Page 168 of 341
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Mon Nov 23, 2009 12:02 am
by Peti
Igen, de az csak kamu kompresszor volt, egy villanymotor hajtotta. Szerintem kell lennie egy megkerülőágnak, mert az álló kompresszoron nem hinnén, hogy át tud préselődni a levegő.
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Mon Nov 23, 2009 3:28 am
by Hattyu
Süni wrote:Hattyu wrote:
Lehet csak én nem értem hogy működik de felvillanyoznál ebből?
Mert úgy tudom ez a főtengelyről hajtja a kompit nem?
A klímakompresszor is a főtengelyről van hajtva, mégsem működik állandóan;) Csak itt a mágneskuplung nem a hajtott részen van, hanem a hajtó részen (nem a kompresszoron, hanem a főtengelyen).
Áháááá :D
Köszönöm az agytágítást!
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Mon Nov 23, 2009 8:41 am
by Süni
Peti wrote:Igen, de az csak kamu kompresszor volt, egy villanymotor hajtotta. Szerintem kell lennie egy megkerülőágnak, mert az álló kompresszoron nem hinnén, hogy át tud préselődni a levegő.
Mindenképpen, lévén az állónál zárva van a három pillangó szelep is.
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Mon Nov 23, 2009 8:45 am
by Nitrobuster
Peti wrote:Igen, de az csak kamu kompresszor volt, egy villanymotor hajtotta. Szerintem kell lennie egy megkerülőágnak, mert az álló kompresszoron nem hinnén, hogy át tud préselődni a levegő.
Lehet, hogy ez is csak kamu kompresszor

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Mon Nov 23, 2009 9:00 am
by Süni
Jesszum...
http://cgi.ebay.de/Ford-Sierra-XR4i-2-8 ... 35a4ea1ca4" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Mon Nov 23, 2009 9:08 am
by Peti
Nitrobuster wrote:Peti wrote:Igen, de az csak kamu kompresszor volt, egy villanymotor hajtotta. Szerintem kell lennie egy megkerülőágnak, mert az álló kompresszoron nem hinnén, hogy át tud préselődni a levegő.
Lehet, hogy ez is csak kamu kompresszor

Ez nekem is megfordult a fejemben...
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Mon Nov 23, 2009 9:41 am
by Peti
Süni wrote:Peti wrote:Igen, de az csak kamu kompresszor volt, egy villanymotor hajtotta. Szerintem kell lennie egy megkerülőágnak, mert az álló kompresszoron nem hinnén, hogy át tud préselődni a levegő.
Mindenképpen, lévén az állónál zárva van a három pillangó szelep is.
Milyen 3 pillangó szelep van zárva

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Mon Nov 23, 2009 9:43 am
by Peti
Ez mi ez a link? Nekem nem müxik...
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Mon Nov 23, 2009 10:39 am
by Hattyu
Peti wrote:Süni wrote:Peti wrote:Igen, de az csak kamu kompresszor volt, egy villanymotor hajtotta. Szerintem kell lennie egy megkerülőágnak, mert az álló kompresszoron nem hinnén, hogy át tud préselődni a levegő.
Mindenképpen, lévén az állónál zárva van a három pillangó szelep is.
Milyen 3 pillangó szelep van zárva

