futómű
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
veled egyetérteni úgyláccik tényleg nem lehet...szszaby wrote:Nekem amikor a 195-ös volt fent folyton állítani kellett a kerékcsapágyakat de amikor 175-ös volt fent megszünt a probléma.
mit állítasz egy kerékcsapágyon???
mert kb semmit.
max fellazul, de ahhoz semmi köze a kerékméretnek.
11 éve nem volt 195/50x15-nél kisebb kerekem caprin-sierrán, de hogy emiatt lenne bármi csapágyprobléma...
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Én azt figyeltem meg, hogy ez az ökör beteg koronásanyás kónuszcsavar könnyen elállítódik... Hihetetlen elmebeteg megoldás. Az MkIIIas Escortomon is ilyen volt hátul... Ostoba egy dolog az tuti és ha az a söröskupak szerű szar kissé kitágúl elforog benne az anya, vagy ha a korona elhajlik a tetején és a sasszeg már nem tartja meg akkor is elfordul. Kurva szar megoldás... gondolom az MKI is ilyen. mér nem lehetett oda egy kontraanyát.... Vagy sima golyóscsapágyat...
Biztos megvolt az oka...
A kerékmérethez egyébként azt gondolom, hogy nem nagyon van köze a dolognak
Rákkendróll
Biztos megvolt az oka...
A kerékmérethez egyébként azt gondolom, hogy nem nagyon van köze a dolognak
Rákkendróll

A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Nekem elöl kúpgörgős csapágy van (lehet hogy még nem láttad volna?)CAPRI-3 wrote:veled egyetérteni úgyláccik tényleg nem lehet...szszaby wrote:Nekem amikor a 195-ös volt fent folyton állítani kellett a kerékcsapágyakat de amikor 175-ös volt fent megszünt a probléma.
mit állítasz egy kerékcsapágyon???
mert kb semmit.
max fellazul, de ahhoz semmi köze a kerékméretnek.
11 éve nem volt 195/50x15-nél kisebb kerekem caprin-sierrán, de hogy emiatt lenne bármi csapágyprobléma...
és emiatt mindig lógott a csapágy és utánna kellett allítani mivel a nagyobb gumi jobban feszíti ez minden ilyen megoldású autónál így van Azt a kicsi alulméretezett csapágyat megeszi a nagy kerék de a Tied úgy látszik kivétel. Lehet hogy nem is Caprid van?
Ford Capri MkI Essex
ó persze, elnézést hogy hüje vagyok hozzá :D
a tengelycsonk a belső kúp, az agy a külső illetve fogja a házat.
stimmt
a görgők egy kosárban rögzítve forognak.
namármost ha ezt metszeti ábrán nézed, ennek van egy felfekvése, illeszkedése... az úgy van, hisz a méretei nem tudnak változni.
2 verzió van, vagy a rögzítő anya lelazul, letekeredik és attól mozdul el, vagy a kosár nyúlik illetve elpattan, de ez nem jellemző.
normál esetben fém a fémen még kúpos megoldásnál sem tud alakváltozást produkálni.
és nem azzal a pár százalékkal vannak túlméretezve, mint a nagyobb kerék, mert jópár capri 195-205-nél is sokkal nagyobb kerekekkel fut a gyári csapágyakon.
mégeccer mondom, nem az elv, hanem az a konkrét csapágy a hibás vagy a tengelycsonk-anya kombo... de nem a szélesebb kerék.
nem, nem caprim van, sierrám, 2.
de caprim is volt... úgy 12-13... asszem.
a tengelycsonk a belső kúp, az agy a külső illetve fogja a házat.
stimmt
a görgők egy kosárban rögzítve forognak.
namármost ha ezt metszeti ábrán nézed, ennek van egy felfekvése, illeszkedése... az úgy van, hisz a méretei nem tudnak változni.
2 verzió van, vagy a rögzítő anya lelazul, letekeredik és attól mozdul el, vagy a kosár nyúlik illetve elpattan, de ez nem jellemző.
normál esetben fém a fémen még kúpos megoldásnál sem tud alakváltozást produkálni.
és nem azzal a pár százalékkal vannak túlméretezve, mint a nagyobb kerék, mert jópár capri 195-205-nél is sokkal nagyobb kerekekkel fut a gyári csapágyakon.
mégeccer mondom, nem az elv, hanem az a konkrét csapágy a hibás vagy a tengelycsonk-anya kombo... de nem a szélesebb kerék.
nem, nem caprim van, sierrám, 2.
de caprim is volt... úgy 12-13... asszem.
- balagecapri
- márokosanistudnézni
- Posts: 66
- Joined: Sat Dec 18, 2004 11:15 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd
Érdekes vita!
Bocs ha közbeszólok de csináltam már párat ez alapján tudok csak véleményt nyílvánítani: Az első kerékagycsapágy nem állítható ez biztos!!!!!!! Ill összeszereléskor egyszer annyira húzod meg a leszorító anyát hogy a felni lógása pont eltünjön! Utánna már nem kell és lehet hozzányúlni állítani!! Nincsenek tól -ig értékek!Attól hogy nagyobb gumit raksz fel nem fog "lógni" max az élettartalma csökken egy kicsit mivel nagyobb lesz a feszítése de ez is csak akkor érvényes ha drasztikus módon változtatod a felni ET-jét nyomtávszélesítőt használsz gumi méret nem számít ebben az esetben! ez a megoldás van a tranzitokon is ami ugye jóval nagyobb terhelésű autó és érdekes módon ott sincs semmi probléma! Egyedüli gondot max a biztosító elmozdulása okozhatja amit egy sasszeg rögzít! Ritka hogy ez kinyúlna stb. max szerelés közben lehet szétbarmolni! Az anya letekeredése elég ritka ha jó a biztosító(kb 40ft) Probléma lehet ha az anyát túlhúzzák és feszül a csapágy:hamarabb kopik illetve morogni fog! Anyát max kézzel kell meghúzni annyira hogy a kerék lógása éppen eltünjön! Pesze egy jó zsír elengedhetetlen a szereléshez mert ha alacsony a hőértéke akkor kifolyik a csapágy görgői közül és hamarabb kopik! Nagyjából ennyi jutott eszembe hirtelen! Ja és a csapágy és az anya között van egy alátét ami belülről ricnis ha ezt kihagyod lehet hogy pár 100 kilónéterig jó aztán kezdheted elölről az egészet!

