Page 191 of 341
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Fri Apr 02, 2010 11:36 pm
by Nitrobuster
Nem hinném, hogy egy stock 2,3 6000-et forogna főleg 5-ben terhelve. Főleg, hogy 5300 felett esik a teljesítmény.Ha a gyári 2,8i hosszabb végáttétellel és forgósabb mocival megy 210-et. Igaz 120 kilóval nehezebb is. Mondjuk ha gps-el mérted lehet igaz is.
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Sat Apr 03, 2010 11:44 am
by Midnight Blue
capriv6 wrote:Már korábbam megmondtam a végáttételt ki lehet számolni

a motor fordulatszáma a fontos.
Motor fordulat/vátó áttétel/difi arányszám X Kerékátmérő X 60 /1000 =.....Km/h
Példa: 6000Rpm/0,82/3,44 X 1,82m X 60 / 1000= 232,7 Km/h
Gumik:
235/50 R13 Kerék átmérő= 1,77m
205/60 R13 Kerék átmérő= 1,82m
Azta azt nem értem, hogy " kerék átmérő=1,82m"
A végsebbeséget pedig 4. -ben 1:1 áttételnél szokták/kell mérni, számolni!
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Sat Apr 03, 2010 5:53 pm
by capriv6
Midnight Blue wrote:capriv6 wrote:Már korábbam megmondtam a végáttételt ki lehet számolni

a motor fordulatszáma a fontos.
Motor fordulat/vátó áttétel/difi arányszám X Kerék külete X 60 /1000 =.....Km/h
Példa: 6000Rpm/0,82/3,44 X 1,82m X 60 / 1000= 232,7 Km/h
Gumik:
235/50 R13 Kerék külete= 1,77m
205/60 R13 Kerék külete= 1,82m
Azta azt nem értem, hogy " Kerék külete=1,82m"
A végsebbeséget pedig 4. -ben 1:1 áttételnél szokták/kell mérni, számolni!
Kerék külete az méter
A 0,82 az a T9 ötödik fokozat....
Ha negyedikben akarsz számolni akkor csak 1 lessz amivel osztanod kell!
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Sat Apr 03, 2010 9:26 pm
by Bogyo28
Midnight Blue wrote:A végsebbeséget pedig 4. -ben 1:1 áttételnél szokták/kell mérni, számolni!
az a teljesítmény mérés amiről te beszélsz!!!! miért kellene 4-ben végsebességet számolni, amikor 5-ben többet megy? ha meg van 6-k, akkor abban...
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Sat Apr 03, 2010 10:07 pm
by Midnight Blue
Bogyo28 wrote:Midnight Blue wrote:A végsebbeséget pedig 4. -ben 1:1 áttételnél szokták/kell mérni, számolni!
az a teljesítmény mérés amiről te beszélsz!!!! miért kellene 4-ben végsebességet számolni, amikor 5-ben többet megy? ha meg van 6-k, akkor abban...
Hát pedig amikor a szakmát tanultam ( és amikor a Capri-k gyíártódtak) a teljesítményt még számolni szokták. Ez a teljesítmény mérés, a számítógépek vívmánya. De nem erről beszéltem!!!
Tehát maradjunk a végsebességnél! Miért 5.-ben többet megy? Van ami igen, van ami meg nem ! Pont ezért kell mérni a direkt fokozatban. (Még mindig Capriról beszélünk és nem a mai sportkocsikról) Az 5. nem arra vala , hogy nagyobb legyen a végsebesség, hanem azért, hogy kisebb legyen a fogyasztás. A hatodikat most itt kihagynám, mert ilyen Caprit még nem láttam. Szóval ott 5.-ben már komolyan bejátszik egy két ...állat. A hajtómű ellen, meg a gördülési ellen, és leginkább a légellen...állat.

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Sat Apr 03, 2010 10:13 pm
by Midnight Blue
capriv6 wrote:
Kerékátmérő az méter
A 0,82 az a T9 ötödik fokozat....
Ha negyedikben akarsz számolni akkor csak 1 lessz amivel osztanod kell!
Értem én! De nem a kerék kerülete a 1,82m

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Sat Apr 03, 2010 10:24 pm
by Bogyo28
Midnight Blue wrote:Bogyo28 wrote:Midnight Blue wrote:A végsebbeséget pedig 4. -ben 1:1 áttételnél szokták/kell mérni, számolni!
az a teljesítmény mérés amiről te beszélsz!!!! miért kellene 4-ben végsebességet számolni, amikor 5-ben többet megy? ha meg van 6-k, akkor abban...
Hát pedig amikor a szakmát tanultam ( és amikor a Capri-k gyíártódtak) a teljesítményt még számolni szokták. Ez a teljesítmény mérés, a számítógépek vívmánya. De nem erről beszéltem!!!
Tehát maradjunk a végsebességnél! Miért 5.-ben többet megy? Van ami igen, van ami meg nem ! Pont ezért kell mérni a direkt fokozatban. (Még mindig Capriról beszélünk és nem a mai sportkocsikról) Az 5. nem arra vala , hogy nagyobb legyen a végsebesség, hanem azért, hogy kisebb legyen a fogyasztás. A hatodikat most itt kihagynám, mert ilyen Caprit még nem láttam. Szóval ott 5.-ben már komolyan bejátszik egy két ...állat. A hajtómű ellen, meg a gördülési ellen, és leginkább a légellen...állat.