Szerintem erre a 3-ra gondolt Süni :
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Mon Nov 23, 2009 10:58 am
by Peti
Ja, mert nem minden kompresszoros motoron így van megoldva... A gyáriakon meg egyáltalán nincs ilyen brutál légbeömlő. Szerintetek egy ilyen motorral szerelt gépen nem megy állandóan a kompresszor, hanem van még egy légbeömlő egy elkerülőcsatornával? Erősen kétlem... Főleg ha a kompin figyelnek a karbik...
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Mon Nov 23, 2009 2:37 pm
by Tibi
Peti wrote:Ja, mert nem minden kompresszoros motoron így van megoldva... A gyáriakon meg egyáltalán nincs ilyen brutál légbeömlő. Szerintetek egy ilyen motorral szerelt gépen nem megy állandóan a kompresszor, hanem van még egy légbeömlő egy elkerülőcsatornával? Erősen kétlem... Főleg ha a kompin figyelnek a karbik...
Olvastam egy másik fórumon vélhetőleg erősen hozzáértő forrástól, hogy kapcsolható blower nincs.
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Mon Nov 23, 2009 7:48 pm
by SONI
Tibi wrote:Peti wrote:Ja, mert nem minden kompresszoros motoron így van megoldva... A gyáriakon meg egyáltalán nincs ilyen brutál légbeömlő. Szerintetek egy ilyen motorral szerelt gépen nem megy állandóan a kompresszor, hanem van még egy légbeömlő egy elkerülőcsatornával? Erősen kétlem... Főleg ha a kompin figyelnek a karbik...
Olvastam egy másik fórumon vélhetőleg erősen hozzáértő forrástól, hogy kapcsolható blower nincs.
De van kapcsolható krompressor. Mercedes-é pl. Sunya Öccsének a Mantáján van. Saját szememmel láttam, + kérdezd meg Sunyát. Elinditotta az autót nem műkődött a kompi, a kocsiból bekapcsolta és elkezdett sívítaní.
Sőt van elektromos kompresszor. Amit a csomagtartóban lévő akumlátorokról müködik.
Átrágtam magam a témán nem olyan rég mert gondolkodttam az e fajta tuningon. De nagyon drága!
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Mon Nov 23, 2009 7:54 pm
by Nitrobuster
Peti wrote:Ja, mert nem minden kompresszoros motoron így van megoldva... A gyáriakon meg egyáltalán nincs ilyen brutál légbeömlő. Szerintetek egy ilyen motorral szerelt gépen nem megy állandóan a kompresszor, hanem van még egy légbeömlő egy elkerülőcsatornával? Erősen kétlem... Főleg ha a kompin figyelnek a karbik...
Én csak azt nem értem , hogy sokan már a scoop-ra is rábökik, hogy kompresszor. Azt meg pláne nem tudják, hogy scoopot simán rárakod karbira. Mivel, ahogy írtad nem a kompresszoron van.
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Mon Nov 23, 2009 8:06 pm
by Tibi
SONI wrote:
De van kapcsolható krompressor. Mercedes-é pl. Sunya Öccsének a Mantáján van. Saját szememmel láttam, + kérdezd meg Sunyát. Elinditotta az autót nem műkődött a kompi, a kocsiból bekapcsolta és elkezdett sívítaní.
Sőt van elektromos kompresszor. Amit a csomagtartóban lévő akumlátorokról müködik.
Átrágtam magam a témán nem olyan rég mert gondolkodttam az e fajta tuningon. De nagyon drága!
Én a hagyományos blowerre gondoltam, szerintem abból nincs kapcsolható. Amiket te említessz nem jártam utána, szóval megeshet. Sőt, biztos ha utánéztél.
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Tue Nov 24, 2009 12:44 am
by Peti
SONI wrote:
De van kapcsolható krompressor. Mercedes-é pl. Sunya Öccsének a Mantáján van. Saját szememmel láttam, + kérdezd meg Sunyát. Elinditotta az autót nem műkődött a kompi, a kocsiból bekapcsolta és elkezdett sívítaní.
Sőt van elektromos kompresszor. Amit a csomagtartóban lévő akumlátorokról müködik.
Átrágtam magam a témán nem olyan rég mert gondolkodttam az e fajta tuningon. De nagyon drága!
Igen a kisebb Eaton kompresszorokon az M45 és az M62-eseken van gyárilag elektromágneses kuplung, a Mercedes 200-230-as motorokon.
Ezek teljesítménye gyárilag 0.69 bar nyomáson 26, ill. 36 +LE. Én is körberágtam már a témát, és láttam hírdetésekben az ebay-en, hogy megfelelő áttétellel a gyári max 0.69 bar-os nyomást megnövelik akár 1.1-re is, de nem tudom meddig bírja a kompresszor, szerintem hamar szétpörgi az agyát...
Itt egy példa, ahogy egy Omega MV6-on működik:
http://www.youtube.com/watch?v=Lgnp3-BPUj0" onclick="window.open(this.href);return false;
Egyébként Soni szerintem a német ebay-t érdemes nézegetni ez ügyben, szerintem ki tudsz fogni elérhető áron is! Legalábbis Eaton kompressort...