Page 3 of 11

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Tue Mar 06, 2012 7:51 pm
by gigford
Blant wrote:Befelé gebelyesedéééés!!!!
A fék leírását meg lehet kapni, hogy milyen volvo nyereg, milyen közbetét, stb?
Először legyen jó, aztán majd lesz dokumentálva mit hogyan honnan a Fékek topikban.

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Tue Mar 06, 2012 8:23 pm
by gigford
Annyi kiegészítés a 4 dugós fék témájához, tegnap wilwood honlapján olvastam, hogy egyik tényező fékerőnél a dugók összfelülete.

Granada 54es : 3.14 x 27 x 27 x 2 = 4578mm2

Volvo 4x39: 3.14 x 19.5 x 19.5 x 4 = 4775mm2

Sok különbség nincs, de ha ugyanazzal a főfékkel használjuk a 2 nyerget, (ua. betét és tárcsa), akkor arányosan nő a fékerő és a pedálút is.

Ha sokkal nagyobb nyeregre térünk át akkor már utána kell menni főfékkel, mert jóval nagyobb lenne a pedálút ha maradna az adott főfék.

Aztán más forumon azt irták a 2 vs 4 dugós nyeregről, hogy az utóbbi nem ad le nagyobb - feltételezve ha ugyanakkora a dugók összefelülete- erőt, hanem úgy mint a sima vagy hűtött tárcsa esetében második vagy többszöri fékezéskor mikor már hevülnek a dolgok, jobban elvezeti mind a hűtött tárcsa, mind a 4 dugós nyereg a hőt.

Tehát elvileg utcán ha fékezel 100ról egyszer állóra, nem állsz meg hamarabb, ha 4 dugós nyerged van(megint feltételezve azonos dugófelületet) és hűtött tárcsád, mint 2 dugós nyereggel és sima tárcsával.

Fontos még, hogy fékerő egy dolog, de a gumik minősége sokat számít, szarabb fékekkel is jobban megállsz fasza gumikkal, mint szar öreg gumival és jó fékkel.

Hülyeség beszélése jogát fenntartom, javítson aki tud, szerintem sokaknak nem tiszta ez a dolog.

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Tue Mar 06, 2012 9:39 pm
by daytona
Gratulalok!! Gyonyoru projekt!!! :ba: 8-)

A fekhatassal nekem sincs gondom, miutan felujitottam a gyari nyergeket. Viszont 2 kor utan a palyan elfogytak teljesen.

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Sun Mar 11, 2012 9:57 pm
by gigford
Bölcső, kormánymű lefestve, lengőkarok várják a poliszilenteket.
P1060923.jpg
P1060918.jpg

Fék is alakul, nyergen kellett reszelni, furatot bővíteni, acéldugót ragasztani bele, majd újrafúrni.
Végül nem a volvó betét megy bele, mert túlnyúlik a tárcsán, így a granada betéttel lett összehozva.
P1060911.jpg
A nyereg dupla bemenetes, T elosztót kell beapplikálni:
P1060910.jpg
P1060922.jpg
3.44et 3.09 váltja fel:
P1060917.jpg

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Mon Mar 12, 2012 2:31 pm
by Bogyo28
gigford wrote:3.44et 3.09 váltja fel:
ha ennek a cseréje otthon készül, és jól sikerül, valamint nem államtitok, akkor a kihézagolásról egy részletes leírást szeretnék kérni...

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Mon Mar 12, 2012 2:37 pm
by szszaby
Bogyo28 wrote:
gigford wrote:3.44et 3.09 váltja fel:
ha ennek a cseréje otthon készül, és jól sikerül, valamint nem államtitok, akkor a kihézagolásról egy részletes leírást szeretnék kérni...
A difi cserét én csinálom otthon, mivel nincs más erre aki ilyet csinálna, aki erre van szakosodva. Amúgy meg egy difi beállítás nem nagy munka.

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Mon Mar 12, 2012 3:32 pm
by Süni
Bogyo28 wrote:... egy részletes leírást szeretnék kérni...
szszaby wrote: ... Amúgy meg egy difi beállítás nem nagy munka.
Köszönjük Emese! :lol:

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Mon Mar 12, 2012 3:56 pm
by Bogyo28
szszaby wrote:
Bogyo28 wrote:
gigford wrote:3.44et 3.09 váltja fel:
ha ennek a cseréje otthon készül, és jól sikerül, valamint nem államtitok, akkor a kihézagolásról egy részletes leírást szeretnék kérni...
A difi cserét én csinálom otthon, mivel nincs más erre aki ilyet csinálna, aki erre van szakosodva. Amúgy meg egy difi beállítás nem nagy munka.
kösz a pontos leírást!!! nem a pár csavar becsavarására gondoltam, hanem hogy hézagoló gyűrű bemérése, miből, hogyan, beállítás egyéb menetet stb. azt tudom hogy indikátorórával szokás csinálni, de azt nem hogy pontosan hogyan, na meg ha meg is méri az ember, honnan vesz megfelelő vastagságú hézagoló lemezt. mert a pontos hézagolás nélkül gecijó 6-s busz hangot lehet csinálni, ezt már tapasztalatból tudom.