Balage
- balagecapri
- márokosanistudnézni
- Posts: 66
- Joined: Sat Dec 18, 2004 11:15 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd
Ha lóg húzok az anyán de annak v.mi oka van ha az fellazult!!!!!!! Ez nem állítás ez szerelési hiba következménye vagy a koronás biztosító hibája! Egy nehéz felni nagy pogácsa valóban csökkenti v.mivel a csapágy élettartalmát de ha az egyszer rendesen fel lett szerelve midegy milyen felnit gumit teszel az autódra nem kell hozzáállítani a csapágyat!!!! Ha lóg és te húzol az anyán nem azért van mert állítható a csapágy hanem azért mert szarul lett összerakva vagy nem jó a biztosítása az anyának!!!!!!!!!! Összerakás után valamennyire persze változik a kerék lógása mivel megkapja a terhelést ,a zsír pedig pár kilóméter után eljut mindenhova ahova kell így ha újra felemeled valamivel több "lógást" fogsz érezni mint mikor összeraktad de ez természetes!
Balage
- driver
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 291
- Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Szigethalom
NA TESSÉK! ITTVAN MÉG EGY BUBÓ!!!Lacus wrote:Már bocsi, hogy beleszólok de már régóta olvasom a fórumot mint vendég, de csak most regisztráltam.CAPRI-3 wrote: az első kerékagy 2 egymásnak fordított kúpos csapágy.
fix.
Ezt a hülyeséget honnan vetted?
Láttál Te már ilyet egyáltalán?
Légyszives tájékozodj az adott témában mielött bárkit kioktatsz

Hidd el hogy az első kerékagy csapágyai ugy helyezkednek el ahogy azt Capri-3 is leirta.