Page 20 of 50
Re: futómű
Posted: Sun Feb 24, 2008 8:14 am
by CAPRI-3
igen, ugyanaz mint a versenyautóépítés, sem határidő, sem végösszeg nincs, csak hozzávetőleges kalkulációk.
Re: futómű
Posted: Sun Feb 24, 2008 9:30 pm
by Bogyo28
Tibi wrote:Azt hiszem Trafo2000 mondta meg az okos képletet amivel meglehetősen pontos alsó becslést lehet adni a tervezett költségekre. Összeszámolsz mindent és beszorzod kettővel. :) Vicces de nem feltétlenül vicc.
nekem ugyanezt mondták a lakásfelujításra is, és ott is igazuk lett. kár hogy csak utólag mondták, igy még mindig nincs minden kész...
Re: futómű
Posted: Mon Feb 25, 2008 8:20 am
by Bogyo28
Rendeltem az angoloktól néhány ilyet:
ESCORT/CAPRI TCA`s - NEW H/Duty Version - PAIR
http://www.rallydesign.co.uk/catalog/pr ... s_id=13607" onclick="window.open(this.href);return false;

- RD459HDproduct.jpg (31.94 KiB) Viewed 8074 times
ezt írják róla a lapon:
Product Features:-
1. Inner bush housing increased diameter to 43mm.
2. Heavy Duty `I` section ribs increased thickness to 7.3mm.
3. Ball joint housing increased diameter to 43mm.
4. Section ball joint housing to main body increased to 17mm.
5. Inner TCA bore fully machined to accept Polysport / Race or heavy duty rubber bushes.
6. Outer TCA bore fully machined to accept Polysport / Race bushes or compression strut cone & link.
7. Extended thread length on taper pin.
8. Neoprene dust seal with deep retention groove.
9. Supplied with heavy duty outer TCS rubber bushes fitted.
Én ezekből vettem 1-1 párat:
http://www.rallydesign.co.uk/catalog/pr ... s_id=11599" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rallydesign.co.uk/catalog/pr ... s_id=11598" onclick="window.open(this.href);return false;
első ránézésre tényleg erősebbnek tünik mint amit itthon lehet kapni, nehezebb és vastagabb. Ami viszont még lényeges, postával együtt olyan 19-20 pénz a pár (font árfolyam függő), amelyikben már a poli szilent van! (aki mg már vett szilentet annak elég a sima lengőkar is). Valamelyik nap összehasonlítom egy itthonival, hogy tényleg mások e a méretek, de szerintem aki cserélni akar lengőkart az valami ilyet tervezzen.
Re: futómű
Posted: Mon Feb 25, 2008 5:24 pm
by gizmo
Üdv!
Erre kiváncsi vagyok, úgyis örök gond ez a lengőkar dolog... hiába van benne jó poly szilent, ha a gömbcsukló meghal félévente... ha beválik, én tuti vennék egy párat. Vagy esetleg rendeltél annyit, hogy van "felesleges"?:)
Re: futómű
Posted: Mon Feb 25, 2008 8:27 pm
by gofi2
CAPRI-3 wrote:gofi2 wrote:
Ezért járok végig minden vonalat mi az amit ki lehet hozni a gépből ezzel a pénzel
milyen pénzzel?
mert közhely, de minden csak pénz kérdése.
amit eddig itt a terveidből leszűrtünk az kb 1 mill.
a 24v olyan 300, 4 komoly széles felni 3-400, ehhez a kasztnimunka (szélesítés) és egy fény rá már félmillió feletti összeg lehet.
eközben rendbe kell tedd a futóművet, lengéscsillapítók, esetleg erősebb rugók (mert ugye a kocsi amitől beszélsz sor4 eredetileg) és kismillió kacat...
így gondoltad te is?
Ez így van! Azért nem akartam eddig belefolyni ilyenekbe, mert nincs a kézben a kocsi. Amint meglesz akkor már az Épülő vasak rovatban lesz látható munkásságom, a vele járó dolgokkal együtt. Ha már eljutottunk eddig akkor világosan beszélek. Igen egy misit gondoltam a gépre. ez jó meglátás volt.