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Mon Mar 12, 2012 4:11 pm
by szszaby
Bogyo28 wrote: kösz a pontos leírást!!! nem a pár csavar becsavarására gondoltam, hanem hogy hézagoló gyűrű bemérése, miből, hogyan, beállítás egyéb menetet stb. azt tudom hogy indikátorórával szokás csinálni, de azt nem hogy pontosan hogyan, na meg ha meg is méri az ember, honnan vesz megfelelő vastagságú hézagoló lemezt. mert a pontos hézagolás nélkül gecijó 6-s busz hangot lehet csinálni, ezt már tapasztalatból tudom.
Még ez nem a leírás volt na. :oops:
Ha megleszek leírom. :mrgreen:

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Mon Mar 12, 2012 7:31 pm
by gigford
Bogyo28 wrote:
ha ennek a cseréje otthon készül, és jól sikerül, valamint nem államtitok, akkor a kihézagolásról egy részletes leírást szeretnék kérni...

Hézagoló lemezeket készletben lehet venni ebayen, van egy cég aki mindenféle dolgokat árul Ford váltókhoz, hídhoz stb.

15 font körül van egy szett a csapágy és a difi közé való, de lehet kapni a behajtótengelyhez valót is.

Akinek kell az károgjon és intézem.
Ehun a bót: http://stores.ebay.co.uk/bearingkitsgearboxandaxleparts" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Mon Mar 12, 2012 8:52 pm
by Bogyo28
gigford wrote:
Bogyo28 wrote:
ha ennek a cseréje otthon készül, és jól sikerül, valamint nem államtitok, akkor a kihézagolásról egy részletes leírást szeretnék kérni...

Hézagoló lemezeket készletben lehet venni ebayen, van egy cég aki mindenféle dolgokat árul Ford váltókhoz, hídhoz stb.

15 font körül van egy szett a csapágy és a difi közé való, de lehet kapni a behajtótengelyhez valót is.

Akinek kell az károgjon és intézem.
Ehun a bót: http://stores.ebay.co.uk/bearingkitsgearboxandaxleparts" onclick="window.open(this.href);return false;
na ez már lényegi infó! én eddig mindig ugyanattól az eladótól vettem a csapágyat, mert az olcsobb volt mint itt, de nem is láttam hogy árultak volna ilyet. Így már jobban kivitelezhető otthon a dolog. Te már vettél ilyet? arra lennék kiváncsi, hogy több féle vastagságu van benne vagy 5 db egyforma? bár végülis mindegy, mert ha szerencséje van az embernek, akkor egy készlet akár több difihez is jó lehet. Szszaby
azt meg lehet tudni hogy hogy fogod megmérni hogy melyik oldalra mennyi kell? a Slezák Miki indikátororával méricskélt, de sajna akkor nem néztem meg hogy mit is kell mérni hogy jó legyen.

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Mon Mar 12, 2012 9:32 pm
by gigford
Ja, több féle vastagságú van benne, nem tudom számszerint mennyi, de nem olyan sok. Szabinál van már majd megírja ő hány darab pontosan.

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Mon Mar 12, 2012 9:37 pm
by szszaby
Bogyo28 wrote: Szszaby
azt meg lehet tudni hogy hogy fogod megmérni hogy melyik oldalra mennyi kell? a Slezák Miki indikátororával méricskélt, de sajna akkor nem néztem meg hogy mit is kell mérni hogy jó legyen.
Összerakom azokkal a hézagolókkal ami benne volt és megmérem így a "hézagot". Ha nem jó akkor cserélek benne hézagolót és megint mérek. Ha nagyobb akkor a tányérkerék mögé vastagabb, elébe vékonyabb hézagoló kell, ha kisebb a hézag akkor fordítva. Az enyémet annó úgy állítottam be, hogy foghegyen mérve 0,18mm legyen a holtjáték. Ezzel jó kell, hogy legyen mert az enyém műkszik rendesen.
0,5 2db 0,25 2db 0,2 3db 0,1 3db ezek a méretek vastagságok vannak benne.
hézagolók.jpeg
hézagolók.jpeg (58.76 KiB) Viewed 7296 times

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Mon Mar 12, 2012 11:44 pm
by Bogyo28
ez már sokkal többet segített! köszi. a mérés mikéntjéről lehetne még többet tudni?

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Tue Mar 13, 2012 9:57 am
by szszaby
Így kell mérni a hézagot:
difi.jpg
Kapcsolódási képek:
difi2.jpg