cosworth

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

bogyo28 wrote:
szszaby wrote:Nekem is cserélni kellett, de mivel nem volt még akkor sehol nekem 7-es hatszög anyagból lett csinálva és tökéletes volt azzal is.
azzal csak akor lehet gáz, ha nem edzik meg a két végét mint gyárilag is van, akkor könnyen le tud kerekedni a vége, azt nem sokat hajt... amit Sunya kiszedett a V6-ból, az is rendesen le volt nyalva, pedig meg volt edzve...
Nekem nem volt megedzve, hanem húzott anyagból volt ami nem olyan gagyi és nem volt vele semmi baj. Még mindig jobb mint ami bent volt, mert az reszelve volt köracélból. :?
Ford Capri MkI Essex
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Post by Árpi »

Lehet , hogy volt rola már szó ezért bocsánat. :oops:
Cossé mocihoz csak mt75 ös kapcsolható vagy jo a mezei T9 is?
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

Árpi wrote:Lehet , hogy volt rola már szó ezért bocsánat. :oops:
Cossé mocihoz csak mt75 ös kapcsolható vagy jo a mezei T9 is?
Föl lehet tenni csak kérdés, hogy meddig bírja.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Bogyó tudnál nekem majd abban segíteni ( távoktatás keretében ) , hogy leválasszam a kábelról a nekem szükséges dolgokat? Van vagy egy kismillió doboz a műszerfal alatt amiről őszintén megmondva nem tudom, hogy mobil lángossütő vagy tényleg hasznos entitás ! :roll: Annyi van meg a fejben, hogy nekem jobb oldalt is volt biztosítéktábla a motortérben ( a nyíllal jelölt ) és elvileg azok tartoznak a motorvezérléshez. Most ami vezeték abba belemegy az mind kell? Kapásból ott van vagy 4 doboz és a másik oldalon is van egy rakat.... Juttass fényt sötét odvamba ! :D

Image
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Van káosz rendesen ott a kábelek terén.
Ebből aztán lehet bogozni. :lol:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

szszaby wrote:Van káosz rendesen ott a kábelek terén.
Ebből aztán lehet bogozni. :lol:
Egyébként minden fel van cimkézve, hogy legyen esély lekövetni, hogy mi volt az.
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Tibi wrote:
szszaby wrote:Van káosz rendesen ott a kábelek terén.
Ebből aztán lehet bogozni. :lol:
Egyébként minden fel van cimkézve, hogy legyen esély lekövetni, hogy mi volt az.
Az sem semmi művelet, annó én is így csináltam amikor először szétszedtem a Caprit.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:Bogyó tudnál nekem majd abban segíteni ( távoktatás keretében ) , hogy leválasszam a kábelról a nekem szükséges dolgokat? Van vagy egy kismillió doboz a műszerfal alatt amiről őszintén megmondva nem tudom, hogy mobil lángossütő vagy tényleg hasznos entitás ! :roll: Annyi van meg a fejben, hogy nekem jobb oldalt is volt biztosítéktábla a motortérben ( a nyíllal jelölt ) és elvileg azok tartoznak a motorvezérléshez. Most ami vezeték abba belemegy az mind kell? Kapásból ott van vagy 4 doboz és a másik oldalon is van egy rakat.... Juttass fényt sötét odvamba ! :D
a prissal jelölt biztitáblából szedd ki az össze csatit alulról. a képen narancsal körbejelölt cumo a motorvezérlő sarka, amin egy 60 lábu csati van, a közepén egy 6-os csavarral lehet leszedni a csatit. neked csak az ebböl jövö kábelek kellenek. Ezek egyik része megy a pirossal jelölt biztitáblához, másik része megy ki az motortérbe. 1 vagy 2 másik csati van még amivel a többi kábelhez csatlakozik, azt huzd szét. a motortérben szét kell huzni a motorra menő 2 csatit (fekete és fehér), meg amelyik a váltóhoz megy. ezután az utastérböl kihuzva ki tudod szedni a teljes kábelezést, megy a motor mindkét oldalára, de nem nagy mutatvány kiszedni. ha elakadsz szolj.

Image

igy néz ki a motorvezérlő:
Image
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Okés, köszi. Holnap megyek műteni. A biztonság kedvéért felcimkézek mindent. A fekete és fehér csati már szét van húzva, azt hiszem az a jobb oldalon a motor eleje felé volt. A pirosnyilas cuccot már széthuztuk mert csak ugy tudtuk bedugdosni a lyukon az utastérbe. Csak összedugtam, mert két nap elteltével szépet lehet legózni az ilyenekkel :D
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:Okés, köszi. Holnap megyek műteni. A biztonság kedvéért felcimkézek mindent. A fekete és fehér csati már szét van húzva, azt hiszem az a jobb oldalon a motor eleje felé volt. A pirosnyilas cuccot már széthuztuk mert csak ugy tudtuk bedugdosni a lyukon az utastérbe. Csak összedugtam, mert két nap elteltével szépet lehet legózni az ilyenekkel :D
azt csak hiszed, a fordnál se gondolták hogy Hans meg tudja jegyezni mi hova való, ezért mindegyik csati más, és csak 1 helyre megy fel. ha megnézed közelebbröl, azok amelyiknek egyforma számu lábaik vannak, mindegyiken más helyen van egy kis fül, ami miatt nem tudod csak a helyére bedugni...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Szia Driver,
elsősorban tőled szeretném megkérdezni, mert ha jól tudom neked van mt75 a cossie mögött. Emiatt kell lelógatni a váltót, mert ez kb pont az a 2 centi amennyi hiányzik vagy egyébként sem férne el az alagútban?

Image

Persze mástól is szívesen fogadom az okosságot amennyiben az valóban az ;)
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:Szia Driver,
elsősorban tőled szeretném megkérdezni, mert ha jól tudom neked van mt75 a cossie mögött. Emiatt kell lelógatni a váltót, mert ez kb pont az a 2 centi amennyi hiányzik vagy egyébként sem férne el az alagútban?

Image

Persze mástól is szívesen fogadom az okosságot amennyiben az valóban az ;)
többféle váltóalagut létezett a caprikban, attól függ gyárilag milyen motorral és váltóval szerelték. az automata alagut talán a legnagyobb, az alá lehet hogy beférne az mt75, a többi alá nem nagyon. vagy vágni kell rajta vagy lelógatni. bár Krisz vasa alatt csúnyán eltört az MT75 váltóm, ugyhogy lehet hogy nem az a legjobb megoldás...

néhány kép a balesetről:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

:shock: hát ez igen "szép" lett. Pedig azt beszélik az angol népek ennek sokat kéne bírni... láttam mt75-höz tuning kit-et 3e fontért. Bár ez sem belülről ment szét...
1980 Capri MK3
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Váltó

Post by capriv6 »

Szia!!

A váltóban a nyelestengely kiszakadt a helyéröl mivel összeakadtak a fogaskerekek.Mivel a nyelestengely nemtudott elforogni igy a az egész házat tekerte el!
És RECCS!!
A váltó háza tejesen leszakadt körbe a csavarok mentén "ugy letudtam venni a váltót hogy a harang csanarjait nem kellett kicsavarni"

Udv
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Post by driver »

Szia Tibi! Érdekes hogy Krisznek pont 2 cm rel jobban le kellett engednie a váltot.
Nekem az alaphelyzettől 2 cm rel van lejebb és semmi gondom nincs vele.
Most csináltam egy uj kardánt, egydarabbol, mert az a felfüggesztés ahogy volt az nem tettszett.
Most olyan kardánom van mint az amcsi vasakban.
Post Reply