a kompresszor, szerintem hamar szétpörgi az agyát...
Itt egy példa, ahogy egy Omega MV6-on működik:
http://www.youtube.com/watch?v=Lgnp3-BPUj0" onclick="window.open(this.href);return false;
Egyébként Soni szerintem a német ebay-t érdemes nézegetni ez ügyben, szerintem ki tudsz fogni elérhető áron is! Legalábbis Eaton kompressort...
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
Post Reply