ez motorerőtől függ. mivel ugyanazon a fordulaton 5.ben többet megy mint 4.ben. tehát ha ki tud ugyanannyit forogni ötödikben, gyorsabban megy. ezért kell a legnagyobb sebességi fokozattal számolni. az ok hogy 5.ben kevesebbet forog és kevesebbet kajál pl autopályán, de nem csak erre való az ötödik. nekem 4 sebességes váltóm van, és simán többet menne 5.ben, mert a moci ott is kipörögné a amit tud. tehát az ELMÉLETI max sebességet ugy tudod kiszámolni, hogy kerékátmérő, max fordulat, végáttétel és a legnagyobb fokozathoz tartozó áttétel. ekkor megkapod, hogy az autonak mennyi az elméleti végsebessége. aztán az már más kérdés hogy ki tudja e forogni a moci a legnagyobb fokozatban a max fordulatot (elég erős e), de az elérhető legnagyobb sebesség kiszámításához adott coccokkal (gumi, váltó difi) a legnagyobb sebességi fokozattal kell számolni.
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Sat Apr 03, 2010 10:32 pm
by capriv6
Midnight Blue wrote:capriv6 wrote:
Kerékátmérő az méter
A 0,82 az a T9 ötödik fokozat....
Ha negyedikben akarsz számolni akkor csak 1 lessz amivel osztanod kell!
Értem én! De nem a kerék kerülete a 1,82m

DE
upsz

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Sat Apr 03, 2010 10:35 pm
by capriv6
Én már letiltottam ötödikben is

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Sat Apr 03, 2010 10:47 pm
by Midnight Blue
Bogyo28 wrote:
ez motorerőtől függ. mivel ugyanazon a fordulaton 5.ben többet megy mint 4.ben. tehát ha ki tud ugyanannyit forogni ötödikben, gyorsabban megy. ezért kell a legnagyobb sebességi fokozattal számolni. az ok hogy 5.ben kevesebbet forog és kevesebbet kajál pl autopályán, de nem csak erre való az ötödik. nekem 4 sebességes váltóm van, és simán többet menne 5.ben, mert a moci ott is kipörögné a amit tud. tehát az ELMÉLETI max sebességet ugy tudod kiszámolni, hogy kerékátmérő, max fordulat, végáttétel és a legnagyobb fokozathoz tartozó áttétel. ekkor megkapod, hogy az autonak mennyi az elméleti végsebessége. aztán az már más kérdés hogy ki tudja e forogni a moci a legnagyobb fokozatban a max fordulatot (elég erős e), de az elérhető legnagyobb sebesség kiszámításához adott coccokkal (gumi, váltó difi) a legnagyobb sebességi fokozattal kell számolni.
Itt történetesen egy 2.3-as-ról volt szó. (A te géped nem hiszem, hogy ilyen lenne) 2.3.as nem tud ugyan annyit forogni 5.-ben, mint 4-ben. Gyárilag pont úgy lövik be az ötös áttételt, hogy ne menjen többet, mint 4.-ben, sík úton. De nem is ez szúrta a szemem, hanem a kerék átmérő.
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Sat Apr 03, 2010 10:53 pm
by capriv6
Midnight Blue wrote:Bogyo28 wrote:
ez motorerőtől függ. mivel ugyanazon a fordulaton 5.ben többet megy mint 4.ben. tehát ha ki tud ugyanannyit forogni ötödikben, gyorsabban megy. ezért kell a legnagyobb sebességi fokozattal számolni. az ok hogy 5.ben kevesebbet forog és kevesebbet kajál pl autopályán, de nem csak erre való az ötödik. nekem 4 sebességes váltóm van, és simán többet menne 5.ben, mert a moci ott is kipörögné a amit tud. tehát az ELMÉLETI max sebességet ugy tudod kiszámolni, hogy kerékátmérő, max fordulat, végáttétel és a legnagyobb fokozathoz tartozó áttétel. ekkor megkapod, hogy az autonak mennyi az elméleti végsebessége. aztán az már más kérdés hogy ki tudja e forogni a moci a legnagyobb fokozatban a max fordulatot (elég erős e), de az elérhető legnagyobb sebesség kiszámításához adott coccokkal (gumi, váltó difi) a legnagyobb sebességi fokozattal kell számolni.
Itt történetesen egy 2.3-as-ról volt szó. (A te géped nem hiszem, hogy ilyen lenne) 2.3.as nem tud ugyan annyit forogni 5.-ben, mint 4-ben. Gyárilag pont úgy lövik be az ötös áttételt, hogy ne menjen többet, mint 4.-ben, sík úton. De nem is ez szúrta a szemem, hanem a kerék átmérő.
Nem kell a véremet szívni
Ezért let a matek,fizika 3-as...
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Sat Apr 03, 2010 11:22 pm
by Midnight Blue
capriv6 wrote:
Nem kell a véremet szívni
Ezért let a matek,fizika 3-as...
Szó nem volt róla!

