Page 3 of 50

Posted: Thu Jun 08, 2006 5:59 pm
by Mad Max
Köszi az infókat, ha eddig mindenkinek bevált, nálam is marad a 205-ös gumi. Amúgy azért kérdeztem, mert azt mondják, hogy a Capri első futóműve kicsit gyenge és hamar tönkre teszi azt a széles gumi. Én is leszeretném majd cserélni 7*15-re a felniket.

Posted: Thu Jun 08, 2006 9:28 pm
by szszaby
Nekem amikor a 195-ös volt fent folyton állítani kellett a kerékcsapágyakat de amikor 175-ös volt fent megszünt a probléma.

Posted: Thu Jun 08, 2006 10:57 pm
by CAPRI-3
szszaby wrote:Nekem amikor a 195-ös volt fent folyton állítani kellett a kerékcsapágyakat de amikor 175-ös volt fent megszünt a probléma.
veled egyetérteni úgyláccik tényleg nem lehet...

mit állítasz egy kerékcsapágyon???
mert kb semmit.
max fellazul, de ahhoz semmi köze a kerékméretnek.
11 éve nem volt 195/50x15-nél kisebb kerekem caprin-sierrán, de hogy emiatt lenne bármi csapágyprobléma...

Posted: Thu Jun 08, 2006 11:30 pm
by Blant
Én azt figyeltem meg, hogy ez az ökör beteg koronásanyás kónuszcsavar könnyen elállítódik... Hihetetlen elmebeteg megoldás. Az MkIIIas Escortomon is ilyen volt hátul... Ostoba egy dolog az tuti és ha az a söröskupak szerű szar kissé kitágúl elforog benne az anya, vagy ha a korona elhajlik a tetején és a sasszeg már nem tartja meg akkor is elfordul. Kurva szar megoldás... gondolom az MKI is ilyen. mér nem lehetett oda egy kontraanyát.... Vagy sima golyóscsapágyat...
Biztos megvolt az oka...
A kerékmérethez egyébként azt gondolom, hogy nem nagyon van köze a dolognak

Rákkendróll :-)

Posted: Fri Jun 09, 2006 11:58 am
by szszaby
CAPRI-3 wrote:
szszaby wrote:Nekem amikor a 195-ös volt fent folyton állítani kellett a kerékcsapágyakat de amikor 175-ös volt fent megszünt a probléma.
veled egyetérteni úgyláccik tényleg nem lehet...

mit állítasz egy kerékcsapágyon???
mert kb semmit.
max fellazul, de ahhoz semmi köze a kerékméretnek.
11 éve nem volt 195/50x15-nél kisebb kerekem caprin-sierrán, de hogy emiatt lenne bármi csapágyprobléma...
Nekem elöl kúpgörgős csapágy van (lehet hogy még nem láttad volna?)
és emiatt mindig lógott a csapágy és utánna kellett allítani mivel a nagyobb gumi jobban feszíti ez minden ilyen megoldású autónál így van Azt a kicsi alulméretezett csapágyat megeszi a nagy kerék de a Tied úgy látszik kivétel. Lehet hogy nem is Caprid van?

Posted: Fri Jun 09, 2006 3:56 pm
by CAPRI-3
ó persze, elnézést hogy hüje vagyok hozzá :D

a tengelycsonk a belső kúp, az agy a külső illetve fogja a házat.
stimmt
a görgők egy kosárban rögzítve forognak.
namármost ha ezt metszeti ábrán nézed, ennek van egy felfekvése, illeszkedése... az úgy van, hisz a méretei nem tudnak változni.
2 verzió van, vagy a rögzítő anya lelazul, letekeredik és attól mozdul el, vagy a kosár nyúlik illetve elpattan, de ez nem jellemző.
normál esetben fém a fémen még kúpos megoldásnál sem tud alakváltozást produkálni.

és nem azzal a pár százalékkal vannak túlméretezve, mint a nagyobb kerék, mert jópár capri 195-205-nél is sokkal nagyobb kerekekkel fut a gyári csapágyakon.

mégeccer mondom, nem az elv, hanem az a konkrét csapágy a hibás vagy a tengelycsonk-anya kombo... de nem a szélesebb kerék.
nem, nem caprim van, sierrám, 2.
de caprim is volt... úgy 12-13... asszem.

Posted: Fri Jun 09, 2006 4:44 pm
by szszaby
Hát nem tudom.