Adottak: Egy nagyon jó állapotú gép. 6 éve lett teljesen kikasznizva, nagyon jelentéktelen hibák vannak rajta. 3 éve minden felújítva rugók leng. csill. szóval minden, akkor lett motor cserélve 2.0 sor helyett 2.8 V6 átfestve feketére -elvileg pesten csinálta valami capri guru- A gép fantasztikus!!! Minden átalakítva hozzá ment is a gép. Minden gyárira van megszerkesztve az ülések azok a ritka dolgok.
Tervek: megvétel eddig tartunk 250 e ft utánna vagy meghagyom ilyennek és papírozás után örömautózás persze a kötelező javításokkal. és egy 2.9 24v motorral. Talán ekkor tartanék 600 körül.
A másik terv, hogy menne rá egy kb 6-7 cm es oldalankénti szélesítés-a korábban megbeszélt dolgok miatt. utánna valahogy egy 2.9 24v motor ekkor teljes szétszedés fényezés és kárpitozás. Sok sok minden saját kezüleg-anyagi és persze a tökéletesség és az öröm miatt. Felni, örök probléma és még nincs döntés úgy mint a szín ügyében. Ekkor számításaim szerint kijönnék 1-1.2 ből.
alap 250
motor 300
kaszni 150
apróságok 150
a többi meg a mégnagyobb apróságok.
Tévedések itt is lehetnek, de azért járok már most mindent körül hogy ne akkor kelljen ha szét van szedve meg hát persze a meglepetések ilyenkor nem jönnek jól. Na ki is merítettem ezt a témakört egy kis időre, és talán nem is ide kellett volna írni ezt a kis gondolatmenetet. Köszönöm mindenkinek az eddigi segítséget, de ha megengeditek akkor ha szükség lesz rá akkor zavarkodom folyamatosan.

:D
Re: futómű
Posted: Mon Feb 25, 2008 9:16 pm
by Bogyo28
gizmo wrote:Üdv!
Erre kiváncsi vagyok, úgyis örök gond ez a lengőkar dolog... hiába van benne jó poly szilent, ha a gömbcsukló meghal félévente... ha beválik, én tuti vennék egy párat. Vagy esetleg rendeltél annyit, hogy van "felesleges"?:)
g zorall nevü forumtársunk ha minden igaz ugy oldotta meg ezt a dolgot, hogy csináltatott a lengőkar végére egy zsírzószemes uj gömbfejet, kicsit nagyobbat mint a gyárit. még nem láttam hogy milyen lett, de elvileg ez is egy lehetőség, főleg mondjuk hogy ha az erősített lengőkarból csináltatni ilyet...
Re: futómű
Posted: Tue Feb 26, 2008 8:19 pm
by SONI
gofi2 wrote:
Igen egy misit gondoltam a gépre. ez jó meglátás volt.
A másik terv, hogy menne rá egy kb 6-7 cm es oldalankénti szélesítés-a korábban megbeszélt dolgok miatt. utánna valahogy egy 2.9 24v motor ekkor teljes szétszedés fényezés és kárpitozás. Sok sok minden saját kezüleg-anyagi és persze a tökéletesség és az öröm miatt. Felni, örök probléma és még nincs döntés úgy mint a szín ügyében. Ekkor számításaim szerint kijönnék 1-1.2 ből.
alap 250
motor 300
kaszni 150
apróságok 150
a többi meg a mégnagyobb apróságok.
Tévedések itt is lehetnek..........
Ennyiből ez nem fog kijönni az biztos. Úgy a duplájából valószinübb .........
Re: futómű
Posted: Tue Feb 26, 2008 9:47 pm
by TÉCSÉ
Nagyjából sikerült megúsznom ezt a menetet (szélesítés helyett spoiler és hátsó szárny) , kárpitozással kiegészítve 2.2 M Ft-ból..... (1,2 - 1,3 volt az induló költségvetés)
Kb. ennyit az 1 misiről..... :?
Re: futómű
Posted: Tue Feb 26, 2008 10:52 pm
by Bogyo28
Na ma a Sunyával végeztünk egy kis összehasonlító elemzést a gyári (eredeti FORD) és az erősített lengőkar között:
jóval vastagabb a cucc, amit a képeken is látható. a szép uj az erősített, a koszos a gyári:
remélem látszik a képeken, hogy nagyobb a gömbfej mérete, vastagabb a végén is az anyag és maga az egésznek a szára is. Ezt 2 féle poliuretán szilentel lehet kapni, soprt (sárga) és verseny (piros) szinü. A képen látható narancs szinü a deflex féle:
Mint az látszik, más a kialakítása mint a deflexes szilent, ez azért van mert az erősített lengőkarnak nem kupos a belseje hanem sima átmenő furatos:
Ha valakinek mezei lengőkarja van, abba nem jó ez a szilent és fordítva.