Nehogy már Gabe fejében rosszul rögzüljön!
Matek, fizikánál meg a tanárt kell szidni. Te biztos nem 3-ast akartál.

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Sun Apr 04, 2010 3:19 pm
by Bogyo28
Midnight Blue wrote:Bogyo28 wrote:
ez motorerőtől függ. mivel ugyanazon a fordulaton 5.ben többet megy mint 4.ben. tehát ha ki tud ugyanannyit forogni ötödikben, gyorsabban megy. ezért kell a legnagyobb sebességi fokozattal számolni. az ok hogy 5.ben kevesebbet forog és kevesebbet kajál pl autopályán, de nem csak erre való az ötödik. nekem 4 sebességes váltóm van, és simán többet menne 5.ben, mert a moci ott is kipörögné a amit tud. tehát az ELMÉLETI max sebességet ugy tudod kiszámolni, hogy kerékátmérő, max fordulat, végáttétel és a legnagyobb fokozathoz tartozó áttétel. ekkor megkapod, hogy az autonak mennyi az elméleti végsebessége. aztán az már más kérdés hogy ki tudja e forogni a moci a legnagyobb fokozatban a max fordulatot (elég erős e), de az elérhető legnagyobb sebesség kiszámításához adott coccokkal (gumi, váltó difi) a legnagyobb sebességi fokozattal kell számolni.
Itt történetesen egy 2.3-as-ról volt szó. (A te géped nem hiszem, hogy ilyen lenne) 2.3.as nem tud ugyan annyit forogni 5.-ben, mint 4-ben. Gyárilag pont úgy lövik be az ötös áttételt, hogy ne menjen többet, mint 4.-ben, sík úton. De nem is ez szúrta a szemem, hanem a kerék átmérő.
a kérdés az elméleti végsebesség lehet e akkora volt... meg hát ugye MK1 2.3V6 és type 9 váltó sem volt gyárilag...
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Tue Apr 06, 2010 10:05 am
by Natalie Driver Gabe
Bogyo28 wrote:Midnight Blue wrote:Bogyo28 wrote:
ez motorerőtől függ. mivel ugyanazon a fordulaton 5.ben többet megy mint 4.ben. tehát ha ki tud ugyanannyit forogni ötödikben, gyorsabban megy. ezért kell a legnagyobb sebességi fokozattal számolni. az ok hogy 5.ben kevesebbet forog és kevesebbet kajál pl autopályán, de nem csak erre való az ötödik. nekem 4 sebességes váltóm van, és simán többet menne 5.ben, mert a moci ott is kipörögné a amit tud. tehát az ELMÉLETI max sebességet ugy tudod kiszámolni, hogy kerékátmérő, max fordulat, végáttétel és a legnagyobb fokozathoz tartozó áttétel. ekkor megkapod, hogy az autonak mennyi az elméleti végsebessége. aztán az már más kérdés hogy ki tudja e forogni a moci a legnagyobb fokozatban a max fordulatot (elég erős e), de az elérhető legnagyobb sebesség kiszámításához adott coccokkal (gumi, váltó difi) a legnagyobb sebességi fokozattal kell számolni.
Itt történetesen egy 2.3-as-ról volt szó. (A te géped nem hiszem, hogy ilyen lenne) 2.3.as nem tud ugyan annyit forogni 5.-ben, mint 4-ben. Gyárilag pont úgy lövik be az ötös áttételt, hogy ne menjen többet, mint 4.-ben, sík úton. De nem is ez szúrta a szemem, hanem a kerék átmérő.
a kérdés az elméleti végsebesség lehet e akkora volt... meg hát ugye MK1 2.3V6 és type 9 váltó sem volt gyárilag...
Nem semmi hogy bele mélyültetek a témába.
Nat jelenleg 1052 KG
Eddig vitte a 3,44 essel a 175 km/h -át
5000 -es FORDulatnál.
a kérdés még mindig az hogy legyőzhető -e lenne az a 25 Km/h külömbség
továbbá van otthon egy dízel sierra váltó.
Mi van ha azt építem be ??
Sajnos az áttételeit nem tudom.
Mondjuk én nem gyorsulásra építem.
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Posted: Tue Apr 06, 2010 10:55 am
by szszaby
Ez a 175 neked 4-es váltóval megy?
Mert nekem 130-at megy ötödikben 3000-es fordulaton.
A végét sajnos nem tudom mert 145 felett fura ütemes remegés jön bele ami egyre erősödik. Nem mertem tovább nyomni neki még, annyira beremeg. Azt meg nem tudom mitől van. Olyan egy másodperces gyakorisággal megrezegteti az egész bódét, az üteme a sebességgel nem változik csak az erőssége, de az nagyon.