Egy világ omlott össze bennem Én a mai napig abban a hiszemben éltem hogy a Capri féle (lada ,vw, opel stb) első kerékcsapágy állítható.
Csak azt nem tudom eddig mi a fenének allítottam rajta ha lógott, és mért szünt meg a lógás az állítás után. :shock: :?: :smt017

Posted: Fri Jun 09, 2006 7:35 pm
by balagecapri
Érdekes vita! :shock: Bocs ha közbeszólok de csináltam már párat ez alapján tudok csak véleményt nyílvánítani: Az első kerékagycsapágy nem állítható ez biztos!!!!!!! Ill összeszereléskor egyszer annyira húzod meg a leszorító anyát hogy a felni lógása pont eltünjön! Utánna már nem kell és lehet hozzányúlni állítani!! Nincsenek tól -ig értékek!Attól hogy nagyobb gumit raksz fel nem fog "lógni" max az élettartalma csökken egy kicsit mivel nagyobb lesz a feszítése de ez is csak akkor érvényes ha drasztikus módon változtatod a felni ET-jét nyomtávszélesítőt használsz gumi méret nem számít ebben az esetben! ez a megoldás van a tranzitokon is ami ugye jóval nagyobb terhelésű autó és érdekes módon ott sincs semmi probléma! Egyedüli gondot max a biztosító elmozdulása okozhatja amit egy sasszeg rögzít! Ritka hogy ez kinyúlna stb. max szerelés közben lehet szétbarmolni! Az anya letekeredése elég ritka ha jó a biztosító(kb 40ft) Probléma lehet ha az anyát túlhúzzák és feszül a csapágy:hamarabb kopik illetve morogni fog! Anyát max kézzel kell meghúzni annyira hogy a kerék lógása éppen eltünjön! Pesze egy jó zsír elengedhetetlen a szereléshez mert ha alacsony a hőértéke akkor kifolyik a csapágy görgői közül és hamarabb kopik! Nagyjából ennyi jutott eszembe hirtelen! Ja és a csapágy és az anya között van egy alátét ami belülről ricnis ha ezt kihagyod lehet hogy pár 100 kilónéterig jó aztán kezdheted elölről az egészet!

Posted: Fri Jun 09, 2006 8:56 pm
by szszaby
balagecapri wrote: Az első kerékagycsapágy nem állítható ez biztos!!!!!!!
:shock: :?: Az TUTI hogy állítható.

Mit csinálsz az ilyen csapágyal ha lóg és nem morog?????

Kicseréled? Mert Én nem, nanem ráállítok.

Posted: Fri Jun 09, 2006 11:13 pm
by CAPRI-3
ehhez már nem lehet mit hozzáfűzni

balage sem hüje teljesen ( csak egy kicsit:) ) FORD szervizben dolgozik.
én sem vagyok elveszve.

az első kerékagy 2 egymásnak fordított kúpos csapágy.
fix.

Posted: Fri Jun 09, 2006 11:54 pm
by szszaby
:w:

Posted: Sat Jun 10, 2006 11:34 am
by balagecapri
Ha lóg húzok az anyán de annak v.mi oka van ha az fellazult!!!!!!! Ez nem állítás ez szerelési hiba következménye vagy a koronás biztosító hibája! Egy nehéz felni nagy pogácsa valóban csökkenti v.mivel a csapágy élettartalmát de ha az egyszer rendesen fel lett szerelve midegy milyen felnit gumit teszel az autódra nem kell hozzáállítani a csapágyat!!!! Ha lóg és te húzol az anyán nem azért van mert állítható a csapágy hanem azért mert szarul lett összerakva vagy nem jó a biztosítása az anyának!!!!!!!!!! Összerakás után valamennyire persze változik a kerék lógása mivel megkapja a terhelést ,a zsír pedig pár kilóméter után eljut mindenhova ahova kell így ha újra felemeled valamivel több "lógást" fogsz érezni mint mikor összeraktad de ez természetes!

Posted: Thu Jun 15, 2006 11:45 am
by Lacus
CAPRI-3 wrote: az első kerékagy 2 egymásnak fordított kúpos csapágy.
fix.
Már bocsi, hogy beleszólok de már régóta olvasom a fórumot mint vendég, de csak most regisztráltam.

Ezt a hülyeséget honnan vetted?
Láttál Te már ilyet egyáltalán?

Posted: Thu Jun 15, 2006 7:00 pm
by driver
Lacus wrote:
CAPRI-3 wrote: az első kerékagy 2 egymásnak fordított kúpos csapágy.
fix.
Már bocsi, hogy beleszólok de már régóta olvasom a fórumot mint vendég, de csak most regisztráltam.

Ezt a hülyeséget honnan vetted?
Láttál Te már ilyet egyáltalán?
NA TESSÉK! ITTVAN MÉG EGY BUBÓ!!!



Légyszives tájékozodj az adott témában mielött bárkit kioktatsz :idea:
Hidd el hogy az első kerékagy csapágyai ugy helyezkednek el ahogy azt Capri-3 is leirta.

Posted: Thu Jun 15, 2006 7:56 pm
by trafo2000
Ahogy Balage mondta a transiton is így van a csapágy,ez igaz,én tudom. :D Ha állandóan állítgatod akkor azt azért teheted mert szar a csapágy,de akkor nem állítgatni kell hanem cserélni