Csináltunk egy összehasonlítást is, hogy ugyanakkora erővel nyomva mennyire deformálódnak a szilentek, ill. hogy mennyire nyomhatóak össze, ill. hogy mennyire kemények. (Sunya kezében beépítet nyomatékmérő van ha valaki azt hinné hogy jobban nyomta az egyiket mint a másikat

):
Mint látható a deflex féle a legpuhább, a verseny meg szinte mintha müanyag lenne, alig nyomható össze. Magyarul lehet válogatni ki milyen futóművet szeretne.
Nekem van 2 pár eredeti ford lengőkarom, ha valaki arra végyik deflexes poli szilentel 10 pénzért adok egy párat..:
Re: futómű
Posted: Wed Feb 27, 2008 8:00 am
by gizmo
Üdv!
Meggyőző!:) Ha rendelnél még ebből az erősítettből, akkor én vevő lennék egy párra... a postaköltségen spórolnánk, ha nem mindenki magának rendelne 1-1 párat... kinek kellene még? 8)
Re: futómű
Posted: Wed Feb 27, 2008 10:07 am
by gofi2
TÉCSÉ wrote:Nagyjából sikerült megúsznom ezt a menetet (szélesítés helyett spoiler és hátsó szárny) , kárpitozással kiegészítve 2.2 M Ft-ból..... (1,2 - 1,3 volt az induló költségvetés)
Kb. ennyit az 1 misiről..... :?
Kénytelen leszek elfogadni mert sokan vagytok egy véleményen. Körülbelüli árakat a hozzá tartozó munkákkal tudnál mondani? Tudni szeretném hol mentem el ennyire!
Másoktól is szívesen fogadom!
Köszi
Re: futómű
Posted: Wed Feb 27, 2008 10:17 am
by szszaby
Hogy legyen ellenpélda is, nekem a felújítás ami állt a lakatolás, festés,motorcsere,váltócsere, futómű felújítás, tetőkárpit csere, nekem anyagilag csak 250-be fájt.
Re: futómű
Posted: Wed Feb 27, 2008 10:29 am
by Tibi
szszaby wrote:Hogy legyen ellenpélda is, nekem a felújítás ami állt a lakatolás, festés,motorcsere,váltócsere, futómű felújítás, tetőkárpit csere, nekem anyagilag csak 250-be fájt.
Najóvan Szabi de nem ez az általános eset, mert te MINDENT magadnak csináltál.
Re: futómű
Posted: Wed Feb 27, 2008 10:41 am
by Bogyo28
gofi2 wrote:TÉCSÉ wrote:Nagyjából sikerült megúsznom ezt a menetet (szélesítés helyett spoiler és hátsó szárny) , kárpitozással kiegészítve 2.2 M Ft-ból..... (1,2 - 1,3 volt az induló költségvetés)
Kb. ennyit az 1 misiről..... :?
Kénytelen leszek elfogadni mert sokan vagytok egy véleményen. Körülbelüli árakat a hozzá tartozó munkákkal tudnál mondani? Tudni szeretném hol mentem el ennyire!
Másoktól is szívesen fogadom!
Köszi
én évek alatt költöttem az autora és nem számoltam, de szerintem a fő hiba nálad is a szokásos, hogy te csak a fő dolgokat számolod, a közben jövő kis apró dolgokat nem. és az a sok kis 10-20 ezres a végén simán hozzádobja a hiányt
Re: futómű
Posted: Wed Feb 27, 2008 11:39 am
by Pudva
Tibi wrote:szszaby wrote:Hogy legyen ellenpélda is, nekem a felújítás ami állt a lakatolás, festés,motorcsere,váltócsere, futómű felújítás, tetőkárpit csere, nekem anyagilag csak 250-be fájt.
Najóvan Szabi de nem ez az általános eset, mert te MINDENT magadnak csináltál.
És még a pizzát sem kellett fizetned, mert nekem is sok dolgot más csinál(t) baráti alapon, de azt is illik! valamivel honorálni...